Wysepki dla bezpieczeństwa pieszych
Bezpieczniej w centrum Oliwy. Na początku grudnia nastąpił odbiór techniczny wysepek dla pieszych na Starym Rynku Oliwskim. Inwestycja została sfinansowana z pieniędzy przeznaczonych do dyspozycji Rady Osiedla Oliwa.
Bezpośrednim powodem wybudowania azyli dla pieszych był śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przy poczcie 29 czerwca. Od wielu lat mieszkańcy domagali się poprawy bezpieczeństwa tego miejsca. Szerokie przejście dla pieszych oraz zła widoczność sygnalizacji świetlnej dla kierowców jadących od skrzyżowania z ul. Polanki było przyczyną wielu niebezpiecznych zdarzeń. Jednak Zarząd Dróg i Zieleni twierdził, że nie posiadał na zaprojektowaną już inwestycję pieniędzy.
Rada Osiedla Oliwa postanowiła pokryć koszta przebudowy przejścia dla pieszych przy poczcie oraz na skrzyżowaniu Starego Rynku z ul. Kwietną. Na wysepce przy poczcie dodatkowo powstał nowy sygnalizator z oświetleniem ledowym, dzięki czemu jest doskonale widoczny dla kierowców jadących w kierunku ul. Spacerowej.
Przejścia z azylami dla pieszych są najbezpieczniejszymi rozwiązaniami ? mówił na sesji Rady Osiedla Oliwa Tomasz Wawrzonek – kierownik Działu Inżynierii Ruchu z Zarządu Dróg i Zieleni. W zasadzie od 5 lat na przejściach dla pieszych w Gdańsku wyposażonych w tego typu azyl był tylko jeden wypadek śmiertelny z udziałem pieszego. Poza tym pomiędzy pieszymi a kierowcami wytwarza się swoistego rodzaju grzeczność, kierowcy pojazdów dużo częściej zmniejszają prędkość przed takimi azylami, ażeby przepuścić pieszego ? opowiadał Tomasz Wawrzonek.
To że azyle są potrzebne i stoją w niebezpiecznych dla pieszych miejscach okazało się już kilka dni po ich technicznym odbiorze. Znaki na jednym z nich zostały potrącone przez jadący zbyt szybko samochód. W tym miejscu mógł stać pieszy.
Nie udało się wybudować azylu na wysokości przejścia dla pieszych przy Banku Millenium. Przy powstaniu trasy rowerowej droga została znacznie zwężona a wybudowanie wysepki uniemożliwiłoby wyjazd niektórych samochodów z ul. Leśnej i Cystersów w stronę ul. Spacerowej. Jeszcze w tym roku ZDiZ planuje poprawić bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Polanki 124. Korzystają z niego uczniowie znajdującego się tam liceum, interesanci Urzędu Miar oraz goście Centrum Ekumenicznego. W tym miejscu kierowcy znacznie przyspieszają, gdyż jest to dość długi odcinek ulicy bez sygnalizacji świetlnej. Powstanie tam specjalna szykana dla samochodów, podobna do wybudowanej na ul. Partyzantów we Wrzeszczu.
Tomasz Strug
Bezpieczniej w centrum Oliwy. Na początku grudnia nastąpił odbiór techniczny wysepek dla pieszych na Starym Rynku Oliwskim. Inwestycja została sfinansowana z pieniędzy przeznaczonych do dyspozycji Rady Osiedla Oliwa.
Bezpośrednim powodem wybudowania azyli dla pieszych był śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przy poczcie 29 czerwca. Od wielu lat mieszkańcy domagali się poprawy bezpieczeństwa tego miejsca. Szerokie przejście dla pieszych oraz zła widoczność sygnalizacji świetlnej dla kierowców jadących od skrzyżowania z ul. Polanki było przyczyną wielu niebezpiecznych zdarzeń. Jednak Zarząd Dróg i Zieleni twierdził, że nie posiadał na zaprojektowaną już inwestycję pieniędzy.
Rada Osiedla Oliwa postanowiła pokryć koszta przebudowy przejścia dla pieszych przy poczcie oraz na skrzyżowaniu Starego Rynku z ul. Kwietną. Na wysepce przy poczcie dodatkowo powstał nowy sygnalizator z oświetleniem ledowym, dzięki czemu jest doskonale widoczny dla kierowców jadących w kierunku ul. Spacerowej.
Przejścia z azylami dla pieszych są najbezpieczniejszymi rozwiązaniami ? mówił na sesji Rady Osiedla Oliwa Tomasz Wawrzonek – kierownik Działu Inżynierii Ruchu z Zarządu Dróg i Zieleni. W zasadzie od 5 lat na przejściach dla pieszych w Gdańsku wyposażonych w tego typu azyl był tylko jeden wypadek śmiertelny z udziałem pieszego. Poza tym pomiędzy pieszymi a kierowcami wytwarza się swoistego rodzaju grzeczność, kierowcy pojazdów dużo częściej zmniejszają prędkość przed takimi azylami, ażeby przepuścić pieszego ? opowiadał Tomasz Wawrzonek.
To że azyle są potrzebne i stoją w niebezpiecznych dla pieszych miejscach okazało się już kilka dni po ich technicznym odbiorze. Znaki na jednym z nich zostały potrącone przez jadący zbyt szybko samochód. W tym miejscu mógł stać pieszy.
Nie udało się wybudować azylu na wysokości przejścia dla pieszych przy Banku Millenium. Przy powstaniu trasy rowerowej droga została znacznie zwężona a wybudowanie wysepki uniemożliwiłoby wyjazd niektórych samochodów z ul. Leśnej i Cystersów w stronę ul. Spacerowej. Jeszcze w tym roku ZDiZ planuje poprawić bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Polanki 124. Korzystają z niego uczniowie znajdującego się tam liceum, interesanci Urzędu Miar oraz goście Centrum Ekumenicznego. W tym miejscu kierowcy znacznie przyspieszają, gdyż jest to dość długi odcinek ulicy bez sygnalizacji świetlnej. Powstanie tam specjalna szykana dla samochodów, podobna do wybudowanej na ul. Partyzantów we Wrzeszczu.
Tomasz Strug