Będzie zakaz zatrzymywania przy ul. Wąsowicza
Ograniczony czasowo zakaz zatrzymywania się przy ul. Wąsowicza będzie jednym ze sposobów walki z samochodami należącymi do pracowników z pobliskich biurowców.
Po prawej stronie tej drogi nie będzie można parkować w godzinach 10-15
Rosną kolejne budynki Olivia Business Centre ? rośnie również problem z parkowaniem samochodów w okolicy. Szczególnie jest to widoczne przy ul. Kaszubskiej, Wąsowicza oraz na przyległych trawnikach.
Wielokrotnie w tej sprawie mieszkańcy interweniowali w Zarządzie Dróg i Zieleni oraz w Radzie Oliwy.
ZDiZ zaproponował wprowadzenie na ul. Wąsowicza ruchu jednokierunkowego – do lub od ul. Wita Stwosza (dotyczy odcinka od ul. Derdowskiego do ul. Wita Stwosza).
W związku ze sprzecznymi wnioskami mieszkańców, 26 maja w Radzie Dzielnicy Oliwa, przeprowadzono konsultacje w sprawie parkowania i organizacji ruchu na ulicach Wąsowicza i Kaszubskiej.
Oprócz mieszkańców i radnych dzielnicy, w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Olivia Business Centre: dyr. Wojciech Walania oraz Stefan Grabski.
Okazuje się, że miejsca parkingowe wokół OBC są dostępne i stosunkowo tanie. Miesięczny karnet na parking jest w cenie od 100 złotych. Dla korzystających z parkingów OBC okazjonalnie, pierwsze dwie godziny postoju są bezpłatne a za kolejną płaci się 1 zł. Jak opowiadał dyr. Walania, mimo to są osoby, które co dwie godziny wyjeżdżają z parkingu a następnie na niego wracają. Wszystko po to aby nie płacić za parkowanie. OBC twierdzi, że nie może udostępnić parkingów zupełnie za darmo, ponieważ zaczną z nich korzystać studenci UG, pracownicy Federal Mogul Bimet oraz z biurowców Alchemia.
Dyrekcja OBC stara się promować alternatywne do samochodów sposoby dojechania do pracy. Firma zabiegała (bezskutecznie) o przedłużenie linii autobusowej, która obecnie kończy swój bieg na pętli tramwajowej w Oliwie. W biurowcach są bezpłatne parkingi rowerowe z szatniami i prysznicami.
Opracowanie: Magdalena Sadowska – Rada Dzielnicy Oliwa
Spotkanie, momentami, miało burzliwy przebieg. Mieszkańcy tzw. ?bloków Górskiego? proponowali wprowadzenie strefy płatnego parkowania z wyłączeniem mieszkańców. Jednak nie jest to możliwe na drodze publicznej. Płacić musieliby wszyscy.
Ostatecznie ustalono, że pierwszą próbą uregulowania problemu będzie wprowadzenie znaku zakazu zatrzymywania B-36 po prawej stronie ul. Wąsowicza (od Wita Stwosza do ul. Kaszubskiej). Rozwiązanie to sprawdza się w rejonie biurowców przy ul. Arkońskiiej na Przymorzu Małym.
Opracowanie: Magdalena Sadowska – Rada Dzielnicy Oliwa
Okoliczni mieszkańcy mają obserwować bieg wydarzeń a w razie łamania zakazu zatrzymywania się ? wzywać Straż Miejską.
Olivia Business Centre deklaruje ustawienie na własny koszt słupków uniemożliwiających wjazd samochodów na trawniki. Tę deklarację wynegocjował Zarząd Dzielnicy Oliwa, ponieważ ZDiZ nie posiada w tym roku pieniędzy na zakup i ustawienie takich słupków.
Obecnie ZDiZ ma przygotować projekt organizacji ruchu oraz miejsc ustawienia słupków. Zebrani na spotkaniu w Radzie Dzielnicy dali sobie czas do listopada tego roku na obserwację, czy działania te poprawią obecną sytuację.
Tomasz Strug
Samochody z biurowców zalewają Oliwę
Ograniczony czasowo zakaz zatrzymywania się przy ul. Wąsowicza będzie jednym ze sposobów walki z samochodami należącymi do pracowników z pobliskich biurowców.
Po prawej stronie tej drogi nie będzie można parkować w godzinach 10-15
Rosną kolejne budynki Olivia Business Centre ? rośnie również problem z parkowaniem samochodów w okolicy. Szczególnie jest to widoczne przy ul. Kaszubskiej, Wąsowicza oraz na przyległych trawnikach.
Wielokrotnie w tej sprawie mieszkańcy interweniowali w Zarządzie Dróg i Zieleni oraz w Radzie Oliwy.
ZDiZ zaproponował wprowadzenie na ul. Wąsowicza ruchu jednokierunkowego – do lub od ul. Wita Stwosza (dotyczy odcinka od ul. Derdowskiego do ul. Wita Stwosza).
W związku ze sprzecznymi wnioskami mieszkańców, 26 maja w Radzie Dzielnicy Oliwa, przeprowadzono konsultacje w sprawie parkowania i organizacji ruchu na ulicach Wąsowicza i Kaszubskiej.
Oprócz mieszkańców i radnych dzielnicy, w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Olivia Business Centre: dyr. Wojciech Walania oraz Stefan Grabski.
Okazuje się, że miejsca parkingowe wokół OBC są dostępne i stosunkowo tanie. Miesięczny karnet na parking jest w cenie od 100 złotych. Dla korzystających z parkingów OBC okazjonalnie, pierwsze dwie godziny postoju są bezpłatne a za kolejną płaci się 1 zł. Jak opowiadał dyr. Walania, mimo to są osoby, które co dwie godziny wyjeżdżają z parkingu a następnie na niego wracają. Wszystko po to aby nie płacić za parkowanie. OBC twierdzi, że nie może udostępnić parkingów zupełnie za darmo, ponieważ zaczną z nich korzystać studenci UG, pracownicy Federal Mogul Bimet oraz z biurowców Alchemia.
Dyrekcja OBC stara się promować alternatywne do samochodów sposoby dojechania do pracy. Firma zabiegała (bezskutecznie) o przedłużenie linii autobusowej, która obecnie kończy swój bieg na pętli tramwajowej w Oliwie. W biurowcach są bezpłatne parkingi rowerowe z szatniami i prysznicami.
Opracowanie: Magdalena Sadowska – Rada Dzielnicy Oliwa
Spotkanie, momentami, miało burzliwy przebieg. Mieszkańcy tzw. ?bloków Górskiego? proponowali wprowadzenie strefy płatnego parkowania z wyłączeniem mieszkańców. Jednak nie jest to możliwe na drodze publicznej. Płacić musieliby wszyscy.
Ostatecznie ustalono, że pierwszą próbą uregulowania problemu będzie wprowadzenie znaku zakazu zatrzymywania B-36 po prawej stronie ul. Wąsowicza (od Wita Stwosza do ul. Kaszubskiej). Rozwiązanie to sprawdza się w rejonie biurowców przy ul. Arkońskiiej na Przymorzu Małym.
Opracowanie: Magdalena Sadowska – Rada Dzielnicy Oliwa
Okoliczni mieszkańcy mają obserwować bieg wydarzeń a w razie łamania zakazu zatrzymywania się ? wzywać Straż Miejską.
Olivia Business Centre deklaruje ustawienie na własny koszt słupków uniemożliwiających wjazd samochodów na trawniki. Tę deklarację wynegocjował Zarząd Dzielnicy Oliwa, ponieważ ZDiZ nie posiada w tym roku pieniędzy na zakup i ustawienie takich słupków.
Obecnie ZDiZ ma przygotować projekt organizacji ruchu oraz miejsc ustawienia słupków. Zebrani na spotkaniu w Radzie Dzielnicy dali sobie czas do listopada tego roku na obserwację, czy działania te poprawią obecną sytuację.
Tomasz Strug