Reklama

Będą analizować warianty budowy trasy „Nowa Abrahama”

Czy wzdłuż linii PKM będzie biegła jeszcze linia tramwajowa oraz trasa samochodowa? Czy po Grunwaldzkiej w Oliwie i na Kołobrzeskiej na Przymorzy pojawi sie tramwaj? Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego tzw. „Nowej Abrahama”, które wskaże możliwe warianty trasy, która ma połączyć Brętowo z Zaspą.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Czy wzdłuż linii PKM będzie biegła jeszcze linia tramwajowa oraz trasa samochodowa? Czy po Grunwaldzkiej w Oliwie i na Kołobrzeskiej na Przymorzy pojawi sie tramwaj? Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego tzw. „Nowej Abrahama”, które wskaże możliwe warianty trasy, która ma połączyć Brętowo z Zaspą.

„Nowa Abrahama” to trasa z linią tramwajową, która w przyszłości ma połączyć Zaspę z Brętowem, biegnąc przez VII Dwór, Strzyżę, Oliwę i Przymorze w kierunku Zaspy. Droga połączy okolice pętli Zaspa z ul. Słowackiego. Trasa tramwajowa ma zakończyć swój bieg przy stacji PKM Brętowo.

Nowa Abrahama jest inwestycją, o którą często pytają mnie mieszkańcy. Pierwszym krokiem, aby w przyszłości zrealizować ten pomysł jest opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Dokumentacja wskaże m.in. możliwe warianty drogi i trasy tramwajowej, koszty poszczególnych wariantów czy prognozy ruchu – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Zwycięzca przetargu ma za zadanie m.in. wykonanie analizy ruchu, wstępne ustalenie wariantów przekroju i układu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych, określenie korytarzy przebiegu trasy tramwajowej wraz z węzłami drogowymi, określenie klasy i parametrów drogi oraz uwarunkowań środowiskowych.

Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, zwycięskie biuro projektowe ma przedstawić również tzw. analizę korytarzową, która będzie stanowić główny dokument projektowy, kompleksowo przedstawiający  nowe,  drogowe  zamierzenie  inwestycyjne z  uwzględnieniem  regionalnych i  lokalnych  uwarunkowań geograficznych,  przyrodniczych i społecznych. Dokument wskaże także możliwości etapowania inwestycji.

Pojawiają sie głosy, że trasa nie jest potrzebna – zwłaszcza jeśli chodzi o ruch samochodowy.

zalacznik 1a analizowany uklad uliczno drogowy Duży 

Ulica tzw. Nowa Abrahama będzie analizowana z podziałem na następujące odcinki:

  • Odcinek  1 – Nowa Abrahama (odcinek Żołnierzy Wyklętych – Wita Stwosza)
  • Odcinek 2 – Nowa Abrahama (odcinek Wita Stwosza – Grunwaldzka)
  • Odcinek 3 (a ) – Nowa Abrahama poza śladem ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
  • Odcinek 3 (b) – Nowa Abrahama w śladzie ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)

zalacznik 1b analizowane odcinki tramwajowe Duży

Trasa tramwajowa Nowa Abrahama będzie poddana analizie z podziałem na następujące odcinki:

  • Odcinek 1 – Nowa Abrahama (odcinek Brętowo – Wita Stwosza)
  • Odcinek 2 – Nowa Abrahama (odcinek Wita Stwosza- Grunwaldzka)
  • Odcinek 3 – Nowa Abrahama w śladzie ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
  • Odcinek 4 – Wita Stwosza
  • Odcinek 5 – Bażyńskiego
  • Odcinek 6 –  Kołobrzeska
  • Odcinek 7 – Grunwaldzka (odcinek Abrahama Kołobrzeska
  • Odcinek 8 – Grunwaldzka (odcinek Wojska Polskiego – Abrahama)

zalacznik 1c przebieg trasy tramwajowej warianty Duży

Prace nad studium dla Nowej Abrahama potrwają 2 lata od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert przewidziane jest w połowie lipca.

Mat. DRMG

Ostatnia edycja: 4 lipca, 2022 o 22:10