Reklama

Beton czy kamienny bruk na peronie SKM?

Trwający od września remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie wzbudza kontrowersje. Prace i zastosowane materiały miały być kosultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Tymczasem wbrew jego opinii na peronie kładziona jest betonowa kostka zamiast zalecanego kamiennego bruku. Pisze o tym Gazeta Wyborcza.

PeronSKM
Peron SKM w czasie remontu

Remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie ruszył we wrześniu. Wtedy przedstawiciele SKM zapewniali, że historyczny charakter przystanku zostanie zachowany.

Nawierzchnia peronu, oczywiście poza bocznymi krawędziami, będzie wyłożona brukiem, tak aby zachować zabytkowy charakter dworca – mówiła rzeczniczka firmy Lucyna Bujnicka.

Wszystkie prace miały być konsultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Remont zakładał także wydłużenie wiaty oraz budowę windy dla niepełnosprawnych. Dziś już wiemy, że o bruku można praktycznie zapomnieć. Robotnicy zaczęli w weekend układać pomiędzy płytami krawędziowymi zwykłą czerwoną kostkę betonową. Wczoraj gotowych było już kilkanaście metrów nowej nawierzchni.

To skandal. Nie ma zgody na odstępstwo od wytycznych, a te zakładają użycie klasycznego bruku w tym miejscu – mówi Marian Kwapiński, pomorski konserwator zabytków. – Zgodnie z prawem inwestor będzie musiał przywrócić peron do właściwego kształtu.

PeronI
Kamienny bruk na peronie 1 w Oliwie

Szef marketingu w SKM Leopold Naskręt przyznaje, że pierwotnie zakładano użycie bruku. – Plany zmieniono najprawdopodobniej ze względu na koszty. Ostateczny projekt został zaakceptowany przez konserwatora – mówi Naskręt.

– SKM mija się z prawdą – odpowiada Kwapiński.

Prezes SKM Andrzej Osipów przyznaje, że kostka betonowa to kiepski wybór. – Mnie się ona nie podoba. Ale projekt przebudowy peronu był już gotowy kiedy przyszedłem do spółki, trudno więc było go zmienić. Musimy też myśleć o kosztach. Klasyczny bruk z kostki granitowej jest drogi, drogie jest też jego układanie. Kostka betonowa, zwana powszechnie polbrukiem, jest znacznie tańsza – mówi Osipów. (…) Jeśli chodzi o Oliwę, to jeszcze dziś osobiście zobaczę, jak to wygląda, a jutro sprawdzę, czy możemy jeszcze coś zaradzić – obiecał „Gazecie” Osipów.

StaraOliwa.pl zaproponowała prezesowi SKM wykorzystanie kamiennej kostki znajdującej się na opuszczonym peronie stacji Gdańsk Nowy Port. Jednak Andrzej Osipów wykluczył ten pomysł, gdyż właścicielem tego terenu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planujące w przyszłości reaktywację trasy do Nowego Portu.

 

Trwający od września remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie wzbudza kontrowersje. Prace i zastosowane materiały miały być kosultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Tymczasem wbrew jego opinii na peronie kładziona jest betonowa kostka zamiast zalecanego kamiennego bruku. Pisze o tym Gazeta Wyborcza.


PeronSKM
Peron SKM w czasie remontu

Remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie ruszył we wrześniu. Wtedy przedstawiciele SKM zapewniali, że historyczny charakter przystanku zostanie zachowany.

- Nawierzchnia peronu, oczywiście poza bocznymi krawędziami, będzie wyłożona brukiem, tak aby zachować zabytkowy charakter dworca - mówiła rzeczniczka firmy Lucyna Bujnicka.

Wszystkie prace miały być konsultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Remont zakładał także wydłużenie wiaty oraz budowę windy dla niepełnosprawnych. Dziś już wiemy, że o bruku można praktycznie zapomnieć. Robotnicy zaczęli w weekend układać pomiędzy płytami krawędziowymi zwykłą czerwoną kostkę betonową. Wczoraj gotowych było już kilkanaście metrów nowej nawierzchni.

- To skandal. Nie ma zgody na odstępstwo od wytycznych, a te zakładają użycie klasycznego bruku w tym miejscu - mówi Marian Kwapiński, pomorski konserwator zabytków. - Zgodnie z prawem inwestor będzie musiał przywrócić peron do właściwego kształtu.

PeronI
Kamienny bruk na peronie 1 w Oliwie


Szef marketingu w SKM Leopold Naskręt przyznaje, że pierwotnie zakładano użycie bruku. - Plany zmieniono najprawdopodobniej ze względu na koszty. Ostateczny projekt został zaakceptowany przez konserwatora - mówi Naskręt.

- SKM mija się z prawdą - odpowiada Kwapiński.

Prezes SKM Andrzej Osipów przyznaje, że kostka betonowa to kiepski wybór. - Mnie się ona nie podoba. Ale projekt przebudowy peronu był już gotowy kiedy przyszedłem do spółki, trudno więc było go zmienić. Musimy też myśleć o kosztach. Klasyczny bruk z kostki granitowej jest drogi, drogie jest też jego układanie. Kostka betonowa, zwana powszechnie polbrukiem, jest znacznie tańsza - mówi Osipów. (...) Jeśli chodzi o Oliwę, to jeszcze dziś osobiście zobaczę, jak to wygląda, a jutro sprawdzę, czy możemy jeszcze coś zaradzić - obiecał "Gazecie" Osipów.

StaraOliwa.pl zaproponowała prezesowi SKM wykorzystanie kamiennej kostki znajdującej się na opuszczonym peronie stacji Gdańsk Nowy Port. Jednak Andrzej Osipów wykluczył ten pomysł, gdyż właścicielem tego terenu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planujące w przyszłości reaktywację trasy do Nowego Portu.

 

|

Trwający od września remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie wzbudza kontrowersje. Prace i zastosowane materiały miały być kosultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Tymczasem wbrew jego opinii na peronie kładziona jest betonowa kostka zamiast zalecanego kamiennego bruku. Pisze o tym Gazeta Wyborcza.


PeronSKM
Peron SKM w czasie remontu

Remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie ruszył we wrześniu. Wtedy przedstawiciele SKM zapewniali, że historyczny charakter przystanku zostanie zachowany.

- Nawierzchnia peronu, oczywiście poza bocznymi krawędziami, będzie wyłożona brukiem, tak aby zachować zabytkowy charakter dworca - mówiła rzeczniczka firmy Lucyna Bujnicka.

Wszystkie prace miały być konsultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Remont zakładał także wydłużenie wiaty oraz budowę windy dla niepełnosprawnych. Dziś już wiemy, że o bruku można praktycznie zapomnieć. Robotnicy zaczęli w weekend układać pomiędzy płytami krawędziowymi zwykłą czerwoną kostkę betonową. Wczoraj gotowych było już kilkanaście metrów nowej nawierzchni.

- To skandal. Nie ma zgody na odstępstwo od wytycznych, a te zakładają użycie klasycznego bruku w tym miejscu - mówi Marian Kwapiński, pomorski konserwator zabytków. - Zgodnie z prawem inwestor będzie musiał przywrócić peron do właściwego kształtu.

PeronI
Kamienny bruk na peronie 1 w Oliwie


Szef marketingu w SKM Leopold Naskręt przyznaje, że pierwotnie zakładano użycie bruku. - Plany zmieniono najprawdopodobniej ze względu na koszty. Ostateczny projekt został zaakceptowany przez konserwatora - mówi Naskręt.

- SKM mija się z prawdą - odpowiada Kwapiński.

Prezes SKM Andrzej Osipów przyznaje, że kostka betonowa to kiepski wybór. - Mnie się ona nie podoba. Ale projekt przebudowy peronu był już gotowy kiedy przyszedłem do spółki, trudno więc było go zmienić. Musimy też myśleć o kosztach. Klasyczny bruk z kostki granitowej jest drogi, drogie jest też jego układanie. Kostka betonowa, zwana powszechnie polbrukiem, jest znacznie tańsza - mówi Osipów. (...) Jeśli chodzi o Oliwę, to jeszcze dziś osobiście zobaczę, jak to wygląda, a jutro sprawdzę, czy możemy jeszcze coś zaradzić - obiecał "Gazecie" Osipów.

StaraOliwa.pl zaproponowała prezesowi SKM wykorzystanie kamiennej kostki znajdującej się na opuszczonym peronie stacji Gdańsk Nowy Port. Jednak Andrzej Osipów wykluczył ten pomysł, gdyż właścicielem tego terenu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planujące w przyszłości reaktywację trasy do Nowego Portu.

 

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Trwający od września remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie wzbudza kontrowersje. Prace i zastosowane materiały miały być kosultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Tymczasem wbrew jego opinii na peronie kładziona jest betonowa kostka zamiast zalecanego kamiennego bruku. Pisze o tym Gazeta Wyborcza.


PeronSKM
Peron SKM w czasie remontu

Remont peronu Szybkiej Kolei Miejskiej w Oliwie ruszył we wrześniu. Wtedy przedstawiciele SKM zapewniali, że historyczny charakter przystanku zostanie zachowany.

Nawierzchnia peronu, oczywiście poza bocznymi krawędziami, będzie wyłożona brukiem, tak aby zachować zabytkowy charakter dworca – mówiła rzeczniczka firmy Lucyna Bujnicka.

Wszystkie prace miały być konsultowane z pomorskim konserwatorem zabytków. Remont zakładał także wydłużenie wiaty oraz budowę windy dla niepełnosprawnych. Dziś już wiemy, że o bruku można praktycznie zapomnieć. Robotnicy zaczęli w weekend układać pomiędzy płytami krawędziowymi zwykłą czerwoną kostkę betonową. Wczoraj gotowych było już kilkanaście metrów nowej nawierzchni.

To skandal. Nie ma zgody na odstępstwo od wytycznych, a te zakładają użycie klasycznego bruku w tym miejscu – mówi Marian Kwapiński, pomorski konserwator zabytków. – Zgodnie z prawem inwestor będzie musiał przywrócić peron do właściwego kształtu.

PeronI
Kamienny bruk na peronie 1 w Oliwie


Szef marketingu w SKM Leopold Naskręt przyznaje, że pierwotnie zakładano użycie bruku. – Plany zmieniono najprawdopodobniej ze względu na koszty. Ostateczny projekt został zaakceptowany przez konserwatora – mówi Naskręt.

– SKM mija się z prawdą – odpowiada Kwapiński.

Prezes SKM Andrzej Osipów przyznaje, że kostka betonowa to kiepski wybór. – Mnie się ona nie podoba. Ale projekt przebudowy peronu był już gotowy kiedy przyszedłem do spółki, trudno więc było go zmienić. Musimy też myśleć o kosztach. Klasyczny bruk z kostki granitowej jest drogi, drogie jest też jego układanie. Kostka betonowa, zwana powszechnie polbrukiem, jest znacznie tańsza – mówi Osipów. (…) Jeśli chodzi o Oliwę, to jeszcze dziś osobiście zobaczę, jak to wygląda, a jutro sprawdzę, czy możemy jeszcze coś zaradzić – obiecał „Gazecie” Osipów.

StaraOliwa.pl zaproponowała prezesowi SKM wykorzystanie kamiennej kostki znajdującej się na opuszczonym peronie stacji Gdańsk Nowy Port. Jednak Andrzej Osipów wykluczył ten pomysł, gdyż właścicielem tego terenu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planujące w przyszłości reaktywację trasy do Nowego Portu.

 

Ostatnia edycja: 3 marca, 2015 o 07:25