Reklama

Biegiem przez nowe przejście na Grunwaldzkiej

Po ponad trzech latach od powstania skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z przyszłą ul. Tzw. Nową Sudecką dobudowano do niego przejście dla pieszych. Od początku zabiegali o to mieszkańcy i Rada Oliwy. Z racji dość krókiego światła zielonego, przejście trzeba pokonać biegiem lub w dwóch etapach.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Po ponad trzech latach od powstania skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z przyszłą ul. Tzw. Nową Sudecką dobudowano do niego przejście dla pieszych. Od początku zabiegali o to mieszkańcy i Rada Oliwy. Z racji dość krókiego światła zielonego, przejście trzeba pokonać biegiem lub w dwóch etapach.

Dziś oddano do użycia nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym przez al. Grunwaldzką na wysokości Olivia Business Centre i Federal Mogul – Bimet. Pieszych w tym rejonie jest coraz więcej m.in. z racji sąsiedztwa biurowców. O przejście od kilku lat wnioskowali okoliczni mieszkańcy oraz Rada Dzielnicy Oliwa.

Do tej pory, aby przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej trzeba było pokonać 450 metrów, by dojść do przejścia na wysokości Hali Olivia lub 230 metrów, by dojść do skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Derdowskiego.

Po pierwsze, nie korkować

W 2016 roku, gdy na koszt OBC budowano skrzyżowanie, na pomysł budowy przejścia dla pieszych urzędnicy reagowali kategoryczną negacją. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni twierdził, że jest to niewykonalne. Argumentowano, że „wyznaczenie przedmiotowego przejścia dla pieszych spowoduje pogorszenie przepustowości głównego ciągu, natomiast w przypadku wydłużenia cyklu pracy sygnalizacji świetlnej nastąpi zerwanie koordynacji: sąsiednimi skrzyżowaniami.” Dodatkowo twierdzono, że natężenie ruchu pieszego w rejonie jest niewielkie i dtatego przejście jest zbędne.

Potem jednak temat poddano ponownej analizie i zaprojektowano przejście ukośne. Jak twierdzi GZDiZ, dzięki bliskości skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Kołobrzeską, nadawanie sygnałów na przejściu i przejeździe będzie tak dostosowane, aby nie wpłynęło na pogorszenie warunków w ruchu kołowym na al. Grunwaldzkiej.

Rzeczywiście, nadal królem jest tu ruch samochodowy. Aby na zielonym świetle pokonać pieszo siedem pasów ruchu za jednym razem ,trzeba szybko biec lub jechać rowerem. Normalnym krokiem przejście da się pokonać tylko w dwóch etapach.


Zakres prac obejmował:
✅obniżenie krawężników
✅budowę chodnika 65 m2
✅budowę drogi dla rowerów 33m2
✅wykonanie oznakowania poziomego białego 48m2
✅wykonanie oznakowania poziomego czerwonego 49 m2
✅wykonanie oznakowania pionowego
✅montaż siedmiu masztów niskich
✅montaż trzynastu sygnalizatorów świetlnych
✅montaż czterech sygnalizatorów akustycznych
✅montaż pętli indukcyjnych
✅rozbudowę sterownika sygnalizacji świetlnej
✅budowę niezbędnej kanalizacji kablowej wraz z okablowaniem.


Prace zostały zrealizowane w ramach zadania na modernizację sygnalizacji świetlnych.

Pojawiają się informacje, że w przyszłym roku ma ruszyć budowa ul. Nowej Sudeckiej łączącej al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Wkrótce postaramy się przedstawić szczegóły tej inwestycji.

ts

Ostatnia edycja: 22 października, 2019 o 19:14