Reklama

Blackout MEVO – w tę niedzielę roweru nie wypożyczysz

Elektryczne wspomagania. Coś, co miało być największa zaletą metropolitalnego roweru publicznego, staje się jego przekleństwem. Operator nie daje rady na czas naładować baterii w rowerach. Z tego powodu działanie MEVO zostało na niedzielę zawieszone. Wszystko po to aby na poniedziałek wszystkie rowery były naładowane.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Elektryczne wspomagania. Coś, co miało być największa zaletą metropolitalnego roweru publicznego, staje się jego przekleństwem. Operator nie daje rady na czas naładować baterii w rowerach. Z tego powodu działanie MEVO zostało na niedzielę zawieszone. Wszystko po to aby na poniedziałek wszystkie rowery były naładowane.

W niedzielę, 31 marca, rowery MEVO są niedostępne dla użytkowników. Wykupione abonamenty będą przedłużone o dwa dni. Operator systemu nie spodziewał się podobno tak dużej liczby wypożyczeń rowerów i musi  dwukrotnie zwiększyć moce przerobowe zarówno pod względem liczby załóg wymieniających baterie, jak i stacji ładowania.

Wyłączenie systemu 31 marca ma umożliwić naładowanie wszystkich baterii w rowerach oraz baterii zapasowych, które będą sukcesywnie wymieniane po wznowieniu działania systemu

Już wczoraj i w piątek były olbrzymie problemy znalezienia stacji (stojaka na rowery) z naładowanym pojazdem. Co wydaje się absurdalne, roweru z rozładowaną baterią nie można wypożyczyć i nim jeździć. Mimo tego, że ma on pedały i jazda nim jest wykonalna.

Podobno głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni.

Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie. Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce – mówi Marek Pogorzelski, rzecznik Nextbike Polska.

Wczoraj uruchomiono nowy punkt ładowania w Ergo Arenie na granicy Gdańska i Sopotu. Są tam bardzo wydajne i dostępne przyłącza energii elektrycznej. Dzięki stacjom ładowania w Ergo Arenie oraz na stadionie w Gdańsku, operator będzie w stanie ładować ponad tysiąc baterii dziennie. To dwa razy więcej niż do tej pory.

MEVO to jeden z pierwszych w Polsce systemów rowerowych dostępnych przez cały rok. Docelowo system będzie składał się z 4080 rowerów. W okresie zimowym (grudzień-luty) liczba dostępnych rowerów będzie zmniejszona do 1224 sztuk (tyle jest obecnie).

Pierwotnie system miał wystartować 18 listopada ubiegłego roku, jednak zintegrowanie systemu i jego testy nie były wówczas zadowalające. Rower Metropolitalny wystartował ostatecznie 26 marca i od pierwszych godzin cieszy się niezwykłą popularnością. Wszystkie rowery mają wspomaganie elektryczne.

Do północy z piątku na sobotę rowery wypożyczono ponad 38 tysięcy razy, średnio prawie 11 tysięcy razy na dobę. Oznacza to, że każdy rower był wypożyczany średnio niemal 9 razy na dobę. Podobno to znacznie więcej, niż pierwotnie zakładano.

Pr/mevo

Ostatnia edycja: 31 marca, 2019 o 11:54