Reklama

Ruszyła budowa pasów rowerowych

Rozpoczęła się budowa pasów rowerowych w Oliwie. Na pierwszy ogień poszły trawniki wzdłuż bloków na ul. Wita Stwosza. Mają tam powstać zatoczki parkingowe.

Zatoczki_traktor

Budowa zatoczek parkingowych to inwestycja poprzedzająca pomalowanie pasów rowerowych. To ma się stać na wiosnę przyszłego roku. Jeszcze w grudniu koparki pojawią się na kolejnych odcinkach ul. Wita Stwosza, aż do skrzyżowania z ul. Obrońców Westerplatte. Zatoczki na samochody powstaną również na odcinku, gdzie pasy rowerowe nie powstaną (od ul. Obr. Westerplatte do ul. Derdowskiego).

Jeżeli w przyszłości się okaże, że ruch rowerowy będzie na tyle duży, że będzie potrzeba zrobienia pasa, to nie trzeba będzie wtedy bawić się w roboty budowlane ? mówi Maciej Lisicki. Na ten moment na tym odcinku będzie strefa ?tempo 30?, ale roboty budowlane zrobimy już teraz, żeby potem do nich nie wracać. Taniej wychodzi robić duże odcinki.

Władze miasta pochwaliły się dziś wyróżnieniem miesięcznika ?Rowertour?. Gdańsk po raz drugi został uznany przez to czasopismo za najbardziej przyjazne rowerzystom miasto w Polsce.

Jest to zewnętrzne i obiektywne potwierdzenie, że jesteśmy w stosunku do rowerzystów przyjaźnie nastawieni, nawet wbrew woli niektórych rad dzielnic ? mówił wiceprezydent Lisicki, nawiązując do sprzeciwu Rady Osiedla Oliwy wobec budowy na ul. Wita Stwosza. Będziemy tutaj bardzo dzielni i będziemy stawiali na swoje ? podkreślał Lisicki.

Jednym z ważnych czynników wpływających na przyznanie nagrody była spójna polityka rowerowa, wybiegająca poza samą budowę sieci dróg rowerowych. Jeszcze w grudniu mają się zakończyć prace nad projektem Studium Systemu Tras Rowerowych w Gdańsku (STeR). Na jego podstawie będzie podejmowane decyzje o kolejności budowy nowych tras rowerowych w mieście. Drogi rowerowe na ul. Spacerowej, Kościerskiej, Kołobrzeskiej czy Gospody muszą poczekać na finansowanie z budżetu Unii Europejskiej w latach 2014 -2020.

Miasto uruchomiło stronę internetową poświęcona tematyce rowerowej. Znajdują się tam porady dla miejskich cyklistów, aktualne informacje o polityce i infrastrukturze rowerowej oraz aktualna mapa sieci tras. W przyszłym roku planujemy wydanie w formie papierowej bardzo dokładnej mapy, na której w 27 -u warstwach informacyjnych będą m.in.. szczegółowe informacje o kącie nachyleni poszczególnych ulic ? zapowiedział Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. Dzięki temu będzie można opracować optymalną trasę dojazdu. Gdy ktoś mieszka na ?górnym tarasie? ulice o dużym nachyleniu stanowią dla niektórych osób pewną barierę. Plan będzie rozprowadzany między innymi w gdańskich szkołach.

Tomasz Strug

Zatoczki_bus

Rozpoczęła się budowa pasów rowerowych w Oliwie. Na pierwszy ogień poszły trawniki wzdłuż bloków na ul. Wita Stwosza. Mają tam powstać zatoczki parkingowe.

Zatoczki_traktor

Budowa zatoczek parkingowych to inwestycja poprzedzająca pomalowanie pasów rowerowych. To ma się stać na wiosnę przyszłego roku. Jeszcze w grudniu koparki pojawią się na kolejnych odcinkach ul. Wita Stwosza, aż do skrzyżowania z ul. Obrońców Westerplatte. Zatoczki na samochody powstaną również na odcinku, gdzie pasy rowerowe nie powstaną (od ul. Obr. Westerplatte do ul. Derdowskiego).

Jeżeli w przyszłości się okaże, że ruch rowerowy będzie na tyle duży, że będzie potrzeba zrobienia pasa, to nie trzeba będzie wtedy bawić się w roboty budowlane ? mówi Maciej Lisicki. Na ten moment na tym odcinku będzie strefa ?tempo 30?, ale roboty budowlane zrobimy już teraz, żeby potem do nich nie wracać. Taniej wychodzi robić duże odcinki.

Władze miasta pochwaliły się dziś wyróżnieniem miesięcznika ?Rowertour?. Gdańsk po raz drugi został uznany przez to czasopismo za najbardziej przyjazne rowerzystom miasto w Polsce.

Jest to zewnętrzne i obiektywne potwierdzenie, że jesteśmy w stosunku do rowerzystów przyjaźnie nastawieni, nawet wbrew woli niektórych rad dzielnic ? mówił wiceprezydent Lisicki, nawiązując do sprzeciwu Rady Osiedla Oliwy wobec budowy na ul. Wita Stwosza. Będziemy tutaj bardzo dzielni i będziemy stawiali na swoje ? podkreślał Lisicki.

Jednym z ważnych czynników wpływających na przyznanie nagrody była spójna polityka rowerowa, wybiegająca poza samą budowę sieci dróg rowerowych. Jeszcze w grudniu mają się zakończyć prace nad projektem Studium Systemu Tras Rowerowych w Gdańsku (STeR). Na jego podstawie będzie podejmowane decyzje o kolejności budowy nowych tras rowerowych w mieście. Drogi rowerowe na ul. Spacerowej, Kościerskiej, Kołobrzeskiej czy Gospody muszą poczekać na finansowanie z budżetu Unii Europejskiej w latach 2014 -2020.

Miasto uruchomiło stronę internetową poświęcona tematyce rowerowej. Znajdują się tam porady dla miejskich cyklistów, aktualne informacje o polityce i infrastrukturze rowerowej oraz aktualna mapa sieci tras. W przyszłym roku planujemy wydanie w formie papierowej bardzo dokładnej mapy, na której w 27 -u warstwach informacyjnych będą m.in.. szczegółowe informacje o kącie nachyleni poszczególnych ulic ? zapowiedział Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. Dzięki temu będzie można opracować optymalną trasę dojazdu. Gdy ktoś mieszka na ?górnym tarasie? ulice o dużym nachyleniu stanowią dla niektórych osób pewną barierę. Plan będzie rozprowadzany między innymi w gdańskich szkołach.

Tomasz Strug

Zatoczki_bus

|

Rozpoczęła się budowa pasów rowerowych w Oliwie. Na pierwszy ogień poszły trawniki wzdłuż bloków na ul. Wita Stwosza. Mają tam powstać zatoczki parkingowe.

Zatoczki_traktor

Budowa zatoczek parkingowych to inwestycja poprzedzająca pomalowanie pasów rowerowych. To ma się stać na wiosnę przyszłego roku. Jeszcze w grudniu koparki pojawią się na kolejnych odcinkach ul. Wita Stwosza, aż do skrzyżowania z ul. Obrońców Westerplatte. Zatoczki na samochody powstaną również na odcinku, gdzie pasy rowerowe nie powstaną (od ul. Obr. Westerplatte do ul. Derdowskiego).

Jeżeli w przyszłości się okaże, że ruch rowerowy będzie na tyle duży, że będzie potrzeba zrobienia pasa, to nie trzeba będzie wtedy bawić się w roboty budowlane ? mówi Maciej Lisicki. Na ten moment na tym odcinku będzie strefa ?tempo 30?, ale roboty budowlane zrobimy już teraz, żeby potem do nich nie wracać. Taniej wychodzi robić duże odcinki.

Władze miasta pochwaliły się dziś wyróżnieniem miesięcznika ?Rowertour?. Gdańsk po raz drugi został uznany przez to czasopismo za najbardziej przyjazne rowerzystom miasto w Polsce.

Jest to zewnętrzne i obiektywne potwierdzenie, że jesteśmy w stosunku do rowerzystów przyjaźnie nastawieni, nawet wbrew woli niektórych rad dzielnic ? mówił wiceprezydent Lisicki, nawiązując do sprzeciwu Rady Osiedla Oliwy wobec budowy na ul. Wita Stwosza. Będziemy tutaj bardzo dzielni i będziemy stawiali na swoje ? podkreślał Lisicki.

Jednym z ważnych czynników wpływających na przyznanie nagrody była spójna polityka rowerowa, wybiegająca poza samą budowę sieci dróg rowerowych. Jeszcze w grudniu mają się zakończyć prace nad projektem Studium Systemu Tras Rowerowych w Gdańsku (STeR). Na jego podstawie będzie podejmowane decyzje o kolejności budowy nowych tras rowerowych w mieście. Drogi rowerowe na ul. Spacerowej, Kościerskiej, Kołobrzeskiej czy Gospody muszą poczekać na finansowanie z budżetu Unii Europejskiej w latach 2014 -2020.

Miasto uruchomiło stronę internetową poświęcona tematyce rowerowej. Znajdują się tam porady dla miejskich cyklistów, aktualne informacje o polityce i infrastrukturze rowerowej oraz aktualna mapa sieci tras. W przyszłym roku planujemy wydanie w formie papierowej bardzo dokładnej mapy, na której w 27 -u warstwach informacyjnych będą m.in.. szczegółowe informacje o kącie nachyleni poszczególnych ulic ? zapowiedział Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. Dzięki temu będzie można opracować optymalną trasę dojazdu. Gdy ktoś mieszka na ?górnym tarasie? ulice o dużym nachyleniu stanowią dla niektórych osób pewną barierę. Plan będzie rozprowadzany między innymi w gdańskich szkołach.

Tomasz Strug

Zatoczki_bus

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Rozpoczęła się budowa pasów rowerowych w Oliwie. Na pierwszy ogień poszły trawniki wzdłuż bloków na ul. Wita Stwosza. Mają tam powstać zatoczki parkingowe.

Zatoczki_traktor

Budowa zatoczek parkingowych to inwestycja poprzedzająca pomalowanie pasów rowerowych. To ma się stać na wiosnę przyszłego roku. Jeszcze w grudniu koparki pojawią się na kolejnych odcinkach ul. Wita Stwosza, aż do skrzyżowania z ul. Obrońców Westerplatte. Zatoczki na samochody powstaną również na odcinku, gdzie pasy rowerowe nie powstaną (od ul. Obr. Westerplatte do ul. Derdowskiego).

Jeżeli w przyszłości się okaże, że ruch rowerowy będzie na tyle duży, że będzie potrzeba zrobienia pasa, to nie trzeba będzie wtedy bawić się w roboty budowlane ? mówi Maciej Lisicki. Na ten moment na tym odcinku będzie strefa ?tempo 30?, ale roboty budowlane zrobimy już teraz, żeby potem do nich nie wracać. Taniej wychodzi robić duże odcinki.

Władze miasta pochwaliły się dziś wyróżnieniem miesięcznika ?Rowertour?. Gdańsk po raz drugi został uznany przez to czasopismo za najbardziej przyjazne rowerzystom miasto w Polsce.

Jest to zewnętrzne i obiektywne potwierdzenie, że jesteśmy w stosunku do rowerzystów przyjaźnie nastawieni, nawet wbrew woli niektórych rad dzielnic ? mówił wiceprezydent Lisicki, nawiązując do sprzeciwu Rady Osiedla Oliwy wobec budowy na ul. Wita Stwosza. Będziemy tutaj bardzo dzielni i będziemy stawiali na swoje ? podkreślał Lisicki.

Jednym z ważnych czynników wpływających na przyznanie nagrody była spójna polityka rowerowa, wybiegająca poza samą budowę sieci dróg rowerowych. Jeszcze w grudniu mają się zakończyć prace nad projektem Studium Systemu Tras Rowerowych w Gdańsku (STeR). Na jego podstawie będzie podejmowane decyzje o kolejności budowy nowych tras rowerowych w mieście. Drogi rowerowe na ul. Spacerowej, Kościerskiej, Kołobrzeskiej czy Gospody muszą poczekać na finansowanie z budżetu Unii Europejskiej w latach 2014 -2020.

Miasto uruchomiło stronę internetową poświęcona tematyce rowerowej. Znajdują się tam porady dla miejskich cyklistów, aktualne informacje o polityce i infrastrukturze rowerowej oraz aktualna mapa sieci tras. W przyszłym roku planujemy wydanie w formie papierowej bardzo dokładnej mapy, na której w 27 -u warstwach informacyjnych będą m.in.. szczegółowe informacje o kącie nachyleni poszczególnych ulic ? zapowiedział Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. Dzięki temu będzie można opracować optymalną trasę dojazdu. Gdy ktoś mieszka na ?górnym tarasie? ulice o dużym nachyleniu stanowią dla niektórych osób pewną barierę. Plan będzie rozprowadzany między innymi w gdańskich szkołach.

Tomasz Strug

Zatoczki_bus