Reklama

ul. Czyżewskiego nie dla piratów drogowych

Rekordziści pędzili tą ulicą 120 km/h. Od kilku tygodni kierowcy i piesi testują zmiany mające uspokoić ruch w ciągu ul. Czyżewskiego. Wprowadzono tam strefę ?tempo 30?, wyłączono sygnalizację świetlną, zamontowano azyle dla pieszych oraz progi wyspowe dla samochodów.

Celem tych działań jest zmniejszenie prędkości i uspokojenie ruchu ? mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. Propozycję uspokojenia ruchu poprzez wprowadzenie azylów dla pieszych, progów wyspowych oraz wyłączenie sygnalizacji świetlnej (światła pulsują) zaproponował Radzie Oliwy w październiku ubiegłego roku Zarząd Dróg i Zieleni. Oliwscy radni zasugerowali wtedy wprowadzenie dodatkowo na całej ul. Czyżewskiego strefy  ?tempo 30?.

– Wyniki prędkości na tej ulicy bardzo nas niepokoiły. Średnia prędkość na Czyżewskiego przed zmianami to 51,4 km/h. Prędkość maksymalna, jaką odnotowano to 115 km/h ? wyliczał Tomasz Wawrzonek na sesji Rady Oliwy. –  Dla porównania na ul. Gospody, (która parametrami jest zbliżona do ul Czyżewskiego) po wprowadzeniu uspokojenia ruchu prędkości spadły i wynoszą: średnia 40 km/h a prędkość maksymalna nie przekroczyła 70 kilometrów na godzinę. Pierwotnie mieszkańcy ul. Gospody wnioskowali o sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych. Zamontowano tam jednak progi wyspowe, które się sprawdziły i spowodowały radykalny spadek prędkości samochodów. Piesi zaczęli czuć się bezpieczniej na pasach.  Podobne rozwiązanie postanowiono zastosować na ul. Czyżewskiego.

Czyzewskiego_20140611_142125

Przejście dla pieszych na wysokości AWFiS

Wprowadzone zmiany są swego rodzaju eksperymentem. ? Zleciliśmy zewnętrznej firmie wykonanie pomiarów ruchu przed i  po wprowadzeniu zmian ? mówi szef Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. – Mierzone były prędkości samochodów, natężenie ruchu, czas oczekiwania przez pieszych. Przy skrzyżowaniu z ul. Tatrzańskiej robiono pomiary ilości pojazdów zatrzymujących się przed przejściem dla pieszych. Po blisko rocznej obserwacji, ZDiZ zdecyduje czy ponownie zostaną włączone światła na przejściach dla pieszych lub zostaną zdemontowane progi wyspowe.

TS

Rekordziści pędzili tą ulicą 120 km/h. Od kilku tygodni kierowcy i piesi testują zmiany mające uspokoić ruch w ciągu ul. Czyżewskiego. Wprowadzono tam strefę ?tempo 30?, wyłączono sygnalizację świetlną, zamontowano azyle dla pieszych oraz progi wyspowe dla samochodów.

- Celem tych działań jest zmniejszenie prędkości i uspokojenie ruchu ? mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. Propozycję uspokojenia ruchu poprzez wprowadzenie azylów dla pieszych, progów wyspowych oraz wyłączenie sygnalizacji świetlnej (światła pulsują) zaproponował Radzie Oliwy w październiku ubiegłego roku Zarząd Dróg i Zieleni. Oliwscy radni zasugerowali wtedy wprowadzenie dodatkowo na całej ul. Czyżewskiego strefy  ?tempo 30?.

- Wyniki prędkości na tej ulicy bardzo nas niepokoiły. Średnia prędkość na Czyżewskiego przed zmianami to 51,4 km/h. Prędkość maksymalna, jaką odnotowano to 115 km/h ? wyliczał Tomasz Wawrzonek na sesji Rady Oliwy. -  Dla porównania na ul. Gospody, (która parametrami jest zbliżona do ul Czyżewskiego) po wprowadzeniu uspokojenia ruchu prędkości spadły i wynoszą: średnia 40 km/h a prędkość maksymalna nie przekroczyła 70 kilometrów na godzinę. Pierwotnie mieszkańcy ul. Gospody wnioskowali o sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych. Zamontowano tam jednak progi wyspowe, które się sprawdziły i spowodowały radykalny spadek prędkości samochodów. Piesi zaczęli czuć się bezpieczniej na pasach.  Podobne rozwiązanie postanowiono zastosować na ul. Czyżewskiego.

Czyzewskiego_20140611_142125

Przejście dla pieszych na wysokości AWFiS

Wprowadzone zmiany są swego rodzaju eksperymentem. ? Zleciliśmy zewnętrznej firmie wykonanie pomiarów ruchu przed i  po wprowadzeniu zmian ? mówi szef Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. - Mierzone były prędkości samochodów, natężenie ruchu, czas oczekiwania przez pieszych. Przy skrzyżowaniu z ul. Tatrzańskiej robiono pomiary ilości pojazdów zatrzymujących się przed przejściem dla pieszych. Po blisko rocznej obserwacji, ZDiZ zdecyduje czy ponownie zostaną włączone światła na przejściach dla pieszych lub zostaną zdemontowane progi wyspowe.

TS

|

Rekordziści pędzili tą ulicą 120 km/h. Od kilku tygodni kierowcy i piesi testują zmiany mające uspokoić ruch w ciągu ul. Czyżewskiego. Wprowadzono tam strefę ?tempo 30?, wyłączono sygnalizację świetlną, zamontowano azyle dla pieszych oraz progi wyspowe dla samochodów.

- Celem tych działań jest zmniejszenie prędkości i uspokojenie ruchu ? mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. Propozycję uspokojenia ruchu poprzez wprowadzenie azylów dla pieszych, progów wyspowych oraz wyłączenie sygnalizacji świetlnej (światła pulsują) zaproponował Radzie Oliwy w październiku ubiegłego roku Zarząd Dróg i Zieleni. Oliwscy radni zasugerowali wtedy wprowadzenie dodatkowo na całej ul. Czyżewskiego strefy  ?tempo 30?.

- Wyniki prędkości na tej ulicy bardzo nas niepokoiły. Średnia prędkość na Czyżewskiego przed zmianami to 51,4 km/h. Prędkość maksymalna, jaką odnotowano to 115 km/h ? wyliczał Tomasz Wawrzonek na sesji Rady Oliwy. -  Dla porównania na ul. Gospody, (która parametrami jest zbliżona do ul Czyżewskiego) po wprowadzeniu uspokojenia ruchu prędkości spadły i wynoszą: średnia 40 km/h a prędkość maksymalna nie przekroczyła 70 kilometrów na godzinę. Pierwotnie mieszkańcy ul. Gospody wnioskowali o sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych. Zamontowano tam jednak progi wyspowe, które się sprawdziły i spowodowały radykalny spadek prędkości samochodów. Piesi zaczęli czuć się bezpieczniej na pasach.  Podobne rozwiązanie postanowiono zastosować na ul. Czyżewskiego.

Czyzewskiego_20140611_142125

Przejście dla pieszych na wysokości AWFiS

Wprowadzone zmiany są swego rodzaju eksperymentem. ? Zleciliśmy zewnętrznej firmie wykonanie pomiarów ruchu przed i  po wprowadzeniu zmian ? mówi szef Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. - Mierzone były prędkości samochodów, natężenie ruchu, czas oczekiwania przez pieszych. Przy skrzyżowaniu z ul. Tatrzańskiej robiono pomiary ilości pojazdów zatrzymujących się przed przejściem dla pieszych. Po blisko rocznej obserwacji, ZDiZ zdecyduje czy ponownie zostaną włączone światła na przejściach dla pieszych lub zostaną zdemontowane progi wyspowe.

TS

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Rekordziści pędzili tą ulicą 120 km/h. Od kilku tygodni kierowcy i piesi testują zmiany mające uspokoić ruch w ciągu ul. Czyżewskiego. Wprowadzono tam strefę ?tempo 30?, wyłączono sygnalizację świetlną, zamontowano azyle dla pieszych oraz progi wyspowe dla samochodów.

Celem tych działań jest zmniejszenie prędkości i uspokojenie ruchu ? mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. Propozycję uspokojenia ruchu poprzez wprowadzenie azylów dla pieszych, progów wyspowych oraz wyłączenie sygnalizacji świetlnej (światła pulsują) zaproponował Radzie Oliwy w październiku ubiegłego roku Zarząd Dróg i Zieleni. Oliwscy radni zasugerowali wtedy wprowadzenie dodatkowo na całej ul. Czyżewskiego strefy  ?tempo 30?.

– Wyniki prędkości na tej ulicy bardzo nas niepokoiły. Średnia prędkość na Czyżewskiego przed zmianami to 51,4 km/h. Prędkość maksymalna, jaką odnotowano to 115 km/h ? wyliczał Tomasz Wawrzonek na sesji Rady Oliwy. –  Dla porównania na ul. Gospody, (która parametrami jest zbliżona do ul Czyżewskiego) po wprowadzeniu uspokojenia ruchu prędkości spadły i wynoszą: średnia 40 km/h a prędkość maksymalna nie przekroczyła 70 kilometrów na godzinę. Pierwotnie mieszkańcy ul. Gospody wnioskowali o sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych. Zamontowano tam jednak progi wyspowe, które się sprawdziły i spowodowały radykalny spadek prędkości samochodów. Piesi zaczęli czuć się bezpieczniej na pasach.  Podobne rozwiązanie postanowiono zastosować na ul. Czyżewskiego.

Czyzewskiego_20140611_142125

Przejście dla pieszych na wysokości AWFiS

Wprowadzone zmiany są swego rodzaju eksperymentem. ? Zleciliśmy zewnętrznej firmie wykonanie pomiarów ruchu przed i  po wprowadzeniu zmian ? mówi szef Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ. – Mierzone były prędkości samochodów, natężenie ruchu, czas oczekiwania przez pieszych. Przy skrzyżowaniu z ul. Tatrzańskiej robiono pomiary ilości pojazdów zatrzymujących się przed przejściem dla pieszych. Po blisko rocznej obserwacji, ZDiZ zdecyduje czy ponownie zostaną włączone światła na przejściach dla pieszych lub zostaną zdemontowane progi wyspowe.

TS