Reklama

Czy rezerwa pod Drogę Czerwoną przestanie straszyć?

Kilkadziesiąt lat stały bez remontów. Komunalne budynki mieszkalne, znajdujące się w rezerwie terenowej pod Drogę Czerwoną we Wrzeszczu, zostaną w końcu odnowione. To nadzieja dla kolejnych budynków i obiektów na Przymorzu Małym i Żabiance.

? Naprawiamy pewien błąd z poprzednich lat ? mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. ? Wszystkie te budynki, które są położone w rezerwie Drogi Czerwonej, będą w ciągu najbliższego czasu wyremontowane. Będzie wymieniona stolarka okienna, ściany będą ocieplone a fundamenty zaizolowane. Staramy się namówić GPEC by dociągnęło rury z centralnym ogrzewaniem.

Remont przejdą budynki przy ulicy Biała 5, 4, 8, 11, 12, 13 i 14 oraz Wajdeloty 15B, które znajdują się we Wrzeszczu w rezerwie pod Drogę Czerwoną. Decyzją taka podjął prezydent Gdańska po licznych pytaniach mieszkańców i dwóch dyżurach w gazecie ?Fakt?, gdzie pytano go o kwestię wymiany okien.

Prace już się rozpoczęły a ich całkowity koszt wyniesie ponad 2 miliony złotych. Skorzysta na tym około 40 gdańskich rodzin.

Piastowska_151105_0657

Ul. Piastowska – jeden z budynków stojący w rezerwie Drogi Czerwonej

? Trwają prace nad nowym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla naszego miasta, w ramach którego rozstrzygnięta zostanie zasadność utrzymania bądź likwidacji rezerw terenu pod Drogę Czerwoną ? mówi Adamowicz. –  Nie zmienia to faktu, że mieszkańcy budynków komunalnych w tym rejonie potrzebują poprawy warunków mieszkaniowych.

Zapytaliśmy prezydenta czy nie są to pieniądze wyrzucone w błoto, w przypadku podtrzymania przez Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska rezerwy pod Drogę Czerwoną? Studium ma zostać uchwalone na przełomie 2017/2018 roku

Gdyby zapadła decyzja, że rezerwa pozostaje, to wiadomo, że ta inwestycja nie zostanie zrealizowana wcześniej niż po roku 2025 lub 2030 ? odpowiada Adamowicz. –  To odpowiednio długi czas aby te koszty się zamortyzowały.

Champion_boisko_abianka_151105_0679

Od lat nieremontowane boisko na Żabiance

Rozpoczęcie remontu we Wrzeszczu daje nadzieję dla kolejnych obiektów położonych wzdłuż linii kolejowej na Przymorzu Małym i Żabiance (boisko Championa). ? Najważniejsze są potrzeby mieszkaniowe, a więc obszary niezamieszkałe mogą zawsze poczekać ? zastrzega prezydent Gdańska. – Z analiz wyjdzie czy to boisko jest potrzebne i czy będzie miało realnego gospodarza. Nie wykluczam, że możemy się nim zająć.

Droga Czerwona

Pierwsza koncepcja budowy Drogi Czerwonej powstała w 1929 roku. Nazwa wzięła się od koloru flamastra użytego w latach 70. na mapie pokazującej jej przebieg. Wedle planów z lat 50. miało to być nowe połączenie drogowe Gdyni z Gdańskiem, wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Do dziś, w planach zagospodarowania przestrzennego Gdańska, istnieje rezerwa terenowa pod przebieg Drogi Czerwonej. Z tego powodu nie remontowano stojących na niej budynków komunalnych a ich mieszkańcy nie mogą wykupić swoich mieszkań. Z tych samych powodów w ruinę popada boisko dawnego klubu ?Champion? na Żabiance. Ostatnio wykwaterowano mieszkańców zabytkowej villi stojącej u zbiegu ul. Piastowskiej i Droszyńskiego.

Tomasz Strug

Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska z 2012 roku

Kilkadziesiąt lat stały bez remontów. Komunalne budynki mieszkalne, znajdujące się w rezerwie terenowej pod Drogę Czerwoną we Wrzeszczu, zostaną w końcu odnowione. To nadzieja dla kolejnych budynków i obiektów na Przymorzu Małym i Żabiance.

? Naprawiamy pewien błąd z poprzednich lat ? mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. ? Wszystkie te budynki, które są położone w rezerwie Drogi Czerwonej, będą w ciągu najbliższego czasu wyremontowane. Będzie wymieniona stolarka okienna, ściany będą ocieplone a fundamenty zaizolowane. Staramy się namówić GPEC by dociągnęło rury z centralnym ogrzewaniem.

Remont przejdą budynki przy ulicy Biała 5, 4, 8, 11, 12, 13 i 14 oraz Wajdeloty 15B, które znajdują się we Wrzeszczu w rezerwie pod Drogę Czerwoną. Decyzją taka podjął prezydent Gdańska po licznych pytaniach mieszkańców i dwóch dyżurach w gazecie ?Fakt?, gdzie pytano go o kwestię wymiany okien.

Prace już się rozpoczęły a ich całkowity koszt wyniesie ponad 2 miliony złotych. Skorzysta na tym około 40 gdańskich rodzin.

Piastowska_151105_0657

Ul. Piastowska - jeden z budynków stojący w rezerwie Drogi Czerwonej

? Trwają prace nad nowym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla naszego miasta, w ramach którego rozstrzygnięta zostanie zasadność utrzymania bądź likwidacji rezerw terenu pod Drogę Czerwoną ? mówi Adamowicz. -  Nie zmienia to faktu, że mieszkańcy budynków komunalnych w tym rejonie potrzebują poprawy warunków mieszkaniowych.

Zapytaliśmy prezydenta czy nie są to pieniądze wyrzucone w błoto, w przypadku podtrzymania przez Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska rezerwy pod Drogę Czerwoną? Studium ma zostać uchwalone na przełomie 2017/2018 roku

- Gdyby zapadła decyzja, że rezerwa pozostaje, to wiadomo, że ta inwestycja nie zostanie zrealizowana wcześniej niż po roku 2025 lub 2030 ? odpowiada Adamowicz. -  To odpowiednio długi czas aby te koszty się zamortyzowały.

Champion_boisko_abianka_151105_0679

Od lat nieremontowane boisko na Żabiance

Rozpoczęcie remontu we Wrzeszczu daje nadzieję dla kolejnych obiektów położonych wzdłuż linii kolejowej na Przymorzu Małym i Żabiance (boisko Championa). ? Najważniejsze są potrzeby mieszkaniowe, a więc obszary niezamieszkałe mogą zawsze poczekać ? zastrzega prezydent Gdańska. - Z analiz wyjdzie czy to boisko jest potrzebne i czy będzie miało realnego gospodarza. Nie wykluczam, że możemy się nim zająć.

Droga Czerwona

Pierwsza koncepcja budowy Drogi Czerwonej powstała w 1929 roku. Nazwa wzięła się od koloru flamastra użytego w latach 70. na mapie pokazującej jej przebieg. Wedle planów z lat 50. miało to być nowe połączenie drogowe Gdyni z Gdańskiem, wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Do dziś, w planach zagospodarowania przestrzennego Gdańska, istnieje rezerwa terenowa pod przebieg Drogi Czerwonej. Z tego powodu nie remontowano stojących na niej budynków komunalnych a ich mieszkańcy nie mogą wykupić swoich mieszkań. Z tych samych powodów w ruinę popada boisko dawnego klubu ?Champion? na Żabiance. Ostatnio wykwaterowano mieszkańców zabytkowej villi stojącej u zbiegu ul. Piastowskiej i Droszyńskiego.

Tomasz Strug

Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska z 2012 roku

|

Kilkadziesiąt lat stały bez remontów. Komunalne budynki mieszkalne, znajdujące się w rezerwie terenowej pod Drogę Czerwoną we Wrzeszczu, zostaną w końcu odnowione. To nadzieja dla kolejnych budynków i obiektów na Przymorzu Małym i Żabiance.

? Naprawiamy pewien błąd z poprzednich lat ? mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. ? Wszystkie te budynki, które są położone w rezerwie Drogi Czerwonej, będą w ciągu najbliższego czasu wyremontowane. Będzie wymieniona stolarka okienna, ściany będą ocieplone a fundamenty zaizolowane. Staramy się namówić GPEC by dociągnęło rury z centralnym ogrzewaniem.

Remont przejdą budynki przy ulicy Biała 5, 4, 8, 11, 12, 13 i 14 oraz Wajdeloty 15B, które znajdują się we Wrzeszczu w rezerwie pod Drogę Czerwoną. Decyzją taka podjął prezydent Gdańska po licznych pytaniach mieszkańców i dwóch dyżurach w gazecie ?Fakt?, gdzie pytano go o kwestię wymiany okien.

Prace już się rozpoczęły a ich całkowity koszt wyniesie ponad 2 miliony złotych. Skorzysta na tym około 40 gdańskich rodzin.

Piastowska_151105_0657

Ul. Piastowska - jeden z budynków stojący w rezerwie Drogi Czerwonej

? Trwają prace nad nowym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla naszego miasta, w ramach którego rozstrzygnięta zostanie zasadność utrzymania bądź likwidacji rezerw terenu pod Drogę Czerwoną ? mówi Adamowicz. -  Nie zmienia to faktu, że mieszkańcy budynków komunalnych w tym rejonie potrzebują poprawy warunków mieszkaniowych.

Zapytaliśmy prezydenta czy nie są to pieniądze wyrzucone w błoto, w przypadku podtrzymania przez Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska rezerwy pod Drogę Czerwoną? Studium ma zostać uchwalone na przełomie 2017/2018 roku

- Gdyby zapadła decyzja, że rezerwa pozostaje, to wiadomo, że ta inwestycja nie zostanie zrealizowana wcześniej niż po roku 2025 lub 2030 ? odpowiada Adamowicz. -  To odpowiednio długi czas aby te koszty się zamortyzowały.

Champion_boisko_abianka_151105_0679

Od lat nieremontowane boisko na Żabiance

Rozpoczęcie remontu we Wrzeszczu daje nadzieję dla kolejnych obiektów położonych wzdłuż linii kolejowej na Przymorzu Małym i Żabiance (boisko Championa). ? Najważniejsze są potrzeby mieszkaniowe, a więc obszary niezamieszkałe mogą zawsze poczekać ? zastrzega prezydent Gdańska. - Z analiz wyjdzie czy to boisko jest potrzebne i czy będzie miało realnego gospodarza. Nie wykluczam, że możemy się nim zająć.

Droga Czerwona

Pierwsza koncepcja budowy Drogi Czerwonej powstała w 1929 roku. Nazwa wzięła się od koloru flamastra użytego w latach 70. na mapie pokazującej jej przebieg. Wedle planów z lat 50. miało to być nowe połączenie drogowe Gdyni z Gdańskiem, wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Do dziś, w planach zagospodarowania przestrzennego Gdańska, istnieje rezerwa terenowa pod przebieg Drogi Czerwonej. Z tego powodu nie remontowano stojących na niej budynków komunalnych a ich mieszkańcy nie mogą wykupić swoich mieszkań. Z tych samych powodów w ruinę popada boisko dawnego klubu ?Champion? na Żabiance. Ostatnio wykwaterowano mieszkańców zabytkowej villi stojącej u zbiegu ul. Piastowskiej i Droszyńskiego.

Tomasz Strug

Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska z 2012 roku

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Kilkadziesiąt lat stały bez remontów. Komunalne budynki mieszkalne, znajdujące się w rezerwie terenowej pod Drogę Czerwoną we Wrzeszczu, zostaną w końcu odnowione. To nadzieja dla kolejnych budynków i obiektów na Przymorzu Małym i Żabiance.

? Naprawiamy pewien błąd z poprzednich lat ? mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. ? Wszystkie te budynki, które są położone w rezerwie Drogi Czerwonej, będą w ciągu najbliższego czasu wyremontowane. Będzie wymieniona stolarka okienna, ściany będą ocieplone a fundamenty zaizolowane. Staramy się namówić GPEC by dociągnęło rury z centralnym ogrzewaniem.

Remont przejdą budynki przy ulicy Biała 5, 4, 8, 11, 12, 13 i 14 oraz Wajdeloty 15B, które znajdują się we Wrzeszczu w rezerwie pod Drogę Czerwoną. Decyzją taka podjął prezydent Gdańska po licznych pytaniach mieszkańców i dwóch dyżurach w gazecie ?Fakt?, gdzie pytano go o kwestię wymiany okien.

Prace już się rozpoczęły a ich całkowity koszt wyniesie ponad 2 miliony złotych. Skorzysta na tym około 40 gdańskich rodzin.

Piastowska_151105_0657

Ul. Piastowska – jeden z budynków stojący w rezerwie Drogi Czerwonej

? Trwają prace nad nowym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla naszego miasta, w ramach którego rozstrzygnięta zostanie zasadność utrzymania bądź likwidacji rezerw terenu pod Drogę Czerwoną ? mówi Adamowicz. –  Nie zmienia to faktu, że mieszkańcy budynków komunalnych w tym rejonie potrzebują poprawy warunków mieszkaniowych.

Zapytaliśmy prezydenta czy nie są to pieniądze wyrzucone w błoto, w przypadku podtrzymania przez Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska rezerwy pod Drogę Czerwoną? Studium ma zostać uchwalone na przełomie 2017/2018 roku

Gdyby zapadła decyzja, że rezerwa pozostaje, to wiadomo, że ta inwestycja nie zostanie zrealizowana wcześniej niż po roku 2025 lub 2030 ? odpowiada Adamowicz. –  To odpowiednio długi czas aby te koszty się zamortyzowały.

Champion_boisko_abianka_151105_0679

Od lat nieremontowane boisko na Żabiance

Rozpoczęcie remontu we Wrzeszczu daje nadzieję dla kolejnych obiektów położonych wzdłuż linii kolejowej na Przymorzu Małym i Żabiance (boisko Championa). ? Najważniejsze są potrzeby mieszkaniowe, a więc obszary niezamieszkałe mogą zawsze poczekać ? zastrzega prezydent Gdańska. – Z analiz wyjdzie czy to boisko jest potrzebne i czy będzie miało realnego gospodarza. Nie wykluczam, że możemy się nim zająć.

Droga Czerwona

Pierwsza koncepcja budowy Drogi Czerwonej powstała w 1929 roku. Nazwa wzięła się od koloru flamastra użytego w latach 70. na mapie pokazującej jej przebieg. Wedle planów z lat 50. miało to być nowe połączenie drogowe Gdyni z Gdańskiem, wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Do dziś, w planach zagospodarowania przestrzennego Gdańska, istnieje rezerwa terenowa pod przebieg Drogi Czerwonej. Z tego powodu nie remontowano stojących na niej budynków komunalnych a ich mieszkańcy nie mogą wykupić swoich mieszkań. Z tych samych powodów w ruinę popada boisko dawnego klubu ?Champion? na Żabiance. Ostatnio wykwaterowano mieszkańców zabytkowej villi stojącej u zbiegu ul. Piastowskiej i Droszyńskiego.

Tomasz Strug

Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska z 2012 roku