Reklama

Dwie firmy chcą opracować koncepcję buspasa na ul. Spacerowej

Dwie oferty, w tym jedna mieszcząca się w zaplanowanym budżecie – poznaliśmy chętnych na sporządzenie koncepcji buspasa na ul. Spacerowej, który ma usprawnić przejazd autobusów tą wiecznie zakorkowaną ulicą. Jest szansa, że tym samym prace projektowe wkrótce się rozpoczną.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Dwie oferty, w tym jedna mieszcząca się w zaplanowanym budżecie – poznaliśmy chętnych na sporządzenie koncepcji buspasa na ul. Spacerowej, który ma usprawnić przejazd autobusów tą wiecznie zakorkowaną ulicą. Jest szansa, że tym samym prace projektowe wkrótce się rozpoczną.

 3 czerwca w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarto oferty złożone w przetargu na opracowanie koncepcji buspasa na ul. Spacerowej.

Wpłynęły dwie oferty, które są obecnie analizowane:

  • Konsorcjum firm: Lider: POLDUKT PROJEKT SPÓŁKA Z O.O – 239 850,00 zł
  • Europrojekt Gdańsk S.A. – 725 700,00 zł

Na opracowanie koncepcji zabezpieczono w budżecie 300 tys. złotych.

Jak informuje DRMG, efektem zmian ma być przekształcenie ulicy poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co ma zapewnić bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełnić potrzeby mieszkańców.

Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji. W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. 

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1×3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1×3,  zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/ nocy będzie buspasem.
  • Natomiast trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach. Ostatni wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy.

Pp