Urzędnicy mają zadbać o wygląd miasta
Ponad dwa lata temu zaangażowaliśmy się w Fasada Foto Projekt na Wolnym Forum Gdańsk. Była to dokumentacja fotograficzna niszczejących zabytkowych elewacji, budynków bezmyślnie ocieplanych czy też festiwali okien i ich producentów w poszczególnych kamienicach. Tym bardziej cieszy, że od 1 września w strukturach Urzędu Miejskiego w Gdańsku działalność rozpocznie nowy referat, który działał będzie na rzecz poprawy estetyki przestrzeni publicznej.
Kilkadziesiąt takich plakatów reklamowych zostało przybitych do starych lip przy ul. Polanki w w lipcu tego roku.
REFERAT DS. ESTETYZACJI MIASTA 3-osobowy (docelowo 4 osoby) działał będzie przy Wydziale Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków.
Powołanie Referatu jest reakcją Prezydenta Miasta Gdańska na nasilające się zjawiska negatywne w zakresie jakości i estetyki przestrzeni publicznej. Celem Referatu jest przeciwdziałanie tym zjawiskom, co jednoznaczne jest z działaniem na rzecz ochrony tożsamości miasta oraz podniesienia poziomu estetyki przestrzeni publicznej.
Obszary działania Referatu:
? reklama,
? meble uliczne,
? elementy drobnego handlu i usług,
? kolorystyka elewacji.
Podstawowe zadania Referatu:
? stworzenie zasad lokalizacji i formy reklam, elementów drobnego handlu itp.,
? stworzenie katalogu mebli ulicznych do stosowania w przestrzeni publicznej,
? współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, Miejskim Konserwatorem Zabytków i Strażą Miejską w zakresie przeciwdziałania nieprawidłowościom,
? czynny udział w formułowaniu zapisów planów miejscowych dotyczących przestrzeni publicznej,
? współpraca z podmiotami realizującymi zagospodarowanie przestrzeni publicznej (projektantami, inwestorami i wykonawcami),
? współpraca z organami samorządowymi i organizacjami społecznymi,
? dialog z firmami reklamowymi oraz zorganizowanymi podmiotami drobnego handlu i usług (Ruch, Stowarzyszenie Kioskarzy itp.),
? działania edukacyjne, uświadamiające i propagujące zasady dobrej przestrzeni publicznej,
? współpraca z podmiotami mogącymi wpłynąć na zmianę obowiązującego prawa (Związek Miast Polskich, Unia Metropolii, Stowarzyszenie Architektów Polskich, Towarzystwo Urbanistów Polskich itp.).
Jeszcze w tym tygodniu ogłoszony zostanie konkurs na kierownika Referatu ds. estetyzacji przestrzeni publicznej. Do czasu wyłonienia kierownika, jego obowiązki pełnił będzie plastyk miejski, Jacek Jelnicki.
Anna Dobrowolska / BP UMG
Ponad dwa lata temu zaangażowaliśmy się w Fasada Foto Projekt na Wolnym Forum Gdańsk. Była to dokumentacja fotograficzna niszczejących zabytkowych elewacji, budynków bezmyślnie ocieplanych czy też festiwali okien i ich producentów w poszczególnych kamienicach. Tym bardziej cieszy, że od 1 września w strukturach Urzędu Miejskiego w Gdańsku działalność rozpocznie nowy referat, który działał będzie na rzecz poprawy estetyki przestrzeni publicznej.
Kilkadziesiąt takich plakatów reklamowych zostało przybitych do starych lip przy ul. Polanki w w lipcu tego roku.
REFERAT DS. ESTETYZACJI MIASTA 3-osobowy (docelowo 4 osoby) działał będzie przy Wydziale Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków.
Powołanie Referatu jest reakcją Prezydenta Miasta Gdańska na nasilające się zjawiska negatywne w zakresie jakości i estetyki przestrzeni publicznej. Celem Referatu jest przeciwdziałanie tym zjawiskom, co jednoznaczne jest z działaniem na rzecz ochrony tożsamości miasta oraz podniesienia poziomu estetyki przestrzeni publicznej.
Obszary działania Referatu:
? reklama,
? meble uliczne,
? elementy drobnego handlu i usług,
? kolorystyka elewacji.
Podstawowe zadania Referatu:
? stworzenie zasad lokalizacji i formy reklam, elementów drobnego handlu itp.,
? stworzenie katalogu mebli ulicznych do stosowania w przestrzeni publicznej,
? współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, Miejskim Konserwatorem Zabytków i Strażą Miejską w zakresie przeciwdziałania nieprawidłowościom,
? czynny udział w formułowaniu zapisów planów miejscowych dotyczących przestrzeni publicznej,
? współpraca z podmiotami realizującymi zagospodarowanie przestrzeni publicznej (projektantami, inwestorami i wykonawcami),
? współpraca z organami samorządowymi i organizacjami społecznymi,
? dialog z firmami reklamowymi oraz zorganizowanymi podmiotami drobnego handlu i usług (Ruch, Stowarzyszenie Kioskarzy itp.),
? działania edukacyjne, uświadamiające i propagujące zasady dobrej przestrzeni publicznej,
? współpraca z podmiotami mogącymi wpłynąć na zmianę obowiązującego prawa (Związek Miast Polskich, Unia Metropolii, Stowarzyszenie Architektów Polskich, Towarzystwo Urbanistów Polskich itp.).
Jeszcze w tym tygodniu ogłoszony zostanie konkurs na kierownika Referatu ds. estetyzacji przestrzeni publicznej. Do czasu wyłonienia kierownika, jego obowiązki pełnił będzie plastyk miejski, Jacek Jelnicki.
Anna Dobrowolska / BP UMG
|Ponad dwa lata temu zaangażowaliśmy się w Fasada Foto Projekt na Wolnym Forum Gdańsk. Była to dokumentacja fotograficzna niszczejących zabytkowych elewacji, budynków bezmyślnie ocieplanych czy też festiwali okien i ich producentów w poszczególnych kamienicach. Tym bardziej cieszy, że od 1 września w strukturach Urzędu Miejskiego w Gdańsku działalność rozpocznie nowy referat, który działał będzie na rzecz poprawy estetyki przestrzeni publicznej.
Kilkadziesiąt takich plakatów reklamowych zostało przybitych do starych lip przy ul. Polanki w w lipcu tego roku.
REFERAT DS. ESTETYZACJI MIASTA 3-osobowy (docelowo 4 osoby) działał będzie przy Wydziale Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków.
Powołanie Referatu jest reakcją Prezydenta Miasta Gdańska na nasilające się zjawiska negatywne w zakresie jakości i estetyki przestrzeni publicznej. Celem Referatu jest przeciwdziałanie tym zjawiskom, co jednoznaczne jest z działaniem na rzecz ochrony tożsamości miasta oraz podniesienia poziomu estetyki przestrzeni publicznej.
Obszary działania Referatu:
? reklama,
? meble uliczne,
? elementy drobnego handlu i usług,
? kolorystyka elewacji.
Podstawowe zadania Referatu:
? stworzenie zasad lokalizacji i formy reklam, elementów drobnego handlu itp.,
? stworzenie katalogu mebli ulicznych do stosowania w przestrzeni publicznej,
? współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, Miejskim Konserwatorem Zabytków i Strażą Miejską w zakresie przeciwdziałania nieprawidłowościom,
? czynny udział w formułowaniu zapisów planów miejscowych dotyczących przestrzeni publicznej,
? współpraca z podmiotami realizującymi zagospodarowanie przestrzeni publicznej (projektantami, inwestorami i wykonawcami),
? współpraca z organami samorządowymi i organizacjami społecznymi,
? dialog z firmami reklamowymi oraz zorganizowanymi podmiotami drobnego handlu i usług (Ruch, Stowarzyszenie Kioskarzy itp.),
? działania edukacyjne, uświadamiające i propagujące zasady dobrej przestrzeni publicznej,
? współpraca z podmiotami mogącymi wpłynąć na zmianę obowiązującego prawa (Związek Miast Polskich, Unia Metropolii, Stowarzyszenie Architektów Polskich, Towarzystwo Urbanistów Polskich itp.).
Jeszcze w tym tygodniu ogłoszony zostanie konkurs na kierownika Referatu ds. estetyzacji przestrzeni publicznej. Do czasu wyłonienia kierownika, jego obowiązki pełnił będzie plastyk miejski, Jacek Jelnicki.
Anna Dobrowolska / BP UMG