Uwaga na fałszywe faktury Energi
Najpierw był problem z wysyłką faktur. Niektórzy nie otrzymywali ich przez pół roku. Teraz do klientów trafiają fałszywe rachunki za prąd. Kłopotów Energi ciąg dalszy.
Kliknij fakturę aby powiększyć
W związku z wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów, część z nich (około 3 %) dotknęły utrudnienia w dostępie do niektórych usług oraz opóźnienia związane z wystawieniem faktur.
Energa takim osobom dalej daje 180 dni na opłacenie zaległych faktur (po ich otrzymaniu) i możliwość rozłożenia spłat na raty.
Tymczasem do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. – Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili podany numer konta i numer klienta – informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Firma prosi klientów o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości powinni upewnić się czy korespondencja ? tradycyjna lub mailowa – rzeczywiście pochodzi od firmy Energa.
Do firmy dotarły również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu do biura obsługi klienta itp. Firma zapewnia, że takie pismo również jest fałszywe i nie zostało wysłane przez Energę.
Co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury
- sprawdzić czy podany jest prawidłowo jego numer klienta
- czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry to numer klienta)
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx – to nie jest faktura od Energi ? firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
- czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa
- sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ???
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany
Na stronie www.energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmieEnerga. Ostatnie 10 cyfr numeru rachunku to 10 pierwszych cyfr numeru faktury.
Pw
Najpierw był problem z wysyłką faktur. Niektórzy nie otrzymywali ich przez pół roku. Teraz do klientów trafiają fałszywe rachunki za prąd. Kłopotów Energi ciąg dalszy.
Kliknij fakturę aby powiększyć
W związku z wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów, część z nich (około 3 %) dotknęły utrudnienia w dostępie do niektórych usług oraz opóźnienia związane z wystawieniem faktur.
Energa takim osobom dalej daje 180 dni na opłacenie zaległych faktur (po ich otrzymaniu) i możliwość rozłożenia spłat na raty.
Tymczasem do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. - Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili podany numer konta i numer klienta - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Firma prosi klientów o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości powinni upewnić się czy korespondencja ? tradycyjna lub mailowa - rzeczywiście pochodzi od firmy Energa.
Do firmy dotarły również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu do biura obsługi klienta itp. Firma zapewnia, że takie pismo również jest fałszywe i nie zostało wysłane przez Energę.
Co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury
- sprawdzić czy podany jest prawidłowo jego numer klienta
- czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry to numer klienta)
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest faktura od Energi ? firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
- czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa
- sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ???
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany
Na stronie www.energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmieEnerga. Ostatnie 10 cyfr numeru rachunku to 10 pierwszych cyfr numeru faktury.
Pw
|Najpierw był problem z wysyłką faktur. Niektórzy nie otrzymywali ich przez pół roku. Teraz do klientów trafiają fałszywe rachunki za prąd. Kłopotów Energi ciąg dalszy.
Kliknij fakturę aby powiększyć
W związku z wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów, część z nich (około 3 %) dotknęły utrudnienia w dostępie do niektórych usług oraz opóźnienia związane z wystawieniem faktur.
Energa takim osobom dalej daje 180 dni na opłacenie zaległych faktur (po ich otrzymaniu) i możliwość rozłożenia spłat na raty.
Tymczasem do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. – Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili podany numer konta i numer klienta – informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Firma prosi klientów o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości powinni upewnić się czy korespondencja ? tradycyjna lub mailowa – rzeczywiście pochodzi od firmy Energa.
Do firmy dotarły również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu do biura obsługi klienta itp. Firma zapewnia, że takie pismo również jest fałszywe i nie zostało wysłane przez Energę.
Co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury
- sprawdzić czy podany jest prawidłowo jego numer klienta
- czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry to numer klienta)
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx – to nie jest faktura od Energi ? firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
- czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa
- sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ???
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany
Na stronie www.energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmieEnerga. Ostatnie 10 cyfr numeru rachunku to 10 pierwszych cyfr numeru faktury.
Pw