Reklama

Arcybiskup Głódź popiera budowę Drogi Zielonej z Tunelem pod Pachołkiem

– Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski – napisał Metropolita Gdański w specjalnym liście intencyjnym.

Glodz_Olivia_SIX_kamie_w20140918_03

Abp Sławoj Leszek Głodź               fot. (arch) Tomasz Strug

List powstał po spotkaniu arcybiskupa Głódzia z szefami zarządów dzielnic: Oliwa, Osowa i Przymorze Małe. Radni wystąpili z prośba o takie spotkanie aby zdobyć jak najszersze poparcie dla ważnej dla ich dzielnic i całego Gdańska inwestycji.

Przesłanie od Metropolity Gdańskiego nie ma konkretnego adresata. Radni dzielnicowi chcą przekazywać jego treść do wszystkich osób i instytucji od których może zależeć los powstania Drogi Zielonej i „Nowej Spacerowej” i dla których głos arcybiskupa jest ważny. Jako pierwsi list otrzymali Radni klubu Prawo i Sprawiedliwość w Radzie Miasta oraz Prezydent Gdańska.

Radni PIS byli dotychczas przeciwni budowie Drogi Zielonej i Tunelu pod Pachołkiem. Na sesji w sierpniu ubiegłego roku zaledwie jednym głosem przeszła uchwała w sprawie przygotowania się miasta do ewentualnej budowy Tunelu Pod Pachołkiem i Drogi Zielonej. Kluby radnych PO oraz PIS zarządziły dyscyplinę partyjną w sprawie głosowania tej uchwały. Klub PO miał głosować za przyjęciem uchwały (część radnych się wyłamała) a klub PIS przeciwko (od głosu wstrzymał się Jacek Teodorczyk, za uchwałą głosował Łukasz Hamadyk).

Największe kontrowersje budzi przebieg i kształt tzw. Zielonego Bulwaru, który miałby połączyć otwierany wkrótce tunel pod Martwą Wisłą z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie. Zarząd Dzielnicy Oliwa chce wystąpić do miasta z propozycją znalezienia kompromisu w tej sprawie  i podjęcia analizy możliwości wnioskowania do Unii Europejskiej o generalną przebudowę al. Jana Pawła II, ul. Rzeczpospolitej i Chłopskiej jako alternatywy dla Zielonego Bulwaru.

Treść listu Arcybiskupa Głódzia:

Gdańsk-Oliwa, 15 marca 2016 r.

LIST INTENCYJNY

     W związku ze staraniami podjętymi między innymi przez Zarządy Dzielnic Gdańska: Osowa, Oliwa i Przymorze Małe, na rzecz projektu połączenia drogowego, tzw. „Drogi Zielonej” w Gdańsku, łączącej Port Gdański i stocznie poprzez tunel pod wzgórzem Pachołek, położonym na granicy Oliwy i Sopotu oraz węzeł w Chwaszczynie z drogą ekspresową S7, dostrzegając wagę tej realizacji, udzielamy swojego poparcia temu projektowi.

   Jako spadkobiercy i administratorzy oliwskiego zespołu pocysterskiego, do którego należy Bazylika Archikatedralna ze znanymi na całym świecie organami oliwskimi, chcemy dołączyć do głosów podnoszonych przez mieszkańców dzielnic Gdańska: Oliwa, Osowa i Przymorze oraz wiele innych środowisk Trójmiasta i podkreślić konieczność takiego rozwiązania, w naszej ocenie, skutecznie ratującego substancję zabytkową zespołu pocysterskiego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza Oliwę. Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski. Ponadto projekt ten pomógłby także w znaczącym rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Trójmiasta.

     Mamy nadzieję, że projekt połączenia „Drogi Zielonej”, Portu Gdańskiego i stoczni poprzez położony na granicy Oliwy i Sopotu tunel pod wzgórzem Pachołek, podyktowany między innymi troską o tak znaczące dziedzictwo kulturowe, znajdzie wsparcie także Rządu, Posłów i Senatorów RP.

     Łączę serdeczne pozdrowienia,

     +Sławoj Leszek Głodź

     Arcybiskup Metropolita Gdański

Pw

- Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski – napisał Metropolita Gdański w specjalnym liście intencyjnym.

Glodz_Olivia_SIX_kamie_w20140918_03

Abp Sławoj Leszek Głodź               fot. (arch) Tomasz Strug

List powstał po spotkaniu arcybiskupa Głódzia z szefami zarządów dzielnic: Oliwa, Osowa i Przymorze Małe. Radni wystąpili z prośba o takie spotkanie aby zdobyć jak najszersze poparcie dla ważnej dla ich dzielnic i całego Gdańska inwestycji.

Przesłanie od Metropolity Gdańskiego nie ma konkretnego adresata. Radni dzielnicowi chcą przekazywać jego treść do wszystkich osób i instytucji od których może zależeć los powstania Drogi Zielonej i „Nowej Spacerowej” i dla których głos arcybiskupa jest ważny. Jako pierwsi list otrzymali Radni klubu Prawo i Sprawiedliwość w Radzie Miasta oraz Prezydent Gdańska.

Radni PIS byli dotychczas przeciwni budowie Drogi Zielonej i Tunelu pod Pachołkiem. Na sesji w sierpniu ubiegłego roku zaledwie jednym głosem przeszła uchwała w sprawie przygotowania się miasta do ewentualnej budowy Tunelu Pod Pachołkiem i Drogi Zielonej. Kluby radnych PO oraz PIS zarządziły dyscyplinę partyjną w sprawie głosowania tej uchwały. Klub PO miał głosować za przyjęciem uchwały (część radnych się wyłamała) a klub PIS przeciwko (od głosu wstrzymał się Jacek Teodorczyk, za uchwałą głosował Łukasz Hamadyk).

Największe kontrowersje budzi przebieg i kształt tzw. Zielonego Bulwaru, który miałby połączyć otwierany wkrótce tunel pod Martwą Wisłą z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie. Zarząd Dzielnicy Oliwa chce wystąpić do miasta z propozycją znalezienia kompromisu w tej sprawie  i podjęcia analizy możliwości wnioskowania do Unii Europejskiej o generalną przebudowę al. Jana Pawła II, ul. Rzeczpospolitej i Chłopskiej jako alternatywy dla Zielonego Bulwaru.

Treść listu Arcybiskupa Głódzia:

Gdańsk-Oliwa, 15 marca 2016 r.

LIST INTENCYJNY

     W związku ze staraniami podjętymi między innymi przez Zarządy Dzielnic Gdańska: Osowa, Oliwa i Przymorze Małe, na rzecz projektu połączenia drogowego, tzw. „Drogi Zielonej" w Gdańsku, łączącej Port Gdański i stocznie poprzez tunel pod wzgórzem Pachołek, położonym na granicy Oliwy i Sopotu oraz węzeł w Chwaszczynie z drogą ekspresową S7, dostrzegając wagę tej realizacji, udzielamy swojego poparcia temu projektowi.

   Jako spadkobiercy i administratorzy oliwskiego zespołu pocysterskiego, do którego należy Bazylika Archikatedralna ze znanymi na całym świecie organami oliwskimi, chcemy dołączyć do głosów podnoszonych przez mieszkańców dzielnic Gdańska: Oliwa, Osowa i Przymorze oraz wiele innych środowisk Trójmiasta i podkreślić konieczność takiego rozwiązania, w naszej ocenie, skutecznie ratującego substancję zabytkową zespołu pocysterskiego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza Oliwę. Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski. Ponadto projekt ten pomógłby także w znaczącym rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Trójmiasta.

     Mamy nadzieję, że projekt połączenia „Drogi Zielonej", Portu Gdańskiego i stoczni poprzez położony na granicy Oliwy i Sopotu tunel pod wzgórzem Pachołek, podyktowany między innymi troską o tak znaczące dziedzictwo kulturowe, znajdzie wsparcie także Rządu, Posłów i Senatorów RP.

     Łączę serdeczne pozdrowienia,

     +Sławoj Leszek Głodź

     Arcybiskup Metropolita Gdański

Pw

|

- Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski – napisał Metropolita Gdański w specjalnym liście intencyjnym.

Glodz_Olivia_SIX_kamie_w20140918_03

Abp Sławoj Leszek Głodź               fot. (arch) Tomasz Strug

List powstał po spotkaniu arcybiskupa Głódzia z szefami zarządów dzielnic: Oliwa, Osowa i Przymorze Małe. Radni wystąpili z prośba o takie spotkanie aby zdobyć jak najszersze poparcie dla ważnej dla ich dzielnic i całego Gdańska inwestycji.

Przesłanie od Metropolity Gdańskiego nie ma konkretnego adresata. Radni dzielnicowi chcą przekazywać jego treść do wszystkich osób i instytucji od których może zależeć los powstania Drogi Zielonej i „Nowej Spacerowej” i dla których głos arcybiskupa jest ważny. Jako pierwsi list otrzymali Radni klubu Prawo i Sprawiedliwość w Radzie Miasta oraz Prezydent Gdańska.

Radni PIS byli dotychczas przeciwni budowie Drogi Zielonej i Tunelu pod Pachołkiem. Na sesji w sierpniu ubiegłego roku zaledwie jednym głosem przeszła uchwała w sprawie przygotowania się miasta do ewentualnej budowy Tunelu Pod Pachołkiem i Drogi Zielonej. Kluby radnych PO oraz PIS zarządziły dyscyplinę partyjną w sprawie głosowania tej uchwały. Klub PO miał głosować za przyjęciem uchwały (część radnych się wyłamała) a klub PIS przeciwko (od głosu wstrzymał się Jacek Teodorczyk, za uchwałą głosował Łukasz Hamadyk).

Największe kontrowersje budzi przebieg i kształt tzw. Zielonego Bulwaru, który miałby połączyć otwierany wkrótce tunel pod Martwą Wisłą z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie. Zarząd Dzielnicy Oliwa chce wystąpić do miasta z propozycją znalezienia kompromisu w tej sprawie  i podjęcia analizy możliwości wnioskowania do Unii Europejskiej o generalną przebudowę al. Jana Pawła II, ul. Rzeczpospolitej i Chłopskiej jako alternatywy dla Zielonego Bulwaru.

Treść listu Arcybiskupa Głódzia:

Gdańsk-Oliwa, 15 marca 2016 r.

LIST INTENCYJNY

     W związku ze staraniami podjętymi między innymi przez Zarządy Dzielnic Gdańska: Osowa, Oliwa i Przymorze Małe, na rzecz projektu połączenia drogowego, tzw. „Drogi Zielonej" w Gdańsku, łączącej Port Gdański i stocznie poprzez tunel pod wzgórzem Pachołek, położonym na granicy Oliwy i Sopotu oraz węzeł w Chwaszczynie z drogą ekspresową S7, dostrzegając wagę tej realizacji, udzielamy swojego poparcia temu projektowi.

   Jako spadkobiercy i administratorzy oliwskiego zespołu pocysterskiego, do którego należy Bazylika Archikatedralna ze znanymi na całym świecie organami oliwskimi, chcemy dołączyć do głosów podnoszonych przez mieszkańców dzielnic Gdańska: Oliwa, Osowa i Przymorze oraz wiele innych środowisk Trójmiasta i podkreślić konieczność takiego rozwiązania, w naszej ocenie, skutecznie ratującego substancję zabytkową zespołu pocysterskiego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza Oliwę. Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski. Ponadto projekt ten pomógłby także w znaczącym rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Trójmiasta.

     Mamy nadzieję, że projekt połączenia „Drogi Zielonej", Portu Gdańskiego i stoczni poprzez położony na granicy Oliwy i Sopotu tunel pod wzgórzem Pachołek, podyktowany między innymi troską o tak znaczące dziedzictwo kulturowe, znajdzie wsparcie także Rządu, Posłów i Senatorów RP.

     Łączę serdeczne pozdrowienia,

     +Sławoj Leszek Głodź

     Arcybiskup Metropolita Gdański

Pw

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

– Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski – napisał Metropolita Gdański w specjalnym liście intencyjnym.

Glodz_Olivia_SIX_kamie_w20140918_03

Abp Sławoj Leszek Głodź               fot. (arch) Tomasz Strug

List powstał po spotkaniu arcybiskupa Głódzia z szefami zarządów dzielnic: Oliwa, Osowa i Przymorze Małe. Radni wystąpili z prośba o takie spotkanie aby zdobyć jak najszersze poparcie dla ważnej dla ich dzielnic i całego Gdańska inwestycji.

Przesłanie od Metropolity Gdańskiego nie ma konkretnego adresata. Radni dzielnicowi chcą przekazywać jego treść do wszystkich osób i instytucji od których może zależeć los powstania Drogi Zielonej i „Nowej Spacerowej” i dla których głos arcybiskupa jest ważny. Jako pierwsi list otrzymali Radni klubu Prawo i Sprawiedliwość w Radzie Miasta oraz Prezydent Gdańska.

Radni PIS byli dotychczas przeciwni budowie Drogi Zielonej i Tunelu pod Pachołkiem. Na sesji w sierpniu ubiegłego roku zaledwie jednym głosem przeszła uchwała w sprawie przygotowania się miasta do ewentualnej budowy Tunelu Pod Pachołkiem i Drogi Zielonej. Kluby radnych PO oraz PIS zarządziły dyscyplinę partyjną w sprawie głosowania tej uchwały. Klub PO miał głosować za przyjęciem uchwały (część radnych się wyłamała) a klub PIS przeciwko (od głosu wstrzymał się Jacek Teodorczyk, za uchwałą głosował Łukasz Hamadyk).

Największe kontrowersje budzi przebieg i kształt tzw. Zielonego Bulwaru, który miałby połączyć otwierany wkrótce tunel pod Martwą Wisłą z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie. Zarząd Dzielnicy Oliwa chce wystąpić do miasta z propozycją znalezienia kompromisu w tej sprawie  i podjęcia analizy możliwości wnioskowania do Unii Europejskiej o generalną przebudowę al. Jana Pawła II, ul. Rzeczpospolitej i Chłopskiej jako alternatywy dla Zielonego Bulwaru.

Treść listu Arcybiskupa Głódzia:

Gdańsk-Oliwa, 15 marca 2016 r.

LIST INTENCYJNY

     W związku ze staraniami podjętymi między innymi przez Zarządy Dzielnic Gdańska: Osowa, Oliwa i Przymorze Małe, na rzecz projektu połączenia drogowego, tzw. „Drogi Zielonej” w Gdańsku, łączącej Port Gdański i stocznie poprzez tunel pod wzgórzem Pachołek, położonym na granicy Oliwy i Sopotu oraz węzeł w Chwaszczynie z drogą ekspresową S7, dostrzegając wagę tej realizacji, udzielamy swojego poparcia temu projektowi.

   Jako spadkobiercy i administratorzy oliwskiego zespołu pocysterskiego, do którego należy Bazylika Archikatedralna ze znanymi na całym świecie organami oliwskimi, chcemy dołączyć do głosów podnoszonych przez mieszkańców dzielnic Gdańska: Oliwa, Osowa i Przymorze oraz wiele innych środowisk Trójmiasta i podkreślić konieczność takiego rozwiązania, w naszej ocenie, skutecznie ratującego substancję zabytkową zespołu pocysterskiego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza Oliwę. Realizacja tej inwestycji pozwoliłaby na skuteczną rewitalizację tej historycznej części Gdańska i przywrócenie jej dawnego charakteru oraz pozwoliłaby z Oliwy uczynić wyjątkową wizytówkę Gdańska i Polski. Ponadto projekt ten pomógłby także w znaczącym rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Trójmiasta.

     Mamy nadzieję, że projekt połączenia „Drogi Zielonej”, Portu Gdańskiego i stoczni poprzez położony na granicy Oliwy i Sopotu tunel pod wzgórzem Pachołek, podyktowany między innymi troską o tak znaczące dziedzictwo kulturowe, znajdzie wsparcie także Rządu, Posłów i Senatorów RP.

     Łączę serdeczne pozdrowienia,

     +Sławoj Leszek Głodź

     Arcybiskup Metropolita Gdański

Pw

Ostatnia edycja: 24 listopada, 2016 o 23:11