Reklama

Instrukcja obsługi „czerwonych” skrzyżowań

Trwają odbiory techniczne pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. To czas na ostatnie poprawki i naukę. Przedstawiamy rowerzystom instrukcję obsługi ?czerwonych? skrzyżowań.

Pas_Rowerowy_VII_Dwor_Znak

Nowy znak na ul. Wita Stwosza. W miejscu omijającego spowalniacz samochodu, zainstalowany zostanie ok. metrowej wysokości słupek

W piątek odbył się wstępny odbiór techniczny pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. W ciągu najbliższych dni maja zostać naniesione niewielkie poprawki. Domalowane będą linie ciągłe (rozdzielające rowerzystów od samochodów) i dodatkowe oznaczenia poziome drogi rowerowej. Mamy złą wiadomość dla kierowców, którzy dotychczas omijajali spowalniacze zamocowane na pasie dla samochodów. Obok spowalniaczy zostaną zainstalowane słupki, które uniemożliwią ominięcie przeszkody pasem rowerowym.

Na terenie miasta montowane są obecnie tablice informacyjne przypominające o wymogu zachowania bezpiecznego odstępu od rowerzysty. Można je już zobaczyć na ul. Wita Stwosza, Polanki, czy na Wyspie Sobieszewskiej. Celem kampanii jest także przypominanie kierowcom, że rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami drogi. Grafikę nowego znasku zaprojektowała społeczność forum rowerowego podrozerowerowe.info

Do 10 września pojawi się 107 takich tablic. Pojawią się one na drogach wjazdowych do Gdańska oraz przy ulicach, wzdłuż których nie ma wydzielonej infrastruktury rowerowej i rowerem jeździ się na zasadach ogólnych. Ciekawostka jednak jest, że montowane są również  w miejscach, gdzie biegnie osobna droga rowerowa (ul. Kartuska w Kokoszkach).

Tymczasem na miejskiej stronie rowerowygdansk.pl opublikowano dla cyklistów instrukcję korzystania z czterech skrzyżowań w obrębie alei Wojska Polskiego i ulicy Wita Stwosza, gdzie wprowadzono nową organizacje ruchu.

Jak skręcić w lewo?

Masz dwie opcje: możesz skorzystać ze śluzy rowerowej, lub wykonać tzw. ?skręt na dwa?. Każda z nich ma swoje plusy i minusy i w zależności od warunków na drodze, czy aktualnej fazy świateł można stosować je zamiennie.

Śluza rowerowa przydaje się, gdy masz czerwone światło. Samochody stają wtedy przed śluzą, na którą możesz swobodnie wjechać i bez problemu ustawić się przy lewej krawędzi jezdni. Po zmianie świateł, wykonujesz klasyczny skręt w lewo ustępując pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka. Rozwiązanie to znacznie poprawia bezpieczeństwo, gdyż na śluzie rowerzysta jest doskonale widoczny, a to podstawa.

Dojeżdżasz do lewej krawędzi jezdni ustawiając się na

śluzie, przed samochodami.

Po zmianie świateł ruszasz przepuszczając pojazdy

nadjeżdżające z przeciwka

Skręt na dwa

W wielu krajach zaleca się jako najbezpieczniejszy i najmniej kłopotliwy dla rowerzystów sposób skręcenia w lewo. Trzymaj się prawej krawędzi jezdni i na skrzyżowaniu zjedź nieco w prawo, w poprzeczny wlot i ustaw się tak aby nie zastawiać przejazdu pojazdom jadącym za Tobą i żeby widzieć sygnalizację świetlną dla kierunku, w którym chcesz jechać. Gdy zapali się zielone jedź na wprost.

Trzymaj się prawej krawędzi i na skrzyżowaniu wjedź

lekko wpoprzeczny wlot. Pamiętaj, że dobrze jest

widzieć sygnalizację świetlną

Po zmianie świateł jedziesz tak jakbyś jechał na wprost

Pp

Trwają odbiory techniczne pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. To czas na ostatnie poprawki i naukę. Przedstawiamy rowerzystom instrukcję obsługi ?czerwonych? skrzyżowań.

Pas_Rowerowy_VII_Dwor_Znak

Nowy znak na ul. Wita Stwosza. W miejscu omijającego spowalniacz samochodu, zainstalowany zostanie ok. metrowej wysokości słupek

W piątek odbył się wstępny odbiór techniczny pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. W ciągu najbliższych dni maja zostać naniesione niewielkie poprawki. Domalowane będą linie ciągłe (rozdzielające rowerzystów od samochodów) i dodatkowe oznaczenia poziome drogi rowerowej. Mamy złą wiadomość dla kierowców, którzy dotychczas omijajali spowalniacze zamocowane na pasie dla samochodów. Obok spowalniaczy zostaną zainstalowane słupki, które uniemożliwią ominięcie przeszkody pasem rowerowym.

Na terenie miasta montowane są obecnie tablice informacyjne przypominające o wymogu zachowania bezpiecznego odstępu od rowerzysty. Można je już zobaczyć na ul. Wita Stwosza, Polanki, czy na Wyspie Sobieszewskiej. Celem kampanii jest także przypominanie kierowcom, że rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami drogi. Grafikę nowego znasku zaprojektowała społeczność forum rowerowego podrozerowerowe.info

Do 10 września pojawi się 107 takich tablic. Pojawią się one na drogach wjazdowych do Gdańska oraz przy ulicach, wzdłuż których nie ma wydzielonej infrastruktury rowerowej i rowerem jeździ się na zasadach ogólnych. Ciekawostka jednak jest, że montowane są również  w miejscach, gdzie biegnie osobna droga rowerowa (ul. Kartuska w Kokoszkach).

Tymczasem na miejskiej stronie rowerowygdansk.pl opublikowano dla cyklistów instrukcję korzystania z czterech skrzyżowań w obrębie alei Wojska Polskiego i ulicy Wita Stwosza, gdzie wprowadzono nową organizacje ruchu.

Jak skręcić w lewo?

Masz dwie opcje: możesz skorzystać ze śluzy rowerowej, lub wykonać tzw. ?skręt na dwa?. Każda z nich ma swoje plusy i minusy i w zależności od warunków na drodze, czy aktualnej fazy świateł można stosować je zamiennie.

Śluza rowerowa przydaje się, gdy masz czerwone światło. Samochody stają wtedy przed śluzą, na którą możesz swobodnie wjechać i bez problemu ustawić się przy lewej krawędzi jezdni. Po zmianie świateł, wykonujesz klasyczny skręt w lewo ustępując pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka. Rozwiązanie to znacznie poprawia bezpieczeństwo, gdyż na śluzie rowerzysta jest doskonale widoczny, a to podstawa.

Dojeżdżasz do lewej krawędzi jezdni ustawiając się na

śluzie, przed samochodami.

Po zmianie świateł ruszasz przepuszczając pojazdy

nadjeżdżające z przeciwka

Skręt na dwa

W wielu krajach zaleca się jako najbezpieczniejszy i najmniej kłopotliwy dla rowerzystów sposób skręcenia w lewo. Trzymaj się prawej krawędzi jezdni i na skrzyżowaniu zjedź nieco w prawo, w poprzeczny wlot i ustaw się tak aby nie zastawiać przejazdu pojazdom jadącym za Tobą i żeby widzieć sygnalizację świetlną dla kierunku, w którym chcesz jechać. Gdy zapali się zielone jedź na wprost.

Trzymaj się prawej krawędzi i na skrzyżowaniu wjedź

lekko wpoprzeczny wlot. Pamiętaj, że dobrze jest

widzieć sygnalizację świetlną

Po zmianie świateł jedziesz tak jakbyś jechał na wprost

Pp

|

Trwają odbiory techniczne pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. To czas na ostatnie poprawki i naukę. Przedstawiamy rowerzystom instrukcję obsługi ?czerwonych? skrzyżowań.

Pas_Rowerowy_VII_Dwor_Znak

Nowy znak na ul. Wita Stwosza. W miejscu omijającego spowalniacz samochodu, zainstalowany zostanie ok. metrowej wysokości słupek

W piątek odbył się wstępny odbiór techniczny pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. W ciągu najbliższych dni maja zostać naniesione niewielkie poprawki. Domalowane będą linie ciągłe (rozdzielające rowerzystów od samochodów) i dodatkowe oznaczenia poziome drogi rowerowej. Mamy złą wiadomość dla kierowców, którzy dotychczas omijajali spowalniacze zamocowane na pasie dla samochodów. Obok spowalniaczy zostaną zainstalowane słupki, które uniemożliwią ominięcie przeszkody pasem rowerowym.

Na terenie miasta montowane są obecnie tablice informacyjne przypominające o wymogu zachowania bezpiecznego odstępu od rowerzysty. Można je już zobaczyć na ul. Wita Stwosza, Polanki, czy na Wyspie Sobieszewskiej. Celem kampanii jest także przypominanie kierowcom, że rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami drogi. Grafikę nowego znasku zaprojektowała społeczność forum rowerowego podrozerowerowe.info

Do 10 września pojawi się 107 takich tablic. Pojawią się one na drogach wjazdowych do Gdańska oraz przy ulicach, wzdłuż których nie ma wydzielonej infrastruktury rowerowej i rowerem jeździ się na zasadach ogólnych. Ciekawostka jednak jest, że montowane są również  w miejscach, gdzie biegnie osobna droga rowerowa (ul. Kartuska w Kokoszkach).

Tymczasem na miejskiej stronie rowerowygdansk.pl opublikowano dla cyklistów instrukcję korzystania z czterech skrzyżowań w obrębie alei Wojska Polskiego i ulicy Wita Stwosza, gdzie wprowadzono nową organizacje ruchu.

Jak skręcić w lewo?

Masz dwie opcje: możesz skorzystać ze śluzy rowerowej, lub wykonać tzw. ?skręt na dwa?. Każda z nich ma swoje plusy i minusy i w zależności od warunków na drodze, czy aktualnej fazy świateł można stosować je zamiennie.

Śluza rowerowa przydaje się, gdy masz czerwone światło. Samochody stają wtedy przed śluzą, na którą możesz swobodnie wjechać i bez problemu ustawić się przy lewej krawędzi jezdni. Po zmianie świateł, wykonujesz klasyczny skręt w lewo ustępując pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka. Rozwiązanie to znacznie poprawia bezpieczeństwo, gdyż na śluzie rowerzysta jest doskonale widoczny, a to podstawa.

Dojeżdżasz do lewej krawędzi jezdni ustawiając się na

śluzie, przed samochodami.

Po zmianie świateł ruszasz przepuszczając pojazdy

nadjeżdżające z przeciwka

Skręt na dwa

W wielu krajach zaleca się jako najbezpieczniejszy i najmniej kłopotliwy dla rowerzystów sposób skręcenia w lewo. Trzymaj się prawej krawędzi jezdni i na skrzyżowaniu zjedź nieco w prawo, w poprzeczny wlot i ustaw się tak aby nie zastawiać przejazdu pojazdom jadącym za Tobą i żeby widzieć sygnalizację świetlną dla kierunku, w którym chcesz jechać. Gdy zapali się zielone jedź na wprost.

Trzymaj się prawej krawędzi i na skrzyżowaniu wjedź

lekko wpoprzeczny wlot. Pamiętaj, że dobrze jest

widzieć sygnalizację świetlną

Po zmianie świateł jedziesz tak jakbyś jechał na wprost

Pp

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Trwają odbiory techniczne pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. To czas na ostatnie poprawki i naukę. Przedstawiamy rowerzystom instrukcję obsługi ?czerwonych? skrzyżowań.

Pas_Rowerowy_VII_Dwor_Znak

Nowy znak na ul. Wita Stwosza. W miejscu omijającego spowalniacz samochodu, zainstalowany zostanie ok. metrowej wysokości słupek

W piątek odbył się wstępny odbiór techniczny pasów rowerowych na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. W ciągu najbliższych dni maja zostać naniesione niewielkie poprawki. Domalowane będą linie ciągłe (rozdzielające rowerzystów od samochodów) i dodatkowe oznaczenia poziome drogi rowerowej. Mamy złą wiadomość dla kierowców, którzy dotychczas omijajali spowalniacze zamocowane na pasie dla samochodów. Obok spowalniaczy zostaną zainstalowane słupki, które uniemożliwią ominięcie przeszkody pasem rowerowym.

Na terenie miasta montowane są obecnie tablice informacyjne przypominające o wymogu zachowania bezpiecznego odstępu od rowerzysty. Można je już zobaczyć na ul. Wita Stwosza, Polanki, czy na Wyspie Sobieszewskiej. Celem kampanii jest także przypominanie kierowcom, że rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami drogi. Grafikę nowego znasku zaprojektowała społeczność forum rowerowego podrozerowerowe.info

Do 10 września pojawi się 107 takich tablic. Pojawią się one na drogach wjazdowych do Gdańska oraz przy ulicach, wzdłuż których nie ma wydzielonej infrastruktury rowerowej i rowerem jeździ się na zasadach ogólnych. Ciekawostka jednak jest, że montowane są również  w miejscach, gdzie biegnie osobna droga rowerowa (ul. Kartuska w Kokoszkach).

Tymczasem na miejskiej stronie rowerowygdansk.pl opublikowano dla cyklistów instrukcję korzystania z czterech skrzyżowań w obrębie alei Wojska Polskiego i ulicy Wita Stwosza, gdzie wprowadzono nową organizacje ruchu.

Jak skręcić w lewo?

Masz dwie opcje: możesz skorzystać ze śluzy rowerowej, lub wykonać tzw. ?skręt na dwa?. Każda z nich ma swoje plusy i minusy i w zależności od warunków na drodze, czy aktualnej fazy świateł można stosować je zamiennie.

Śluza rowerowa przydaje się, gdy masz czerwone światło. Samochody stają wtedy przed śluzą, na którą możesz swobodnie wjechać i bez problemu ustawić się przy lewej krawędzi jezdni. Po zmianie świateł, wykonujesz klasyczny skręt w lewo ustępując pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka. Rozwiązanie to znacznie poprawia bezpieczeństwo, gdyż na śluzie rowerzysta jest doskonale widoczny, a to podstawa.

Dojeżdżasz do lewej krawędzi jezdni ustawiając się na

śluzie, przed samochodami.

Po zmianie świateł ruszasz przepuszczając pojazdy

nadjeżdżające z przeciwka

Skręt na dwa

W wielu krajach zaleca się jako najbezpieczniejszy i najmniej kłopotliwy dla rowerzystów sposób skręcenia w lewo. Trzymaj się prawej krawędzi jezdni i na skrzyżowaniu zjedź nieco w prawo, w poprzeczny wlot i ustaw się tak aby nie zastawiać przejazdu pojazdom jadącym za Tobą i żeby widzieć sygnalizację świetlną dla kierunku, w którym chcesz jechać. Gdy zapali się zielone jedź na wprost.

Trzymaj się prawej krawędzi i na skrzyżowaniu wjedź

lekko wpoprzeczny wlot. Pamiętaj, że dobrze jest

widzieć sygnalizację świetlną

Po zmianie świateł jedziesz tak jakbyś jechał na wprost

Pp