Jak odkorkować ulicę Spacerową?
Rano, olbrzymie korki w kierunku Oliwy, a wczesnym popołudniem zaczynają się problemy z dojazdem do obwodnicy i Osowy – tak wyglada codzienna droga przez mękę kierowców przemierzających ulicę Spacerową. Dojeżdzający do miasta, mieszkańcy Osowy, szukają pomysłu jak zmienić tę sytuację. Warto by w tę dyskusję włączyli się Oliwianie.
Oto kilka wypowiedzi które powstały na forum osowa.com :
ALBERCIK – W tak tragicznej sytuacji komunikacyjnej, ulicy Spacerowej, rozwiązanie w postaci poszerzenia, przebudowy węzłów w Osowie i Oliwie, to proces tak czasochłonny, a przy tym tak paraliżujący ruch, że nawet nie chcę o tym myśleć.
Moim zdaniem ! Jedynym, najszybszym i nieparaliżującym ruchu rozwiązaniem jest :
wybudowanie „nowej spacerowej”. 2 pasma z węzła Owczarnia, przez Kościerską, Bytowską z wylotem np. w Polanki na wysokości LO V.
Po zakończeniu inwestycji można skierować ruch Oliwa – Osowa jedną dwupasmówką, a Osowa , Oliwa drugą.
Argumenty n/t wycinki drzew jakoś do mnie nie przemawiają. Do poszerzenia obecnej spacerowej, też będzie trzeba „mocno ciąć”.
Myślę, że to jest radykalne, ale najszybsze i najmniej skomplikowane rozwiązanie.
Biorąc pod uwagę, że ewentualna budowa odbywałaby się całkowicie niezależnie od obecnego ruchu, inwestycja mogłaby przebiegać znacznie szybciej, i niezakłócałaby dodatkowo, obecnej, tragicznej już sytuacji komunikacyjnej.
Ponadto, rozwiązanie takie pociągałoby za sobą najmniejszą ingerencję w obecny stan drogowy.
Od strony Osowy, praktycznie bez zmian (jedynie przeorganizowanie ruchu), zaś od strony Oliwy jedynym ?wąskim gardłem? byłoby rozwiązanie wlotu na Polanki. Ale jest tam trochę miejsca i można to rozwiązać.
LU – Moją ulubioną alternatywą na szybki i pewny dojazd do Oliwy jest rower, ale jak ktoś widzi w jeździe rowerem same problemy (często wydumane, typu „co mam z tym rowerem zrobić, przecież ukradną”, „pracuję w garniturze”, „spocę się”, „zimą się nie da jeździć, więc nie będę jeździć wiosną, latem i jesienią”), to trudno go przekonać.
karent – Poważnie – komunikacja szynowa to chyba jedyny sensowny sposób na odkorkowanie Osowy. (no bo przecież patrząc realnie nie będę się upierał, że rower to środek trasportu dla absolutnie każdego, zwłąszcza gdy w perspektywnie jest wracanie samemu przez ciemny las pod górę i slalom między dzikami w taką pogodę jak dzisiaj)
Oczywiście KM nie idzie bezpośrednio do Oliwy, ale przejmując część ruchu do Wrzeszcza i Gdańska przyczyni się pośrednio i do odkorkowania Spacerowej. I to „już” za 4-5 lat.
O koncepcjach rozładowania korków kosztem Oliwy pisaliśmy już na StaraOliwa.pl kilkakrotnie.
Warto by Oliwianie się wypowiedzieli również w tej sprawie, gdyż „nic o nas bez nas”.
Dyskusja toczy się również na Facebooku – Odkorkujmy Spacerową oraz na oliwskim forum.
StaraOliwa.pl
Porozmawiaj o tym na oliwskim forum
Rano, olbrzymie korki w kierunku Oliwy, a wczesnym popołudniem zaczynają się problemy z dojazdem do obwodnicy i Osowy – tak wyglada codzienna droga przez mękę kierowców przemierzających ulicę Spacerową. Dojeżdzający do miasta, mieszkańcy Osowy, szukają pomysłu jak zmienić tę sytuację. Warto by w tę dyskusję włączyli się Oliwianie.
Oto kilka wypowiedzi które powstały na forum osowa.com :
ALBERCIK – W tak tragicznej sytuacji komunikacyjnej, ulicy Spacerowej, rozwiązanie w postaci poszerzenia, przebudowy węzłów w Osowie i Oliwie, to proces tak czasochłonny, a przy tym tak paraliżujący ruch, że nawet nie chcę o tym myśleć.
Moim zdaniem ! Jedynym, najszybszym i nieparaliżującym ruchu rozwiązaniem jest :
wybudowanie „nowej spacerowej”. 2 pasma z węzła Owczarnia, przez Kościerską, Bytowską z wylotem np. w Polanki na wysokości LO V.
Po zakończeniu inwestycji można skierować ruch Oliwa – Osowa jedną dwupasmówką, a Osowa , Oliwa drugą.
Argumenty n/t wycinki drzew jakoś do mnie nie przemawiają. Do poszerzenia obecnej spacerowej, też będzie trzeba „mocno ciąć”.
Myślę, że to jest radykalne, ale najszybsze i najmniej skomplikowane rozwiązanie.
Biorąc pod uwagę, że ewentualna budowa odbywałaby się całkowicie niezależnie od obecnego ruchu, inwestycja mogłaby przebiegać znacznie szybciej, i niezakłócałaby dodatkowo, obecnej, tragicznej już sytuacji komunikacyjnej.
Ponadto, rozwiązanie takie pociągałoby za sobą najmniejszą ingerencję w obecny stan drogowy.
Od strony Osowy, praktycznie bez zmian (jedynie przeorganizowanie ruchu), zaś od strony Oliwy jedynym ?wąskim gardłem? byłoby rozwiązanie wlotu na Polanki. Ale jest tam trochę miejsca i można to rozwiązać.
LU – Moją ulubioną alternatywą na szybki i pewny dojazd do Oliwy jest rower, ale jak ktoś widzi w jeździe rowerem same problemy (często wydumane, typu „co mam z tym rowerem zrobić, przecież ukradną”, „pracuję w garniturze”, „spocę się”, „zimą się nie da jeździć, więc nie będę jeździć wiosną, latem i jesienią”), to trudno go przekonać.
karent – Poważnie – komunikacja szynowa to chyba jedyny sensowny sposób na odkorkowanie Osowy. (no bo przecież patrząc realnie nie będę się upierał, że rower to środek trasportu dla absolutnie każdego, zwłąszcza gdy w perspektywnie jest wracanie samemu przez ciemny las pod górę i slalom między dzikami w taką pogodę jak dzisiaj)
Oczywiście KM nie idzie bezpośrednio do Oliwy, ale przejmując część ruchu do Wrzeszcza i Gdańska przyczyni się pośrednio i do odkorkowania Spacerowej. I to „już” za 4-5 lat.
O koncepcjach rozładowania korków kosztem Oliwy pisaliśmy już na StaraOliwa.pl kilkakrotnie.
Warto by Oliwianie się wypowiedzieli również w tej sprawie, gdyż „nic o nas bez nas”.
Dyskusja toczy się również na Facebooku – Odkorkujmy Spacerową oraz na oliwskim forum.
StaraOliwa.pl
Porozmawiaj o tym na oliwskim forum