Reklama

Jest bezpieczniej – sprawdzają się skrzyżowania równorzędne i strefy ?Tempo 30?

O 20 % spadła liczba wypadków w Gdańsku. To efekt wprowadzania obszarów gdzie prędkość pojazdów jest ograniczona do 30. km/h. Docelowo  strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równorzędne mają obowiązywać na wszystkich lokalnych ulicach w mieście.

Derdowskiego_rownorzedne_20140707_210926

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu przy ul. Derdowskiego (2014 r.)   fot. Tomasz Strug

Dziś w Urzędzie Miejskim podsumowano zmiany wprowadzane od 5. lat na gdańskich ulicach. – Twarde dane potwierdzają skuteczność rozpoczętego w 2010. roku kompleksowego programu uspokajania ruchu w mieście ? mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej. – Pięć lat temu, w momencie rozpoczynania Programu Uspakajania Ruchu, na ulicach Gdańska średnioroczna liczba wypadków wynosiła 628, ginęło w nich średnio 27 osób, a 762 zostawały ranne.

Początkowo wprowadzanie Programu Uspakajania Ruchu wzbudzało kontrowersje wśród uczestników ruchu i mieszkańców.  Pierwsze strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równoległe pojawiły się w Śródmieściu i na Wzgórzu Mickiewicza. Po czasie testów i po wsparciu przez policję, podjęto decyzję o powiększaniu takich bezpiecznych stref ruchu – Dziś sami mieszkańcy zwracają się z prośbą o zastosowanie tych sprawdzonych i skutecznych rozwiązań – dodaje Piotr Grzelak.

Rok 2015 był najbezpieczniejszym w ostatnich dziesięcioleciach. Co więcej, był to kolejny rok, w którym spadała liczba wypadków pokazując niezwykle pozytywny trend poprawy wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego ? mówi Agata Lewandowska, sekretarz Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Gdańsku.

– W stosunku do roku z największą liczbą wypadków tj. 2012 – ich liczba obecnie spadła aż o 24%, a w stosunku do danych bazowych czyli średniorocznej z lat 2001-2010 o 20%. Podobne efekty przyniosło wdrażanie strategii bezpieczeństwa ruchu drogowego w kwestii ofiar wypadków. Tu liczba rannych w stosunku do roku 2012 spadła o ponad 28%, a w stosunku do okresu bazowego o ponad 21%. W kwestii ofiar śmiertelnych statystyka wskazuje na aż 52% poprawę! Co więcej warto zaznaczyć, że na drogach administrowanych przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku po raz pierwszy w historii liczba zgonów będących następstwem wypadku drogowego zamknęła się wartością jednocyfrową i wyniosła 9 ? podsumowuje zastępca prezydenta.

Tylko w 2015 roku strefą ?Tempo 30? objęto 44 km gdańskich ulic i obecnie ulice znajdujące się w tego typu strefach stanowią już 49,5% wszystkich dróg publicznych na terenie Gdańska. Zbudowano też w 79. lokalizacjach elementy fizycznego uspokojenia ruchu (azyle dla pieszych, mini ronda, progi zwalniające, wyniesione przejścia czy skrzyżowania, szykany wymuszające zmianę toru ruchu).

Grafika na bazie mapy rowerowej Gdańska PDF (06-2004) ( 6.43 MB )

W Oliwie pierwsza strefa ?Tempo 30? oraz równoległe skrzyżowania powstały kilka lat temu w rejonie ulic: Leśnej, Liczmańskiego, Podhalańskiej. W 2013 roku podobna strefa została ustanowiona w rejonie ulic krzyżujących się z ul. Grottgera. W następnym roku strefę ?Tempo 30? ustanowiono na ul. Czyżewskiego oraz na ul. Derdowskiego (między al. Grunwaldzką a ul. Wita Stwosza).

Miasto nadal chce dbać o bezpieczeństwo na ulicach poprzez ograniczanie prędkości samochodów. Docelowo sieć stref ?Tempo 30? i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie lokalne ulice w mieście (ok 70% miejskich ulic).

Pw

ul. Czyżewskiego nie dla piratów drogowych


O 20 % spadła liczba wypadków w Gdańsku. To efekt wprowadzania obszarów gdzie prędkość pojazdów jest ograniczona do 30. km/h. Docelowo  strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równorzędne mają obowiązywać na wszystkich lokalnych ulicach w mieście.

Derdowskiego_rownorzedne_20140707_210926

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu przy ul. Derdowskiego (2014 r.)   fot. Tomasz Strug

Dziś w Urzędzie Miejskim podsumowano zmiany wprowadzane od 5. lat na gdańskich ulicach. - Twarde dane potwierdzają skuteczność rozpoczętego w 2010. roku kompleksowego programu uspokajania ruchu w mieście ? mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej. - Pięć lat temu, w momencie rozpoczynania Programu Uspakajania Ruchu, na ulicach Gdańska średnioroczna liczba wypadków wynosiła 628, ginęło w nich średnio 27 osób, a 762 zostawały ranne.

Początkowo wprowadzanie Programu Uspakajania Ruchu wzbudzało kontrowersje wśród uczestników ruchu i mieszkańców.  Pierwsze strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równoległe pojawiły się w Śródmieściu i na Wzgórzu Mickiewicza. Po czasie testów i po wsparciu przez policję, podjęto decyzję o powiększaniu takich bezpiecznych stref ruchu - Dziś sami mieszkańcy zwracają się z prośbą o zastosowanie tych sprawdzonych i skutecznych rozwiązań - dodaje Piotr Grzelak.

- Rok 2015 był najbezpieczniejszym w ostatnich dziesięcioleciach. Co więcej, był to kolejny rok, w którym spadała liczba wypadków pokazując niezwykle pozytywny trend poprawy wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego ? mówi Agata Lewandowska, sekretarz Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Gdańsku.

- W stosunku do roku z największą liczbą wypadków tj. 2012 - ich liczba obecnie spadła aż o 24%, a w stosunku do danych bazowych czyli średniorocznej z lat 2001-2010 o 20%. Podobne efekty przyniosło wdrażanie strategii bezpieczeństwa ruchu drogowego w kwestii ofiar wypadków. Tu liczba rannych w stosunku do roku 2012 spadła o ponad 28%, a w stosunku do okresu bazowego o ponad 21%. W kwestii ofiar śmiertelnych statystyka wskazuje na aż 52% poprawę! Co więcej warto zaznaczyć, że na drogach administrowanych przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku po raz pierwszy w historii liczba zgonów będących następstwem wypadku drogowego zamknęła się wartością jednocyfrową i wyniosła 9 ? podsumowuje zastępca prezydenta.

Tylko w 2015 roku strefą ?Tempo 30? objęto 44 km gdańskich ulic i obecnie ulice znajdujące się w tego typu strefach stanowią już 49,5% wszystkich dróg publicznych na terenie Gdańska. Zbudowano też w 79. lokalizacjach elementy fizycznego uspokojenia ruchu (azyle dla pieszych, mini ronda, progi zwalniające, wyniesione przejścia czy skrzyżowania, szykany wymuszające zmianę toru ruchu).

Grafika na bazie mapy rowerowej Gdańska PDF (06-2004) ( 6.43 MB )

W Oliwie pierwsza strefa ?Tempo 30? oraz równoległe skrzyżowania powstały kilka lat temu w rejonie ulic: Leśnej, Liczmańskiego, Podhalańskiej. W 2013 roku podobna strefa została ustanowiona w rejonie ulic krzyżujących się z ul. Grottgera. W następnym roku strefę ?Tempo 30? ustanowiono na ul. Czyżewskiego oraz na ul. Derdowskiego (między al. Grunwaldzką a ul. Wita Stwosza).

Miasto nadal chce dbać o bezpieczeństwo na ulicach poprzez ograniczanie prędkości samochodów. Docelowo sieć stref ?Tempo 30? i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie lokalne ulice w mieście (ok 70% miejskich ulic).

Pw

ul. Czyżewskiego nie dla piratów drogowych


|

O 20 % spadła liczba wypadków w Gdańsku. To efekt wprowadzania obszarów gdzie prędkość pojazdów jest ograniczona do 30. km/h. Docelowo  strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równorzędne mają obowiązywać na wszystkich lokalnych ulicach w mieście.

Derdowskiego_rownorzedne_20140707_210926

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu przy ul. Derdowskiego (2014 r.)   fot. Tomasz Strug

Dziś w Urzędzie Miejskim podsumowano zmiany wprowadzane od 5. lat na gdańskich ulicach. - Twarde dane potwierdzają skuteczność rozpoczętego w 2010. roku kompleksowego programu uspokajania ruchu w mieście ? mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej. - Pięć lat temu, w momencie rozpoczynania Programu Uspakajania Ruchu, na ulicach Gdańska średnioroczna liczba wypadków wynosiła 628, ginęło w nich średnio 27 osób, a 762 zostawały ranne.

Początkowo wprowadzanie Programu Uspakajania Ruchu wzbudzało kontrowersje wśród uczestników ruchu i mieszkańców.  Pierwsze strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równoległe pojawiły się w Śródmieściu i na Wzgórzu Mickiewicza. Po czasie testów i po wsparciu przez policję, podjęto decyzję o powiększaniu takich bezpiecznych stref ruchu - Dziś sami mieszkańcy zwracają się z prośbą o zastosowanie tych sprawdzonych i skutecznych rozwiązań - dodaje Piotr Grzelak.

- Rok 2015 był najbezpieczniejszym w ostatnich dziesięcioleciach. Co więcej, był to kolejny rok, w którym spadała liczba wypadków pokazując niezwykle pozytywny trend poprawy wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego ? mówi Agata Lewandowska, sekretarz Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Gdańsku.

- W stosunku do roku z największą liczbą wypadków tj. 2012 - ich liczba obecnie spadła aż o 24%, a w stosunku do danych bazowych czyli średniorocznej z lat 2001-2010 o 20%. Podobne efekty przyniosło wdrażanie strategii bezpieczeństwa ruchu drogowego w kwestii ofiar wypadków. Tu liczba rannych w stosunku do roku 2012 spadła o ponad 28%, a w stosunku do okresu bazowego o ponad 21%. W kwestii ofiar śmiertelnych statystyka wskazuje na aż 52% poprawę! Co więcej warto zaznaczyć, że na drogach administrowanych przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku po raz pierwszy w historii liczba zgonów będących następstwem wypadku drogowego zamknęła się wartością jednocyfrową i wyniosła 9 ? podsumowuje zastępca prezydenta.

Tylko w 2015 roku strefą ?Tempo 30? objęto 44 km gdańskich ulic i obecnie ulice znajdujące się w tego typu strefach stanowią już 49,5% wszystkich dróg publicznych na terenie Gdańska. Zbudowano też w 79. lokalizacjach elementy fizycznego uspokojenia ruchu (azyle dla pieszych, mini ronda, progi zwalniające, wyniesione przejścia czy skrzyżowania, szykany wymuszające zmianę toru ruchu).

Grafika na bazie mapy rowerowej Gdańska PDF (06-2004) ( 6.43 MB )

W Oliwie pierwsza strefa ?Tempo 30? oraz równoległe skrzyżowania powstały kilka lat temu w rejonie ulic: Leśnej, Liczmańskiego, Podhalańskiej. W 2013 roku podobna strefa została ustanowiona w rejonie ulic krzyżujących się z ul. Grottgera. W następnym roku strefę ?Tempo 30? ustanowiono na ul. Czyżewskiego oraz na ul. Derdowskiego (między al. Grunwaldzką a ul. Wita Stwosza).

Miasto nadal chce dbać o bezpieczeństwo na ulicach poprzez ograniczanie prędkości samochodów. Docelowo sieć stref ?Tempo 30? i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie lokalne ulice w mieście (ok 70% miejskich ulic).

Pw

ul. Czyżewskiego nie dla piratów drogowych


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

O 20 % spadła liczba wypadków w Gdańsku. To efekt wprowadzania obszarów gdzie prędkość pojazdów jest ograniczona do 30. km/h. Docelowo  strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równorzędne mają obowiązywać na wszystkich lokalnych ulicach w mieście.

Derdowskiego_rownorzedne_20140707_210926

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu przy ul. Derdowskiego (2014 r.)   fot. Tomasz Strug

Dziś w Urzędzie Miejskim podsumowano zmiany wprowadzane od 5. lat na gdańskich ulicach. – Twarde dane potwierdzają skuteczność rozpoczętego w 2010. roku kompleksowego programu uspokajania ruchu w mieście ? mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej. – Pięć lat temu, w momencie rozpoczynania Programu Uspakajania Ruchu, na ulicach Gdańska średnioroczna liczba wypadków wynosiła 628, ginęło w nich średnio 27 osób, a 762 zostawały ranne.

Początkowo wprowadzanie Programu Uspakajania Ruchu wzbudzało kontrowersje wśród uczestników ruchu i mieszkańców.  Pierwsze strefy ?Tempo 30? oraz skrzyżowania równoległe pojawiły się w Śródmieściu i na Wzgórzu Mickiewicza. Po czasie testów i po wsparciu przez policję, podjęto decyzję o powiększaniu takich bezpiecznych stref ruchu – Dziś sami mieszkańcy zwracają się z prośbą o zastosowanie tych sprawdzonych i skutecznych rozwiązań – dodaje Piotr Grzelak.

Rok 2015 był najbezpieczniejszym w ostatnich dziesięcioleciach. Co więcej, był to kolejny rok, w którym spadała liczba wypadków pokazując niezwykle pozytywny trend poprawy wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego ? mówi Agata Lewandowska, sekretarz Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Gdańsku.

– W stosunku do roku z największą liczbą wypadków tj. 2012 – ich liczba obecnie spadła aż o 24%, a w stosunku do danych bazowych czyli średniorocznej z lat 2001-2010 o 20%. Podobne efekty przyniosło wdrażanie strategii bezpieczeństwa ruchu drogowego w kwestii ofiar wypadków. Tu liczba rannych w stosunku do roku 2012 spadła o ponad 28%, a w stosunku do okresu bazowego o ponad 21%. W kwestii ofiar śmiertelnych statystyka wskazuje na aż 52% poprawę! Co więcej warto zaznaczyć, że na drogach administrowanych przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku po raz pierwszy w historii liczba zgonów będących następstwem wypadku drogowego zamknęła się wartością jednocyfrową i wyniosła 9 ? podsumowuje zastępca prezydenta.

Tylko w 2015 roku strefą ?Tempo 30? objęto 44 km gdańskich ulic i obecnie ulice znajdujące się w tego typu strefach stanowią już 49,5% wszystkich dróg publicznych na terenie Gdańska. Zbudowano też w 79. lokalizacjach elementy fizycznego uspokojenia ruchu (azyle dla pieszych, mini ronda, progi zwalniające, wyniesione przejścia czy skrzyżowania, szykany wymuszające zmianę toru ruchu).

Grafika na bazie mapy rowerowej Gdańska PDF (06-2004) ( 6.43 MB )

W Oliwie pierwsza strefa ?Tempo 30? oraz równoległe skrzyżowania powstały kilka lat temu w rejonie ulic: Leśnej, Liczmańskiego, Podhalańskiej. W 2013 roku podobna strefa została ustanowiona w rejonie ulic krzyżujących się z ul. Grottgera. W następnym roku strefę ?Tempo 30? ustanowiono na ul. Czyżewskiego oraz na ul. Derdowskiego (między al. Grunwaldzką a ul. Wita Stwosza).

Miasto nadal chce dbać o bezpieczeństwo na ulicach poprzez ograniczanie prędkości samochodów. Docelowo sieć stref ?Tempo 30? i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie lokalne ulice w mieście (ok 70% miejskich ulic).

Pw

ul. Czyżewskiego nie dla piratów drogowych


Ostatnia edycja: 3 marca, 2015 o 07:25