Reklama

Jest pozwolenie na (od)budowę kolei

Zniszczona w 1945 roku kolej zostanie w końcu odbudowana. Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała pozwolenia na budowę. Wkrótce rozpoczną się wycinka drzew i niezbędne wyburzenia. To ostatnia okazja aby odwiedzić znane nam miejsca przed wielką budową.

most_weisera

Most Weisera – takie widoki na trasie PKM wkrótce będą przeszłością

Łącznie siedem pozwoleń na budowę PKM Wojewoda pomorski Ryszard Stachurski przekazał dziś marszałkowi województwa pomorskiego Mieczysławowi Strukowi. Dwa z pozwoleń dotyczą bezpośrednio budowy linii kolejowej, podzielonej w projekcie na Zadanie 1 i 2 – ale realizowanych jednocześnie i przez jednego wykonawcę. Kolejne 4 pozwolenia dotyczą tzw. infrastruktury towarzyszącej dla przystanków: Brętowo, Jasień, Kiełpinek i Banino. Tu wykonawcą będzie miasto Gdańsk, które otrzyma od PKM gotowy projekt budowlany wraz z pozwoleniami. Ostatnie z pozwoleń dotyczy odcinka włączeniowego w istniejącą  linię kolejową 201 Gdynia – Kościerzyna i ono również wraz z projektem budowlanym zostanie przekazane do realizacji właścicielowi tego terenu – PKP PLK, podobnie jak uzyskane przez PKM S.A. już w lipcu pozwolenie dotyczące przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz aby umożliwić połączenie linii kolejowej E 65 z linią PKM.

Dzięki przekazanym przez wojewodę dokumentom możliwe będzie również rozpoczęcie wyburzeń budynków oraz wycinki drzew zlokalizowanych wzdłuż projektowanej linii kolejowej. Przetargi na ich wykonanie zostały już rozstrzygnięte, a związane z nimi prace mają rozpocząć się w pierwszych dniach 2013 roku a zakończyć do końca lutego. Sama budowa ruszy niezwłocznie po zakończeniu trwającego właśnie przetargu na generalnego wykonawcę.

wiadukt_Chrzanowskiego

Przed budową PKM, drzewa zostaną wycięte, a wały ulegną rozbiórce

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia – Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. PKM pojedziemy prawdopodobnie już w połowie 2015 roku.

Pw


Zniszczona w 1945 roku kolej zostanie w końcu odbudowana. Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała pozwolenia na budowę. Wkrótce rozpoczną się wycinka drzew i niezbędne wyburzenia. To ostatnia okazja aby odwiedzić znane nam miejsca przed wielką budową.

most_weisera

Most Weisera - takie widoki na trasie PKM wkrótce będą przeszłością

Łącznie siedem pozwoleń na budowę PKM Wojewoda pomorski Ryszard Stachurski przekazał dziś marszałkowi województwa pomorskiego Mieczysławowi Strukowi. Dwa z pozwoleń dotyczą bezpośrednio budowy linii kolejowej, podzielonej w projekcie na Zadanie 1 i 2 - ale realizowanych jednocześnie i przez jednego wykonawcę. Kolejne 4 pozwolenia dotyczą tzw. infrastruktury towarzyszącej dla przystanków: Brętowo, Jasień, Kiełpinek i Banino. Tu wykonawcą będzie miasto Gdańsk, które otrzyma od PKM gotowy projekt budowlany wraz z pozwoleniami. Ostatnie z pozwoleń dotyczy odcinka włączeniowego w istniejącą  linię kolejową 201 Gdynia - Kościerzyna i ono również wraz z projektem budowlanym zostanie przekazane do realizacji właścicielowi tego terenu - PKP PLK, podobnie jak uzyskane przez PKM S.A. już w lipcu pozwolenie dotyczące przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz aby umożliwić połączenie linii kolejowej E 65 z linią PKM.

Dzięki przekazanym przez wojewodę dokumentom możliwe będzie również rozpoczęcie wyburzeń budynków oraz wycinki drzew zlokalizowanych wzdłuż projektowanej linii kolejowej. Przetargi na ich wykonanie zostały już rozstrzygnięte, a związane z nimi prace mają rozpocząć się w pierwszych dniach 2013 roku a zakończyć do końca lutego. Sama budowa ruszy niezwłocznie po zakończeniu trwającego właśnie przetargu na generalnego wykonawcę.

wiadukt_Chrzanowskiego

Przed budową PKM, drzewa zostaną wycięte, a wały ulegną rozbiórce

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. PKM pojedziemy prawdopodobnie już w połowie 2015 roku.

Pw


|

Zniszczona w 1945 roku kolej zostanie w końcu odbudowana. Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała pozwolenia na budowę. Wkrótce rozpoczną się wycinka drzew i niezbędne wyburzenia. To ostatnia okazja aby odwiedzić znane nam miejsca przed wielką budową.

most_weisera

Most Weisera - takie widoki na trasie PKM wkrótce będą przeszłością

Łącznie siedem pozwoleń na budowę PKM Wojewoda pomorski Ryszard Stachurski przekazał dziś marszałkowi województwa pomorskiego Mieczysławowi Strukowi. Dwa z pozwoleń dotyczą bezpośrednio budowy linii kolejowej, podzielonej w projekcie na Zadanie 1 i 2 - ale realizowanych jednocześnie i przez jednego wykonawcę. Kolejne 4 pozwolenia dotyczą tzw. infrastruktury towarzyszącej dla przystanków: Brętowo, Jasień, Kiełpinek i Banino. Tu wykonawcą będzie miasto Gdańsk, które otrzyma od PKM gotowy projekt budowlany wraz z pozwoleniami. Ostatnie z pozwoleń dotyczy odcinka włączeniowego w istniejącą  linię kolejową 201 Gdynia - Kościerzyna i ono również wraz z projektem budowlanym zostanie przekazane do realizacji właścicielowi tego terenu - PKP PLK, podobnie jak uzyskane przez PKM S.A. już w lipcu pozwolenie dotyczące przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz aby umożliwić połączenie linii kolejowej E 65 z linią PKM.

Dzięki przekazanym przez wojewodę dokumentom możliwe będzie również rozpoczęcie wyburzeń budynków oraz wycinki drzew zlokalizowanych wzdłuż projektowanej linii kolejowej. Przetargi na ich wykonanie zostały już rozstrzygnięte, a związane z nimi prace mają rozpocząć się w pierwszych dniach 2013 roku a zakończyć do końca lutego. Sama budowa ruszy niezwłocznie po zakończeniu trwającego właśnie przetargu na generalnego wykonawcę.

wiadukt_Chrzanowskiego

Przed budową PKM, drzewa zostaną wycięte, a wały ulegną rozbiórce

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. PKM pojedziemy prawdopodobnie już w połowie 2015 roku.

Pw


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Zniszczona w 1945 roku kolej zostanie w końcu odbudowana. Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała pozwolenia na budowę. Wkrótce rozpoczną się wycinka drzew i niezbędne wyburzenia. To ostatnia okazja aby odwiedzić znane nam miejsca przed wielką budową.

most_weisera

Most Weisera – takie widoki na trasie PKM wkrótce będą przeszłością

Łącznie siedem pozwoleń na budowę PKM Wojewoda pomorski Ryszard Stachurski przekazał dziś marszałkowi województwa pomorskiego Mieczysławowi Strukowi. Dwa z pozwoleń dotyczą bezpośrednio budowy linii kolejowej, podzielonej w projekcie na Zadanie 1 i 2 – ale realizowanych jednocześnie i przez jednego wykonawcę. Kolejne 4 pozwolenia dotyczą tzw. infrastruktury towarzyszącej dla przystanków: Brętowo, Jasień, Kiełpinek i Banino. Tu wykonawcą będzie miasto Gdańsk, które otrzyma od PKM gotowy projekt budowlany wraz z pozwoleniami. Ostatnie z pozwoleń dotyczy odcinka włączeniowego w istniejącą  linię kolejową 201 Gdynia – Kościerzyna i ono również wraz z projektem budowlanym zostanie przekazane do realizacji właścicielowi tego terenu – PKP PLK, podobnie jak uzyskane przez PKM S.A. już w lipcu pozwolenie dotyczące przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz aby umożliwić połączenie linii kolejowej E 65 z linią PKM.

Dzięki przekazanym przez wojewodę dokumentom możliwe będzie również rozpoczęcie wyburzeń budynków oraz wycinki drzew zlokalizowanych wzdłuż projektowanej linii kolejowej. Przetargi na ich wykonanie zostały już rozstrzygnięte, a związane z nimi prace mają rozpocząć się w pierwszych dniach 2013 roku a zakończyć do końca lutego. Sama budowa ruszy niezwłocznie po zakończeniu trwającego właśnie przetargu na generalnego wykonawcę.

wiadukt_Chrzanowskiego

Przed budową PKM, drzewa zostaną wycięte, a wały ulegną rozbiórce

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia – Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. PKM pojedziemy prawdopodobnie już w połowie 2015 roku.

Pw