Reklama

Kiedy „Nowa Spacerowa”?

Rozwiązanie problemu korków w Oliwie i budowa „Nowej Spacerowej” wydaję się dziś mglistą przyszłością. Władze Gdańska myślą o powrocie do tego tematu przy następnym budżecie Unii Europejskiej po 2014 roku. Natomiast za dwa lata mamy mieć nowy tunel pod linią kolejową, który połączy Żabiankę z Oliwą i Sopotem.

Tunel "Drogi Zielonej" pod linią kolejową - wizualizacja

Tunel „Drogi Zielonej” pod linią kolejową – wizualizacja

13 stycznia w sali konferencyjnej Ergo Areny podpisano umowę na dofinansowanie budowy ?Drogi Zielonej? ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 ? 2013. Pod dokumentem podpisali się: Mieczysław Struk – Marszałek Województwa Pomorskiego, Paweł Adamowicz – Prezydent Miasta Gdańska oraz Jacek Karnowski – Prezydent Miasta Sopotu.

Projekt „Rozbudowa Układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej” zakłada przebudowę ul. Łokietka, fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami oraz budowę fragmentu ?Drogi Zielonej?. Całość inwestycji szacowana jest na 126 milionów złotych. Unia Europejska dofinansowuję połowę, a resztę kosztów dzielą Gdańsk i Sopot. Prezydent Gdańska bardzo cieszył się z takiego finału, przypominając prostesty mieszkańców Żabianki, związane z tą inwestycją.

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.

Droga Zielona – kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. „tunelu pod Pachołkiem”. 
 

Prezydenci Adamowicz i Karnowski bardzo liczą, że oprócz doprowadzenia ruchu samochodowego do ERGO Areny, ?Droga Zielona? bardzo poprawi komunikację między Sopotem i granicznymi dzielnicami Gdańska. Jest to trzecie połączenie drogowe Sopotu z Gdańskiem. Gdy razem z Gdynią wprowadzimy system zdalnego sterowania ruchem TRISTAR, to myślę, że przynajmniej w tym miejscu korków już nie będzie – mówi prezydent Karnowski. 

Prezydent Gdańska wybiegł w dalszą przyszłość, szczególnie interesującą mieszkańców Oliwy i Osowy. Być może w przyszłości, po roku 2014/15, kiedy będzie nowy budżet UE, będzie szansa na pozyskanie pieniędzy pod budowę równoległej ulicy Spacerowej ? zapowiada Prezydent Gdańska.  W ten sposób ?Droga Zielona? poprzez Czyżewskiego miałaby połączenie z obwodnicą trójmiejską. Mamy to w strategicznych, gdańsko ? sopockich  planach, dodał Adamowicz.  Przypomnijmy, że inwestycja ta wymaga przekopania tunelu pod Pachołkiem (początek przy Czyżewskiego, wylot w Renuszewie), co przez lata było pomysłem ośmieszanym i odrzucanym ze względu na ?nierealne? koszta. 

Obecne dofinansowanie obejmuje prace:

1. Przebudowa ul. Łokietka w Sopocie na odcinku od ul. Langiewicza do obecnego zakończenia ulicy (0,49 km) oraz budowę nowego jej odcinka – do skrzyżowania z ul. Gospody i ?Drogą Zieloną? ( 0,46 km); na jezdni wprowadzone zostaną elementy uspokojenia ruchu (progi zwalniające – wyniesione przejścia dla pieszych). Przeprowadzona zostanie modernizacja i rozbudowa sieci niezbędnej infrastruktury technicznej

2. Przebudowa fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Hestii (0,48 km). Modernizacja obejmuje kompleksową przebudowę uzbrojenia podziemnego, budowę nowego oświetlenia ulicy, budowę nowych nawierzchni (jezdni asfaltowych oraz chodników, ścieżek rowerowych i zatok).

3. Budowa fragmentu tzw. ?Drogi Zielonej? od skrzyżowania z al. Grunwaldzką (wraz z tym skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Gospody (1,18 km), w tym:

– przebudowę obecnego skrzyżowania al. Niepodległości/al. Grunwaldzkiej ? ul. Czyżewskiego;

– przebudowę włączenia ul. Czyżewskiego dostosowanego do nowej geometrii skrzyżowania z wyspą centralną;

– budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku od  Ronda Gospody do skrzyżowania z aleją Niepodległości/Grunwaldzką (wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi o na uzasadnionych fragmentach);

– przejście pod torami PKP w trzykomorowym tunelu;

– przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury (w tym m.in. kolektorów, ścian oporowych, kładki pieszo rowerowej i technologicznej, ekranów akustycznych, zagospodarowanie terenu).

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie.

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie. 
W głębi widoczny tunel pod linią kolejową.

Najdroższą i najtrudniejszą inwestycją będzie budowa tunelu pod torami kolejowymi. Będzie on dostępny dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego. Budowa będzie się odbywać bez szkody dla ruchu kolejowego.  Największym poszkodowanym tej inwestycji będzie sklep Inter Marche, który straci cały parking. W tym właśnie miejscu będzie biegła droga do tunelu pod linią kolejową. Dojazd do sklepu odbywać się będzie od strony al. Grunwaldzkiej.

Część ?Drogi Zielonej? będzie biegła po terenie sopockiego Hipodromu. Nie oznacza to likwidacji Hipodromu ? zapewnia Dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Włodzimierz Bartosiewicz.  Obiekt ten otrzyma odszkodowanie za uszczuplenie terenu, nasze działania nie wpłyną na jego działalność. Tunel ma być gotowy w marcu 2013 roku.

Tomasz Strug

Droga Zielona – kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. „tunelu pod Pachołkiem”.

Porozmawiaj o tym na forum

Rozwiązanie problemu korków w Oliwie i budowa "Nowej Spacerowej" wydaję się dziś mglistą przyszłością. Władze Gdańska myślą o powrocie do tego tematu przy następnym budżecie Unii Europejskiej po 2014 roku. Natomiast za dwa lata mamy mieć nowy tunel pod linią kolejową, który połączy Żabiankę z Oliwą i Sopotem.

Tunel "Drogi Zielonej" pod linią kolejową - wizualizacja

Tunel "Drogi Zielonej" pod linią kolejową - wizualizacja

13 stycznia w sali konferencyjnej Ergo Areny podpisano umowę na dofinansowanie budowy ?Drogi Zielonej? ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 ? 2013. Pod dokumentem podpisali się: Mieczysław Struk - Marszałek Województwa Pomorskiego, Paweł Adamowicz - Prezydent Miasta Gdańska oraz Jacek Karnowski - Prezydent Miasta Sopotu.

Projekt "Rozbudowa Układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej" zakłada przebudowę ul. Łokietka, fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami oraz budowę fragmentu ?Drogi Zielonej?. Całość inwestycji szacowana jest na 126 milionów złotych. Unia Europejska dofinansowuję połowę, a resztę kosztów dzielą Gdańsk i Sopot. Prezydent Gdańska bardzo cieszył się z takiego finału, przypominając prostesty mieszkańców Żabianki, związane z tą inwestycją.

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. "tunelu pod Pachołkiem". 
 

Prezydenci Adamowicz i Karnowski bardzo liczą, że oprócz doprowadzenia ruchu samochodowego do ERGO Areny, ?Droga Zielona? bardzo poprawi komunikację między Sopotem i granicznymi dzielnicami Gdańska. Jest to trzecie połączenie drogowe Sopotu z Gdańskiem. Gdy razem z Gdynią wprowadzimy system zdalnego sterowania ruchem TRISTAR, to myślę, że przynajmniej w tym miejscu korków już nie będzie - mówi prezydent Karnowski. 

Prezydent Gdańska wybiegł w dalszą przyszłość, szczególnie interesującą mieszkańców Oliwy i Osowy. Być może w przyszłości, po roku 2014/15, kiedy będzie nowy budżet UE, będzie szansa na pozyskanie pieniędzy pod budowę równoległej ulicy Spacerowej ? zapowiada Prezydent Gdańska.  W ten sposób ?Droga Zielona? poprzez Czyżewskiego miałaby połączenie z obwodnicą trójmiejską. Mamy to w strategicznych, gdańsko ? sopockich  planach, dodał Adamowicz.  Przypomnijmy, że inwestycja ta wymaga przekopania tunelu pod Pachołkiem (początek przy Czyżewskiego, wylot w Renuszewie), co przez lata było pomysłem ośmieszanym i odrzucanym ze względu na ?nierealne? koszta. 

Obecne dofinansowanie obejmuje prace:

1. Przebudowa ul. Łokietka w Sopocie na odcinku od ul. Langiewicza do obecnego zakończenia ulicy (0,49 km) oraz budowę nowego jej odcinka - do skrzyżowania z ul. Gospody i ?Drogą Zieloną? ( 0,46 km); na jezdni wprowadzone zostaną elementy uspokojenia ruchu (progi zwalniające - wyniesione przejścia dla pieszych). Przeprowadzona zostanie modernizacja i rozbudowa sieci niezbędnej infrastruktury technicznej

2. Przebudowa fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Hestii (0,48 km). Modernizacja obejmuje kompleksową przebudowę uzbrojenia podziemnego, budowę nowego oświetlenia ulicy, budowę nowych nawierzchni (jezdni asfaltowych oraz chodników, ścieżek rowerowych i zatok).

3. Budowa fragmentu tzw. ?Drogi Zielonej? od skrzyżowania z al. Grunwaldzką (wraz z tym skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Gospody (1,18 km), w tym:

- przebudowę obecnego skrzyżowania al. Niepodległości/al. Grunwaldzkiej ? ul. Czyżewskiego;

- przebudowę włączenia ul. Czyżewskiego dostosowanego do nowej geometrii skrzyżowania z wyspą centralną;

- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku od  Ronda Gospody do skrzyżowania z aleją Niepodległości/Grunwaldzką (wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi o na uzasadnionych fragmentach);

- przejście pod torami PKP w trzykomorowym tunelu;

- przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury (w tym m.in. kolektorów, ścian oporowych, kładki pieszo rowerowej i technologicznej, ekranów akustycznych, zagospodarowanie terenu).

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie.

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie. 
W głębi widoczny tunel pod linią kolejową.

Najdroższą i najtrudniejszą inwestycją będzie budowa tunelu pod torami kolejowymi. Będzie on dostępny dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego. Budowa będzie się odbywać bez szkody dla ruchu kolejowego.  Największym poszkodowanym tej inwestycji będzie sklep Inter Marche, który straci cały parking. W tym właśnie miejscu będzie biegła droga do tunelu pod linią kolejową. Dojazd do sklepu odbywać się będzie od strony al. Grunwaldzkiej.

Część ?Drogi Zielonej? będzie biegła po terenie sopockiego Hipodromu. Nie oznacza to likwidacji Hipodromu ? zapewnia Dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Włodzimierz Bartosiewicz.  Obiekt ten otrzyma odszkodowanie za uszczuplenie terenu, nasze działania nie wpłyną na jego działalność. Tunel ma być gotowy w marcu 2013 roku.

Tomasz Strug

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. "tunelu pod Pachołkiem".

Porozmawiaj o tym na forum

|

Rozwiązanie problemu korków w Oliwie i budowa "Nowej Spacerowej" wydaję się dziś mglistą przyszłością. Władze Gdańska myślą o powrocie do tego tematu przy następnym budżecie Unii Europejskiej po 2014 roku. Natomiast za dwa lata mamy mieć nowy tunel pod linią kolejową, który połączy Żabiankę z Oliwą i Sopotem.

Tunel "Drogi Zielonej" pod linią kolejową - wizualizacja

Tunel "Drogi Zielonej" pod linią kolejową - wizualizacja

13 stycznia w sali konferencyjnej Ergo Areny podpisano umowę na dofinansowanie budowy ?Drogi Zielonej? ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 ? 2013. Pod dokumentem podpisali się: Mieczysław Struk - Marszałek Województwa Pomorskiego, Paweł Adamowicz - Prezydent Miasta Gdańska oraz Jacek Karnowski - Prezydent Miasta Sopotu.

Projekt "Rozbudowa Układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej" zakłada przebudowę ul. Łokietka, fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami oraz budowę fragmentu ?Drogi Zielonej?. Całość inwestycji szacowana jest na 126 milionów złotych. Unia Europejska dofinansowuję połowę, a resztę kosztów dzielą Gdańsk i Sopot. Prezydent Gdańska bardzo cieszył się z takiego finału, przypominając prostesty mieszkańców Żabianki, związane z tą inwestycją.

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. "tunelu pod Pachołkiem". 
 

Prezydenci Adamowicz i Karnowski bardzo liczą, że oprócz doprowadzenia ruchu samochodowego do ERGO Areny, ?Droga Zielona? bardzo poprawi komunikację między Sopotem i granicznymi dzielnicami Gdańska. Jest to trzecie połączenie drogowe Sopotu z Gdańskiem. Gdy razem z Gdynią wprowadzimy system zdalnego sterowania ruchem TRISTAR, to myślę, że przynajmniej w tym miejscu korków już nie będzie - mówi prezydent Karnowski. 

Prezydent Gdańska wybiegł w dalszą przyszłość, szczególnie interesującą mieszkańców Oliwy i Osowy. Być może w przyszłości, po roku 2014/15, kiedy będzie nowy budżet UE, będzie szansa na pozyskanie pieniędzy pod budowę równoległej ulicy Spacerowej ? zapowiada Prezydent Gdańska.  W ten sposób ?Droga Zielona? poprzez Czyżewskiego miałaby połączenie z obwodnicą trójmiejską. Mamy to w strategicznych, gdańsko ? sopockich  planach, dodał Adamowicz.  Przypomnijmy, że inwestycja ta wymaga przekopania tunelu pod Pachołkiem (początek przy Czyżewskiego, wylot w Renuszewie), co przez lata było pomysłem ośmieszanym i odrzucanym ze względu na ?nierealne? koszta. 

Obecne dofinansowanie obejmuje prace:

1. Przebudowa ul. Łokietka w Sopocie na odcinku od ul. Langiewicza do obecnego zakończenia ulicy (0,49 km) oraz budowę nowego jej odcinka - do skrzyżowania z ul. Gospody i ?Drogą Zieloną? ( 0,46 km); na jezdni wprowadzone zostaną elementy uspokojenia ruchu (progi zwalniające - wyniesione przejścia dla pieszych). Przeprowadzona zostanie modernizacja i rozbudowa sieci niezbędnej infrastruktury technicznej

2. Przebudowa fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Hestii (0,48 km). Modernizacja obejmuje kompleksową przebudowę uzbrojenia podziemnego, budowę nowego oświetlenia ulicy, budowę nowych nawierzchni (jezdni asfaltowych oraz chodników, ścieżek rowerowych i zatok).

3. Budowa fragmentu tzw. ?Drogi Zielonej? od skrzyżowania z al. Grunwaldzką (wraz z tym skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Gospody (1,18 km), w tym:

- przebudowę obecnego skrzyżowania al. Niepodległości/al. Grunwaldzkiej ? ul. Czyżewskiego;

- przebudowę włączenia ul. Czyżewskiego dostosowanego do nowej geometrii skrzyżowania z wyspą centralną;

- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku od  Ronda Gospody do skrzyżowania z aleją Niepodległości/Grunwaldzką (wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi o na uzasadnionych fragmentach);

- przejście pod torami PKP w trzykomorowym tunelu;

- przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury (w tym m.in. kolektorów, ścian oporowych, kładki pieszo rowerowej i technologicznej, ekranów akustycznych, zagospodarowanie terenu).

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie.

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie. 
W głębi widoczny tunel pod linią kolejową.

Najdroższą i najtrudniejszą inwestycją będzie budowa tunelu pod torami kolejowymi. Będzie on dostępny dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego. Budowa będzie się odbywać bez szkody dla ruchu kolejowego.  Największym poszkodowanym tej inwestycji będzie sklep Inter Marche, który straci cały parking. W tym właśnie miejscu będzie biegła droga do tunelu pod linią kolejową. Dojazd do sklepu odbywać się będzie od strony al. Grunwaldzkiej.

Część ?Drogi Zielonej? będzie biegła po terenie sopockiego Hipodromu. Nie oznacza to likwidacji Hipodromu ? zapewnia Dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Włodzimierz Bartosiewicz.  Obiekt ten otrzyma odszkodowanie za uszczuplenie terenu, nasze działania nie wpłyną na jego działalność. Tunel ma być gotowy w marcu 2013 roku.

Tomasz Strug

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. "tunelu pod Pachołkiem".

Porozmawiaj o tym na forum

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Rozwiązanie problemu korków w Oliwie i budowa „Nowej Spacerowej” wydaję się dziś mglistą przyszłością. Władze Gdańska myślą o powrocie do tego tematu przy następnym budżecie Unii Europejskiej po 2014 roku. Natomiast za dwa lata mamy mieć nowy tunel pod linią kolejową, który połączy Żabiankę z Oliwą i Sopotem.

Tunel "Drogi Zielonej" pod linią kolejową - wizualizacja

Tunel „Drogi Zielonej” pod linią kolejową – wizualizacja

13 stycznia w sali konferencyjnej Ergo Areny podpisano umowę na dofinansowanie budowy ?Drogi Zielonej? ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 ? 2013. Pod dokumentem podpisali się: Mieczysław Struk – Marszałek Województwa Pomorskiego, Paweł Adamowicz – Prezydent Miasta Gdańska oraz Jacek Karnowski – Prezydent Miasta Sopotu.

Projekt „Rozbudowa Układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej” zakłada przebudowę ul. Łokietka, fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami oraz budowę fragmentu ?Drogi Zielonej?. Całość inwestycji szacowana jest na 126 milionów złotych. Unia Europejska dofinansowuję połowę, a resztę kosztów dzielą Gdańsk i Sopot. Prezydent Gdańska bardzo cieszył się z takiego finału, przypominając prostesty mieszkańców Żabianki, związane z tą inwestycją.

Droga Zielona - kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.

Droga Zielona – kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. „tunelu pod Pachołkiem”. 
 

Prezydenci Adamowicz i Karnowski bardzo liczą, że oprócz doprowadzenia ruchu samochodowego do ERGO Areny, ?Droga Zielona? bardzo poprawi komunikację między Sopotem i granicznymi dzielnicami Gdańska. Jest to trzecie połączenie drogowe Sopotu z Gdańskiem. Gdy razem z Gdynią wprowadzimy system zdalnego sterowania ruchem TRISTAR, to myślę, że przynajmniej w tym miejscu korków już nie będzie – mówi prezydent Karnowski. 

Prezydent Gdańska wybiegł w dalszą przyszłość, szczególnie interesującą mieszkańców Oliwy i Osowy. Być może w przyszłości, po roku 2014/15, kiedy będzie nowy budżet UE, będzie szansa na pozyskanie pieniędzy pod budowę równoległej ulicy Spacerowej ? zapowiada Prezydent Gdańska.  W ten sposób ?Droga Zielona? poprzez Czyżewskiego miałaby połączenie z obwodnicą trójmiejską. Mamy to w strategicznych, gdańsko ? sopockich  planach, dodał Adamowicz.  Przypomnijmy, że inwestycja ta wymaga przekopania tunelu pod Pachołkiem (początek przy Czyżewskiego, wylot w Renuszewie), co przez lata było pomysłem ośmieszanym i odrzucanym ze względu na ?nierealne? koszta. 

Obecne dofinansowanie obejmuje prace:

1. Przebudowa ul. Łokietka w Sopocie na odcinku od ul. Langiewicza do obecnego zakończenia ulicy (0,49 km) oraz budowę nowego jej odcinka – do skrzyżowania z ul. Gospody i ?Drogą Zieloną? ( 0,46 km); na jezdni wprowadzone zostaną elementy uspokojenia ruchu (progi zwalniające – wyniesione przejścia dla pieszych). Przeprowadzona zostanie modernizacja i rozbudowa sieci niezbędnej infrastruktury technicznej

2. Przebudowa fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Hestii (0,48 km). Modernizacja obejmuje kompleksową przebudowę uzbrojenia podziemnego, budowę nowego oświetlenia ulicy, budowę nowych nawierzchni (jezdni asfaltowych oraz chodników, ścieżek rowerowych i zatok).

3. Budowa fragmentu tzw. ?Drogi Zielonej? od skrzyżowania z al. Grunwaldzką (wraz z tym skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Gospody (1,18 km), w tym:

– przebudowę obecnego skrzyżowania al. Niepodległości/al. Grunwaldzkiej ? ul. Czyżewskiego;

– przebudowę włączenia ul. Czyżewskiego dostosowanego do nowej geometrii skrzyżowania z wyspą centralną;

– budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku od  Ronda Gospody do skrzyżowania z aleją Niepodległości/Grunwaldzką (wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi o na uzasadnionych fragmentach);

– przejście pod torami PKP w trzykomorowym tunelu;

– przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury (w tym m.in. kolektorów, ścian oporowych, kładki pieszo rowerowej i technologicznej, ekranów akustycznych, zagospodarowanie terenu).

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie.

Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie. 
W głębi widoczny tunel pod linią kolejową.

Najdroższą i najtrudniejszą inwestycją będzie budowa tunelu pod torami kolejowymi. Będzie on dostępny dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego. Budowa będzie się odbywać bez szkody dla ruchu kolejowego.  Największym poszkodowanym tej inwestycji będzie sklep Inter Marche, który straci cały parking. W tym właśnie miejscu będzie biegła droga do tunelu pod linią kolejową. Dojazd do sklepu odbywać się będzie od strony al. Grunwaldzkiej.

Część ?Drogi Zielonej? będzie biegła po terenie sopockiego Hipodromu. Nie oznacza to likwidacji Hipodromu ? zapewnia Dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Włodzimierz Bartosiewicz.  Obiekt ten otrzyma odszkodowanie za uszczuplenie terenu, nasze działania nie wpłyną na jego działalność. Tunel ma być gotowy w marcu 2013 roku.

Tomasz Strug

Droga Zielona – kolorem zielony zaznaczono prace opisane w tym artykule.
Po lewej zarysowany wlot tzw. „tunelu pod Pachołkiem”.

Porozmawiaj o tym na forum