Nadjeżdżają komfortowe tramwaje
Za dwa tygodnie na oliwskich torach pojawi się nowy tramwaj PESA 120NaG Swing. Do końca 2011 roku z użytku mają zostać wycofane wszystkie stare tramwaje z serii 105.
W 100 % niskopodłogowy i klimatyzowany tramwaj będzie wozić pasażerów od 2. października. Nowy pojazd ma 30 metrów długości, posiada 40 miejsc siedzących i jest w stanie zabrać 245 pasażerów (prawie tyle ile zabierały 3 wagony typu 105). Wysuwane rampy ułatwią podróż osobom niepełnosprawnym. Wszystkie nowe tramwaje będą posiadać ekrany pokazujące na mapie aktualny przebieg trasy. Do przeszłości maja przejść szarpnięcia przy ruszaniu i hamowaniu. Układ napędowy ma zapewnić komfortową i płynną jazdę.
Jak mówi Jerzy Zgliczyński prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, obecnie tramwaj będzie testowany przez producenta na terenie Gdańska, a w przyszłym tygodniu ruszą eksploatacyjne szkolenia tramwajarzy. Do końca tego roku po gdańskich torach będzie jeździć 5 takich nowych tramwajów a pozostałe 30 pojazdów zamówionych przez miasto, pojawi się do końca 2011 roku. Zakłada się, że będą nam służyć ponad 30 lat.
Wszystkie zostaną wyprodukowane w polskiej firmie PESA Bydgoszcz SA. Koszt każdego tramwaju przekracza 8 milionów złotych, z czego blisko 40 % dokłada Unia Europejska. Dzięki dofinansowaniu unijnemu, pojazd będzie wolny od reklam wewnątrz i na zewnątrz! Eksponowany w Zajezdni Strzyża nowy tramwaj będzie od października obsługiwał linię nr 11 Chełm – Jelitkowo z Oliwą po drodze.
Ciekawostką jest rozpoczęcie nadawania patronów nowym gdańskim tramwajom. Tramwaj PESA 120NaG Swing otrzymał imię Daniela Gralatha ? zasłużonego dla miasta burmistrza i uczonego z XVIII wieku. Kolejne tramwaje mają nosić imiona osób znaczących w historii Gdańska.
Tomasz Strug
Za dwa tygodnie na oliwskich torach pojawi się nowy tramwaj PESA 120NaG Swing. Do końca 2011 roku z użytku mają zostać wycofane wszystkie stare tramwaje z serii 105.
W 100 % niskopodłogowy i klimatyzowany tramwaj będzie wozić pasażerów od 2. października. Nowy pojazd ma 30 metrów długości, posiada 40 miejsc siedzących i jest w stanie zabrać 245 pasażerów (prawie tyle ile zabierały 3 wagony typu 105). Wysuwane rampy ułatwią podróż osobom niepełnosprawnym. Wszystkie nowe tramwaje będą posiadać ekrany pokazujące na mapie aktualny przebieg trasy. Do przeszłości maja przejść szarpnięcia przy ruszaniu i hamowaniu. Układ napędowy ma zapewnić komfortową i płynną jazdę.
Jak mówi Jerzy Zgliczyński prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, obecnie tramwaj będzie testowany przez producenta na terenie Gdańska, a w przyszłym tygodniu ruszą eksploatacyjne szkolenia tramwajarzy. Do końca tego roku po gdańskich torach będzie jeździć 5 takich nowych tramwajów a pozostałe 30 pojazdów zamówionych przez miasto, pojawi się do końca 2011 roku. Zakłada się, że będą nam służyć ponad 30 lat.
Wszystkie zostaną wyprodukowane w polskiej firmie PESA Bydgoszcz SA. Koszt każdego tramwaju przekracza 8 milionów złotych, z czego blisko 40 % dokłada Unia Europejska. Dzięki dofinansowaniu unijnemu, pojazd będzie wolny od reklam wewnątrz i na zewnątrz! Eksponowany w Zajezdni Strzyża nowy tramwaj będzie od października obsługiwał linię nr 11 Chełm – Jelitkowo z Oliwą po drodze.
Ciekawostką jest rozpoczęcie nadawania patronów nowym gdańskim tramwajom. Tramwaj PESA 120NaG Swing otrzymał imię Daniela Gralatha ? zasłużonego dla miasta burmistrza i uczonego z XVIII wieku. Kolejne tramwaje mają nosić imiona osób znaczących w historii Gdańska.
Tomasz Strug