Komunikacja miejska działa jak w czasie ferii
Od poniedziałku dzisiaj obowiązuje feryjny rozkład jazdy na wybranych liniach autobusowych. Pierwsze zmiany weszły w życie już od wczoraj. Zawieszono m.in tramwaj nr 11. Do odwołania będą zamknięte punkty obsługi klinta ZTM.
Od poniedziałku dzisiaj obowiązuje feryjny rozkład jazdy na wybranych liniach autobusowych. Pierwsze zmiany weszły w życie już od wczoraj. Zawieszono m.in tramwaj nr 11. Do odwołania będą zamknięte punkty obsługi klinta ZTM.
– W szkołach i przedszkolach zawieszone zostały zajęcia dydaktyczne. Coraz więcej osób wykonuje swoje zawodowe obowiązki zdalnie. To powoduje, że popyt na usługi świadczone przez komunikację miejską jest wyraźnie mniejszy. Jednocześnie część kierowców i motorniczych zapowiedziała już, że skorzysta ze zwolnień, by móc zaopiekować się dziećmi – tłumaczy Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – Przede wszystkim dostępną liczbą kierowców i motorniczych musimy zabezpieczyć obsługę najważniejszych linii o znaczeniu podstawowym i strategicznym. Ograniczenia dotyczą jedynie linii uzupełniających – dodaje szef ZTM.
Zmiany dotyczą linii tramwajowej 11 oraz autobusowych: 100, 126, 129, 139, 154, 162, 174, 175, 178, 188, 212, 269, 295, 574.
TRAMWAJE
- Linia11
– nie funkcjonuje.
AUTOBUSY
- Linia 100
– ograniczenie funkcjonowania w dni powszednie:
– tylko w godz. 8:30 – 15:30, co około 40 minut,
– w soboty, niedziele i święta:
– linia 100 nie funkcjonuje.
- Linie 129, 139, 188
– nie funkcjonują.
- Linia 162
– w dni powszednie nie odbędą się kursy:
– z pętli Wrzeszcz PKP o godz. 6:01, 7:21, 14:05, 15:45 i 16:25,
– z Oruni Górnej o 6:37, 7:57, 14:48, 16:28 i 17:08.
- Linia 212
– wykonane zostaną tylko dwa kursy:
– z Dworca Głównego o 4:52,
– z Sobieszewa o 20:59.
Feryjne rozkłady jazdy dotyczą linii: 126, 154, 174, 175, 178, 269, 295 i oznaczają ograniczoną liczbę kursów. Autobusy linii 574 nie będą kursowały.
Uwaga! Zmiany będą obowiązywały do odwołania.
Od poniedziałku, 16.03.2020 r. Punkty Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku nieczynne do odwołania
Punkt Obsługi Klienta nr 2 we Wrzeszczu, Punkt Obsługi Klienta nr 3 w tunelu pod Dworcem Głównym PKP, Punkt Obsługi Klienta nr 4 na pętli Łostowice Świętokrzyska oraz Punkt Reklamacyjny przy ul. Na Stoku w Gdańsku – będą nieczynne do odwołania.
W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i konieczność podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa, od poniedziałku, 16.03.2020 r., do odwołania, nieczynne będą Punkty Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Dotyczy to następujących placówek:
Punkt Obsługi Klienta nr 2 – nieczynny
Gdańsk Wrzeszcz, ul. Wyspiańskiego 9A
(budynek dawnego sklepu meblowego „Heban” naprzeciwko rynku we Wrzeszczu),
Punkt Obsługi Klienta nr 3 – nieczynny
Tunel Dworzec-PKP Gdańsk-Główny,
Punkt Obsługi Klienta nr 4 – nieczynny
Gdańsk-Orunia Górna, ul. Świętokrzyska 15 (pętla tramwajowa Łostowice – Świętokrzyska),
Punkt reklamacyjny – nieczynny
Gdańsk, ul. Na Stoku 49
parter – pokój 16/17.
Wszelkie reklamacje prosimy przesyłać na standardowym formularzu reklamacyjnym drogą mailową na adres ztm@gdansk.gda.pl lub pocztą tradycyjną. Formularz jest dostępny na stronie internetowej www.ztm.gda.pl
Uwaga! Punkt hurtowej sprzedaży biletów jednorazowych będzie czynny jedynie dla podmiotów gospodarczych.
Hurtowa sprzedaż biletów jednorazowych
Gdańsk, ul Na Stoku 49
parter – pokój 10Punkt czynny jest w dni powszednie:
pon. – pt., 7.00 – 14.30
Jednorazowe bilety komunikacji miejskiej można kupić:
- przez mobilne aplikacje dostępne w smartfonach (lista aplikacji tu),
- w automatach biletowych (lista automatów wraz z lokalizacjami dostępna tu),
- w wybranych placówkach handlowych (lista punktów dostępna tu)
- w automatach Open Payment System (w wybranych autobusach, głównie na liniach 110 i 210)
Powyższe ograniczenia mogą stanowić pewną niedogodność – są jednak niezbędne dla zachowania ostrożności i bezpieczeństwa mieszkańców.
Pr/ZTM