Nie daj się oszukać
Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili ?na raty? trzeci zestaw garnków po ?promocyjnej cenie?, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona. A może do babci zadzwonił miły Pan oferując zmianę operatora telekomunikacyjnego i bardziej korzystne warunki ale przemilczał kilka istotnych informacji.
Co zrobić jeśli pod wpływem impulsu, namowy lub wprowadzenia w błąd podpisaliśmy niekorzystną dla siebie umowę? Czy mamy szansę jakoś się z tego ?wyplątać??
Organizatorzy kampanii informacyjno ? edukacyjnej ?Nie daj się oszukać!? przekonują, że każdą umowę można rozwiązać. – Niestety w wielu przypadkach klienci nie są informowani o prawie odstąpienia od umowy, a nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują ich niewiedzę ? mówi Agata Iwaniuk, kierownik Biura Porad Prawnych Informacji Obywatelskiej w Gdyni, współorganizator kampanii. Dlatego warto znać swoje prawa, przeczytać dokładnie umowę przed jej podpisaniem, sprawdzić wiarygodność firmy oraz postanowienia o wypowiadaniu umów.
W ostatnim czasie coraz więcej słyszymy o nieuczciwych praktykach i pseudopromocjach, których ofiarą pada wiele osób, a w szczególności osoby starsze. Często pod wpływem namowy lub wprowadzenia w błąd kupują drogie towary, których tak naprawdę nie potrzebują, zawierają kosztowne umowy nie rozumiejąc ich treści, nierzadko nawet ich nie czytając. Może to doprowadzić do poważnych problemów finansowych i w konsekwencji do sytuacji kryzysowej – braku środków do życia ? mówi Anna Jarosz, Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, współorganizator kampanii.
Dlatego poprzez kampanię informacyjno ? edukacyjną ?Nie daj się oszukać!? chcemy zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić ryzyko zawierania umowy pod wpływem impulsu czy namowy, bez dokładnego jej przeczytania i zrozumienia oraz wynikających z tego konsekwencji.
Zapraszamy na spotkanie edukacyjne, które odbędzie się w poniedziałek 22 kwietnia o godz. 16.00 w Urzędzie Miasta Sopotu ? zachęca Anna Jarosz. Spotkanie poprowadzi prawnik oraz rzecznik konsumentów, którzy będą m.in. mówili o sposobach rozwiązania niechcianej umowy.
Bezpośrednio po spotkaniu będzie możliwość skorzystania z indywidualnych bezpłatnych porad prawnika oraz rzecznika konsumentów.
UM Sopot
Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili ?na raty? trzeci zestaw garnków po ?promocyjnej cenie?, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona. A może do babci zadzwonił miły Pan oferując zmianę operatora telekomunikacyjnego i bardziej korzystne warunki ale przemilczał kilka istotnych informacji.
Co zrobić jeśli pod wpływem impulsu, namowy lub wprowadzenia w błąd podpisaliśmy niekorzystną dla siebie umowę? Czy mamy szansę jakoś się z tego ?wyplątać??
Organizatorzy kampanii informacyjno ? edukacyjnej ?Nie daj się oszukać!? przekonują, że każdą umowę można rozwiązać. – Niestety w wielu przypadkach klienci nie są informowani o prawie odstąpienia od umowy, a nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują ich niewiedzę ? mówi Agata Iwaniuk, kierownik Biura Porad Prawnych Informacji Obywatelskiej w Gdyni, współorganizator kampanii. Dlatego warto znać swoje prawa, przeczytać dokładnie umowę przed jej podpisaniem, sprawdzić wiarygodność firmy oraz postanowienia o wypowiadaniu umów.
W ostatnim czasie coraz więcej słyszymy o nieuczciwych praktykach i pseudopromocjach, których ofiarą pada wiele osób, a w szczególności osoby starsze. Często pod wpływem namowy lub wprowadzenia w błąd kupują drogie towary, których tak naprawdę nie potrzebują, zawierają kosztowne umowy nie rozumiejąc ich treści, nierzadko nawet ich nie czytając. Może to doprowadzić do poważnych problemów finansowych i w konsekwencji do sytuacji kryzysowej – braku środków do życia ? mówi Anna Jarosz, Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, współorganizator kampanii.
Dlatego poprzez kampanię informacyjno ? edukacyjną ?Nie daj się oszukać!? chcemy zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić ryzyko zawierania umowy pod wpływem impulsu czy namowy, bez dokładnego jej przeczytania i zrozumienia oraz wynikających z tego konsekwencji.
Zapraszamy na spotkanie edukacyjne, które odbędzie się w poniedziałek 22 kwietnia o godz. 16.00 w Urzędzie Miasta Sopotu ? zachęca Anna Jarosz. Spotkanie poprowadzi prawnik oraz rzecznik konsumentów, którzy będą m.in. mówili o sposobach rozwiązania niechcianej umowy.
Bezpośrednio po spotkaniu będzie możliwość skorzystania z indywidualnych bezpłatnych porad prawnika oraz rzecznika konsumentów.
UM Sopot