Reklama

„Nowa Opacka” jednak w głowach rządzących. Jezdnia w oliwskim parku???

Spotkanie „Rady Oliwy” z 12 maja  jednak do końca nie wyjaśniło sprawy poszerzenia ul. Opackiej między cmentarzem a parkiem. Artykuły prasowe przynoszą nowe niepokojace pomysły.

 

ulotka Cmentarz

Gazeta Wyborcza – Spacerowa Oliwa

Fragment parku lub cmentarza w Oliwie zostanie przeznaczony pod drogę? Urzędnicy uspokajają mieszkańców: nie ma takich planów. Ale wizja zamiany ruchliwej ulicy przy Parku Oliwskim w deptak dla pieszych jest warta zastanowienia

Zaproszenie na poniedziałkowe spotkanie dla mieszkańców Oliwy wyglądem przypominało klepsydrę i zawierało hasło: „Oliwski cmentarz zalany asfaltem?”.- Słyszeliśmy, że Zarząd Dróg i Zieleni ma plany budowy Nowej Opackiej kosztem fragmentu cmentarza w Oliwie. To przecież nie do pomyślenia – mówi Tomasz Strug z grupy, która chce powołania rady osiedla Oliwa (i organizowała spotkanie).

Temat rozmowy zakończył się szybko. – Poinformowałam mieszkańców, że miasto nie ma planów budowy Nowej Opackiej, ani poszerzenia istniejącej ul. Opackiej
– mówi Małgorzata Momont z zajmującego się planowaniem przestrzennym Biura Rozwoju Gdańska.

Skąd więc całe zamieszanie? Chodzi o ogłoszony przez inną miejską jednostkę – Zarząd Dróg i Zieleni – przetarg na „analizę możliwości poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa w Gdańsku”.

Oliwa to jedna z najbardziej atrakcyjnych dzielnic Gdańska – mówi Mieczysław Kotłowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni. – Odwiedza ją coraz więcej turystów, zwiedzają Katedrę, chodzą po Parku Oliwskim. Pojawił się pomysł: atrakcyjność dzielnicy wzrosłaby, gdyby sąsiadującą z parkiem ul. Opata Jacka Rybińskiego i jej przedłużenie – Stary Rynek Oliwski – zmienić w trakt pieszy.

Taki deptak byłby znakomitym pomysłem – uważa Andrzej Januszajtis, znawca historii i miłośnik Gdańska. – Ale mało realnym, no bo co zrobić z ruchem samochodów między Oliwą a Osową?

– Na to pytanie odpowiedzieć mają nam właśnie twórcy analizy – odpowiada Kotłowski.

Jeszcze niedawno najbardziej oczywistym wariantem była budowa tunelu pod wzgórzem Pachołek.

Zmiana przebiegu ekspresowej Trasy Kaszubskiej (będzie rozpoczynać się w Gdyni, a nie w Osowej) odsunęła jednak powstanie tunelu w daleką przyszłość.

Inne pomysły? Rzut oka na mapę wskazuje, że rozwiązaniem byłoby poszerzenie jednokierunkowej dziś ul. Opackiej, przynajmniej o jeden pas ruchu. Plusy? W przeciwieństwie do ul. Opata Jacka Rybińskiego przy Opackiej nie ma praktycznie mieszkań. Minusy? Pod drogę musiałby być oddany wąski fragment cmentarza lub parku.

Rzeczywiście, poszerzenie ul. Opackiej jest jakimś rozwiązaniem. Czy możliwym? Na to pytanie odpowie dopiero zlecona przez nas analiza – mówi Kotłowski.

Biuro Rozwoju Gdańska zapowiada twarde weto. – Nie ma mowy o takim rozwiązaniu, park i cmentarz znajdują się pod ochroną konserwatora zabytków – twierdzi Małgorzata Momont z BRG.

Nie zakładałabym od razu, że to niemożliwe – mówi nieoficjalnie jeden z radnych PO. – O ile zmiana granic cmentarza jest bardzo kontrowersyjna, to w przypadku parku mogłoby być łatwiej. Bo przecież dzięki takiej decyzji, po drugiej strony parku zyskalibyśmy niesamowicie atrakcyjną przestrzeń, przykład dobrej rewitalizacji. Dlatego warto będzie dokładnie przestudiować analizę ZDiZ.

Tekst – Mikołaj Chrzan

Na ten temat materiał z Panoramy gdańskiej TVP z 18 maja


Cmentarz Oliwski i „Nowa Opacja” w Panoramie TVG przez purtk

Porozmawiaj o tym na oliwskim forum

Spotkanie "Rady Oliwy" z 12 maja  jednak do końca nie wyjaśniło sprawy poszerzenia ul. Opackiej między cmentarzem a parkiem. Artykuły prasowe przynoszą nowe niepokojace pomysły.

 

ulotka Cmentarz

Gazeta Wyborcza - Spacerowa Oliwa

Fragment parku lub cmentarza w Oliwie zostanie przeznaczony pod drogę? Urzędnicy uspokajają mieszkańców: nie ma takich planów. Ale wizja zamiany ruchliwej ulicy przy Parku Oliwskim w deptak dla pieszych jest warta zastanowienia


Zaproszenie na poniedziałkowe spotkanie dla mieszkańców Oliwy wyglądem przypominało klepsydrę i zawierało hasło: "Oliwski cmentarz zalany asfaltem?".- Słyszeliśmy, że Zarząd Dróg i Zieleni ma plany budowy Nowej Opackiej kosztem fragmentu cmentarza w Oliwie. To przecież nie do pomyślenia - mówi Tomasz Strug z grupy, która chce powołania rady osiedla Oliwa (i organizowała spotkanie).

Temat rozmowy zakończył się szybko. - Poinformowałam mieszkańców, że miasto nie ma planów budowy Nowej Opackiej, ani poszerzenia istniejącej ul. Opackiej
- mówi Małgorzata Momont z zajmującego się planowaniem przestrzennym Biura Rozwoju Gdańska.

Skąd więc całe zamieszanie? Chodzi o ogłoszony przez inną miejską jednostkę - Zarząd Dróg i Zieleni - przetarg na "analizę możliwości poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa w Gdańsku".

- Oliwa to jedna z najbardziej atrakcyjnych dzielnic Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni. - Odwiedza ją coraz więcej turystów, zwiedzają Katedrę, chodzą po Parku Oliwskim. Pojawił się pomysł: atrakcyjność dzielnicy wzrosłaby, gdyby sąsiadującą z parkiem ul. Opata Jacka Rybińskiego i jej przedłużenie - Stary Rynek Oliwski - zmienić w trakt pieszy.

- Taki deptak byłby znakomitym pomysłem - uważa Andrzej Januszajtis, znawca historii i miłośnik Gdańska. - Ale mało realnym, no bo co zrobić z ruchem samochodów między Oliwą a Osową?

- Na to pytanie odpowiedzieć mają nam właśnie twórcy analizy
- odpowiada Kotłowski.

Jeszcze niedawno najbardziej oczywistym wariantem była budowa tunelu pod wzgórzem Pachołek.

Zmiana przebiegu ekspresowej Trasy Kaszubskiej (będzie rozpoczynać się w Gdyni, a nie w Osowej) odsunęła jednak powstanie tunelu w daleką przyszłość.

Inne pomysły? Rzut oka na mapę wskazuje, że rozwiązaniem byłoby poszerzenie jednokierunkowej dziś ul. Opackiej, przynajmniej o jeden pas ruchu. Plusy? W przeciwieństwie do ul. Opata Jacka Rybińskiego przy Opackiej nie ma praktycznie mieszkań. Minusy? Pod drogę musiałby być oddany wąski fragment cmentarza lub parku.

- Rzeczywiście, poszerzenie ul. Opackiej jest jakimś rozwiązaniem. Czy możliwym? Na to pytanie odpowie dopiero zlecona przez nas analiza - mówi Kotłowski.

Biuro Rozwoju Gdańska zapowiada twarde weto. - Nie ma mowy o takim rozwiązaniu, park i cmentarz znajdują się pod ochroną konserwatora zabytków - twierdzi Małgorzata Momont z BRG.

- Nie zakładałabym od razu, że to niemożliwe - mówi nieoficjalnie jeden z radnych PO. - O ile zmiana granic cmentarza jest bardzo kontrowersyjna, to w przypadku parku mogłoby być łatwiej. Bo przecież dzięki takiej decyzji, po drugiej strony parku zyskalibyśmy niesamowicie atrakcyjną przestrzeń, przykład dobrej rewitalizacji. Dlatego warto będzie dokładnie przestudiować analizę ZDiZ.

Tekst - Mikołaj Chrzan

Na ten temat materiał z Panoramy gdańskiej TVP z 18 maja


Cmentarz Oliwski i "Nowa Opacja" w Panoramie TVG przez purtk

Porozmawiaj o tym na oliwskim forum

|

Spotkanie "Rady Oliwy" z 12 maja  jednak do końca nie wyjaśniło sprawy poszerzenia ul. Opackiej między cmentarzem a parkiem. Artykuły prasowe przynoszą nowe niepokojace pomysły.

 

ulotka Cmentarz

Gazeta Wyborcza - Spacerowa Oliwa

Fragment parku lub cmentarza w Oliwie zostanie przeznaczony pod drogę? Urzędnicy uspokajają mieszkańców: nie ma takich planów. Ale wizja zamiany ruchliwej ulicy przy Parku Oliwskim w deptak dla pieszych jest warta zastanowienia


Zaproszenie na poniedziałkowe spotkanie dla mieszkańców Oliwy wyglądem przypominało klepsydrę i zawierało hasło: "Oliwski cmentarz zalany asfaltem?".- Słyszeliśmy, że Zarząd Dróg i Zieleni ma plany budowy Nowej Opackiej kosztem fragmentu cmentarza w Oliwie. To przecież nie do pomyślenia - mówi Tomasz Strug z grupy, która chce powołania rady osiedla Oliwa (i organizowała spotkanie).

Temat rozmowy zakończył się szybko. - Poinformowałam mieszkańców, że miasto nie ma planów budowy Nowej Opackiej, ani poszerzenia istniejącej ul. Opackiej
- mówi Małgorzata Momont z zajmującego się planowaniem przestrzennym Biura Rozwoju Gdańska.

Skąd więc całe zamieszanie? Chodzi o ogłoszony przez inną miejską jednostkę - Zarząd Dróg i Zieleni - przetarg na "analizę możliwości poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa w Gdańsku".

- Oliwa to jedna z najbardziej atrakcyjnych dzielnic Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni. - Odwiedza ją coraz więcej turystów, zwiedzają Katedrę, chodzą po Parku Oliwskim. Pojawił się pomysł: atrakcyjność dzielnicy wzrosłaby, gdyby sąsiadującą z parkiem ul. Opata Jacka Rybińskiego i jej przedłużenie - Stary Rynek Oliwski - zmienić w trakt pieszy.

- Taki deptak byłby znakomitym pomysłem - uważa Andrzej Januszajtis, znawca historii i miłośnik Gdańska. - Ale mało realnym, no bo co zrobić z ruchem samochodów między Oliwą a Osową?

- Na to pytanie odpowiedzieć mają nam właśnie twórcy analizy
- odpowiada Kotłowski.

Jeszcze niedawno najbardziej oczywistym wariantem była budowa tunelu pod wzgórzem Pachołek.

Zmiana przebiegu ekspresowej Trasy Kaszubskiej (będzie rozpoczynać się w Gdyni, a nie w Osowej) odsunęła jednak powstanie tunelu w daleką przyszłość.

Inne pomysły? Rzut oka na mapę wskazuje, że rozwiązaniem byłoby poszerzenie jednokierunkowej dziś ul. Opackiej, przynajmniej o jeden pas ruchu. Plusy? W przeciwieństwie do ul. Opata Jacka Rybińskiego przy Opackiej nie ma praktycznie mieszkań. Minusy? Pod drogę musiałby być oddany wąski fragment cmentarza lub parku.

- Rzeczywiście, poszerzenie ul. Opackiej jest jakimś rozwiązaniem. Czy możliwym? Na to pytanie odpowie dopiero zlecona przez nas analiza - mówi Kotłowski.

Biuro Rozwoju Gdańska zapowiada twarde weto. - Nie ma mowy o takim rozwiązaniu, park i cmentarz znajdują się pod ochroną konserwatora zabytków - twierdzi Małgorzata Momont z BRG.

- Nie zakładałabym od razu, że to niemożliwe - mówi nieoficjalnie jeden z radnych PO. - O ile zmiana granic cmentarza jest bardzo kontrowersyjna, to w przypadku parku mogłoby być łatwiej. Bo przecież dzięki takiej decyzji, po drugiej strony parku zyskalibyśmy niesamowicie atrakcyjną przestrzeń, przykład dobrej rewitalizacji. Dlatego warto będzie dokładnie przestudiować analizę ZDiZ.

Tekst - Mikołaj Chrzan

Na ten temat materiał z Panoramy gdańskiej TVP z 18 maja


Cmentarz Oliwski i "Nowa Opacja" w Panoramie TVG przez purtk

Porozmawiaj o tym na oliwskim forum

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Spotkanie „Rady Oliwy” z 12 maja  jednak do końca nie wyjaśniło sprawy poszerzenia ul. Opackiej między cmentarzem a parkiem. Artykuły prasowe przynoszą nowe niepokojace pomysły.

 

ulotka Cmentarz

Gazeta Wyborcza – Spacerowa Oliwa

Fragment parku lub cmentarza w Oliwie zostanie przeznaczony pod drogę? Urzędnicy uspokajają mieszkańców: nie ma takich planów. Ale wizja zamiany ruchliwej ulicy przy Parku Oliwskim w deptak dla pieszych jest warta zastanowienia


Zaproszenie na poniedziałkowe spotkanie dla mieszkańców Oliwy wyglądem przypominało klepsydrę i zawierało hasło: „Oliwski cmentarz zalany asfaltem?”.- Słyszeliśmy, że Zarząd Dróg i Zieleni ma plany budowy Nowej Opackiej kosztem fragmentu cmentarza w Oliwie. To przecież nie do pomyślenia – mówi Tomasz Strug z grupy, która chce powołania rady osiedla Oliwa (i organizowała spotkanie).

Temat rozmowy zakończył się szybko. – Poinformowałam mieszkańców, że miasto nie ma planów budowy Nowej Opackiej, ani poszerzenia istniejącej ul. Opackiej
– mówi Małgorzata Momont z zajmującego się planowaniem przestrzennym Biura Rozwoju Gdańska.

Skąd więc całe zamieszanie? Chodzi o ogłoszony przez inną miejską jednostkę – Zarząd Dróg i Zieleni – przetarg na „analizę możliwości poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa w Gdańsku”.

Oliwa to jedna z najbardziej atrakcyjnych dzielnic Gdańska – mówi Mieczysław Kotłowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni. – Odwiedza ją coraz więcej turystów, zwiedzają Katedrę, chodzą po Parku Oliwskim. Pojawił się pomysł: atrakcyjność dzielnicy wzrosłaby, gdyby sąsiadującą z parkiem ul. Opata Jacka Rybińskiego i jej przedłużenie – Stary Rynek Oliwski – zmienić w trakt pieszy.

Taki deptak byłby znakomitym pomysłem – uważa Andrzej Januszajtis, znawca historii i miłośnik Gdańska. – Ale mało realnym, no bo co zrobić z ruchem samochodów między Oliwą a Osową?

– Na to pytanie odpowiedzieć mają nam właśnie twórcy analizy
– odpowiada Kotłowski.

Jeszcze niedawno najbardziej oczywistym wariantem była budowa tunelu pod wzgórzem Pachołek.

Zmiana przebiegu ekspresowej Trasy Kaszubskiej (będzie rozpoczynać się w Gdyni, a nie w Osowej) odsunęła jednak powstanie tunelu w daleką przyszłość.

Inne pomysły? Rzut oka na mapę wskazuje, że rozwiązaniem byłoby poszerzenie jednokierunkowej dziś ul. Opackiej, przynajmniej o jeden pas ruchu. Plusy? W przeciwieństwie do ul. Opata Jacka Rybińskiego przy Opackiej nie ma praktycznie mieszkań. Minusy? Pod drogę musiałby być oddany wąski fragment cmentarza lub parku.

Rzeczywiście, poszerzenie ul. Opackiej jest jakimś rozwiązaniem. Czy możliwym? Na to pytanie odpowie dopiero zlecona przez nas analiza – mówi Kotłowski.

Biuro Rozwoju Gdańska zapowiada twarde weto. – Nie ma mowy o takim rozwiązaniu, park i cmentarz znajdują się pod ochroną konserwatora zabytków – twierdzi Małgorzata Momont z BRG.

Nie zakładałabym od razu, że to niemożliwe – mówi nieoficjalnie jeden z radnych PO. – O ile zmiana granic cmentarza jest bardzo kontrowersyjna, to w przypadku parku mogłoby być łatwiej. Bo przecież dzięki takiej decyzji, po drugiej strony parku zyskalibyśmy niesamowicie atrakcyjną przestrzeń, przykład dobrej rewitalizacji. Dlatego warto będzie dokładnie przestudiować analizę ZDiZ.

Tekst – Mikołaj Chrzan

Na ten temat materiał z Panoramy gdańskiej TVP z 18 maja


Cmentarz Oliwski i „Nowa Opacja” w Panoramie TVG przez purtk

Porozmawiaj o tym na oliwskim forum