Nowe drogi rowerowe
Już w listopadzie, jeśli pogoda pozwoli, będziemy mogli korzystać z nowej drogi rowerowej w Oliwie. Nowa trasa prowadzić będzie od oliwskiej pętli do wzgórza Pachołek. Będą również nowe chodniki, zieleń i niestety mniejsza ilość miejsc parkingowych.
Stary Rynek Oliwski – tędy będzie biegła nowa droga rowerowa
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła w przetargu nieograniczonym wykonawcę budowy dwóch dróg rowerowych w Oliwie i na Przymorzu. Zwycięzcą w przetargu została firma Skanska S.A., która wyceniła budowę ścieżek na 2,29 mln zł, to jest o blisko 2 mln mniej niż zakładano.
Inwestycja w Oliwie to droga rowerowa wzdłuż ulicy Opata Jacka Rybińskiego i Starego Rynku Oliwskiego o łącznejdługości ponad 870 metrów. Ścieżka rowerowa o szerokości dwóch metrów zostanie wykonana jak większość takich tras w Gdańskiu z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym.
Stary Rynek Oliwski – na czerwono zaznaczona droga rowerowa (odcinek od Cystersów do Kanapariusza)
Na ul. Opata Rybińskiego (na całej długości) ścieżka rowerowa biec będzie wzdłuż ogrodzenia Parku Oliwskiego. Dalej krzyżując się z ulicą Kanapariusza, wieść będzie Starym Rynkiem Oliwskim obok Poczty.
Wbrew obawom Oliwian, na odcinku od ul. Kanapariusza do urzędu pocztowego miejsca parkingowe nie zostaną zlikwidowane. Jednak zgodnie z sugestiami „oficera rowerowego” (stanowisko w Urzędzie Miasta), zostaną one odgrodzone od ścieżki rowerowej słupkami aby uniemożliwić wjazd samochodów na czerwony asfalt i chodnik. Z pewnością zrobi się w tym miejsc ciaśniej a samochody będą musiały parkować równolegle do ulicy.
Stary Rynek Oliwski – samochody po lewej stoją na przyszłej drodze rowerowej
Dalej rowerem w kierunku Pachołka, przejedziemy na drugą stronę Starego Rynku (przejazdem na światłach przy Pensjonacie Stara Karczma i Banku Millenium). Na odcinku od ul. Leśnej do Kwietnej droga rowerowa powstanie kosztem postoju taksówek i miejsc postojowych położonych naprzeciw Domu Zarazy.
Mijając po lewej skrzyżowanie z ulicą Kwietną, ścieżka przez mostek przy młynie oliwskim połączy się z trasą rowerową prowadzącą dalej do Renuszewa. Droga ta została zbudowana w 2006 roku przy okazji przebudowy ul. Spacerowej. Dla bezpieczeństwa rowerzystów podniesiona zostanie wysokość balustrady mostku pieszego przy młynie.
Skrzyżowanie ulic Stary Rynek Oliwski, Leśna i Cystersów
– linia czerwona to droga rowerowa, na żółto zoznaczono nowe chodniki
Prócz nowej drogi dla rowerzystów, cały odcinek zyska nowy chodnik z płyt jakie znamy z remontowanej kilkanaście lat temu drugiej strony ul. Opata Rybińskiego. Dodatkowo, wykonawca ma zająć się urządzeniem zieleni czyli trawnikami, przycięciem niektórych drzew i krzewów. Prace budowlane prowadzone będą przy zapewnieniu stałej przejezdności ulicy i mają się zakończyć w listopadzie tego roku. Na pielęgnację zieleni wykonawca będzie miał jeszcze cały sezon roku 2011.
Tomasz Strug
Plany sytuacyjne – Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska / staraoliwa.pl
Już w listopadzie, jeśli pogoda pozwoli, będziemy mogli korzystać z nowej drogi rowerowej w Oliwie. Nowa trasa prowadzić będzie od oliwskiej pętli do wzgórza Pachołek. Będą również nowe chodniki, zieleń i niestety mniejsza ilość miejsc parkingowych.
Stary Rynek Oliwski – tędy będzie biegła nowa droga rowerowa
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła w przetargu nieograniczonym wykonawcę budowy dwóch dróg rowerowych w Oliwie i na Przymorzu. Zwycięzcą w przetargu została firma Skanska S.A., która wyceniła budowę ścieżek na 2,29 mln zł, to jest o blisko 2 mln mniej niż zakładano.
Inwestycja w Oliwie to droga rowerowa wzdłuż ulicy Opata Jacka Rybińskiego i Starego Rynku Oliwskiego o łącznejdługości ponad 870 metrów. Ścieżka rowerowa o szerokości dwóch metrów zostanie wykonana jak większość takich tras w Gdańskiu z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym.
Stary Rynek Oliwski – na czerwono zaznaczona droga rowerowa (odcinek od Cystersów do Kanapariusza)
Na ul. Opata Rybińskiego (na całej długości) ścieżka rowerowa biec będzie wzdłuż ogrodzenia Parku Oliwskiego. Dalej krzyżując się z ulicą Kanapariusza, wieść będzie Starym Rynkiem Oliwskim obok Poczty.
Wbrew obawom Oliwian, na odcinku od ul. Kanapariusza do urzędu pocztowego miejsca parkingowe nie zostaną zlikwidowane. Jednak zgodnie z sugestiami „oficera rowerowego” (stanowisko w Urzędzie Miasta), zostaną one odgrodzone od ścieżki rowerowej słupkami aby uniemożliwić wjazd samochodów na czerwony asfalt i chodnik. Z pewnością zrobi się w tym miejsc ciaśniej a samochody będą musiały parkować równolegle do ulicy.
Stary Rynek Oliwski – samochody po lewej stoją na przyszłej drodze rowerowej
Dalej rowerem w kierunku Pachołka, przejedziemy na drugą stronę Starego Rynku (przejazdem na światłach przy Pensjonacie Stara Karczma i Banku Millenium). Na odcinku od ul. Leśnej do Kwietnej droga rowerowa powstanie kosztem postoju taksówek i miejsc postojowych położonych naprzeciw Domu Zarazy.
Mijając po lewej skrzyżowanie z ulicą Kwietną, ścieżka przez mostek przy młynie oliwskim połączy się z trasą rowerową prowadzącą dalej do Renuszewa. Droga ta została zbudowana w 2006 roku przy okazji przebudowy ul. Spacerowej. Dla bezpieczeństwa rowerzystów podniesiona zostanie wysokość balustrady mostku pieszego przy młynie.
Skrzyżowanie ulic Stary Rynek Oliwski, Leśna i Cystersów
– linia czerwona to droga rowerowa, na żółto zoznaczono nowe chodniki
Prócz nowej drogi dla rowerzystów, cały odcinek zyska nowy chodnik z płyt jakie znamy z remontowanej kilkanaście lat temu drugiej strony ul. Opata Rybińskiego. Dodatkowo, wykonawca ma zająć się urządzeniem zieleni czyli trawnikami, przycięciem niektórych drzew i krzewów. Prace budowlane prowadzone będą przy zapewnieniu stałej przejezdności ulicy i mają się zakończyć w listopadzie tego roku. Na pielęgnację zieleni wykonawca będzie miał jeszcze cały sezon roku 2011.
Tomasz Strug
Plany sytuacyjne – Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska / staraoliwa.pl