Reklama

Nowy chodnik i więcej tramwajów – udogodnienia dla korzystających z komunikacji miejskiej

Nowy chodnik prowadzący do centrum biznesowego i szkoły podstawowej wybudowano przy ul. Wita Stwosza. Dla pracowników biur oraz studentów zwiększono też liczbę kursów tramwaju linii 12.

Na zdjęciu chodnik jeszcze w trakcie budowy | fot. Tomasz Strug
Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Nowy chodnik prowadzący do centrum biznesowego i szkoły podstawowej wybudowano przy ul. Wita Stwosza. Dla pracowników biur oraz studentów zwiększono też liczbę kursów tramwaju linii 12.

Jak przekonać pracowników oliwskich centrów biurowych do rezygnacji z przyjazdu samochodem? Z pewnością pomoże w tym lepsza komunikacja miejska oraz wygodne dojście do pracy.

Do tej pory droga od tramwaju do Olivia Business Centre prowadziła po błotnistej ścieżce, która powstała po demontażu kilkanaście lat temu utwardzonego chodnika. Miejskie służby uznały wówczas, że piesi będą chodzić dłuższą trasą po nowym chodniku wzdłuż tzw. „bloków Górskiego”. Aby utrudnić chodzenie po dawnym trakcie, przed ul. Wita Stwosza zamontowano specjalne barierki. Piesi oczywiście chodzili po staremu, omijając bezsensowną przeszkodę.

Teraz zdemontowany chodnik powrócił jako trakt łączący Olivia Business Centre z przestankiem tramwajowym „Tetmajera”. To wspólna inicjatywa Zarządu Dzielnicy Oliwa i OBC w porozumieniu z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni. Ma to ułatwić dojście i korzystanie z komunikacji miejskiej. Tymczasowy chodnik sfinansowało centrum biurowe i będzie on służyć również dzieciom i nauczycielom Szkoły Podstawowej nr 35 przy ul. Wąsowicza.

Chodnik w obecnym kształcie będzie funkcjonował do czasu rozpoczęcia budowy tzw. ul. Nowosudeckiej, która ma połączyć ul. Wita Stwosza z al. Grunwaldzką. Termin i szczegóły tej budowy nie są jeszcze znane. Planom tym sprzeciwia się Rada Dzielnicy Oliwa.

Więcej tramwajów

Od 9 września wprowadzono skorygowane rozkłady jazdy linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11 i 12.
Najważniejsze zmiany:
– linie 2 i 8: polepszenie koordynacji rozkładów jazdy w szczycie popołudniowym
– linia 4: większa liczba kursów w godzinach szczytu popołudniowego
– linia 11: przyspieszenie kursu realizowanego z pętli „Chełm Witosa” o godz. 20:13/20:12 na godz. 20:10
– linia 12: zwiększenie w dzień powszedni liczby kursów między Strzyżą PKM a Oliwą w związku z rosnącymi potrzebami przewozowymi (dojazdy studentów na uczelnię i pracowników do centrum biurowego).

W godzinach 9-13 wzrosła liczba połączeń dwukrotnie – o tramwaju nr 12 mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – Dotychczas mieliśmy połączenia co 20 minut, teraz są co 10 minut. O zwiększenie ilości kursów w tzw. godzinach międzyszczytowych do ZTM wpływały liczne wnioski.

Pw

Ostatnia edycja: 25 września, 2017 o 19:59