Reklama

Nowy stary peron

Dobiega końca remont peronu SKM w  Oliwie. O zdaniu mieszkańców dzielnicy na ten temat pisze Dziennik Bałtycki. Fora internetowe są pełne krytycznych wypowiedzi pod adresem „nowego” peronu. Miało być pięknie, klimatycznie, z historyczną nutą. Tymczasem nowa wiata i czerwony polbruk zamiast stylowej kostki kamiennej nie przekonują oliwian. Wydaje się, że nowoczesny wygląd stacji SKM nie pasuje do zabytkowej dzielnicy, jaką jest Oliwa.

skm Oliwa
peron SKM jeszcze w czasie remontu – grudzień 2008

(…)Remont peronu SKM, z którego korzystają każdego dnia setki osób, rozpoczął się we wrześniu 2008 roku. Władze SKM w Trójmieście zapewniały, że oliwski peron zachowa swoją wyjątkowość. – Remont będzie prowadzony w zgodzie z historycznym charakterem dworca – zapewniała Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM w Trójmieście.

Na zapewnieniach jednak – zdaniem mieszkańców – się skończyło. Początkowo wszyscy się cieszyli, że to miejsce jest odnawiane. W końcu żadne prace nie były tam prowadzone przez blisko 50 lat. Po zakończeniu remontu pojawiły się jednak słowa krytyki.

Okazało się, że peron nie nawiązuje do secesyjnej stylistyki sąsiedniego peronu, ale do niedawno wyremontowanej stacji SKM w Gdyni Głównej – takie same ławki, kostka i wiata. A, ponoć, miało być inaczej…

Gdynia to nowoczesne miasto. Niedawno obchodziła 83-lecie nadania praw miejskich. Wychodząc z gdyńskiego peronu, widać budynki, które powstały w dobie modernizmu. Tutaj pasuje nowoczesny dworzec kolejowy. Ale – według mieszkańców – nie w Oliwie.

Pasażerowie korzystający z peronu w Oliwie zwracają też uwagę na monotonny, szary kolor wiaty. Ich zdaniem, nie komponuje się z klimatyczną ciemnobrązową wiatą, która stoi nietknięta na sąsiednim peronie. – Przecież te dwie wiaty „gryzą się”. To zupełnie nie pasuje do siebie – mówi pani Teresa, czekająca na pociąg.

Oliwa to dzielnica zabytkowa, pełna urokliwych uliczek i miejsc zieleni, ciekawych kamienic i dworków.

Wydaje się, że wykonawcy remontu nie brali w ogóle pod uwagę tego aspektu. Po remoncie stacja wygląda estetycznie, ale nie przyciąga wzroku, nie zachwyca… – To wygląda trochę tak jak „produkcja taśmowa” – śmieje się Tadeusz Komalski, jeden z pasażerów. – Trzeba było wyremontować stacje kolejowe, więc zrobiono to hurtem. (…)

Kamila Grzenkowska –  POLSKA Dziennik Bałtycki

fot. Tomasz Strug

 

Dobiega końca remont peronu SKM w  Oliwie. O zdaniu mieszkańców dzielnicy na ten temat pisze Dziennik Bałtycki. Fora internetowe są pełne krytycznych wypowiedzi pod adresem "nowego" peronu. Miało być pięknie, klimatycznie, z historyczną nutą. Tymczasem nowa wiata i czerwony polbruk zamiast stylowej kostki kamiennej nie przekonują oliwian. Wydaje się, że nowoczesny wygląd stacji SKM nie pasuje do zabytkowej dzielnicy, jaką jest Oliwa.

skm Oliwa
peron SKM jeszcze w czasie remontu - grudzień 2008

(...)Remont peronu SKM, z którego korzystają każdego dnia setki osób, rozpoczął się we wrześniu 2008 roku. Władze SKM w Trójmieście zapewniały, że oliwski peron zachowa swoją wyjątkowość. - Remont będzie prowadzony w zgodzie z historycznym charakterem dworca - zapewniała Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM w Trójmieście.

Na zapewnieniach jednak - zdaniem mieszkańców - się skończyło. Początkowo wszyscy się cieszyli, że to miejsce jest odnawiane. W końcu żadne prace nie były tam prowadzone przez blisko 50 lat. Po zakończeniu remontu pojawiły się jednak słowa krytyki.

Okazało się, że peron nie nawiązuje do secesyjnej stylistyki sąsiedniego peronu, ale do niedawno wyremontowanej stacji SKM w Gdyni Głównej - takie same ławki, kostka i wiata. A, ponoć, miało być inaczej...

Gdynia to nowoczesne miasto. Niedawno obchodziła 83-lecie nadania praw miejskich. Wychodząc z gdyńskiego peronu, widać budynki, które powstały w dobie modernizmu. Tutaj pasuje nowoczesny dworzec kolejowy. Ale - według mieszkańców - nie w Oliwie.

Pasażerowie korzystający z peronu w Oliwie zwracają też uwagę na monotonny, szary kolor wiaty. Ich zdaniem, nie komponuje się z klimatyczną ciemnobrązową wiatą, która stoi nietknięta na sąsiednim peronie. - Przecież te dwie wiaty "gryzą się". To zupełnie nie pasuje do siebie - mówi pani Teresa, czekająca na pociąg.

Oliwa to dzielnica zabytkowa, pełna urokliwych uliczek i miejsc zieleni, ciekawych kamienic i dworków.

Wydaje się, że wykonawcy remontu nie brali w ogóle pod uwagę tego aspektu. Po remoncie stacja wygląda estetycznie, ale nie przyciąga wzroku, nie zachwyca... - To wygląda trochę tak jak "produkcja taśmowa" - śmieje się Tadeusz Komalski, jeden z pasażerów. - Trzeba było wyremontować stacje kolejowe, więc zrobiono to hurtem. (...)

Kamila Grzenkowska -  POLSKA Dziennik Bałtycki

fot. Tomasz Strug

 

|

Dobiega końca remont peronu SKM w  Oliwie. O zdaniu mieszkańców dzielnicy na ten temat pisze Dziennik Bałtycki. Fora internetowe są pełne krytycznych wypowiedzi pod adresem "nowego" peronu. Miało być pięknie, klimatycznie, z historyczną nutą. Tymczasem nowa wiata i czerwony polbruk zamiast stylowej kostki kamiennej nie przekonują oliwian. Wydaje się, że nowoczesny wygląd stacji SKM nie pasuje do zabytkowej dzielnicy, jaką jest Oliwa.

skm Oliwa
peron SKM jeszcze w czasie remontu - grudzień 2008

(...)Remont peronu SKM, z którego korzystają każdego dnia setki osób, rozpoczął się we wrześniu 2008 roku. Władze SKM w Trójmieście zapewniały, że oliwski peron zachowa swoją wyjątkowość. - Remont będzie prowadzony w zgodzie z historycznym charakterem dworca - zapewniała Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM w Trójmieście.

Na zapewnieniach jednak - zdaniem mieszkańców - się skończyło. Początkowo wszyscy się cieszyli, że to miejsce jest odnawiane. W końcu żadne prace nie były tam prowadzone przez blisko 50 lat. Po zakończeniu remontu pojawiły się jednak słowa krytyki.

Okazało się, że peron nie nawiązuje do secesyjnej stylistyki sąsiedniego peronu, ale do niedawno wyremontowanej stacji SKM w Gdyni Głównej - takie same ławki, kostka i wiata. A, ponoć, miało być inaczej...

Gdynia to nowoczesne miasto. Niedawno obchodziła 83-lecie nadania praw miejskich. Wychodząc z gdyńskiego peronu, widać budynki, które powstały w dobie modernizmu. Tutaj pasuje nowoczesny dworzec kolejowy. Ale - według mieszkańców - nie w Oliwie.

Pasażerowie korzystający z peronu w Oliwie zwracają też uwagę na monotonny, szary kolor wiaty. Ich zdaniem, nie komponuje się z klimatyczną ciemnobrązową wiatą, która stoi nietknięta na sąsiednim peronie. - Przecież te dwie wiaty "gryzą się". To zupełnie nie pasuje do siebie - mówi pani Teresa, czekająca na pociąg.

Oliwa to dzielnica zabytkowa, pełna urokliwych uliczek i miejsc zieleni, ciekawych kamienic i dworków.

Wydaje się, że wykonawcy remontu nie brali w ogóle pod uwagę tego aspektu. Po remoncie stacja wygląda estetycznie, ale nie przyciąga wzroku, nie zachwyca... - To wygląda trochę tak jak "produkcja taśmowa" - śmieje się Tadeusz Komalski, jeden z pasażerów. - Trzeba było wyremontować stacje kolejowe, więc zrobiono to hurtem. (...)

Kamila Grzenkowska -  POLSKA Dziennik Bałtycki

fot. Tomasz Strug

 

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Dobiega końca remont peronu SKM w  Oliwie. O zdaniu mieszkańców dzielnicy na ten temat pisze Dziennik Bałtycki. Fora internetowe są pełne krytycznych wypowiedzi pod adresem „nowego” peronu. Miało być pięknie, klimatycznie, z historyczną nutą. Tymczasem nowa wiata i czerwony polbruk zamiast stylowej kostki kamiennej nie przekonują oliwian. Wydaje się, że nowoczesny wygląd stacji SKM nie pasuje do zabytkowej dzielnicy, jaką jest Oliwa.

skm Oliwa
peron SKM jeszcze w czasie remontu – grudzień 2008

(…)Remont peronu SKM, z którego korzystają każdego dnia setki osób, rozpoczął się we wrześniu 2008 roku. Władze SKM w Trójmieście zapewniały, że oliwski peron zachowa swoją wyjątkowość. – Remont będzie prowadzony w zgodzie z historycznym charakterem dworca – zapewniała Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM w Trójmieście.

Na zapewnieniach jednak – zdaniem mieszkańców – się skończyło. Początkowo wszyscy się cieszyli, że to miejsce jest odnawiane. W końcu żadne prace nie były tam prowadzone przez blisko 50 lat. Po zakończeniu remontu pojawiły się jednak słowa krytyki.

Okazało się, że peron nie nawiązuje do secesyjnej stylistyki sąsiedniego peronu, ale do niedawno wyremontowanej stacji SKM w Gdyni Głównej – takie same ławki, kostka i wiata. A, ponoć, miało być inaczej…

Gdynia to nowoczesne miasto. Niedawno obchodziła 83-lecie nadania praw miejskich. Wychodząc z gdyńskiego peronu, widać budynki, które powstały w dobie modernizmu. Tutaj pasuje nowoczesny dworzec kolejowy. Ale – według mieszkańców – nie w Oliwie.

Pasażerowie korzystający z peronu w Oliwie zwracają też uwagę na monotonny, szary kolor wiaty. Ich zdaniem, nie komponuje się z klimatyczną ciemnobrązową wiatą, która stoi nietknięta na sąsiednim peronie. – Przecież te dwie wiaty „gryzą się”. To zupełnie nie pasuje do siebie – mówi pani Teresa, czekająca na pociąg.

Oliwa to dzielnica zabytkowa, pełna urokliwych uliczek i miejsc zieleni, ciekawych kamienic i dworków.

Wydaje się, że wykonawcy remontu nie brali w ogóle pod uwagę tego aspektu. Po remoncie stacja wygląda estetycznie, ale nie przyciąga wzroku, nie zachwyca… – To wygląda trochę tak jak „produkcja taśmowa” – śmieje się Tadeusz Komalski, jeden z pasażerów. – Trzeba było wyremontować stacje kolejowe, więc zrobiono to hurtem. (…)

Kamila Grzenkowska –  POLSKA Dziennik Bałtycki

fot. Tomasz Strug