Oliwa bez TIR – ów!
Już niedługo TIR- y znikną z ulic Oliwy. Zarząd Dróg i Zieleni pozytywnie odpowiada na uchwałę Rady Oliwy.
Podobny zakaz obowiązuje od ubiegłego roku w całym Sopocie – znak stojący na granicy z Oliwą
– Rzeczywiście ruch samochodów ciężarowych w Oliwie występuje. Jesteśmy więc za wprowadzeniem zakazu. Cała procedura potrwa jednak jeszcze kilka tygodni ? mówił dla Gazety Wyborczej Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
W związku z wnioskiem Rady Osiedla Oliwa, Zarząd Dróg i Zieleni zarządził badania natężenia ruchu. Pomiary potwierdziły istnienie dużego ruchu samochodów ciężarowych na naszych ulicach.
Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. Rada Osiedla Oliwa wnioskowała w majowej uchwale do Prezydenta Miasta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16.
Oliwa od lat cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego.
Teraz cały ruch tranzytowy ma być kierowany do nowej ul. Słowackiego, która w dużym stopniu jest odseparowana i ekranowana od miejskiej zabudowy. W sierpniu ma się rozpocząć akcja informacyjna dla przewoźników o wprowadzonych zmianach oraz porozstawiane zostaną znaki zakazu.
Pp
Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt.
W ciągu 3 sekund Ty możesz podpisać petycję i przenieść TIR-y na tory.
śmiertelny wypadek z udziałem TIR – a na Starym Rynku Oliwskim (29 czerwca 2011 roku)
Już niedługo TIR- y znikną z ulic Oliwy. Zarząd Dróg i Zieleni pozytywnie odpowiada na uchwałę Rady Oliwy.
Podobny zakaz obowiązuje od ubiegłego roku w całym Sopocie – znak stojący na granicy z Oliwą
– Rzeczywiście ruch samochodów ciężarowych w Oliwie występuje. Jesteśmy więc za wprowadzeniem zakazu. Cała procedura potrwa jednak jeszcze kilka tygodni ? mówił dla Gazety Wyborczej Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
W związku z wnioskiem Rady Osiedla Oliwa, Zarząd Dróg i Zieleni zarządził badania natężenia ruchu. Pomiary potwierdziły istnienie dużego ruchu samochodów ciężarowych na naszych ulicach.
Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. Rada Osiedla Oliwa wnioskowała w majowej uchwale do Prezydenta Miasta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16.
Oliwa od lat cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego.
Teraz cały ruch tranzytowy ma być kierowany do nowej ul. Słowackiego, która w dużym stopniu jest odseparowana i ekranowana od miejskiej zabudowy. W sierpniu ma się rozpocząć akcja informacyjna dla przewoźników o wprowadzonych zmianach oraz porozstawiane zostaną znaki zakazu.
Pp
Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt.
W ciągu 3 sekund Ty możesz podpisać petycję i przenieść TIR-y na tory.
śmiertelny wypadek z udziałem TIR – a na Starym Rynku Oliwskim (29 czerwca 2011 roku)