Reklama

10 zł / miesiąc – płatne parkowanie w wersji light tylko dla mieszkańców

Jeszcze w maju będzie wiadomo, czy w Oliwie powstanie Strefa Płatnego Parkowania. Ma być znacznie taniej dla mieszkańców a nadal bardzo drogo dla przyjezdnych. Czy to rozwiąże problem z samochodami pracowników oliwskich biurowców oraz studentów UG?

Walka o miejsce – kartka przyklejona w Wielki Piątek do szyby jednego z samochodów stojących na dawnym trawniku u zbieg ul. Kaszubskiej i Derdowskiego

Jak ciężko zaparkować w ostatnich miesiącach pod własnym domem, wiedzą doskonale mieszkańcy ulic: Wąsowicza, Kaszubskiej, Derdowskiego i Husa. Coraz więcej aut ludzi pracujących w biurowcach Olivia Business Centre stoi przy Wita Stwosza, Grottgera, Noakowskiego, Orkana i Tetmajera. Z tego samego powodu kłopoty z parkowaniem zgłaszają również mieszkańcy ul. Zacisze i Polanki.

Na majowej sesji Rada Miasta Gdańska ma zdecydować o powiększeniu kilku stref płatnego parkowania w mieście. Dodatkowo w projekcie uchwały jest utworzenie takiej strefy w Oliwie. Miałaby ona objąć teren nie szerszy, niż ograniczony następującymi ulicami: Grunwaldzką, Opata  Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy). Płatne parkowanie miałoby w Oliwie obowiązywać w dni pracujące w godzinach 9-15. We Wrzeszczu czy w Śródmieściu kierowcy nadal będą płacić do godziny 17.

SPP_Oliwa_2016

Granice projektowanej Strafy Płatnego Parkowania w Oliwie              źródło podkładu mapy: Google Maps

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania nie oznacza natychmiastowej konieczności płacenia za parkowanie na całym jej obszarze. Płacić się będzie tylko w Obszarze Poboru Opłat. To miejsce oznakowane znakiem D-44 (strefa parkowania) oraz posiadające parkometry. W Oliwie byłyby to najprawdopodobniej ulice w pobliżu OBC (niebieski krąg na mapce). W zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji (migracja samochodów na bezpłatne ulice), Obszar Poboru Opłat byłby powiększany.

Niższe stawki dla mieszkańców – 500 złotych miesięcznie dla przyjezdnych

Nowością dla wszystkich płatnych stref w Gdańsku jest znaczna obniżka opłat dla mieszkańców. Dotychczas roczny abonament kosztował 300 złotych. Teraz stawka będzie obniżona do 120 złotych co daje kwotę 10 złotych miesięcznie za auto. Dla mieszkańców tanieje również abonament opłacany co miesiąc ? z 30 na 20 złotych.  Samochody osób niezameldowanych w strefie będą musiały płacić nadal po 500 złotych miesięcznie.

W przypadku płacenia w parkomacie stawki ustalono następująco:

1) za pierwsza godzinę – 3,00 zł.

2) za drugą godzinę – 3,60 zł.

3) za trzecią godziną – 4,30 zł.

4) za czwartą godzinę i następne – 3,00 zł.

Gdyby strefa płatnego parkowanie powstała w Oliwie, szansa na pierwsze parkometry jest już we wrześniu. Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadza obecnie przetarg na wymianę i zakup nowych parkometrów dla całego Gdańska.

Sprawa uciążliwości narastającej liczby samochodów w Oliwie była tematem spotkania z mieszkańcami zorganizowanego przez Radę Oliwy 19 kwietnia w V Liceum Ogólnokształcącym. Na spotkaniu przedstawiono wyniki ankiety pokazującej nastawienie mieszańców do problemu parkowania i ewentualnego płacenia (ankieta powstała jeszcze przed ujawnieniem przez miasto nowych stawek za płatne parkowanie dla mieszkańców). W najbliższy wtorek, nad projektem uchwały Rady Miasta będzie debatować Rada Dzielnicy.

4 lata temu Rada Oliwy stanowczo sprzeciwiła się pomysłom władz miasta aby wprowadzić płatne parkowanie w Oliwie. Dużo się od tego czasu jednak zmieniło. Na terenie dzielnicy rozbudowują się dwa centra biurowe oraz kampus Uniwersytetu Gdańskiego. Dodatkowo nowe stawki wychodzą naprzeciw postulatom rad dzielnic i mieszkańców.

Myślę, ze jeśli teraz czegoś nie zrobimy, to za rok zginiemy pod naporem samochodów ? stwierdza Magdalena Sadowska, Radna Dzielnicy Oliwa, która w ostatnim roku organizowała kilka spotkań z mieszkańcami okolic OBC.

Tomasz Strug

Jeszcze w maju będzie wiadomo, czy w Oliwie powstanie Strefa Płatnego Parkowania. Ma być znacznie taniej dla mieszkańców a nadal bardzo drogo dla przyjezdnych. Czy to rozwiąże problem z samochodami pracowników oliwskich biurowców oraz studentów UG?

Walka o miejsce - kartka przyklejona w Wielki Piątek do szyby jednego z samochodów stojących na dawnym trawniku u zbieg ul. Kaszubskiej i Derdowskiego

Jak ciężko zaparkować w ostatnich miesiącach pod własnym domem, wiedzą doskonale mieszkańcy ulic: Wąsowicza, Kaszubskiej, Derdowskiego i Husa. Coraz więcej aut ludzi pracujących w biurowcach Olivia Business Centre stoi przy Wita Stwosza, Grottgera, Noakowskiego, Orkana i Tetmajera. Z tego samego powodu kłopoty z parkowaniem zgłaszają również mieszkańcy ul. Zacisze i Polanki.

Na majowej sesji Rada Miasta Gdańska ma zdecydować o powiększeniu kilku stref płatnego parkowania w mieście. Dodatkowo w projekcie uchwały jest utworzenie takiej strefy w Oliwie. Miałaby ona objąć teren nie szerszy, niż ograniczony następującymi ulicami: Grunwaldzką, Opata  Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy). Płatne parkowanie miałoby w Oliwie obowiązywać w dni pracujące w godzinach 9-15. We Wrzeszczu czy w Śródmieściu kierowcy nadal będą płacić do godziny 17.

SPP_Oliwa_2016

Granice projektowanej Strafy Płatnego Parkowania w Oliwie              źródło podkładu mapy: Google Maps

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania nie oznacza natychmiastowej konieczności płacenia za parkowanie na całym jej obszarze. Płacić się będzie tylko w Obszarze Poboru Opłat. To miejsce oznakowane znakiem D-44 (strefa parkowania) oraz posiadające parkometry. W Oliwie byłyby to najprawdopodobniej ulice w pobliżu OBC (niebieski krąg na mapce). W zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji (migracja samochodów na bezpłatne ulice), Obszar Poboru Opłat byłby powiększany.

Niższe stawki dla mieszkańców - 500 złotych miesięcznie dla przyjezdnych

Nowością dla wszystkich płatnych stref w Gdańsku jest znaczna obniżka opłat dla mieszkańców. Dotychczas roczny abonament kosztował 300 złotych. Teraz stawka będzie obniżona do 120 złotych co daje kwotę 10 złotych miesięcznie za auto. Dla mieszkańców tanieje również abonament opłacany co miesiąc ? z 30 na 20 złotych.  Samochody osób niezameldowanych w strefie będą musiały płacić nadal po 500 złotych miesięcznie.

W przypadku płacenia w parkomacie stawki ustalono następująco:

1) za pierwsza godzinę - 3,00 zł.

2) za drugą godzinę - 3,60 zł.

3) za trzecią godziną - 4,30 zł.

4) za czwartą godzinę i następne - 3,00 zł.

Gdyby strefa płatnego parkowanie powstała w Oliwie, szansa na pierwsze parkometry jest już we wrześniu. Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadza obecnie przetarg na wymianę i zakup nowych parkometrów dla całego Gdańska.

Sprawa uciążliwości narastającej liczby samochodów w Oliwie była tematem spotkania z mieszkańcami zorganizowanego przez Radę Oliwy 19 kwietnia w V Liceum Ogólnokształcącym. Na spotkaniu przedstawiono wyniki ankiety pokazującej nastawienie mieszańców do problemu parkowania i ewentualnego płacenia (ankieta powstała jeszcze przed ujawnieniem przez miasto nowych stawek za płatne parkowanie dla mieszkańców). W najbliższy wtorek, nad projektem uchwały Rady Miasta będzie debatować Rada Dzielnicy.

4 lata temu Rada Oliwy stanowczo sprzeciwiła się pomysłom władz miasta aby wprowadzić płatne parkowanie w Oliwie. Dużo się od tego czasu jednak zmieniło. Na terenie dzielnicy rozbudowują się dwa centra biurowe oraz kampus Uniwersytetu Gdańskiego. Dodatkowo nowe stawki wychodzą naprzeciw postulatom rad dzielnic i mieszkańców.

- Myślę, ze jeśli teraz czegoś nie zrobimy, to za rok zginiemy pod naporem samochodów ? stwierdza Magdalena Sadowska, Radna Dzielnicy Oliwa, która w ostatnim roku organizowała kilka spotkań z mieszkańcami okolic OBC.

Tomasz Strug

|

Jeszcze w maju będzie wiadomo, czy w Oliwie powstanie Strefa Płatnego Parkowania. Ma być znacznie taniej dla mieszkańców a nadal bardzo drogo dla przyjezdnych. Czy to rozwiąże problem z samochodami pracowników oliwskich biurowców oraz studentów UG?

Walka o miejsce - kartka przyklejona w Wielki Piątek do szyby jednego z samochodów stojących na dawnym trawniku u zbieg ul. Kaszubskiej i Derdowskiego

Jak ciężko zaparkować w ostatnich miesiącach pod własnym domem, wiedzą doskonale mieszkańcy ulic: Wąsowicza, Kaszubskiej, Derdowskiego i Husa. Coraz więcej aut ludzi pracujących w biurowcach Olivia Business Centre stoi przy Wita Stwosza, Grottgera, Noakowskiego, Orkana i Tetmajera. Z tego samego powodu kłopoty z parkowaniem zgłaszają również mieszkańcy ul. Zacisze i Polanki.

Na majowej sesji Rada Miasta Gdańska ma zdecydować o powiększeniu kilku stref płatnego parkowania w mieście. Dodatkowo w projekcie uchwały jest utworzenie takiej strefy w Oliwie. Miałaby ona objąć teren nie szerszy, niż ograniczony następującymi ulicami: Grunwaldzką, Opata  Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy). Płatne parkowanie miałoby w Oliwie obowiązywać w dni pracujące w godzinach 9-15. We Wrzeszczu czy w Śródmieściu kierowcy nadal będą płacić do godziny 17.

SPP_Oliwa_2016

Granice projektowanej Strafy Płatnego Parkowania w Oliwie              źródło podkładu mapy: Google Maps

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania nie oznacza natychmiastowej konieczności płacenia za parkowanie na całym jej obszarze. Płacić się będzie tylko w Obszarze Poboru Opłat. To miejsce oznakowane znakiem D-44 (strefa parkowania) oraz posiadające parkometry. W Oliwie byłyby to najprawdopodobniej ulice w pobliżu OBC (niebieski krąg na mapce). W zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji (migracja samochodów na bezpłatne ulice), Obszar Poboru Opłat byłby powiększany.

Niższe stawki dla mieszkańców - 500 złotych miesięcznie dla przyjezdnych

Nowością dla wszystkich płatnych stref w Gdańsku jest znaczna obniżka opłat dla mieszkańców. Dotychczas roczny abonament kosztował 300 złotych. Teraz stawka będzie obniżona do 120 złotych co daje kwotę 10 złotych miesięcznie za auto. Dla mieszkańców tanieje również abonament opłacany co miesiąc ? z 30 na 20 złotych.  Samochody osób niezameldowanych w strefie będą musiały płacić nadal po 500 złotych miesięcznie.

W przypadku płacenia w parkomacie stawki ustalono następująco:

1) za pierwsza godzinę - 3,00 zł.

2) za drugą godzinę - 3,60 zł.

3) za trzecią godziną - 4,30 zł.

4) za czwartą godzinę i następne - 3,00 zł.

Gdyby strefa płatnego parkowanie powstała w Oliwie, szansa na pierwsze parkometry jest już we wrześniu. Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadza obecnie przetarg na wymianę i zakup nowych parkometrów dla całego Gdańska.

Sprawa uciążliwości narastającej liczby samochodów w Oliwie była tematem spotkania z mieszkańcami zorganizowanego przez Radę Oliwy 19 kwietnia w V Liceum Ogólnokształcącym. Na spotkaniu przedstawiono wyniki ankiety pokazującej nastawienie mieszańców do problemu parkowania i ewentualnego płacenia (ankieta powstała jeszcze przed ujawnieniem przez miasto nowych stawek za płatne parkowanie dla mieszkańców). W najbliższy wtorek, nad projektem uchwały Rady Miasta będzie debatować Rada Dzielnicy.

4 lata temu Rada Oliwy stanowczo sprzeciwiła się pomysłom władz miasta aby wprowadzić płatne parkowanie w Oliwie. Dużo się od tego czasu jednak zmieniło. Na terenie dzielnicy rozbudowują się dwa centra biurowe oraz kampus Uniwersytetu Gdańskiego. Dodatkowo nowe stawki wychodzą naprzeciw postulatom rad dzielnic i mieszkańców.

- Myślę, ze jeśli teraz czegoś nie zrobimy, to za rok zginiemy pod naporem samochodów ? stwierdza Magdalena Sadowska, Radna Dzielnicy Oliwa, która w ostatnim roku organizowała kilka spotkań z mieszkańcami okolic OBC.

Tomasz Strug

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Jeszcze w maju będzie wiadomo, czy w Oliwie powstanie Strefa Płatnego Parkowania. Ma być znacznie taniej dla mieszkańców a nadal bardzo drogo dla przyjezdnych. Czy to rozwiąże problem z samochodami pracowników oliwskich biurowców oraz studentów UG?

Walka o miejsce – kartka przyklejona w Wielki Piątek do szyby jednego z samochodów stojących na dawnym trawniku u zbieg ul. Kaszubskiej i Derdowskiego

Jak ciężko zaparkować w ostatnich miesiącach pod własnym domem, wiedzą doskonale mieszkańcy ulic: Wąsowicza, Kaszubskiej, Derdowskiego i Husa. Coraz więcej aut ludzi pracujących w biurowcach Olivia Business Centre stoi przy Wita Stwosza, Grottgera, Noakowskiego, Orkana i Tetmajera. Z tego samego powodu kłopoty z parkowaniem zgłaszają również mieszkańcy ul. Zacisze i Polanki.

Na majowej sesji Rada Miasta Gdańska ma zdecydować o powiększeniu kilku stref płatnego parkowania w mieście. Dodatkowo w projekcie uchwały jest utworzenie takiej strefy w Oliwie. Miałaby ona objąć teren nie szerszy, niż ograniczony następującymi ulicami: Grunwaldzką, Opata  Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy). Płatne parkowanie miałoby w Oliwie obowiązywać w dni pracujące w godzinach 9-15. We Wrzeszczu czy w Śródmieściu kierowcy nadal będą płacić do godziny 17.

SPP_Oliwa_2016

Granice projektowanej Strafy Płatnego Parkowania w Oliwie              źródło podkładu mapy: Google Maps

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania nie oznacza natychmiastowej konieczności płacenia za parkowanie na całym jej obszarze. Płacić się będzie tylko w Obszarze Poboru Opłat. To miejsce oznakowane znakiem D-44 (strefa parkowania) oraz posiadające parkometry. W Oliwie byłyby to najprawdopodobniej ulice w pobliżu OBC (niebieski krąg na mapce). W zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji (migracja samochodów na bezpłatne ulice), Obszar Poboru Opłat byłby powiększany.

Niższe stawki dla mieszkańców – 500 złotych miesięcznie dla przyjezdnych

Nowością dla wszystkich płatnych stref w Gdańsku jest znaczna obniżka opłat dla mieszkańców. Dotychczas roczny abonament kosztował 300 złotych. Teraz stawka będzie obniżona do 120 złotych co daje kwotę 10 złotych miesięcznie za auto. Dla mieszkańców tanieje również abonament opłacany co miesiąc ? z 30 na 20 złotych.  Samochody osób niezameldowanych w strefie będą musiały płacić nadal po 500 złotych miesięcznie.

W przypadku płacenia w parkomacie stawki ustalono następująco:

1) za pierwsza godzinę – 3,00 zł.

2) za drugą godzinę – 3,60 zł.

3) za trzecią godziną – 4,30 zł.

4) za czwartą godzinę i następne – 3,00 zł.

Gdyby strefa płatnego parkowanie powstała w Oliwie, szansa na pierwsze parkometry jest już we wrześniu. Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadza obecnie przetarg na wymianę i zakup nowych parkometrów dla całego Gdańska.

Sprawa uciążliwości narastającej liczby samochodów w Oliwie była tematem spotkania z mieszkańcami zorganizowanego przez Radę Oliwy 19 kwietnia w V Liceum Ogólnokształcącym. Na spotkaniu przedstawiono wyniki ankiety pokazującej nastawienie mieszańców do problemu parkowania i ewentualnego płacenia (ankieta powstała jeszcze przed ujawnieniem przez miasto nowych stawek za płatne parkowanie dla mieszkańców). W najbliższy wtorek, nad projektem uchwały Rady Miasta będzie debatować Rada Dzielnicy.

4 lata temu Rada Oliwy stanowczo sprzeciwiła się pomysłom władz miasta aby wprowadzić płatne parkowanie w Oliwie. Dużo się od tego czasu jednak zmieniło. Na terenie dzielnicy rozbudowują się dwa centra biurowe oraz kampus Uniwersytetu Gdańskiego. Dodatkowo nowe stawki wychodzą naprzeciw postulatom rad dzielnic i mieszkańców.

Myślę, ze jeśli teraz czegoś nie zrobimy, to za rok zginiemy pod naporem samochodów ? stwierdza Magdalena Sadowska, Radna Dzielnicy Oliwa, która w ostatnim roku organizowała kilka spotkań z mieszkańcami okolic OBC.

Tomasz Strug