Duchy to czy rowerzyści?
Wczoraj 271 a od początku 8 122 rowerzystów przejechało ul. Wita Stwosza, wynika z automatycznego pomiaru natężenia ruchu na drogach rowerowych. Okoliczni mieszkańcy wciąż nie mogą ich w takiej ilości spotkać. Pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego kosztowały milion złotych.
Od kilku miesięcy pomiar natężenia ruchu na drogach rowerowych prowadzony jest automatycznie. Teraz jego wyniki można obserwować na ekranie komputera.
Automatycznie pomiar ruchu rowerów prowadzony jest w pięciu lokalizacjach:
1) we Wrzeszczu, na drodze rowerowej przy al. Grunwaldzkiej, naprzeciwko CH Manhattan;
2) w Śródmieściu, przy skrzyżowaniu ulicy 3 Maja z ul. Hucisko (pomiar czterokierunkowy);
3) na drodze rowerowej w Pasie Nadmorskim, w rejonie wejścia na molo;
4) na drodze rowerowej przy al. Zwycięstwa, w pobliżu Opery Bałtyckiej;
5) w Oliwie, na pasach rowerowych w ulicy Wita Stwosza, na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet (dwie pętle jednokierunkowe).
Dwie pierwsze lokalizacje posiadają wyświetlacze z prezentacją liczby rowerów w dniu bieżącym i od początku roku.
Wczoraj ul. Wita Stwosza jechało 271 rowerów. Jeśli przyjąć, że jechały głównie w godzinach 8:00 ? 20:00 to statystycznie oznacza to przejazd 22 rowerów w godzinie. Okoliczni mieszkańcy wciąż nie mogą ich w takiej ilości i częstotliwości spotkać.
Zliczenie roweru odbywa się poprzez przejazd nad pętlą indukcyjną, zatopioną w nawierzchni trasy rowerowej. Impulsy przesyłane są do sterownika pętli, a następnie prze sieć GSM do serwerów internetowych.
– Dzięki automatycznym pomiarom mogliśmy zrezygnować z dotychczasowych metod, czyli z ręcznego liczenia rowerzystów na największych skrzyżowaniach w mieście – mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Wyniki podobno mogą być jednak zaniżone w następujących przypadkach: na pętle wjedzie wiele rowerów, rowerzysta ominie pętlę w ul. Wita Stwosza chodnikiem lub pasem dla samochodów lub też jedzie rowerem kompozytowym z bardzo małą ilością metalowych części.
Liczniki rowerowe zaznaczone są na gdańskiej mapie rowerowej, a natomiast natężenie ruchu można śledzić na specjalnej stronie internetowej, na której wartości prezentowane w kolumnach „liczba rowerów od początku roku” oraz „liczba rowerów w dniu wczorajszym” aktualizowane są codziennie.
Pw
„Zebra” nad tunelem dla pieszych
Wczoraj 271 a od początku 8 122 rowerzystów przejechało ul. Wita Stwosza, wynika z automatycznego pomiaru natężenia ruchu na drogach rowerowych. Okoliczni mieszkańcy wciąż nie mogą ich w takiej ilości spotkać. Pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego kosztowały milion złotych.
Od kilku miesięcy pomiar natężenia ruchu na drogach rowerowych prowadzony jest automatycznie. Teraz jego wyniki można obserwować na ekranie komputera.
Automatycznie pomiar ruchu rowerów prowadzony jest w pięciu lokalizacjach:
1) we Wrzeszczu, na drodze rowerowej przy al. Grunwaldzkiej, naprzeciwko CH Manhattan;
2) w Śródmieściu, przy skrzyżowaniu ulicy 3 Maja z ul. Hucisko (pomiar czterokierunkowy);
3) na drodze rowerowej w Pasie Nadmorskim, w rejonie wejścia na molo;
4) na drodze rowerowej przy al. Zwycięstwa, w pobliżu Opery Bałtyckiej;
5) w Oliwie, na pasach rowerowych w ulicy Wita Stwosza, na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet (dwie pętle jednokierunkowe).
Dwie pierwsze lokalizacje posiadają wyświetlacze z prezentacją liczby rowerów w dniu bieżącym i od początku roku.
Wczoraj ul. Wita Stwosza jechało 271 rowerów. Jeśli przyjąć, że jechały głównie w godzinach 8:00 ? 20:00 to statystycznie oznacza to przejazd 22 rowerów w godzinie. Okoliczni mieszkańcy wciąż nie mogą ich w takiej ilości i częstotliwości spotkać.
Zliczenie roweru odbywa się poprzez przejazd nad pętlą indukcyjną, zatopioną w nawierzchni trasy rowerowej. Impulsy przesyłane są do sterownika pętli, a następnie prze sieć GSM do serwerów internetowych.
– Dzięki automatycznym pomiarom mogliśmy zrezygnować z dotychczasowych metod, czyli z ręcznego liczenia rowerzystów na największych skrzyżowaniach w mieście – mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Wyniki podobno mogą być jednak zaniżone w następujących przypadkach: na pętle wjedzie wiele rowerów, rowerzysta ominie pętlę w ul. Wita Stwosza chodnikiem lub pasem dla samochodów lub też jedzie rowerem kompozytowym z bardzo małą ilością metalowych części.
Liczniki rowerowe zaznaczone są na gdańskiej mapie rowerowej, a natomiast natężenie ruchu można śledzić na specjalnej stronie internetowej, na której wartości prezentowane w kolumnach „liczba rowerów od początku roku” oraz „liczba rowerów w dniu wczorajszym” aktualizowane są codziennie.
Pw
„Zebra” nad tunelem dla pieszych
Ostatnia edycja: 3 marca, 2015 o 07:25