Jeździsz rowerem – oceń plany nowych dróg
Gdzie jeździ najwięcej rowerzystów i gdzie powinny powstać nowe drogi rowerowe? Odpowiedzi na m.in. te pytania miały przynieść prace nad ?Studium Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR)?.Od zakończenia w czerwcu tego roku cyklu 19 sesji warsztatowych z mieszkańcami, w Biurze Rozwoju Gdańska trwały prace nad przygotowaniem ?Studium Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR)?. Projekt jest już gotowy – czekamy na opinie oliwian.
Główne trasy rowerowe (Gr) prowadzone w oparciu o zdeterminowany układ drogowy
Jednym z najważniejszych etapów prac nad Studium była analiza wniosków zgłoszonych – podczas warsztatów – przez mieszkańców, przedstawicieli rad dzielnic i osiedli oraz organizacji pozarządowych. Z rezultatami tych prac można zapoznać się już teraz na stronie www.gdansk.pl/ster (bezpośredni link: http://www.gdansk.pl/ster,
Zachęcamy do zapoznania się z projektem. Jeżeli będą mieli Państwo nowe wnioski, uwagi, pytania lub będą chcieli się Państwo podzielić z projektantami swoimi opiniami prosimy przekazywać je:
- za pomocą formularza przesłanego na adres e-mail: brg2@brg.gda.pl,
- za pomocą formularza przesłanego listownie na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk),
- podczas dyżurów konsultacyjnych, które odbędą się w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska w dniach 18 i 26 października 2011 roku w godzinach 17.00 – 19.00.
Formularz dostępny jest na stronie www.gdansk.pl/ster w zakładce Do pobrania.
Opinie, wnioski i uwagi do projektu studium STeR prosimy składać do 7 listopada 2011 roku.
Zawartość studium STeR:
- omówienie dotychczasowej polityki rowerowej Gdańska,
- omówienie założeń i metodologii STeR,
- propozycje przebiegu tras rowerowych (głównych, zbiorczych i lokalnych),
- propozycje lokalizacji stref ruchu uspokojonego,
- wskaźniki liczby miejsc postojowych dla rowerów w ramach inwestycji,
- zasady integracji podsystemu rowerowego z transportem zbiorowym,
- propozycje lokalizacji parkingów i stacji rowerowych wraz z liczbą miejsc.
Integralną częścią studium są 3 mapy:
- ?Istniejące udogodnienia rowerowe? – inwentaryzacja istniejącej w Gdańsku infrastruktury rowerowej wraz z najważniejszymi uwarunkowaniami dla jej kształtowania,
- 2. ?Kluczowe elementy systemu w oparciu o istniejący i realizowany układ drogowy? – elementy systemu przewidziane do realizacji w pierwszym etapie,
- 3. ?Kluczowe elementy systemu w oparciu o docelowy układ drogowy? – wszystkie elementy systemu w docelowym, ostatecznym kształcie.
O projekcie STeR
Projekt System Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie użytkowaniem roweru jako codziennego środka transportu oraz potrzebę koordynacji działań związanych z komunikacją rowerową. Calem STeR jest tworzenie warunków umożliwiających bezpieczne i wygodne przemieszczenie się po mieście.
STeR to dokument planistyczny przedstawiający docelowy układ tras rowerowych
w Gdańsku zintegrowany z systemem komunikacji publicznej oraz siecią strategicznych parkingów rowerowych.
Projekt realizowany jest przez Biuro Rozwoju Gdańska we współpracy z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Gdańska, ds. komunikacji.
Podstawowym założeniem projektu STeR jest budowanie dostępnego, przyjaznego
i funkcjonalnego Gdańska we współpracy z mieszkańcami i organizacjami pozarządowymi.
Studium STeR stanie się podstawą Programu Strategicznego, który ułatwi pozyskiwanie środków na realizowanie inwestycji rowerowych.
Adres korespondencyjny / miejsce dyżurów konsultacyjnych:
Biuro Rozwoju Gdańska
ul. Wały Piastowskie 24
80-855 Gdańsk
IV piętro
Kontakt:
Informacji o projekcie STeR udzielają pracownicy Biura Rozwoju Gdańska:
- merytoryczne założenia projektu: Jarosław Wincek tel. 58 308 44 98, Magdalena Olejnik tel. 58 308 44 29
- partycypacja społeczna – Marta Jaskulska, tel. 58 308 44 11, e-mail: brg2@brg.gda.pl
Zobacz:
Mapa 1. Istniejące udogodnienia rowerowe ( 8.17 MB )
Mapa 2. Kluczowe elementy systemu w oparciu o istniejący i realizowany układ drogowy ( 9.81 MB )
Mapa 3. Kluczowe elementy systemu w oparciu o docelowy układ drogowy ( 9.9 MB )
Aneks 2. Wnioski złożone w trakcie warsztatów ( 2.86 MB )
Aneks 3. Badania ruchu rowerowego ( 4.29 MB )
Aneks 4. Współpraca z gminami ościennymi ( 985.84 KB )
formularz opinii, uwag, wniosków ( 978.5 KB )
Marta Jaskulska BRG/ Anna Dobrowolska BP UMG
Gdzie jeździ najwięcej rowerzystów i gdzie powinny powstać nowe drogi rowerowe? Odpowiedzi na m.in. te pytania miały przynieść prace nad ?Studium Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR)?.Od zakończenia w czerwcu tego roku cyklu 19 sesji warsztatowych z mieszkańcami, w Biurze Rozwoju Gdańska trwały prace nad przygotowaniem ?Studium Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR)?. Projekt jest już gotowy – czekamy na opinie oliwian.
Główne trasy rowerowe (Gr) prowadzone w oparciu o zdeterminowany układ drogowy
Jednym z najważniejszych etapów prac nad Studium była analiza wniosków zgłoszonych – podczas warsztatów – przez mieszkańców, przedstawicieli rad dzielnic i osiedli oraz organizacji pozarządowych. Z rezultatami tych prac można zapoznać się już teraz na stronie www.gdansk.pl/ster (bezpośredni link: http://www.gdansk.pl/ster,
Zachęcamy do zapoznania się z projektem. Jeżeli będą mieli Państwo nowe wnioski, uwagi, pytania lub będą chcieli się Państwo podzielić z projektantami swoimi opiniami prosimy przekazywać je:
- za pomocą formularza przesłanego na adres e-mail: brg2@brg.gda.pl,
- za pomocą formularza przesłanego listownie na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk),
- podczas dyżurów konsultacyjnych, które odbędą się w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska w dniach 18 i 26 października 2011 roku w godzinach 17.00 – 19.00.
Formularz dostępny jest na stronie www.gdansk.pl/ster w zakładce Do pobrania.
Opinie, wnioski i uwagi do projektu studium STeR prosimy składać do 7 listopada 2011 roku.
Zawartość studium STeR:
- omówienie dotychczasowej polityki rowerowej Gdańska,
- omówienie założeń i metodologii STeR,
- propozycje przebiegu tras rowerowych (głównych, zbiorczych i lokalnych),
- propozycje lokalizacji stref ruchu uspokojonego,
- wskaźniki liczby miejsc postojowych dla rowerów w ramach inwestycji,
- zasady integracji podsystemu rowerowego z transportem zbiorowym,
- propozycje lokalizacji parkingów i stacji rowerowych wraz z liczbą miejsc.
Integralną częścią studium są 3 mapy:
- ?Istniejące udogodnienia rowerowe? – inwentaryzacja istniejącej w Gdańsku infrastruktury rowerowej wraz z najważniejszymi uwarunkowaniami dla jej kształtowania,
- 2. ?Kluczowe elementy systemu w oparciu o istniejący i realizowany układ drogowy? – elementy systemu przewidziane do realizacji w pierwszym etapie,
- 3. ?Kluczowe elementy systemu w oparciu o docelowy układ drogowy? – wszystkie elementy systemu w docelowym, ostatecznym kształcie.
O projekcie STeR
Projekt System Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie użytkowaniem roweru jako codziennego środka transportu oraz potrzebę koordynacji działań związanych z komunikacją rowerową. Calem STeR jest tworzenie warunków umożliwiających bezpieczne i wygodne przemieszczenie się po mieście.
STeR to dokument planistyczny przedstawiający docelowy układ tras rowerowych
w Gdańsku zintegrowany z systemem komunikacji publicznej oraz siecią strategicznych parkingów rowerowych.
Projekt realizowany jest przez Biuro Rozwoju Gdańska we współpracy z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Gdańska, ds. komunikacji.
Podstawowym założeniem projektu STeR jest budowanie dostępnego, przyjaznego
i funkcjonalnego Gdańska we współpracy z mieszkańcami i organizacjami pozarządowymi.
Studium STeR stanie się podstawą Programu Strategicznego, który ułatwi pozyskiwanie środków na realizowanie inwestycji rowerowych.
Adres korespondencyjny / miejsce dyżurów konsultacyjnych:
Biuro Rozwoju Gdańska
ul. Wały Piastowskie 24
80-855 Gdańsk
IV piętro
Kontakt:
Informacji o projekcie STeR udzielają pracownicy Biura Rozwoju Gdańska:
- merytoryczne założenia projektu: Jarosław Wincek tel. 58 308 44 98, Magdalena Olejnik tel. 58 308 44 29
- partycypacja społeczna – Marta Jaskulska, tel. 58 308 44 11, e-mail: brg2@brg.gda.pl
Zobacz:
Mapa 1. Istniejące udogodnienia rowerowe ( 8.17 MB )
Mapa 2. Kluczowe elementy systemu w oparciu o istniejący i realizowany układ drogowy ( 9.81 MB )
Mapa 3. Kluczowe elementy systemu w oparciu o docelowy układ drogowy ( 9.9 MB )
Aneks 2. Wnioski złożone w trakcie warsztatów ( 2.86 MB )
Aneks 3. Badania ruchu rowerowego ( 4.29 MB )
Aneks 4. Współpraca z gminami ościennymi ( 985.84 KB )
formularz opinii, uwag, wniosków ( 978.5 KB )
Marta Jaskulska BRG/ Anna Dobrowolska BP UMG