Reklama

Reklamowa walka z wiatrakami?

Miasto stara się uporządkować nośniki reklam w Gdańsku. Gdy jedne udaje się zlikwidować, natychmiast powstają kolejne. Przykładem jest gigantyczna reklama stojąca na terenie prywatnej posesji u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w oliwksiej Gospódce.

Grunwaldzka_516_www_gdanskpl_54860

Zmiany przy al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie    fot. gdansk.pl

W Polsce prawo dotyczące reklam zewnętrznych nadal jest niespójne i wyjątkowo liberalne. W Gdańsku władze miasta starają się ten problem uregulować i oczyścić wizualnie miasto.

Od listopada ubiegłego roku, kiedy zlikwidowano znaczą liczbę reklam niezgodnych z zasadami wprowadzonymi Zarządzeniem Prezydenta nr 104/13 ze stycznia 2013r., w szczególności wzdłuż Alei Grunwaldzkiej, zlikwidowanych zostało kilkadziesiąt kolejnych nośników ? mówi Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji Miasta Urzędu Miejskiego.

Największe zmiany objęły posesję przy Al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie, tuż za ogrodzeniem Parku Oliwskiego. Dzięki przejęciu administracji nieruchomości przez Miasto Gdańsk od Urzędu Wojewódzkiego, doprowadzono do likwidacji wszystkich reklam, których było tam 9. Zostały tylko szyldy firm tam działających.

Sporo nośników zniknęło także ze Śródmieścia i Wrzeszcza. – Już dziś, chociaż daleko do sytuacji idealnej, nasze Śródmieście należy do najmniej zaśmieconych reklamami spośród centrów dużych miast w Polsce ? twierdzi kierownik Referatu Estetyzacji Miasta.

Grunwaldzka20140703_09

al. Grunwaldzka 612 przy skrzyżowaniu z ul. Czyżewskiego

Niestety, chociaż liczba reklam wielkoformatowych w naszym mieście zmniejsza się, w dalszym ciągu niektóre firmy, także ogólnopolskie, stawiają nośniki w sposób samowolny, ignorując negatywne decyzje urzędu i zakazy w planach miejscowych.

W ostatnich dniach doszło do takiej sytuacji przy Al. Grunwaldzkiej. Mimo błyskawicznej reakcji nadzoru budowlanego, i wezwanej na miejsce Państwowej Inspekcji Pracy, obowiązujące przepisy nie umożliwiły powstrzymania inwestora. Dlatego niezbędne są zmiany prawne w odniesieniu do samowoli reklamowej, tak by możliwe było opanowanie chaosu nie tylko na terenach publicznych, ale też prywatnych, gdy właściciel nie zamierza współpracować ? podkreśla Michał Szymański.

Grunwaldzka20140703_12

al. Grunwaldzka 612

Zarządzenie Prezydenta Gdańska nr 104/13 ze stycznia 2013 roku wprowadza się zasady lokalizacji nośników reklamy oraz informacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, obowiązujące na nieruchomościach wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości, nieruchomościach Skarbu Państwa położonych na terenie miasta Gdańska, nieruchomościach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska i spółek miejskich, których większościowym, bądź wyłącznym właścicielem jest Gmina Miasta Gdańska oraz w pasach drogowych. Prezydent nie ma prawa decydować o sprawie lokalizacji reklam na terenach prywatnych, o ile nie dopuszcza tego plan zagospodarowania przestrzennego.

Pw

Reklama, która może zabić

Miasto stara się uporządkować nośniki reklam w Gdańsku. Gdy jedne udaje się zlikwidować, natychmiast powstają kolejne. Przykładem jest gigantyczna reklama stojąca na terenie prywatnej posesji u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w oliwksiej Gospódce.

Grunwaldzka_516_www_gdanskpl_54860

Zmiany przy al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie    fot. gdansk.pl

W Polsce prawo dotyczące reklam zewnętrznych nadal jest niespójne i wyjątkowo liberalne. W Gdańsku władze miasta starają się ten problem uregulować i oczyścić wizualnie miasto.

- Od listopada ubiegłego roku, kiedy zlikwidowano znaczą liczbę reklam niezgodnych z zasadami wprowadzonymi Zarządzeniem Prezydenta nr 104/13 ze stycznia 2013r., w szczególności wzdłuż Alei Grunwaldzkiej, zlikwidowanych zostało kilkadziesiąt kolejnych nośników ? mówi Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji Miasta Urzędu Miejskiego.

- Największe zmiany objęły posesję przy Al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie, tuż za ogrodzeniem Parku Oliwskiego. Dzięki przejęciu administracji nieruchomości przez Miasto Gdańsk od Urzędu Wojewódzkiego, doprowadzono do likwidacji wszystkich reklam, których było tam 9. Zostały tylko szyldy firm tam działających.

Sporo nośników zniknęło także ze Śródmieścia i Wrzeszcza. - Już dziś, chociaż daleko do sytuacji idealnej, nasze Śródmieście należy do najmniej zaśmieconych reklamami spośród centrów dużych miast w Polsce ? twierdzi kierownik Referatu Estetyzacji Miasta.

Grunwaldzka20140703_09

al. Grunwaldzka 612 przy skrzyżowaniu z ul. Czyżewskiego

Niestety, chociaż liczba reklam wielkoformatowych w naszym mieście zmniejsza się, w dalszym ciągu niektóre firmy, także ogólnopolskie, stawiają nośniki w sposób samowolny, ignorując negatywne decyzje urzędu i zakazy w planach miejscowych.

- W ostatnich dniach doszło do takiej sytuacji przy Al. Grunwaldzkiej. Mimo błyskawicznej reakcji nadzoru budowlanego, i wezwanej na miejsce Państwowej Inspekcji Pracy, obowiązujące przepisy nie umożliwiły powstrzymania inwestora. Dlatego niezbędne są zmiany prawne w odniesieniu do samowoli reklamowej, tak by możliwe było opanowanie chaosu nie tylko na terenach publicznych, ale też prywatnych, gdy właściciel nie zamierza współpracować ? podkreśla Michał Szymański.

Grunwaldzka20140703_12

al. Grunwaldzka 612

Zarządzenie Prezydenta Gdańska nr 104/13 ze stycznia 2013 roku wprowadza się zasady lokalizacji nośników reklamy oraz informacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, obowiązujące na nieruchomościach wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości, nieruchomościach Skarbu Państwa położonych na terenie miasta Gdańska, nieruchomościach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska i spółek miejskich, których większościowym, bądź wyłącznym właścicielem jest Gmina Miasta Gdańska oraz w pasach drogowych. Prezydent nie ma prawa decydować o sprawie lokalizacji reklam na terenach prywatnych, o ile nie dopuszcza tego plan zagospodarowania przestrzennego.

Pw

Reklama, która może zabić

|

Miasto stara się uporządkować nośniki reklam w Gdańsku. Gdy jedne udaje się zlikwidować, natychmiast powstają kolejne. Przykładem jest gigantyczna reklama stojąca na terenie prywatnej posesji u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w oliwksiej Gospódce.

Grunwaldzka_516_www_gdanskpl_54860

Zmiany przy al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie    fot. gdansk.pl

W Polsce prawo dotyczące reklam zewnętrznych nadal jest niespójne i wyjątkowo liberalne. W Gdańsku władze miasta starają się ten problem uregulować i oczyścić wizualnie miasto.

- Od listopada ubiegłego roku, kiedy zlikwidowano znaczą liczbę reklam niezgodnych z zasadami wprowadzonymi Zarządzeniem Prezydenta nr 104/13 ze stycznia 2013r., w szczególności wzdłuż Alei Grunwaldzkiej, zlikwidowanych zostało kilkadziesiąt kolejnych nośników ? mówi Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji Miasta Urzędu Miejskiego.

- Największe zmiany objęły posesję przy Al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie, tuż za ogrodzeniem Parku Oliwskiego. Dzięki przejęciu administracji nieruchomości przez Miasto Gdańsk od Urzędu Wojewódzkiego, doprowadzono do likwidacji wszystkich reklam, których było tam 9. Zostały tylko szyldy firm tam działających.

Sporo nośników zniknęło także ze Śródmieścia i Wrzeszcza. - Już dziś, chociaż daleko do sytuacji idealnej, nasze Śródmieście należy do najmniej zaśmieconych reklamami spośród centrów dużych miast w Polsce ? twierdzi kierownik Referatu Estetyzacji Miasta.

Grunwaldzka20140703_09

al. Grunwaldzka 612 przy skrzyżowaniu z ul. Czyżewskiego

Niestety, chociaż liczba reklam wielkoformatowych w naszym mieście zmniejsza się, w dalszym ciągu niektóre firmy, także ogólnopolskie, stawiają nośniki w sposób samowolny, ignorując negatywne decyzje urzędu i zakazy w planach miejscowych.

- W ostatnich dniach doszło do takiej sytuacji przy Al. Grunwaldzkiej. Mimo błyskawicznej reakcji nadzoru budowlanego, i wezwanej na miejsce Państwowej Inspekcji Pracy, obowiązujące przepisy nie umożliwiły powstrzymania inwestora. Dlatego niezbędne są zmiany prawne w odniesieniu do samowoli reklamowej, tak by możliwe było opanowanie chaosu nie tylko na terenach publicznych, ale też prywatnych, gdy właściciel nie zamierza współpracować ? podkreśla Michał Szymański.

Grunwaldzka20140703_12

al. Grunwaldzka 612

Zarządzenie Prezydenta Gdańska nr 104/13 ze stycznia 2013 roku wprowadza się zasady lokalizacji nośników reklamy oraz informacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, obowiązujące na nieruchomościach wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości, nieruchomościach Skarbu Państwa położonych na terenie miasta Gdańska, nieruchomościach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska i spółek miejskich, których większościowym, bądź wyłącznym właścicielem jest Gmina Miasta Gdańska oraz w pasach drogowych. Prezydent nie ma prawa decydować o sprawie lokalizacji reklam na terenach prywatnych, o ile nie dopuszcza tego plan zagospodarowania przestrzennego.

Pw

Reklama, która może zabić

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Miasto stara się uporządkować nośniki reklam w Gdańsku. Gdy jedne udaje się zlikwidować, natychmiast powstają kolejne. Przykładem jest gigantyczna reklama stojąca na terenie prywatnej posesji u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w oliwksiej Gospódce.

Grunwaldzka_516_www_gdanskpl_54860

Zmiany przy al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie    fot. gdansk.pl

W Polsce prawo dotyczące reklam zewnętrznych nadal jest niespójne i wyjątkowo liberalne. W Gdańsku władze miasta starają się ten problem uregulować i oczyścić wizualnie miasto.

Od listopada ubiegłego roku, kiedy zlikwidowano znaczą liczbę reklam niezgodnych z zasadami wprowadzonymi Zarządzeniem Prezydenta nr 104/13 ze stycznia 2013r., w szczególności wzdłuż Alei Grunwaldzkiej, zlikwidowanych zostało kilkadziesiąt kolejnych nośników ? mówi Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji Miasta Urzędu Miejskiego.

Największe zmiany objęły posesję przy Al. Grunwaldzkiej 516 w Oliwie, tuż za ogrodzeniem Parku Oliwskiego. Dzięki przejęciu administracji nieruchomości przez Miasto Gdańsk od Urzędu Wojewódzkiego, doprowadzono do likwidacji wszystkich reklam, których było tam 9. Zostały tylko szyldy firm tam działających.

Sporo nośników zniknęło także ze Śródmieścia i Wrzeszcza. – Już dziś, chociaż daleko do sytuacji idealnej, nasze Śródmieście należy do najmniej zaśmieconych reklamami spośród centrów dużych miast w Polsce ? twierdzi kierownik Referatu Estetyzacji Miasta.

Grunwaldzka20140703_09

al. Grunwaldzka 612 przy skrzyżowaniu z ul. Czyżewskiego

Niestety, chociaż liczba reklam wielkoformatowych w naszym mieście zmniejsza się, w dalszym ciągu niektóre firmy, także ogólnopolskie, stawiają nośniki w sposób samowolny, ignorując negatywne decyzje urzędu i zakazy w planach miejscowych.

W ostatnich dniach doszło do takiej sytuacji przy Al. Grunwaldzkiej. Mimo błyskawicznej reakcji nadzoru budowlanego, i wezwanej na miejsce Państwowej Inspekcji Pracy, obowiązujące przepisy nie umożliwiły powstrzymania inwestora. Dlatego niezbędne są zmiany prawne w odniesieniu do samowoli reklamowej, tak by możliwe było opanowanie chaosu nie tylko na terenach publicznych, ale też prywatnych, gdy właściciel nie zamierza współpracować ? podkreśla Michał Szymański.

Grunwaldzka20140703_12

al. Grunwaldzka 612

Zarządzenie Prezydenta Gdańska nr 104/13 ze stycznia 2013 roku wprowadza się zasady lokalizacji nośników reklamy oraz informacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, obowiązujące na nieruchomościach wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości, nieruchomościach Skarbu Państwa położonych na terenie miasta Gdańska, nieruchomościach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska i spółek miejskich, których większościowym, bądź wyłącznym właścicielem jest Gmina Miasta Gdańska oraz w pasach drogowych. Prezydent nie ma prawa decydować o sprawie lokalizacji reklam na terenach prywatnych, o ile nie dopuszcza tego plan zagospodarowania przestrzennego.

Pw

Reklama, która może zabić

Ostatnia edycja: 3 marca, 2015 o 07:25