Rewolucja tramwajowa
W sobotę nastąpiła rewolucja w numeracji i przebiegu linii tramwajowych jadących przez Oliwę. Taki dużych zmian nie było od kilkudziesięciu lat.
Przez Oliwę przejeżdżają obecnie linie numer 5, 11 i 12.
Linia numer 5 to tramwaj startujący z pętli w Oliwie i jadący przez Wrzeszcz i Brzeźno do Nowego Portu. Trasa 5 zastąpiła zlikwidowaną linię numer 15.
Tramwaj numer 11 to nowa linia łącząca Jelitkowo z dzielnicą Chełm. W ten sposób powstała jedna z dwóch najdłuższych linii tramwajowych w Gdańsku. 11 będzie funkcjonowała z dużą częstotliwością. Dzięki temu mieszkańcy dzielnicy Chełm dojadą bezpośrednio nawet do plaży w Jelitkowie. Duże dzielnice mieszkaniowe (Chełm, Oliwa, Żabianka) zostały ze sobą połączone jedną linią tramwajową. Ma być to idealna oferta szczególnie na okres lata.
Linia 12 nadal łączy Zaspę z dzielnicą Siedlce. Natomiast popularna 6 nie dojeżdża już do Oliwy. Swój bieg kończy na pętli Abrahama przy zajezdni tramwajowej na Strzyży. W ten sposób ta mała pętla na granicy Oliwy i Strzyży staje się ważnym punktem przesiadkowym. Z tego miejsca startuje linia numer 6 jadąca do centrum Gdańska oraz linia numer 9, która przez Śródmieście podążać będzie w kierunku Przeróbki. Warto dadać, że w przyszłości pętla przy ogrodnictwie nabierze jeszcze większego znaczenia. W ciągu najbliższych kilku lat powstanie tu przystanek osobowy kolei metropolitalnej.
Fragment schematu sieci tramwajowej przedstawiający linie jadące przez Oliwę.
Zobacz >>> cały schemat
Skąd takie zmiany w przebiegu i numeracji linii tramwajowych? Na przestrzeni lat zmieniły się zachowania pasażerów, podróżują oni w innych relacjach, inne są obecnie godziny szczytu – twierdzi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Postanowiliśmy więc zmodyfikować nieco układ linii, aby wyjść na przeciw oczekiwaniom pasażerów – tłumaczy szef ZTM.
W sobotę nastąpiła rewolucja w numeracji i przebiegu linii tramwajowych jadących przez Oliwę. Taki dużych zmian nie było od kilkudziesięciu lat.
Przez Oliwę przejeżdżają obecnie linie numer 5, 11 i 12.
Linia numer 5 to tramwaj startujący z pętli w Oliwie i jadący przez Wrzeszcz i Brzeźno do Nowego Portu. Trasa 5 zastąpiła zlikwidowaną linię numer 15.
Tramwaj numer 11 to nowa linia łącząca Jelitkowo z dzielnicą Chełm. W ten sposób powstała jedna z dwóch najdłuższych linii tramwajowych w Gdańsku. 11 będzie funkcjonowała z dużą częstotliwością. Dzięki temu mieszkańcy dzielnicy Chełm dojadą bezpośrednio nawet do plaży w Jelitkowie. Duże dzielnice mieszkaniowe (Chełm, Oliwa, Żabianka) zostały ze sobą połączone jedną linią tramwajową. Ma być to idealna oferta szczególnie na okres lata.
Linia 12 nadal łączy Zaspę z dzielnicą Siedlce. Natomiast popularna 6 nie dojeżdża już do Oliwy. Swój bieg kończy na pętli Abrahama przy zajezdni tramwajowej na Strzyży. W ten sposób ta mała pętla na granicy Oliwy i Strzyży staje się ważnym punktem przesiadkowym. Z tego miejsca startuje linia numer 6 jadąca do centrum Gdańska oraz linia numer 9, która przez Śródmieście podążać będzie w kierunku Przeróbki. Warto dadać, że w przyszłości pętla przy ogrodnictwie nabierze jeszcze większego znaczenia. W ciągu najbliższych kilku lat powstanie tu przystanek osobowy kolei metropolitalnej.
Fragment schematu sieci tramwajowej przedstawiający linie jadące przez Oliwę.
Zobacz >>> cały schemat
Skąd takie zmiany w przebiegu i numeracji linii tramwajowych? Na przestrzeni lat zmieniły się zachowania pasażerów, podróżują oni w innych relacjach, inne są obecnie godziny szczytu - twierdzi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Postanowiliśmy więc zmodyfikować nieco układ linii, aby wyjść na przeciw oczekiwaniom pasażerów - tłumaczy szef ZTM.
|W sobotę nastąpiła rewolucja w numeracji i przebiegu linii tramwajowych jadących przez Oliwę. Taki dużych zmian nie było od kilkudziesięciu lat.
Przez Oliwę przejeżdżają obecnie linie numer 5, 11 i 12.
Linia numer 5 to tramwaj startujący z pętli w Oliwie i jadący przez Wrzeszcz i Brzeźno do Nowego Portu. Trasa 5 zastąpiła zlikwidowaną linię numer 15.
Tramwaj numer 11 to nowa linia łącząca Jelitkowo z dzielnicą Chełm. W ten sposób powstała jedna z dwóch najdłuższych linii tramwajowych w Gdańsku. 11 będzie funkcjonowała z dużą częstotliwością. Dzięki temu mieszkańcy dzielnicy Chełm dojadą bezpośrednio nawet do plaży w Jelitkowie. Duże dzielnice mieszkaniowe (Chełm, Oliwa, Żabianka) zostały ze sobą połączone jedną linią tramwajową. Ma być to idealna oferta szczególnie na okres lata.
Linia 12 nadal łączy Zaspę z dzielnicą Siedlce. Natomiast popularna 6 nie dojeżdża już do Oliwy. Swój bieg kończy na pętli Abrahama przy zajezdni tramwajowej na Strzyży. W ten sposób ta mała pętla na granicy Oliwy i Strzyży staje się ważnym punktem przesiadkowym. Z tego miejsca startuje linia numer 6 jadąca do centrum Gdańska oraz linia numer 9, która przez Śródmieście podążać będzie w kierunku Przeróbki. Warto dadać, że w przyszłości pętla przy ogrodnictwie nabierze jeszcze większego znaczenia. W ciągu najbliższych kilku lat powstanie tu przystanek osobowy kolei metropolitalnej.
Fragment schematu sieci tramwajowej przedstawiający linie jadące przez Oliwę.
Zobacz >>> cały schemat
Skąd takie zmiany w przebiegu i numeracji linii tramwajowych? Na przestrzeni lat zmieniły się zachowania pasażerów, podróżują oni w innych relacjach, inne są obecnie godziny szczytu – twierdzi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Postanowiliśmy więc zmodyfikować nieco układ linii, aby wyjść na przeciw oczekiwaniom pasażerów – tłumaczy szef ZTM.