Reklama

Samochody z biurowców zalewają Oliwę

Samochody pracowników z rosnących w Oliwie biurowców dosłownie zalewają dostępne miejsca parkingowe. We wtorek odbędzie się spotkanie mieszkańców w Radzie Oliwy na temat problemów z parkowaniem przy ul. Wąsowicza i Kaszubskiej. Jak rozwiązać ten problem?

Wsowicza20150525_10

ul. Wąsowicza – przed szkołą

Spotkanie dla zainteresowanych problemem mieszkańców odbędzie się we wtorek (26 maja)  o godzinie 18 w siedzibie Rady Dzielnicy Oliwa przy ul. Opata Rybińskiego 10.

Poniżej prezentujemy analizę problemu dokonaną przez Jakuba Raciborskiego – www.racibo.pl/

Obserwując powstawanie biurowców Olivia Bussines Centre

Oliwa przez wieki była osadą cysterską. Po kilkuset laty zaczęła się przekształcać w przygdańskie letnisko i wypoczynkowy kurort. Wydaje mi się, że od kilku lat na naszych oczach ta sytuacja się zmienia. 5 lat temu do Oliwy zawitał biznes w postaci wysokościowców. Takich prawdziwie miejskich, szklanych, mających po 50 metrów wysokości.

Nie będę się w tym wpisie zachwycał, ani znęcał nad zmieniającą się rzeczywistością. Chciałbym jedynie wynotować jakie zmiany taka budowa powoduje. Zwłaszcza, że budynki OBC widać niemal z całej Oliwy. Mieszkam i pracuję w Oliwie. Z Oliwą czuję się najmocniej związany. Właśnie z racji tego, że na co dzień obserwuje rozbudowę tego centrum, nie sposób się tym tematem nie zająć.

Olivia Business Centre początkowo mnie intrygowało. Jak to? W miejscu działek i krzaków będą drapacze chmur? Już po dwóch latach okazało się, że to nie są odległe plany biznesmenów, ale rzeczywistość. Od 2010 roku co roku powstaje w Oliwie nowy wysokościowiec. Obecnie jest ich już pięć.

Jak wygląda proces zmieniania się okolicy obrazują zdjęcia satelitarne wykonane w latach 2002-20014.

Nie ukrywam, że dynamiczny rozwój biznesowej Oliwy zaczął mnie w pewnych kwestiach denerwować. W miejscu zaniedbanej, ale jednak zieleni, mamy dzisiaj betonowe parkingi. To właśnie pokazują dwa poniższe zdjęcia.

OBC_Raciborski_2012

Okolice OBC jeszcze w 2012 wyglądały tak     fot. Jakub Raciborski

OBC_Raciborski_2015

Na początku 2015 roku wyglądały już tak. Czy to jest zmiana na lepsze?         fot. Jakub Raciborski

Od miesiąca parkingu ze zdjęcia już nie ma. W tym miejscu rośnie obecnie hałda piasku wydobywana przy okazji budowy kolejnego biurowca. 

A chyba najgorsze są samochody. Nie chodzi mi o to że auta to zło. Chodzi o smutny kierunek, który zmierza do tego, że 1/3 terenu miasta będzie zajmowana przez parkingi. Dokonałem szybkich pomiarów i wyszło mi że pięć budynków zajmuje powierzchnię mniej więcej 1,3 ha. Proszę zgadnąć ile powierzchni zajmują parkingi wokół kompleksu biurowego?

Odpowiedź – parkingi położone wokół OBC zajmują powierzchnię około 2,9 ha. Ten pomiar powstał na podstawie narzędzi mierniczych na stronie geoportal.pl – nie obejmuje on parkingów podziemnych. Nie obejmuje też dzikich parkingów, powstałych na trawnikach przy płocie, boiskach przyszkolnych, chodnikach, uliczkach osiedlowych.

Te dwie liczby 1,3 i 2,9 pokazują nam do jakiego momentu doszliśmy. Dzisiaj parkingi zajmują więcej terenu niż budynki. Coś jest chyba nie tak?

OBC_Raciborski_mapka1

Kolorem czerwonym zaznaczono parkingi wokół biurowców. Jest to teren dwukrotnie większy niż powierzchnia 5 wybudowanych już budynków      fot. Jakub Raciborski

Zaznaczone powyżej parkingi urządzono w różny sposób. Te w południowej części szkicu (na dole) są w pełni zorganizowane (szlaban, automat do opłat). Większość jest płatna po przekroczeniu czasu 1,5 godziny. Te na górze to zwykłe, ziemne, tymczasowe klepisko. Do czego to doprowadziło?

Setki pracowników kompleksu biurowego zajmują każde możliwe miejsce parkingowe na pobliskich uliczkach. Dotychczas należały one do mieszkańców, teraz muszą się dzielić z pracownikami OBC. Mimo, ze Ci mają swój własny, ale płatny parking. Dzisiaj na ulicach Wąsowicza, Kaszubskiej i Wita Stwosza w godzinach 10-16 trudno znaleźć miejsce parkingowe.

OBC_Raciborski_mapka2

Opracowanie własne. Kolorem czerwonym oznaczono miejsca gdzie parkują pracownicy z OBC   

Trzy lata temu wiceprezydent miasta proponował nawet Oliwianom stworzenie płatnej strefy parkowania. Tyle że w centrum Oliwy. Spotkało się to z protestem mieszkańców, gdyż w centrum Oliwy cały czas da się znaleźć miejsce do zaparkowania. W przypadku wprowadzenia tej strefy ucierpieliby przede wszystkim mieszkańcy małych oliwskich uliczek. Strefa ta miała się kończyć na ulicy Derdowskiego.

Po dwóch latach okazuje się, że problemy z parkowaniem w Oliwie są, ale nie tam gdzie miała powstać owa strefa. Miejscem tym są tereny za ulicą Derdowskiego, czyli w pobliżu Olivia Business Centre.  Obawiam się ze jak tak dalej pójdzie to taka strefa w okolicach biurowców będzie niezbędna.

Jeśli interesuje Cię przyszłość uliczek w okolicach Olivia Business Centre przyjdź na spotkanie w siedzibie Rady Dzielnicy 26 maja 2015 roku o godzinie 18.

Wsowicza20150525_04

Zatoczka przy ul. Wita Stwosza

Ciekawy jestem rozwiązań jakie zaproponują mieszkańcom „władze” oraz ZDiZ. Zapewne będzie to strefa płatnego parkowania – czysty zysk dla miasta, kosztem mieszkańców. Rozwiązałoby to problem, ale byłoby to kosztem mieszkańców, co jest nieuczciwe. Może lepsze byłoby gdyby OBC pozwolił na bezpłatne parkowanie tuż pod swoimi budynkami? To byłoby z kolei nieprzyszłościowe, pokazałoby, że w tym mieście komunikacja miejsca jest zbędna skoro wszędzie można dojechać autem. I to pod same drzwi. Oczekiwałbym że szefostwo OBC weźmie na siebie część odpowiedzialności za to co się dzieje wokół ich budynków. Przestrzeń publiczna znacznie ucierpiała przez zajeżdżone trawniki oraz zastawione samochodami chodniki.

Jakub Raciborski

www.racibo.pl

Nie będzie płatnego parkowania w Oliwie!


Samochody pracowników z rosnących w Oliwie biurowców dosłownie zalewają dostępne miejsca parkingowe. We wtorek odbędzie się spotkanie mieszkańców w Radzie Oliwy na temat problemów z parkowaniem przy ul. Wąsowicza i Kaszubskiej. Jak rozwiązać ten problem?

Wsowicza20150525_10

ul. Wąsowicza - przed szkołą

Spotkanie dla zainteresowanych problemem mieszkańców odbędzie się we wtorek (26 maja)  o godzinie 18 w siedzibie Rady Dzielnicy Oliwa przy ul. Opata Rybińskiego 10.

Poniżej prezentujemy analizę problemu dokonaną przez Jakuba Raciborskiego - www.racibo.pl/

Obserwując powstawanie biurowców Olivia Bussines Centre

Oliwa przez wieki była osadą cysterską. Po kilkuset laty zaczęła się przekształcać w przygdańskie letnisko i wypoczynkowy kurort. Wydaje mi się, że od kilku lat na naszych oczach ta sytuacja się zmienia. 5 lat temu do Oliwy zawitał biznes w postaci wysokościowców. Takich prawdziwie miejskich, szklanych, mających po 50 metrów wysokości.

Nie będę się w tym wpisie zachwycał, ani znęcał nad zmieniającą się rzeczywistością. Chciałbym jedynie wynotować jakie zmiany taka budowa powoduje. Zwłaszcza, że budynki OBC widać niemal z całej Oliwy. Mieszkam i pracuję w Oliwie. Z Oliwą czuję się najmocniej związany. Właśnie z racji tego, że na co dzień obserwuje rozbudowę tego centrum, nie sposób się tym tematem nie zająć.

Olivia Business Centre początkowo mnie intrygowało. Jak to? W miejscu działek i krzaków będą drapacze chmur? Już po dwóch latach okazało się, że to nie są odległe plany biznesmenów, ale rzeczywistość. Od 2010 roku co roku powstaje w Oliwie nowy wysokościowiec. Obecnie jest ich już pięć.

Jak wygląda proces zmieniania się okolicy obrazują zdjęcia satelitarne wykonane w latach 2002-20014.

Nie ukrywam, że dynamiczny rozwój biznesowej Oliwy zaczął mnie w pewnych kwestiach denerwować. W miejscu zaniedbanej, ale jednak zieleni, mamy dzisiaj betonowe parkingi. To właśnie pokazują dwa poniższe zdjęcia.

OBC_Raciborski_2012

Okolice OBC jeszcze w 2012 wyglądały tak     fot. Jakub Raciborski

OBC_Raciborski_2015

Na początku 2015 roku wyglądały już tak. Czy to jest zmiana na lepsze?         fot. Jakub Raciborski

Od miesiąca parkingu ze zdjęcia już nie ma. W tym miejscu rośnie obecnie hałda piasku wydobywana przy okazji budowy kolejnego biurowca. 

A chyba najgorsze są samochody. Nie chodzi mi o to że auta to zło. Chodzi o smutny kierunek, który zmierza do tego, że 1/3 terenu miasta będzie zajmowana przez parkingi. Dokonałem szybkich pomiarów i wyszło mi że pięć budynków zajmuje powierzchnię mniej więcej 1,3 ha. Proszę zgadnąć ile powierzchni zajmują parkingi wokół kompleksu biurowego?

Odpowiedź - parkingi położone wokół OBC zajmują powierzchnię około 2,9 ha. Ten pomiar powstał na podstawie narzędzi mierniczych na stronie geoportal.pl - nie obejmuje on parkingów podziemnych. Nie obejmuje też dzikich parkingów, powstałych na trawnikach przy płocie, boiskach przyszkolnych, chodnikach, uliczkach osiedlowych.

Te dwie liczby 1,3 i 2,9 pokazują nam do jakiego momentu doszliśmy. Dzisiaj parkingi zajmują więcej terenu niż budynki. Coś jest chyba nie tak?

OBC_Raciborski_mapka1

Kolorem czerwonym zaznaczono parkingi wokół biurowców. Jest to teren dwukrotnie większy niż powierzchnia 5 wybudowanych już budynków      fot. Jakub Raciborski

Zaznaczone powyżej parkingi urządzono w różny sposób. Te w południowej części szkicu (na dole) są w pełni zorganizowane (szlaban, automat do opłat). Większość jest płatna po przekroczeniu czasu 1,5 godziny. Te na górze to zwykłe, ziemne, tymczasowe klepisko. Do czego to doprowadziło?

Setki pracowników kompleksu biurowego zajmują każde możliwe miejsce parkingowe na pobliskich uliczkach. Dotychczas należały one do mieszkańców, teraz muszą się dzielić z pracownikami OBC. Mimo, ze Ci mają swój własny, ale płatny parking. Dzisiaj na ulicach Wąsowicza, Kaszubskiej i Wita Stwosza w godzinach 10-16 trudno znaleźć miejsce parkingowe.

OBC_Raciborski_mapka2

Opracowanie własne. Kolorem czerwonym oznaczono miejsca gdzie parkują pracownicy z OBC   

Trzy lata temu wiceprezydent miasta proponował nawet Oliwianom stworzenie płatnej strefy parkowania. Tyle że w centrum Oliwy. Spotkało się to z protestem mieszkańców, gdyż w centrum Oliwy cały czas da się znaleźć miejsce do zaparkowania. W przypadku wprowadzenia tej strefy ucierpieliby przede wszystkim mieszkańcy małych oliwskich uliczek. Strefa ta miała się kończyć na ulicy Derdowskiego.

Po dwóch latach okazuje się, że problemy z parkowaniem w Oliwie są, ale nie tam gdzie miała powstać owa strefa. Miejscem tym są tereny za ulicą Derdowskiego, czyli w pobliżu Olivia Business Centre.  Obawiam się ze jak tak dalej pójdzie to taka strefa w okolicach biurowców będzie niezbędna.

Jeśli interesuje Cię przyszłość uliczek w okolicach Olivia Business Centre przyjdź na spotkanie w siedzibie Rady Dzielnicy 26 maja 2015 roku o godzinie 18.

Wsowicza20150525_04

Zatoczka przy ul. Wita Stwosza

Ciekawy jestem rozwiązań jakie zaproponują mieszkańcom "władze" oraz ZDiZ. Zapewne będzie to strefa płatnego parkowania - czysty zysk dla miasta, kosztem mieszkańców. Rozwiązałoby to problem, ale byłoby to kosztem mieszkańców, co jest nieuczciwe. Może lepsze byłoby gdyby OBC pozwolił na bezpłatne parkowanie tuż pod swoimi budynkami? To byłoby z kolei nieprzyszłościowe, pokazałoby, że w tym mieście komunikacja miejsca jest zbędna skoro wszędzie można dojechać autem. I to pod same drzwi. Oczekiwałbym że szefostwo OBC weźmie na siebie część odpowiedzialności za to co się dzieje wokół ich budynków. Przestrzeń publiczna znacznie ucierpiała przez zajeżdżone trawniki oraz zastawione samochodami chodniki.

Jakub Raciborski

www.racibo.pl

Nie będzie płatnego parkowania w Oliwie!


|

Samochody pracowników z rosnących w Oliwie biurowców dosłownie zalewają dostępne miejsca parkingowe. We wtorek odbędzie się spotkanie mieszkańców w Radzie Oliwy na temat problemów z parkowaniem przy ul. Wąsowicza i Kaszubskiej. Jak rozwiązać ten problem?

Wsowicza20150525_10

ul. Wąsowicza - przed szkołą

Spotkanie dla zainteresowanych problemem mieszkańców odbędzie się we wtorek (26 maja)  o godzinie 18 w siedzibie Rady Dzielnicy Oliwa przy ul. Opata Rybińskiego 10.

Poniżej prezentujemy analizę problemu dokonaną przez Jakuba Raciborskiego - www.racibo.pl/

Obserwując powstawanie biurowców Olivia Bussines Centre

Oliwa przez wieki była osadą cysterską. Po kilkuset laty zaczęła się przekształcać w przygdańskie letnisko i wypoczynkowy kurort. Wydaje mi się, że od kilku lat na naszych oczach ta sytuacja się zmienia. 5 lat temu do Oliwy zawitał biznes w postaci wysokościowców. Takich prawdziwie miejskich, szklanych, mających po 50 metrów wysokości.

Nie będę się w tym wpisie zachwycał, ani znęcał nad zmieniającą się rzeczywistością. Chciałbym jedynie wynotować jakie zmiany taka budowa powoduje. Zwłaszcza, że budynki OBC widać niemal z całej Oliwy. Mieszkam i pracuję w Oliwie. Z Oliwą czuję się najmocniej związany. Właśnie z racji tego, że na co dzień obserwuje rozbudowę tego centrum, nie sposób się tym tematem nie zająć.

Olivia Business Centre początkowo mnie intrygowało. Jak to? W miejscu działek i krzaków będą drapacze chmur? Już po dwóch latach okazało się, że to nie są odległe plany biznesmenów, ale rzeczywistość. Od 2010 roku co roku powstaje w Oliwie nowy wysokościowiec. Obecnie jest ich już pięć.

Jak wygląda proces zmieniania się okolicy obrazują zdjęcia satelitarne wykonane w latach 2002-20014.

Nie ukrywam, że dynamiczny rozwój biznesowej Oliwy zaczął mnie w pewnych kwestiach denerwować. W miejscu zaniedbanej, ale jednak zieleni, mamy dzisiaj betonowe parkingi. To właśnie pokazują dwa poniższe zdjęcia.

OBC_Raciborski_2012

Okolice OBC jeszcze w 2012 wyglądały tak     fot. Jakub Raciborski

OBC_Raciborski_2015

Na początku 2015 roku wyglądały już tak. Czy to jest zmiana na lepsze?         fot. Jakub Raciborski

Od miesiąca parkingu ze zdjęcia już nie ma. W tym miejscu rośnie obecnie hałda piasku wydobywana przy okazji budowy kolejnego biurowca. 

A chyba najgorsze są samochody. Nie chodzi mi o to że auta to zło. Chodzi o smutny kierunek, który zmierza do tego, że 1/3 terenu miasta będzie zajmowana przez parkingi. Dokonałem szybkich pomiarów i wyszło mi że pięć budynków zajmuje powierzchnię mniej więcej 1,3 ha. Proszę zgadnąć ile powierzchni zajmują parkingi wokół kompleksu biurowego?

Odpowiedź - parkingi położone wokół OBC zajmują powierzchnię około 2,9 ha. Ten pomiar powstał na podstawie narzędzi mierniczych na stronie geoportal.pl - nie obejmuje on parkingów podziemnych. Nie obejmuje też dzikich parkingów, powstałych na trawnikach przy płocie, boiskach przyszkolnych, chodnikach, uliczkach osiedlowych.

Te dwie liczby 1,3 i 2,9 pokazują nam do jakiego momentu doszliśmy. Dzisiaj parkingi zajmują więcej terenu niż budynki. Coś jest chyba nie tak?

OBC_Raciborski_mapka1

Kolorem czerwonym zaznaczono parkingi wokół biurowców. Jest to teren dwukrotnie większy niż powierzchnia 5 wybudowanych już budynków      fot. Jakub Raciborski

Zaznaczone powyżej parkingi urządzono w różny sposób. Te w południowej części szkicu (na dole) są w pełni zorganizowane (szlaban, automat do opłat). Większość jest płatna po przekroczeniu czasu 1,5 godziny. Te na górze to zwykłe, ziemne, tymczasowe klepisko. Do czego to doprowadziło?

Setki pracowników kompleksu biurowego zajmują każde możliwe miejsce parkingowe na pobliskich uliczkach. Dotychczas należały one do mieszkańców, teraz muszą się dzielić z pracownikami OBC. Mimo, ze Ci mają swój własny, ale płatny parking. Dzisiaj na ulicach Wąsowicza, Kaszubskiej i Wita Stwosza w godzinach 10-16 trudno znaleźć miejsce parkingowe.

OBC_Raciborski_mapka2

Opracowanie własne. Kolorem czerwonym oznaczono miejsca gdzie parkują pracownicy z OBC   

Trzy lata temu wiceprezydent miasta proponował nawet Oliwianom stworzenie płatnej strefy parkowania. Tyle że w centrum Oliwy. Spotkało się to z protestem mieszkańców, gdyż w centrum Oliwy cały czas da się znaleźć miejsce do zaparkowania. W przypadku wprowadzenia tej strefy ucierpieliby przede wszystkim mieszkańcy małych oliwskich uliczek. Strefa ta miała się kończyć na ulicy Derdowskiego.

Po dwóch latach okazuje się, że problemy z parkowaniem w Oliwie są, ale nie tam gdzie miała powstać owa strefa. Miejscem tym są tereny za ulicą Derdowskiego, czyli w pobliżu Olivia Business Centre.  Obawiam się ze jak tak dalej pójdzie to taka strefa w okolicach biurowców będzie niezbędna.

Jeśli interesuje Cię przyszłość uliczek w okolicach Olivia Business Centre przyjdź na spotkanie w siedzibie Rady Dzielnicy 26 maja 2015 roku o godzinie 18.

Wsowicza20150525_04

Zatoczka przy ul. Wita Stwosza

Ciekawy jestem rozwiązań jakie zaproponują mieszkańcom "władze" oraz ZDiZ. Zapewne będzie to strefa płatnego parkowania - czysty zysk dla miasta, kosztem mieszkańców. Rozwiązałoby to problem, ale byłoby to kosztem mieszkańców, co jest nieuczciwe. Może lepsze byłoby gdyby OBC pozwolił na bezpłatne parkowanie tuż pod swoimi budynkami? To byłoby z kolei nieprzyszłościowe, pokazałoby, że w tym mieście komunikacja miejsca jest zbędna skoro wszędzie można dojechać autem. I to pod same drzwi. Oczekiwałbym że szefostwo OBC weźmie na siebie część odpowiedzialności za to co się dzieje wokół ich budynków. Przestrzeń publiczna znacznie ucierpiała przez zajeżdżone trawniki oraz zastawione samochodami chodniki.

Jakub Raciborski

www.racibo.pl

Nie będzie płatnego parkowania w Oliwie!


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Samochody pracowników z rosnących w Oliwie biurowców dosłownie zalewają dostępne miejsca parkingowe. We wtorek odbędzie się spotkanie mieszkańców w Radzie Oliwy na temat problemów z parkowaniem przy ul. Wąsowicza i Kaszubskiej. Jak rozwiązać ten problem?

Wsowicza20150525_10

ul. Wąsowicza – przed szkołą

Spotkanie dla zainteresowanych problemem mieszkańców odbędzie się we wtorek (26 maja)  o godzinie 18 w siedzibie Rady Dzielnicy Oliwa przy ul. Opata Rybińskiego 10.

Poniżej prezentujemy analizę problemu dokonaną przez Jakuba Raciborskiego – www.racibo.pl/

Obserwując powstawanie biurowców Olivia Bussines Centre

Oliwa przez wieki była osadą cysterską. Po kilkuset laty zaczęła się przekształcać w przygdańskie letnisko i wypoczynkowy kurort. Wydaje mi się, że od kilku lat na naszych oczach ta sytuacja się zmienia. 5 lat temu do Oliwy zawitał biznes w postaci wysokościowców. Takich prawdziwie miejskich, szklanych, mających po 50 metrów wysokości.

Nie będę się w tym wpisie zachwycał, ani znęcał nad zmieniającą się rzeczywistością. Chciałbym jedynie wynotować jakie zmiany taka budowa powoduje. Zwłaszcza, że budynki OBC widać niemal z całej Oliwy. Mieszkam i pracuję w Oliwie. Z Oliwą czuję się najmocniej związany. Właśnie z racji tego, że na co dzień obserwuje rozbudowę tego centrum, nie sposób się tym tematem nie zająć.

Olivia Business Centre początkowo mnie intrygowało. Jak to? W miejscu działek i krzaków będą drapacze chmur? Już po dwóch latach okazało się, że to nie są odległe plany biznesmenów, ale rzeczywistość. Od 2010 roku co roku powstaje w Oliwie nowy wysokościowiec. Obecnie jest ich już pięć.

Jak wygląda proces zmieniania się okolicy obrazują zdjęcia satelitarne wykonane w latach 2002-20014.

Nie ukrywam, że dynamiczny rozwój biznesowej Oliwy zaczął mnie w pewnych kwestiach denerwować. W miejscu zaniedbanej, ale jednak zieleni, mamy dzisiaj betonowe parkingi. To właśnie pokazują dwa poniższe zdjęcia.

OBC_Raciborski_2012

Okolice OBC jeszcze w 2012 wyglądały tak     fot. Jakub Raciborski

OBC_Raciborski_2015

Na początku 2015 roku wyglądały już tak. Czy to jest zmiana na lepsze?         fot. Jakub Raciborski

Od miesiąca parkingu ze zdjęcia już nie ma. W tym miejscu rośnie obecnie hałda piasku wydobywana przy okazji budowy kolejnego biurowca. 

A chyba najgorsze są samochody. Nie chodzi mi o to że auta to zło. Chodzi o smutny kierunek, który zmierza do tego, że 1/3 terenu miasta będzie zajmowana przez parkingi. Dokonałem szybkich pomiarów i wyszło mi że pięć budynków zajmuje powierzchnię mniej więcej 1,3 ha. Proszę zgadnąć ile powierzchni zajmują parkingi wokół kompleksu biurowego?

Odpowiedź – parkingi położone wokół OBC zajmują powierzchnię około 2,9 ha. Ten pomiar powstał na podstawie narzędzi mierniczych na stronie geoportal.pl – nie obejmuje on parkingów podziemnych. Nie obejmuje też dzikich parkingów, powstałych na trawnikach przy płocie, boiskach przyszkolnych, chodnikach, uliczkach osiedlowych.

Te dwie liczby 1,3 i 2,9 pokazują nam do jakiego momentu doszliśmy. Dzisiaj parkingi zajmują więcej terenu niż budynki. Coś jest chyba nie tak?

OBC_Raciborski_mapka1

Kolorem czerwonym zaznaczono parkingi wokół biurowców. Jest to teren dwukrotnie większy niż powierzchnia 5 wybudowanych już budynków      fot. Jakub Raciborski

Zaznaczone powyżej parkingi urządzono w różny sposób. Te w południowej części szkicu (na dole) są w pełni zorganizowane (szlaban, automat do opłat). Większość jest płatna po przekroczeniu czasu 1,5 godziny. Te na górze to zwykłe, ziemne, tymczasowe klepisko. Do czego to doprowadziło?

Setki pracowników kompleksu biurowego zajmują każde możliwe miejsce parkingowe na pobliskich uliczkach. Dotychczas należały one do mieszkańców, teraz muszą się dzielić z pracownikami OBC. Mimo, ze Ci mają swój własny, ale płatny parking. Dzisiaj na ulicach Wąsowicza, Kaszubskiej i Wita Stwosza w godzinach 10-16 trudno znaleźć miejsce parkingowe.

OBC_Raciborski_mapka2

Opracowanie własne. Kolorem czerwonym oznaczono miejsca gdzie parkują pracownicy z OBC   

Trzy lata temu wiceprezydent miasta proponował nawet Oliwianom stworzenie płatnej strefy parkowania. Tyle że w centrum Oliwy. Spotkało się to z protestem mieszkańców, gdyż w centrum Oliwy cały czas da się znaleźć miejsce do zaparkowania. W przypadku wprowadzenia tej strefy ucierpieliby przede wszystkim mieszkańcy małych oliwskich uliczek. Strefa ta miała się kończyć na ulicy Derdowskiego.

Po dwóch latach okazuje się, że problemy z parkowaniem w Oliwie są, ale nie tam gdzie miała powstać owa strefa. Miejscem tym są tereny za ulicą Derdowskiego, czyli w pobliżu Olivia Business Centre.  Obawiam się ze jak tak dalej pójdzie to taka strefa w okolicach biurowców będzie niezbędna.

Jeśli interesuje Cię przyszłość uliczek w okolicach Olivia Business Centre przyjdź na spotkanie w siedzibie Rady Dzielnicy 26 maja 2015 roku o godzinie 18.

Wsowicza20150525_04

Zatoczka przy ul. Wita Stwosza

Ciekawy jestem rozwiązań jakie zaproponują mieszkańcom „władze” oraz ZDiZ. Zapewne będzie to strefa płatnego parkowania – czysty zysk dla miasta, kosztem mieszkańców. Rozwiązałoby to problem, ale byłoby to kosztem mieszkańców, co jest nieuczciwe. Może lepsze byłoby gdyby OBC pozwolił na bezpłatne parkowanie tuż pod swoimi budynkami? To byłoby z kolei nieprzyszłościowe, pokazałoby, że w tym mieście komunikacja miejsca jest zbędna skoro wszędzie można dojechać autem. I to pod same drzwi. Oczekiwałbym że szefostwo OBC weźmie na siebie część odpowiedzialności za to co się dzieje wokół ich budynków. Przestrzeń publiczna znacznie ucierpiała przez zajeżdżone trawniki oraz zastawione samochodami chodniki.

Jakub Raciborski

www.racibo.pl

Nie będzie płatnego parkowania w Oliwie!