Reklama

Stop dla tirów w Oliwie!

Wielkie TIR ? y i ciężarówki powinny zniknąć z centrum Oliwy. Tego chce Rada Osiedla Oliwa, która jednogłośnie poparła uchwałę w tej sprawie.

wakoz

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w uchwale do Prezydenta Miasta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16.

Oliwa od lat cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego.

Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w swojej uchwale o wytyczenie na terenie Oliwy tras ruchu tranzytowego dla TIR-ów przez drogi dwujezdniowe posiadające min. po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.  Otwarcie dla ruchu Trasy Słowackiego oraz Trasy W-Z pozwala na poprowadzenie nimi docelowego tranzytu ciężkich pojazdów. Obie trasy są szerokie, w dużym mierze odseparowane i ekranowane od miejskiej zabudowy. Wykluczenie przejazdu przez Oliwę pojazdów ciężarowych spowoduje również częściowe udrożnienie zakorkowanej trasy między Oliwą a Osową.

Ostateczna decyzja jest teraz w rękach prezydenta Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni wstępnie potwierdza możliwość utworzenia takiej zamkniętej strefy dla samochodów ciężarowych. Mieczysław Kotłowski, szef gdańskiego ZDiZ, deklarował to w październiku ubiegłego roku, gdy Sopot postanowił o zamknięciu swoich dróg dla samochodów powyżej 24 ton.

Tomasz Strug

 

 

Wielkie TIR ? y i ciężarówki powinny zniknąć z centrum Oliwy. Tego chce Rada Osiedla Oliwa, która jednogłośnie poparła uchwałę w tej sprawie.

wakoz

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w uchwale do Prezydenta Miasta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16.

Oliwa od lat cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego.

Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w swojej uchwale o wytyczenie na terenie Oliwy tras ruchu tranzytowego dla TIR-ów przez drogi dwujezdniowe posiadające min. po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.  Otwarcie dla ruchu Trasy Słowackiego oraz Trasy W-Z pozwala na poprowadzenie nimi docelowego tranzytu ciężkich pojazdów. Obie trasy są szerokie, w dużym mierze odseparowane i ekranowane od miejskiej zabudowy. Wykluczenie przejazdu przez Oliwę pojazdów ciężarowych spowoduje również częściowe udrożnienie zakorkowanej trasy między Oliwą a Osową.

Ostateczna decyzja jest teraz w rękach prezydenta Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni wstępnie potwierdza możliwość utworzenia takiej zamkniętej strefy dla samochodów ciężarowych. Mieczysław Kotłowski, szef gdańskiego ZDiZ, deklarował to w październiku ubiegłego roku, gdy Sopot postanowił o zamknięciu swoich dróg dla samochodów powyżej 24 ton.

Tomasz Strug

 

 

|

Wielkie TIR ? y i ciężarówki powinny zniknąć z centrum Oliwy. Tego chce Rada Osiedla Oliwa, która jednogłośnie poparła uchwałę w tej sprawie.

wakoz

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w uchwale do Prezydenta Miasta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16.

Oliwa od lat cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego.

Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w swojej uchwale o wytyczenie na terenie Oliwy tras ruchu tranzytowego dla TIR-ów przez drogi dwujezdniowe posiadające min. po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.  Otwarcie dla ruchu Trasy Słowackiego oraz Trasy W-Z pozwala na poprowadzenie nimi docelowego tranzytu ciężkich pojazdów. Obie trasy są szerokie, w dużym mierze odseparowane i ekranowane od miejskiej zabudowy. Wykluczenie przejazdu przez Oliwę pojazdów ciężarowych spowoduje również częściowe udrożnienie zakorkowanej trasy między Oliwą a Osową.

Ostateczna decyzja jest teraz w rękach prezydenta Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni wstępnie potwierdza możliwość utworzenia takiej zamkniętej strefy dla samochodów ciężarowych. Mieczysław Kotłowski, szef gdańskiego ZDiZ, deklarował to w październiku ubiegłego roku, gdy Sopot postanowił o zamknięciu swoich dróg dla samochodów powyżej 24 ton.

Tomasz Strug

 

 

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Wielkie TIR ? y i ciężarówki powinny zniknąć z centrum Oliwy. Tego chce Rada Osiedla Oliwa, która jednogłośnie poparła uchwałę w tej sprawie.

wakoz

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w uchwale do Prezydenta Miasta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16.

Oliwa od lat cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego.

Rada Osiedla Oliwa wnioskuje w swojej uchwale o wytyczenie na terenie Oliwy tras ruchu tranzytowego dla TIR-ów przez drogi dwujezdniowe posiadające min. po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.  Otwarcie dla ruchu Trasy Słowackiego oraz Trasy W-Z pozwala na poprowadzenie nimi docelowego tranzytu ciężkich pojazdów. Obie trasy są szerokie, w dużym mierze odseparowane i ekranowane od miejskiej zabudowy. Wykluczenie przejazdu przez Oliwę pojazdów ciężarowych spowoduje również częściowe udrożnienie zakorkowanej trasy między Oliwą a Osową.

Ostateczna decyzja jest teraz w rękach prezydenta Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni wstępnie potwierdza możliwość utworzenia takiej zamkniętej strefy dla samochodów ciężarowych. Mieczysław Kotłowski, szef gdańskiego ZDiZ, deklarował to w październiku ubiegłego roku, gdy Sopot postanowił o zamknięciu swoich dróg dla samochodów powyżej 24 ton.

Tomasz Strug