Strefa płatnego parkowania ? mit, który obciąży mieszkańców
We wrześniu Rada Miasta Gdańska ma się zająć projektem powiększenia stref płatnego parkowania. 30 złotych od samochodu mają płacić miesięcznie również mieszkańcy części Oliwy. Gorącym zwolennikiem utworzenia strefy w naszej dzielnicy jest wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. Rada Osiedla Oliwa wyraziła już swój sprzeciw w tej sprawie.
Nad sprawą zaczynają się poważnie zastanawiać miejscy radni. Oto fragment wpisu z bloga radnego Szymona Mosia.
O ile strefa płatnego parkowania w obszarze, ujmując ogólnie, Głównego Miasta nie budzi oporów, o tyle mieszkańcy Oliwy zaczynają zastanawiać się, czy wprowadzanie tej niedogodności w ich dzielnicy ma sens. Piewcy płatnych stref od zawsze posługują się kilkoma podstawowymi argumentami: ograniczenie ruchu, rotacja miejsc, zachęta do skorzystania z komunikacji publicznej. Moim zdaniem ta argumentacja obarczona jest daleko idącą życzeniowością.
Mitem, z którym w pierwszej kolejności należy się rozprawić, jest bezwarunkowa korelacja podnoszenia opłat za czas parkowania i powiększenia stref płatnych ze wzrostem chęci do korzystania z komunikacji miejskiej (mówimy tu o chęciach, bo nikt nigdy nie przedstawił danych ilu kierowców realnie zrezygnowało z tego powodu ze swoich czterech kółek). Z doświadczenia wiem, miałem bowiem okazję z racji swojej aktywności w sprawach międzynarodowych odwiedzić wiele różnych miast europejskich, że do korzystania z komunikacji miejskiej zachęca przede wszystkim jej dobra organizacja, dostosowująca się do potrzeb mieszkańców. Należy tu mieć na uwadze punktualność, skomunikowanie, przebieg tras ale także jakość taboru czy sprawność przemieszczania się ? gdzie na jednym biegunie mamy mknące pod miastem metro, na drugim zaś ślamazarne, stojące w korkach autobusy. (?)
O ile powyższe uwagi wiążą się z pewnymi zagadnieniami systemowymi, o tyle na końcu chciałbym odnieść się do konkretnej propozycji powiększenia strefy płatnego parkowania o Oliwę, m.in. w okolicach ul. Opata Jacka Rybińskiego. Moim zdaniem ciężko uznać, że Oliwa sama w sojavascript:mctmp(0);bie stanowi miejsce odwiedzin Gdańszczan z całego miasta, aby istniała tam konieczność rotacji pojazdów czy likwidacji deficytu miejsc postojowych. W rzeczywistości wprowadzenie strefy najbardziej uderzy w mieszkańców dzielnicy, którzy zmuszeni będą do ponoszenia, nawet jeżeli preferencyjnych, opłat. Uderzy także w przyjeżdżających do Parku Oliwskiego czy chcących rozkoszować się urokami Oliwy, których jednak nie jest aż tak wielu, by trzeba było wymuszać na nich rotację miejsc. Dobre skomunikowanie Oliwy samo w sobie zachęca do korzystania z komunikacji publicznej, pozostawiając auta tym, którzy mają zbyt daleko lub z innych powodów zmuszeni są w taki sposób dotrzeć na miejsce.
Reasumując zatem, strefa płatnego parkowania owszem przynosi pożądane rezultaty, czego dowody znaleźć można w wielu europejskich miastach. Ale poszerzając ją po raz kolejny i podnosząc opłaty przytaczamy argumenty tworzące kosztowny mit, że jest to panaceum na problemy komunikacyjne i zachęta do korzystania z komunikacji publicznej (?)
Więcej na stronie Szymona Mosia. Władze Gdańska zapowiadają konsultacje społeczne w tej sprawie, jednak brak informacji o ich terminie. Nie powstały również analizy potwierdzające konieczność wprowadzenia strefy płatnego parkowania w Oliwie. Przypominamy pomysł naszego czytelnika o wysyłaniu swojej opinii o strefie płatnego parkowania w Oliwie na adresy mailowe radnych miasta Gdańska.
miroslaw.zdanowicz@radny.gdansk.pl;szef@zdanowicz.pl;radny@miroslawzdanowicz.pl
krzysztof.wiecki@radny.gdansk.pl;krzysztof.wiecki@o2.pl
jacek.teodorczyk@radny.gdansk.pl
grzegorz.strzelczyk@radny.gdansk.pl
dariusz.slodkowski@radny.gdansk.pl;https://www.facebook.com/slodkowski.dariusz
marcin.skwierawski@radny.gdansk.pl;605 602 324
piotr.skiba@radny.gdansk.pl;601 846 461
przemyslaw.rys@radny.gdansk.pl;503 333 737
agnieszka.owczarczak@radny.gdansk.pl;agnieszka@owczarczak.pl;502 064 522;https://www.facebook.com/agnieszka.owczarczak
bogdan.oleszek@radny.gdansk.pl;
adam.nieroda@radny.gdansk.pl;504 368 432;kontakt@adamnieroda.pl; https://www.facebook.com/adam.nieroda
szymon.mos@radny.gdansk.pl;517 059 076
patrycja.mlejnek-galeza@radny.gdansk.pl;609 404 752
maria.malkowska@radny.gdansk.pl;600 636 728
halina.leman@radny.gdansk.pl;604 095 508
maciej.krupa@radny.gdansk.pl;poczta@maciejkrupa.pl;797 122 200;
kazimierz.koralewski@radny.gdansk.pl;600 634 905
lech.kazmierczyk@radny.gdansk.pl;510 073 373
wieslaw.kaminski@radny.gdansk.pl;502 054 066
piotr.grzelak@radny.gdansk.pl;695 890 295
jaroslaw.gorecki@radny.gdansk.pl
piotr.gierszewski@radny.gdansk.pl;600 634 750
zaneta.geryk@radny.gdansk.pl;724 016 198
jaromir.falandysz@radny.gdansk.pl;
beata.dunajewska-daszczynska@radny.gdansk.pl;501 516 692
aleksandra.dulkiewicz@radny.gdansk.pl;501 766 335
pawel.czerniewski@radny.gdansk.pl;601 803 072
malgorzata.chmiel@radny.gdansk.pl;601 627 400
marek.bumblis@radny.gdansk.pl;600 634 909
piotr.borawski@radny.gdansk.pl;691 935 514
wojciech.blaszkowski@radny.gdansk.pl;692 235 612
jolanta.banach@radny.gdansk.pl;
pp
We wrześniu Rada Miasta Gdańska ma się zająć projektem powiększenia stref płatnego parkowania. 30 złotych od samochodu mają płacić miesięcznie również mieszkańcy części Oliwy. Gorącym zwolennikiem utworzenia strefy w naszej dzielnicy jest wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. Rada Osiedla Oliwa wyraziła już swój sprzeciw w tej sprawie.
Nad sprawą zaczynają się poważnie zastanawiać miejscy radni. Oto fragment wpisu z bloga radnego Szymona Mosia.
O ile strefa płatnego parkowania w obszarze, ujmując ogólnie, Głównego Miasta nie budzi oporów, o tyle mieszkańcy Oliwy zaczynają zastanawiać się, czy wprowadzanie tej niedogodności w ich dzielnicy ma sens. Piewcy płatnych stref od zawsze posługują się kilkoma podstawowymi argumentami: ograniczenie ruchu, rotacja miejsc, zachęta do skorzystania z komunikacji publicznej. Moim zdaniem ta argumentacja obarczona jest daleko idącą życzeniowością.
Mitem, z którym w pierwszej kolejności należy się rozprawić, jest bezwarunkowa korelacja podnoszenia opłat za czas parkowania i powiększenia stref płatnych ze wzrostem chęci do korzystania z komunikacji miejskiej (mówimy tu o chęciach, bo nikt nigdy nie przedstawił danych ilu kierowców realnie zrezygnowało z tego powodu ze swoich czterech kółek). Z doświadczenia wiem, miałem bowiem okazję z racji swojej aktywności w sprawach międzynarodowych odwiedzić wiele różnych miast europejskich, że do korzystania z komunikacji miejskiej zachęca przede wszystkim jej dobra organizacja, dostosowująca się do potrzeb mieszkańców. Należy tu mieć na uwadze punktualność, skomunikowanie, przebieg tras ale także jakość taboru czy sprawność przemieszczania się ? gdzie na jednym biegunie mamy mknące pod miastem metro, na drugim zaś ślamazarne, stojące w korkach autobusy. (?)
O ile powyższe uwagi wiążą się z pewnymi zagadnieniami systemowymi, o tyle na końcu chciałbym odnieść się do konkretnej propozycji powiększenia strefy płatnego parkowania o Oliwę, m.in. w okolicach ul. Opata Jacka Rybińskiego. Moim zdaniem ciężko uznać, że Oliwa sama w sojavascript:mctmp(0);bie stanowi miejsce odwiedzin Gdańszczan z całego miasta, aby istniała tam konieczność rotacji pojazdów czy likwidacji deficytu miejsc postojowych. W rzeczywistości wprowadzenie strefy najbardziej uderzy w mieszkańców dzielnicy, którzy zmuszeni będą do ponoszenia, nawet jeżeli preferencyjnych, opłat. Uderzy także w przyjeżdżających do Parku Oliwskiego czy chcących rozkoszować się urokami Oliwy, których jednak nie jest aż tak wielu, by trzeba było wymuszać na nich rotację miejsc. Dobre skomunikowanie Oliwy samo w sobie zachęca do korzystania z komunikacji publicznej, pozostawiając auta tym, którzy mają zbyt daleko lub z innych powodów zmuszeni są w taki sposób dotrzeć na miejsce.
Reasumując zatem, strefa płatnego parkowania owszem przynosi pożądane rezultaty, czego dowody znaleźć można w wielu europejskich miastach. Ale poszerzając ją po raz kolejny i podnosząc opłaty przytaczamy argumenty tworzące kosztowny mit, że jest to panaceum na problemy komunikacyjne i zachęta do korzystania z komunikacji publicznej (?)
Więcej na stronie Szymona Mosia. Władze Gdańska zapowiadają konsultacje społeczne w tej sprawie, jednak brak informacji o ich terminie. Nie powstały również analizy potwierdzające konieczność wprowadzenia strefy płatnego parkowania w Oliwie. Przypominamy pomysł naszego czytelnika o wysyłaniu swojej opinii o strefie płatnego parkowania w Oliwie na adresy mailowe radnych miasta Gdańska.
miroslaw.zdanowicz@radny.gdansk.pl;szef@zdanowicz.pl;radny@miroslawzdanowicz.pl
krzysztof.wiecki@radny.gdansk.pl;krzysztof.wiecki@o2.pl
jacek.teodorczyk@radny.gdansk.pl
grzegorz.strzelczyk@radny.gdansk.pl
dariusz.slodkowski@radny.gdansk.pl;https://www.facebook.com/slodkowski.dariusz
marcin.skwierawski@radny.gdansk.pl;605 602 324
piotr.skiba@radny.gdansk.pl;601 846 461
przemyslaw.rys@radny.gdansk.pl;503 333 737
agnieszka.owczarczak@radny.gdansk.pl;agnieszka@owczarczak.pl;502 064 522;https://www.facebook.com/agnieszka.owczarczak
bogdan.oleszek@radny.gdansk.pl;
adam.nieroda@radny.gdansk.pl;504 368 432;kontakt@adamnieroda.pl; https://www.facebook.com/adam.nieroda
szymon.mos@radny.gdansk.pl;517 059 076
patrycja.mlejnek-galeza@radny.gdansk.pl;609 404 752
maria.malkowska@radny.gdansk.pl;600 636 728
halina.leman@radny.gdansk.pl;604 095 508
maciej.krupa@radny.gdansk.pl;poczta@maciejkrupa.pl;797 122 200;
kazimierz.koralewski@radny.gdansk.pl;600 634 905
lech.kazmierczyk@radny.gdansk.pl;510 073 373
wieslaw.kaminski@radny.gdansk.pl;502 054 066
piotr.grzelak@radny.gdansk.pl;695 890 295
jaroslaw.gorecki@radny.gdansk.pl
piotr.gierszewski@radny.gdansk.pl;600 634 750
zaneta.geryk@radny.gdansk.pl;724 016 198
jaromir.falandysz@radny.gdansk.pl;
beata.dunajewska-daszczynska@radny.gdansk.pl;501 516 692
aleksandra.dulkiewicz@radny.gdansk.pl;501 766 335
pawel.czerniewski@radny.gdansk.pl;601 803 072
malgorzata.chmiel@radny.gdansk.pl;601 627 400
marek.bumblis@radny.gdansk.pl;600 634 909
piotr.borawski@radny.gdansk.pl;691 935 514
wojciech.blaszkowski@radny.gdansk.pl;692 235 612
jolanta.banach@radny.gdansk.pl;
pp
|We wrześniu Rada Miasta Gdańska ma się zająć projektem powiększenia stref płatnego parkowania. 30 złotych od samochodu mają płacić miesięcznie również mieszkańcy części Oliwy. Gorącym zwolennikiem utworzenia strefy w naszej dzielnicy jest wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. Rada Osiedla Oliwa wyraziła już swój sprzeciw w tej sprawie.
Nad sprawą zaczynają się poważnie zastanawiać miejscy radni. Oto fragment wpisu z bloga radnego Szymona Mosia.
O ile strefa płatnego parkowania w obszarze, ujmując ogólnie, Głównego Miasta nie budzi oporów, o tyle mieszkańcy Oliwy zaczynają zastanawiać się, czy wprowadzanie tej niedogodności w ich dzielnicy ma sens. Piewcy płatnych stref od zawsze posługują się kilkoma podstawowymi argumentami: ograniczenie ruchu, rotacja miejsc, zachęta do skorzystania z komunikacji publicznej. Moim zdaniem ta argumentacja obarczona jest daleko idącą życzeniowością.
Mitem, z którym w pierwszej kolejności należy się rozprawić, jest bezwarunkowa korelacja podnoszenia opłat za czas parkowania i powiększenia stref płatnych ze wzrostem chęci do korzystania z komunikacji miejskiej (mówimy tu o chęciach, bo nikt nigdy nie przedstawił danych ilu kierowców realnie zrezygnowało z tego powodu ze swoich czterech kółek). Z doświadczenia wiem, miałem bowiem okazję z racji swojej aktywności w sprawach międzynarodowych odwiedzić wiele różnych miast europejskich, że do korzystania z komunikacji miejskiej zachęca przede wszystkim jej dobra organizacja, dostosowująca się do potrzeb mieszkańców. Należy tu mieć na uwadze punktualność, skomunikowanie, przebieg tras ale także jakość taboru czy sprawność przemieszczania się ? gdzie na jednym biegunie mamy mknące pod miastem metro, na drugim zaś ślamazarne, stojące w korkach autobusy. (?)
O ile powyższe uwagi wiążą się z pewnymi zagadnieniami systemowymi, o tyle na końcu chciałbym odnieść się do konkretnej propozycji powiększenia strefy płatnego parkowania o Oliwę, m.in. w okolicach ul. Opata Jacka Rybińskiego. Moim zdaniem ciężko uznać, że Oliwa sama w sojavascript:mctmp(0);bie stanowi miejsce odwiedzin Gdańszczan z całego miasta, aby istniała tam konieczność rotacji pojazdów czy likwidacji deficytu miejsc postojowych. W rzeczywistości wprowadzenie strefy najbardziej uderzy w mieszkańców dzielnicy, którzy zmuszeni będą do ponoszenia, nawet jeżeli preferencyjnych, opłat. Uderzy także w przyjeżdżających do Parku Oliwskiego czy chcących rozkoszować się urokami Oliwy, których jednak nie jest aż tak wielu, by trzeba było wymuszać na nich rotację miejsc. Dobre skomunikowanie Oliwy samo w sobie zachęca do korzystania z komunikacji publicznej, pozostawiając auta tym, którzy mają zbyt daleko lub z innych powodów zmuszeni są w taki sposób dotrzeć na miejsce.
Reasumując zatem, strefa płatnego parkowania owszem przynosi pożądane rezultaty, czego dowody znaleźć można w wielu europejskich miastach. Ale poszerzając ją po raz kolejny i podnosząc opłaty przytaczamy argumenty tworzące kosztowny mit, że jest to panaceum na problemy komunikacyjne i zachęta do korzystania z komunikacji publicznej (?)
Więcej na stronie Szymona Mosia. Władze Gdańska zapowiadają konsultacje społeczne w tej sprawie, jednak brak informacji o ich terminie. Nie powstały również analizy potwierdzające konieczność wprowadzenia strefy płatnego parkowania w Oliwie. Przypominamy pomysł naszego czytelnika o wysyłaniu swojej opinii o strefie płatnego parkowania w Oliwie na adresy mailowe radnych miasta Gdańska.
miroslaw.zdanowicz@radny.gdansk.pl;szef@zdanowicz.pl;radny@miroslawzdanowicz.pl
krzysztof.wiecki@radny.gdansk.pl;krzysztof.wiecki@o2.pl
jacek.teodorczyk@radny.gdansk.pl
grzegorz.strzelczyk@radny.gdansk.pl
dariusz.slodkowski@radny.gdansk.pl;https://www.facebook.com/slodkowski.dariusz
marcin.skwierawski@radny.gdansk.pl;605 602 324
piotr.skiba@radny.gdansk.pl;601 846 461
przemyslaw.rys@radny.gdansk.pl;503 333 737
agnieszka.owczarczak@radny.gdansk.pl;agnieszka@owczarczak.pl;502 064 522;https://www.facebook.com/agnieszka.owczarczak
bogdan.oleszek@radny.gdansk.pl;
adam.nieroda@radny.gdansk.pl;504 368 432;kontakt@adamnieroda.pl; https://www.facebook.com/adam.nieroda
szymon.mos@radny.gdansk.pl;517 059 076
patrycja.mlejnek-galeza@radny.gdansk.pl;609 404 752
maria.malkowska@radny.gdansk.pl;600 636 728
halina.leman@radny.gdansk.pl;604 095 508
maciej.krupa@radny.gdansk.pl;poczta@maciejkrupa.pl;797 122 200;
kazimierz.koralewski@radny.gdansk.pl;600 634 905
lech.kazmierczyk@radny.gdansk.pl;510 073 373
wieslaw.kaminski@radny.gdansk.pl;502 054 066
piotr.grzelak@radny.gdansk.pl;695 890 295
jaroslaw.gorecki@radny.gdansk.pl
piotr.gierszewski@radny.gdansk.pl;600 634 750
zaneta.geryk@radny.gdansk.pl;724 016 198
jaromir.falandysz@radny.gdansk.pl;
beata.dunajewska-daszczynska@radny.gdansk.pl;501 516 692
aleksandra.dulkiewicz@radny.gdansk.pl;501 766 335
pawel.czerniewski@radny.gdansk.pl;601 803 072
malgorzata.chmiel@radny.gdansk.pl;601 627 400
marek.bumblis@radny.gdansk.pl;600 634 909
piotr.borawski@radny.gdansk.pl;691 935 514
wojciech.blaszkowski@radny.gdansk.pl;692 235 612
jolanta.banach@radny.gdansk.pl;
pp