Reklama

Tiry nie przejadą przez Oliwę

Na skrzyżowaniach dróg prowadzących do centrum Oliwy pojawiły się znaki zakazu wjazdu dla ciężarówek o masie powyżej 24 ton. Kierowcy tirów jeszcze ich nie zauważają.

TIR_24t_Grunwaldzka

Tablica na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Poczty Gdańskiej

Oliwa od lata cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego. Dochodziło również do śmiertelnych wypadków z udziałem samochodów ciężarowych. Tiry w zimie blokowały ul. Spacerową, nie mogąc podjechać stromym podjazdem w kierunku obwodnicy.

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. W maju Rada Osiedla Oliwa wystąpiła z wnioskiem Prezydenta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16 ton. Rada Osiedla Oliwa twierdziła, że ruch ciężarówek powinien być kierowany w kierunku otwartej ?Nowej Słowackiego?, która jest drogą szeroka i ekranowaną od zabudowy. Podobny zakaz (24 tony) obowiązuje od ubiegłego roku w Sopocie.

Zarząd Dróg i Zieleni w czerwcu i lipcu prowadził pomiary ruchu na wyżej wymienionych ulicach. Ostatecznie zdecydowano o wyeliminowaniu ruchu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 ton w rejonie ulic: Czyżewskiego, Nadwodnej, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Starego Rynku Oliwskiego oraz Spacerowej.

Na ulicach zamontowano już 6 znaków zakazu wjazdu ciężarówek powyżej 24 ton oraz 4 tablice informujące o zbliżaniu się do miejsca gdzie ten zakaz obowiązuje. Dodatkowa tablica informacyjna ma się pojawić także na trójmiejskiej obwodnicy.

Kierowcy tirów znaków zakazu jeszcze nie zauważają. Miejmy nadzieję, że mandaty od policji wyostrzą ich spostrzegawczość.

Tomasz Strug

Oliwa_bez_TIR

Na skrzyżowaniach dróg prowadzących do centrum Oliwy pojawiły się znaki zakazu wjazdu dla ciężarówek o masie powyżej 24 ton. Kierowcy tirów jeszcze ich nie zauważają.

TIR_24t_Grunwaldzka

Tablica na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Poczty Gdańskiej

Oliwa od lata cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego. Dochodziło również do śmiertelnych wypadków z udziałem samochodów ciężarowych. Tiry w zimie blokowały ul. Spacerową, nie mogąc podjechać stromym podjazdem w kierunku obwodnicy.

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. W maju Rada Osiedla Oliwa wystąpiła z wnioskiem Prezydenta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16 ton. Rada Osiedla Oliwa twierdziła, że ruch ciężarówek powinien być kierowany w kierunku otwartej ?Nowej Słowackiego?, która jest drogą szeroka i ekranowaną od zabudowy. Podobny zakaz (24 tony) obowiązuje od ubiegłego roku w Sopocie.

Zarząd Dróg i Zieleni w czerwcu i lipcu prowadził pomiary ruchu na wyżej wymienionych ulicach. Ostatecznie zdecydowano o wyeliminowaniu ruchu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 ton w rejonie ulic: Czyżewskiego, Nadwodnej, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Starego Rynku Oliwskiego oraz Spacerowej.

Na ulicach zamontowano już 6 znaków zakazu wjazdu ciężarówek powyżej 24 ton oraz 4 tablice informujące o zbliżaniu się do miejsca gdzie ten zakaz obowiązuje. Dodatkowa tablica informacyjna ma się pojawić także na trójmiejskiej obwodnicy.

Kierowcy tirów znaków zakazu jeszcze nie zauważają. Miejmy nadzieję, że mandaty od policji wyostrzą ich spostrzegawczość.

Tomasz Strug

Oliwa_bez_TIR

|

Na skrzyżowaniach dróg prowadzących do centrum Oliwy pojawiły się znaki zakazu wjazdu dla ciężarówek o masie powyżej 24 ton. Kierowcy tirów jeszcze ich nie zauważają.

TIR_24t_Grunwaldzka

Tablica na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Poczty Gdańskiej

Oliwa od lata cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego. Dochodziło również do śmiertelnych wypadków z udziałem samochodów ciężarowych. Tiry w zimie blokowały ul. Spacerową, nie mogąc podjechać stromym podjazdem w kierunku obwodnicy.

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. W maju Rada Osiedla Oliwa wystąpiła z wnioskiem Prezydenta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16 ton. Rada Osiedla Oliwa twierdziła, że ruch ciężarówek powinien być kierowany w kierunku otwartej ?Nowej Słowackiego?, która jest drogą szeroka i ekranowaną od zabudowy. Podobny zakaz (24 tony) obowiązuje od ubiegłego roku w Sopocie.

Zarząd Dróg i Zieleni w czerwcu i lipcu prowadził pomiary ruchu na wyżej wymienionych ulicach. Ostatecznie zdecydowano o wyeliminowaniu ruchu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 ton w rejonie ulic: Czyżewskiego, Nadwodnej, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Starego Rynku Oliwskiego oraz Spacerowej.

Na ulicach zamontowano już 6 znaków zakazu wjazdu ciężarówek powyżej 24 ton oraz 4 tablice informujące o zbliżaniu się do miejsca gdzie ten zakaz obowiązuje. Dodatkowa tablica informacyjna ma się pojawić także na trójmiejskiej obwodnicy.

Kierowcy tirów znaków zakazu jeszcze nie zauważają. Miejmy nadzieję, że mandaty od policji wyostrzą ich spostrzegawczość.

Tomasz Strug

Oliwa_bez_TIR

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Na skrzyżowaniach dróg prowadzących do centrum Oliwy pojawiły się znaki zakazu wjazdu dla ciężarówek o masie powyżej 24 ton. Kierowcy tirów jeszcze ich nie zauważają.

TIR_24t_Grunwaldzka

Tablica na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Poczty Gdańskiej

Oliwa od lata cierpi z powodu przebiegającej przez środek dzielnicy trasy tranzytowej między al. Grunwaldzką a trójmiejska obwodnicą. Szczególnie dokuczliwe są przejazdy ciężkich samochodów ciężarowych, od których drgają i pękają budynki a w asfalcie powstają głębokie koleiny. Nieobojętny dla mieszkańców i turystów jest ogromny hałas w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Oliwskiego i zabytkowego zespołu pocysterskiego. Dochodziło również do śmiertelnych wypadków z udziałem samochodów ciężarowych. Tiry w zimie blokowały ul. Spacerową, nie mogąc podjechać stromym podjazdem w kierunku obwodnicy.

Z interwencja w tej sprawie zwrócili się do Zarządu Osiedla mieszkańcy ul. Opata Rybińskiego. W maju Rada Osiedla Oliwa wystąpiła z wnioskiem Prezydenta Gdańska o wprowadzenie na całej długości ulic: Czyżewskiego, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Piastowskiej, Stary Rynek Oliwski, Polanki, Wita Stwosza, Bażyńskiego i Spacerowej całodobowego zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 16 ton. Rada Osiedla Oliwa twierdziła, że ruch ciężarówek powinien być kierowany w kierunku otwartej ?Nowej Słowackiego?, która jest drogą szeroka i ekranowaną od zabudowy. Podobny zakaz (24 tony) obowiązuje od ubiegłego roku w Sopocie.

Zarząd Dróg i Zieleni w czerwcu i lipcu prowadził pomiary ruchu na wyżej wymienionych ulicach. Ostatecznie zdecydowano o wyeliminowaniu ruchu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 ton w rejonie ulic: Czyżewskiego, Nadwodnej, Opackiej, Opata Jacka Rybińskiego, Starego Rynku Oliwskiego oraz Spacerowej.

Na ulicach zamontowano już 6 znaków zakazu wjazdu ciężarówek powyżej 24 ton oraz 4 tablice informujące o zbliżaniu się do miejsca gdzie ten zakaz obowiązuje. Dodatkowa tablica informacyjna ma się pojawić także na trójmiejskiej obwodnicy.

Kierowcy tirów znaków zakazu jeszcze nie zauważają. Miejmy nadzieję, że mandaty od policji wyostrzą ich spostrzegawczość.

Tomasz Strug

Oliwa_bez_TIR