Reklama

Niemiec płakał jak sprzedawał te tramwaje

Gdański ZKM kupił z niemieckiego Kassel 14 dwukierunkowych tramwajów typu N8C czyli popularnych ?Dortmundów?. 33 letnie tramwaje kosztowały ponad pół miliona euro. Teraz czeka je generalny remont.

Jest takie powiedzenie ?Niemiec płakał jak sprzedawał?. I możemy je tu zacytować zupełnie bez ironii, bo faktycznie mieszkańcy Kassel żegnali swój tabor bardzo wylewnie. W uroczystości brali udział miłośnicy pojazdów szynowych z całych Niemiec. Chrapkę na tramwaje z Kassel miało przynajmniej kilka innych miast. A sprzedawca kilkukrotnie przekładał terminy, zanim wreszcie zdecydował się odsprzedać tabor – komentuje nabytek Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Za 14 pojazdów N8C z Kassel Gdańsk zapłaci 576 800 euro (jest to około 1/3 ceny jednego nowego tramwaju dwukierunkowego). Düwag N8C to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu ? 54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel.

Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały kupione 6 lat temu z Dortmundu za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. – N8C to obecnie najlepszy z modeli dostępnych na rynku pojazdów używanych. Choć ma swoje lata, jest po prostu niezawodny – tłumaczy Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Zakupione w Kassel tramwaje zostały wyprodukowane w pamiętnym dla nas 1981 roku. Podobnie jak w przypadku wcześniej sprowadzonych ?Dortmundów?, również i te pojazdy otrzymają nowy wygląd oraz niskopodłogowy człon wraz miejscami na wózek inwalidzki i dziecięcy. Ogłoszony już przetarg na wykonawcę remontu.

Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 650 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych, polskich 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.

Tramwaj_11

Jeden z gdańskich „Dortmundów” po remoncie

ZKM planuje również wprowadzenie na tory zupełnie nowych wagonów. – We wrześniu ubiegłego roku została podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę pięciu nowych tramwajów Jazz Duo ? przypomina Alicja Mongird, rzecznik prasowy ZKM. Dwukierunkowe pojazdy będą obsługiwać m.in. budowaną właśnie linię na Piecki Migowo. Bydgoska Pesa ma dostarczyć tramwaje do końca 2014 roku. Całkowity koszt zamówienia to 54,1 mln zł. Cena obejmuje 5 tramwajów oraz wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz pakiet naprawczy.

Pw

Tablice na legalne ogłoszenia


Gdański ZKM kupił z niemieckiego Kassel 14 dwukierunkowych tramwajów typu N8C czyli popularnych ?Dortmundów?. 33 letnie tramwaje kosztowały ponad pół miliona euro. Teraz czeka je generalny remont.

- Jest takie powiedzenie ?Niemiec płakał jak sprzedawał?. I możemy je tu zacytować zupełnie bez ironii, bo faktycznie mieszkańcy Kassel żegnali swój tabor bardzo wylewnie. W uroczystości brali udział miłośnicy pojazdów szynowych z całych Niemiec. Chrapkę na tramwaje z Kassel miało przynajmniej kilka innych miast. A sprzedawca kilkukrotnie przekładał terminy, zanim wreszcie zdecydował się odsprzedać tabor - komentuje nabytek Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Za 14 pojazdów N8C z Kassel Gdańsk zapłaci 576 800 euro (jest to około 1/3 ceny jednego nowego tramwaju dwukierunkowego). Düwag N8C to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu ? 54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel.

Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały kupione 6 lat temu z Dortmundu za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. - N8C to obecnie najlepszy z modeli dostępnych na rynku pojazdów używanych. Choć ma swoje lata, jest po prostu niezawodny - tłumaczy Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Zakupione w Kassel tramwaje zostały wyprodukowane w pamiętnym dla nas 1981 roku. Podobnie jak w przypadku wcześniej sprowadzonych ?Dortmundów?, również i te pojazdy otrzymają nowy wygląd oraz niskopodłogowy człon wraz miejscami na wózek inwalidzki i dziecięcy. Ogłoszony już przetarg na wykonawcę remontu.

Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 650 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych, polskich 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.

Tramwaj_11

Jeden z gdańskich "Dortmundów" po remoncie

ZKM planuje również wprowadzenie na tory zupełnie nowych wagonów. - We wrześniu ubiegłego roku została podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę pięciu nowych tramwajów Jazz Duo ? przypomina Alicja Mongird, rzecznik prasowy ZKM. - Dwukierunkowe pojazdy będą obsługiwać m.in. budowaną właśnie linię na Piecki Migowo. Bydgoska Pesa ma dostarczyć tramwaje do końca 2014 roku. Całkowity koszt zamówienia to 54,1 mln zł. Cena obejmuje 5 tramwajów oraz wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz pakiet naprawczy.

Pw

Tablice na legalne ogłoszenia


|

Gdański ZKM kupił z niemieckiego Kassel 14 dwukierunkowych tramwajów typu N8C czyli popularnych ?Dortmundów?. 33 letnie tramwaje kosztowały ponad pół miliona euro. Teraz czeka je generalny remont.

- Jest takie powiedzenie ?Niemiec płakał jak sprzedawał?. I możemy je tu zacytować zupełnie bez ironii, bo faktycznie mieszkańcy Kassel żegnali swój tabor bardzo wylewnie. W uroczystości brali udział miłośnicy pojazdów szynowych z całych Niemiec. Chrapkę na tramwaje z Kassel miało przynajmniej kilka innych miast. A sprzedawca kilkukrotnie przekładał terminy, zanim wreszcie zdecydował się odsprzedać tabor - komentuje nabytek Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Za 14 pojazdów N8C z Kassel Gdańsk zapłaci 576 800 euro (jest to około 1/3 ceny jednego nowego tramwaju dwukierunkowego). Düwag N8C to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu ? 54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel.

Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały kupione 6 lat temu z Dortmundu za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. - N8C to obecnie najlepszy z modeli dostępnych na rynku pojazdów używanych. Choć ma swoje lata, jest po prostu niezawodny - tłumaczy Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Zakupione w Kassel tramwaje zostały wyprodukowane w pamiętnym dla nas 1981 roku. Podobnie jak w przypadku wcześniej sprowadzonych ?Dortmundów?, również i te pojazdy otrzymają nowy wygląd oraz niskopodłogowy człon wraz miejscami na wózek inwalidzki i dziecięcy. Ogłoszony już przetarg na wykonawcę remontu.

Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 650 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych, polskich 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.

Tramwaj_11

Jeden z gdańskich "Dortmundów" po remoncie

ZKM planuje również wprowadzenie na tory zupełnie nowych wagonów. - We wrześniu ubiegłego roku została podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę pięciu nowych tramwajów Jazz Duo ? przypomina Alicja Mongird, rzecznik prasowy ZKM. - Dwukierunkowe pojazdy będą obsługiwać m.in. budowaną właśnie linię na Piecki Migowo. Bydgoska Pesa ma dostarczyć tramwaje do końca 2014 roku. Całkowity koszt zamówienia to 54,1 mln zł. Cena obejmuje 5 tramwajów oraz wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz pakiet naprawczy.

Pw

Tablice na legalne ogłoszenia


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Gdański ZKM kupił z niemieckiego Kassel 14 dwukierunkowych tramwajów typu N8C czyli popularnych ?Dortmundów?. 33 letnie tramwaje kosztowały ponad pół miliona euro. Teraz czeka je generalny remont.

Jest takie powiedzenie ?Niemiec płakał jak sprzedawał?. I możemy je tu zacytować zupełnie bez ironii, bo faktycznie mieszkańcy Kassel żegnali swój tabor bardzo wylewnie. W uroczystości brali udział miłośnicy pojazdów szynowych z całych Niemiec. Chrapkę na tramwaje z Kassel miało przynajmniej kilka innych miast. A sprzedawca kilkukrotnie przekładał terminy, zanim wreszcie zdecydował się odsprzedać tabor – komentuje nabytek Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Za 14 pojazdów N8C z Kassel Gdańsk zapłaci 576 800 euro (jest to około 1/3 ceny jednego nowego tramwaju dwukierunkowego). Düwag N8C to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu ? 54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel.

Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały kupione 6 lat temu z Dortmundu za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. – N8C to obecnie najlepszy z modeli dostępnych na rynku pojazdów używanych. Choć ma swoje lata, jest po prostu niezawodny – tłumaczy Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Zakupione w Kassel tramwaje zostały wyprodukowane w pamiętnym dla nas 1981 roku. Podobnie jak w przypadku wcześniej sprowadzonych ?Dortmundów?, również i te pojazdy otrzymają nowy wygląd oraz niskopodłogowy człon wraz miejscami na wózek inwalidzki i dziecięcy. Ogłoszony już przetarg na wykonawcę remontu.

Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 650 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych, polskich 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.

Tramwaj_11

Jeden z gdańskich „Dortmundów” po remoncie

ZKM planuje również wprowadzenie na tory zupełnie nowych wagonów. – We wrześniu ubiegłego roku została podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę pięciu nowych tramwajów Jazz Duo ? przypomina Alicja Mongird, rzecznik prasowy ZKM. Dwukierunkowe pojazdy będą obsługiwać m.in. budowaną właśnie linię na Piecki Migowo. Bydgoska Pesa ma dostarczyć tramwaje do końca 2014 roku. Całkowity koszt zamówienia to 54,1 mln zł. Cena obejmuje 5 tramwajów oraz wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz pakiet naprawczy.

Pw

Tablice na legalne ogłoszenia