Reklama

Tunel pod Martwą Wisłą otwarty

Po ponad 4. latach budowy otwarto tunel drogowy pod Martwą Wisłą. Skraca on z naszej dzielnicy czas przejazdu na Stogi, Westerplatte, do Wisłoujścia czy w kierunku trasy na Elbląg i Warszawę.

Po godzinie 10. szlaban został otwarty i przez tunel przejechała kawalkada zabytkowych samochodów oraz pojazdów budowniczych tunelu. W pierwszym samochodzie jechał prezydent Paweł Adamowicz oraz zwycięzca aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wcześniej były oficjalne wystąpienia oraz poświęcenie tunelu przez ks. Zbigniewa Drzała, proboszcza z Letnicy.

Otwarcie Tunelu pod Martwą Wisłą kończy budowę Trasy Słowackiego, której tunel był częścią.

Tunel_pod_Martwa_Wisla_ otwarcie_160424_1024

Tunel pod Martwą Wisłą na moment przed otwarciem    fot. Tomasz Strug

Jak twierdzą władze miasta, powoli kończy się również proces, który domyka ramę komunikacyjną Gdańska. Z pewnością do jej uzupełnienia brakuje jeszcze Tunelu pod Pachołkiem i Nowej Spacerowej, które ułatwią życie mieszkańcom północnego Gdańska oraz Sopotu. 

Tunel a ruch ciężarowy

Dzięki inwestycji pod Martwą Wisłą ma zostać ograniczony ruch ciężarowy w centrum miasta. Według symulacji Biura Rozwoju Gdańska, na Podwalu Przedmiejskim ruch samochodowy spadnie  o 20-30%.

– Trasą Słowackiego możliwy będzie dojazd do portu ale wyjazd już nie ? zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.  – Nie planujemy zamknięcia Słowackiego dla ruchu ciężarowego ze względu na liczne budowy. Jednak do obsługi portu ma służyć głównie Obwodnica Południowa i Trasa Sucharskiego. W tym celu na trasach ustawiono nowe oznakowanie, skrzyżowania uzbrojone są w specjalne rejestratory wykroczeń (podobnie jak na Starym Rynku Oliwskim), nawiązano współpracę z Inspekcją Transportu Drogowego i firmami transportowymi.

Tunel a mieszkańcy

Uruchomiona zostaje nowa linia autobusowa 158 na strasie Wrzeszcz ? Stogi (co 20 minut w szczycie i co 40 minut poza godzinami szczytu). Jako, że przez tunel nie mogą przechodzić piesi ani przejechać rowerzyści uruchomiona zostaje ?tunelowa? linia autobusowa 258. Autobus ten, co pół godziny, będzie jeździł wahadłowo z jednego końca tunelu na drugi. Linię będą obsługiwać dwa Solarisy przystosowane do przewożenia 8 rowerów.

Prom pieszo ? samochodowy między Wisłoujściem a Nowym Portem przestanie korzystać ze wsparcia finansowego miasta i prawdopodobnie zaprzestanie kursować.

Tunel w datach:

Umowy o prace projektowe i realizacyjne

2008 kwiecień –podpisanie umowy pomiędzy Miastem Gdańsk a polsko-niemieckim konsorcjum firm projektowych Europrojekt Gdańsk SA i SSF Ingenieure AG z Monachium

październik 2011              – podpisanie umowy z Generalnym Wykonawcą – Obrascon Huarte Lain SA / Hiszpania

Maszyna TBM

wrzesień 2012 – odbiór maszyny TBM od producenta / Herrenknecht AG, Schwanau, Niemcy

wrzesień 2012 /październik 2012 – transport elementów maszyny do Gdańska

styczeń 2013 /kwiecień 2013- operacja scalania maszyny na placu budowy od strony Ku Ujściu, w bezpośrednim sąsiedztwie szybu startowego

Prace ziemne

marzec 2012 /listopad 2013– prace ziemne związane z wykonaniem obudowy wykopu oraz wykonaniem komory startowej

Obudowa tunelu

listopad 2012 -/luty 2013 – kompletowanie i montaż zestawu form do produkcji elementów obudowy tunelu (tubingów) w Zakładzie Prefabrykacji PB Kokoszki

maj 2013 /luty 2014 – produkcja tubingów i dostarczanie prefabrylatów na plac budowy

Drążenie rur tunelu

maj 2013 / listopad 2013 – drążenie pierwszej rury tunelu

marzec 2014 /czerwiec 2014 – drążenie drugiej rury tunelu

Wykonywanie 7.przejść poprzecznych

maj 2014/ kwiecień 2015 wykonanie poprzecznych przejść bezpieczeństwa

prace budowlane konstrukcyjne wewnątrz tunelu / budowa jezdni, ścian odbojowych, obudowy ppoż.

czerwiec 2014

montaż prefabrykatów dennych oraz jezdni w tunelu

grudzień 2015

zakończenie zasadniczych robót budowlanych w obu rurach tunelu

Prace wyposażeniowe i instalacyjne wewnątrz tunelu

lipiec 2015/ grudzień 2015 – prace wyposażeniowe w tunelu

styczeń/ kwiecień 2016- prace instalacyjne, zgrywanie systemów zapewnienia bezpieczeństwa, odbiory techniczne

Oddanie tunelu do eksploatacji

kwiecień 2016 – uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tunelu

Tomasz Strug

Arcybiskup Głódź popiera budowę Drogi Zielonej z Tunelem pod Pachołkiem


Po ponad 4. latach budowy otwarto tunel drogowy pod Martwą Wisłą. Skraca on z naszej dzielnicy czas przejazdu na Stogi, Westerplatte, do Wisłoujścia czy w kierunku trasy na Elbląg i Warszawę.

Po godzinie 10. szlaban został otwarty i przez tunel przejechała kawalkada zabytkowych samochodów oraz pojazdów budowniczych tunelu. W pierwszym samochodzie jechał prezydent Paweł Adamowicz oraz zwycięzca aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wcześniej były oficjalne wystąpienia oraz poświęcenie tunelu przez ks. Zbigniewa Drzała, proboszcza z Letnicy.

Otwarcie Tunelu pod Martwą Wisłą kończy budowę Trasy Słowackiego, której tunel był częścią.

Tunel_pod_Martwa_Wisla_ otwarcie_160424_1024

Tunel pod Martwą Wisłą na moment przed otwarciem    fot. Tomasz Strug

Jak twierdzą władze miasta, powoli kończy się również proces, który domyka ramę komunikacyjną Gdańska. Z pewnością do jej uzupełnienia brakuje jeszcze Tunelu pod Pachołkiem i Nowej Spacerowej, które ułatwią życie mieszkańcom północnego Gdańska oraz Sopotu. 

Tunel a ruch ciężarowy

Dzięki inwestycji pod Martwą Wisłą ma zostać ograniczony ruch ciężarowy w centrum miasta. Według symulacji Biura Rozwoju Gdańska, na Podwalu Przedmiejskim ruch samochodowy spadnie  o 20-30%.

- Trasą Słowackiego możliwy będzie dojazd do portu ale wyjazd już nie ? zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.  - Nie planujemy zamknięcia Słowackiego dla ruchu ciężarowego ze względu na liczne budowy. Jednak do obsługi portu ma służyć głównie Obwodnica Południowa i Trasa Sucharskiego. W tym celu na trasach ustawiono nowe oznakowanie, skrzyżowania uzbrojone są w specjalne rejestratory wykroczeń (podobnie jak na Starym Rynku Oliwskim), nawiązano współpracę z Inspekcją Transportu Drogowego i firmami transportowymi.

Tunel a mieszkańcy

Uruchomiona zostaje nowa linia autobusowa 158 na strasie Wrzeszcz ? Stogi (co 20 minut w szczycie i co 40 minut poza godzinami szczytu). Jako, że przez tunel nie mogą przechodzić piesi ani przejechać rowerzyści uruchomiona zostaje ?tunelowa? linia autobusowa 258. Autobus ten, co pół godziny, będzie jeździł wahadłowo z jednego końca tunelu na drugi. Linię będą obsługiwać dwa Solarisy przystosowane do przewożenia 8 rowerów.

Prom pieszo ? samochodowy między Wisłoujściem a Nowym Portem przestanie korzystać ze wsparcia finansowego miasta i prawdopodobnie zaprzestanie kursować.

Tunel w datach:

Umowy o prace projektowe i realizacyjne

2008 kwiecień -podpisanie umowy pomiędzy Miastem Gdańsk a polsko-niemieckim konsorcjum firm projektowych Europrojekt Gdańsk SA i SSF Ingenieure AG z Monachium

październik 2011              - podpisanie umowy z Generalnym Wykonawcą - Obrascon Huarte Lain SA / Hiszpania

Maszyna TBM

wrzesień 2012 - odbiór maszyny TBM od producenta / Herrenknecht AG, Schwanau, Niemcy

wrzesień 2012 /październik 2012 - transport elementów maszyny do Gdańska

styczeń 2013 /kwiecień 2013- operacja scalania maszyny na placu budowy od strony Ku Ujściu, w bezpośrednim sąsiedztwie szybu startowego

Prace ziemne

marzec 2012 /listopad 2013- prace ziemne związane z wykonaniem obudowy wykopu oraz wykonaniem komory startowej

Obudowa tunelu

listopad 2012 -/luty 2013 - kompletowanie i montaż zestawu form do produkcji elementów obudowy tunelu (tubingów) w Zakładzie Prefabrykacji PB Kokoszki

maj 2013 /luty 2014 - produkcja tubingów i dostarczanie prefabrylatów na plac budowy

Drążenie rur tunelu

maj 2013 / listopad 2013 - drążenie pierwszej rury tunelu

marzec 2014 /czerwiec 2014 - drążenie drugiej rury tunelu

Wykonywanie 7.przejść poprzecznych

maj 2014/ kwiecień 2015 wykonanie poprzecznych przejść bezpieczeństwa

prace budowlane konstrukcyjne wewnątrz tunelu / budowa jezdni, ścian odbojowych, obudowy ppoż.

czerwiec 2014

montaż prefabrykatów dennych oraz jezdni w tunelu

grudzień 2015

zakończenie zasadniczych robót budowlanych w obu rurach tunelu

Prace wyposażeniowe i instalacyjne wewnątrz tunelu

lipiec 2015/ grudzień 2015 - prace wyposażeniowe w tunelu

styczeń/ kwiecień 2016- prace instalacyjne, zgrywanie systemów zapewnienia bezpieczeństwa, odbiory techniczne

Oddanie tunelu do eksploatacji

kwiecień 2016 - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tunelu

Tomasz Strug

Arcybiskup Głódź popiera budowę Drogi Zielonej z Tunelem pod Pachołkiem


|

Po ponad 4. latach budowy otwarto tunel drogowy pod Martwą Wisłą. Skraca on z naszej dzielnicy czas przejazdu na Stogi, Westerplatte, do Wisłoujścia czy w kierunku trasy na Elbląg i Warszawę.

Po godzinie 10. szlaban został otwarty i przez tunel przejechała kawalkada zabytkowych samochodów oraz pojazdów budowniczych tunelu. W pierwszym samochodzie jechał prezydent Paweł Adamowicz oraz zwycięzca aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wcześniej były oficjalne wystąpienia oraz poświęcenie tunelu przez ks. Zbigniewa Drzała, proboszcza z Letnicy.

Otwarcie Tunelu pod Martwą Wisłą kończy budowę Trasy Słowackiego, której tunel był częścią.

Tunel_pod_Martwa_Wisla_ otwarcie_160424_1024

Tunel pod Martwą Wisłą na moment przed otwarciem    fot. Tomasz Strug

Jak twierdzą władze miasta, powoli kończy się również proces, który domyka ramę komunikacyjną Gdańska. Z pewnością do jej uzupełnienia brakuje jeszcze Tunelu pod Pachołkiem i Nowej Spacerowej, które ułatwią życie mieszkańcom północnego Gdańska oraz Sopotu. 

Tunel a ruch ciężarowy

Dzięki inwestycji pod Martwą Wisłą ma zostać ograniczony ruch ciężarowy w centrum miasta. Według symulacji Biura Rozwoju Gdańska, na Podwalu Przedmiejskim ruch samochodowy spadnie  o 20-30%.

- Trasą Słowackiego możliwy będzie dojazd do portu ale wyjazd już nie ? zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.  - Nie planujemy zamknięcia Słowackiego dla ruchu ciężarowego ze względu na liczne budowy. Jednak do obsługi portu ma służyć głównie Obwodnica Południowa i Trasa Sucharskiego. W tym celu na trasach ustawiono nowe oznakowanie, skrzyżowania uzbrojone są w specjalne rejestratory wykroczeń (podobnie jak na Starym Rynku Oliwskim), nawiązano współpracę z Inspekcją Transportu Drogowego i firmami transportowymi.

Tunel a mieszkańcy

Uruchomiona zostaje nowa linia autobusowa 158 na strasie Wrzeszcz ? Stogi (co 20 minut w szczycie i co 40 minut poza godzinami szczytu). Jako, że przez tunel nie mogą przechodzić piesi ani przejechać rowerzyści uruchomiona zostaje ?tunelowa? linia autobusowa 258. Autobus ten, co pół godziny, będzie jeździł wahadłowo z jednego końca tunelu na drugi. Linię będą obsługiwać dwa Solarisy przystosowane do przewożenia 8 rowerów.

Prom pieszo ? samochodowy między Wisłoujściem a Nowym Portem przestanie korzystać ze wsparcia finansowego miasta i prawdopodobnie zaprzestanie kursować.

Tunel w datach:

Umowy o prace projektowe i realizacyjne

2008 kwiecień -podpisanie umowy pomiędzy Miastem Gdańsk a polsko-niemieckim konsorcjum firm projektowych Europrojekt Gdańsk SA i SSF Ingenieure AG z Monachium

październik 2011              - podpisanie umowy z Generalnym Wykonawcą - Obrascon Huarte Lain SA / Hiszpania

Maszyna TBM

wrzesień 2012 - odbiór maszyny TBM od producenta / Herrenknecht AG, Schwanau, Niemcy

wrzesień 2012 /październik 2012 - transport elementów maszyny do Gdańska

styczeń 2013 /kwiecień 2013- operacja scalania maszyny na placu budowy od strony Ku Ujściu, w bezpośrednim sąsiedztwie szybu startowego

Prace ziemne

marzec 2012 /listopad 2013- prace ziemne związane z wykonaniem obudowy wykopu oraz wykonaniem komory startowej

Obudowa tunelu

listopad 2012 -/luty 2013 - kompletowanie i montaż zestawu form do produkcji elementów obudowy tunelu (tubingów) w Zakładzie Prefabrykacji PB Kokoszki

maj 2013 /luty 2014 - produkcja tubingów i dostarczanie prefabrylatów na plac budowy

Drążenie rur tunelu

maj 2013 / listopad 2013 - drążenie pierwszej rury tunelu

marzec 2014 /czerwiec 2014 - drążenie drugiej rury tunelu

Wykonywanie 7.przejść poprzecznych

maj 2014/ kwiecień 2015 wykonanie poprzecznych przejść bezpieczeństwa

prace budowlane konstrukcyjne wewnątrz tunelu / budowa jezdni, ścian odbojowych, obudowy ppoż.

czerwiec 2014

montaż prefabrykatów dennych oraz jezdni w tunelu

grudzień 2015

zakończenie zasadniczych robót budowlanych w obu rurach tunelu

Prace wyposażeniowe i instalacyjne wewnątrz tunelu

lipiec 2015/ grudzień 2015 - prace wyposażeniowe w tunelu

styczeń/ kwiecień 2016- prace instalacyjne, zgrywanie systemów zapewnienia bezpieczeństwa, odbiory techniczne

Oddanie tunelu do eksploatacji

kwiecień 2016 - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tunelu

Tomasz Strug

Arcybiskup Głódź popiera budowę Drogi Zielonej z Tunelem pod Pachołkiem


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Po ponad 4. latach budowy otwarto tunel drogowy pod Martwą Wisłą. Skraca on z naszej dzielnicy czas przejazdu na Stogi, Westerplatte, do Wisłoujścia czy w kierunku trasy na Elbląg i Warszawę.

Po godzinie 10. szlaban został otwarty i przez tunel przejechała kawalkada zabytkowych samochodów oraz pojazdów budowniczych tunelu. W pierwszym samochodzie jechał prezydent Paweł Adamowicz oraz zwycięzca aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wcześniej były oficjalne wystąpienia oraz poświęcenie tunelu przez ks. Zbigniewa Drzała, proboszcza z Letnicy.

Otwarcie Tunelu pod Martwą Wisłą kończy budowę Trasy Słowackiego, której tunel był częścią.

Tunel_pod_Martwa_Wisla_ otwarcie_160424_1024

Tunel pod Martwą Wisłą na moment przed otwarciem    fot. Tomasz Strug

Jak twierdzą władze miasta, powoli kończy się również proces, który domyka ramę komunikacyjną Gdańska. Z pewnością do jej uzupełnienia brakuje jeszcze Tunelu pod Pachołkiem i Nowej Spacerowej, które ułatwią życie mieszkańcom północnego Gdańska oraz Sopotu. 

Tunel a ruch ciężarowy

Dzięki inwestycji pod Martwą Wisłą ma zostać ograniczony ruch ciężarowy w centrum miasta. Według symulacji Biura Rozwoju Gdańska, na Podwalu Przedmiejskim ruch samochodowy spadnie  o 20-30%.

– Trasą Słowackiego możliwy będzie dojazd do portu ale wyjazd już nie ? zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.  – Nie planujemy zamknięcia Słowackiego dla ruchu ciężarowego ze względu na liczne budowy. Jednak do obsługi portu ma służyć głównie Obwodnica Południowa i Trasa Sucharskiego. W tym celu na trasach ustawiono nowe oznakowanie, skrzyżowania uzbrojone są w specjalne rejestratory wykroczeń (podobnie jak na Starym Rynku Oliwskim), nawiązano współpracę z Inspekcją Transportu Drogowego i firmami transportowymi.

Tunel a mieszkańcy

Uruchomiona zostaje nowa linia autobusowa 158 na strasie Wrzeszcz ? Stogi (co 20 minut w szczycie i co 40 minut poza godzinami szczytu). Jako, że przez tunel nie mogą przechodzić piesi ani przejechać rowerzyści uruchomiona zostaje ?tunelowa? linia autobusowa 258. Autobus ten, co pół godziny, będzie jeździł wahadłowo z jednego końca tunelu na drugi. Linię będą obsługiwać dwa Solarisy przystosowane do przewożenia 8 rowerów.

Prom pieszo ? samochodowy między Wisłoujściem a Nowym Portem przestanie korzystać ze wsparcia finansowego miasta i prawdopodobnie zaprzestanie kursować.

Tunel w datach:

Umowy o prace projektowe i realizacyjne

2008 kwiecień –podpisanie umowy pomiędzy Miastem Gdańsk a polsko-niemieckim konsorcjum firm projektowych Europrojekt Gdańsk SA i SSF Ingenieure AG z Monachium

październik 2011              – podpisanie umowy z Generalnym Wykonawcą – Obrascon Huarte Lain SA / Hiszpania

Maszyna TBM

wrzesień 2012 – odbiór maszyny TBM od producenta / Herrenknecht AG, Schwanau, Niemcy

wrzesień 2012 /październik 2012 – transport elementów maszyny do Gdańska

styczeń 2013 /kwiecień 2013- operacja scalania maszyny na placu budowy od strony Ku Ujściu, w bezpośrednim sąsiedztwie szybu startowego

Prace ziemne

marzec 2012 /listopad 2013– prace ziemne związane z wykonaniem obudowy wykopu oraz wykonaniem komory startowej

Obudowa tunelu

listopad 2012 -/luty 2013 – kompletowanie i montaż zestawu form do produkcji elementów obudowy tunelu (tubingów) w Zakładzie Prefabrykacji PB Kokoszki

maj 2013 /luty 2014 – produkcja tubingów i dostarczanie prefabrylatów na plac budowy

Drążenie rur tunelu

maj 2013 / listopad 2013 – drążenie pierwszej rury tunelu

marzec 2014 /czerwiec 2014 – drążenie drugiej rury tunelu

Wykonywanie 7.przejść poprzecznych

maj 2014/ kwiecień 2015 wykonanie poprzecznych przejść bezpieczeństwa

prace budowlane konstrukcyjne wewnątrz tunelu / budowa jezdni, ścian odbojowych, obudowy ppoż.

czerwiec 2014

montaż prefabrykatów dennych oraz jezdni w tunelu

grudzień 2015

zakończenie zasadniczych robót budowlanych w obu rurach tunelu

Prace wyposażeniowe i instalacyjne wewnątrz tunelu

lipiec 2015/ grudzień 2015 – prace wyposażeniowe w tunelu

styczeń/ kwiecień 2016- prace instalacyjne, zgrywanie systemów zapewnienia bezpieczeństwa, odbiory techniczne

Oddanie tunelu do eksploatacji

kwiecień 2016 – uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tunelu

Tomasz Strug

Arcybiskup Głódź popiera budowę Drogi Zielonej z Tunelem pod Pachołkiem