Reklama

Ul. Wita Stwosza upadła do poziomu drogi gruntowej?

Ulica Wita Stwosza jest w katastrofalnym stanie – alarmuje Rada Oliwy. Po braku reakcji na apele o konkretny remont, radni wnioskują o ograniczenie prędkości na odcinku od Bażyńskiego do Abrahama do zaledwie 20 km/h. Jak na wielu drogach wewnętrznych czy gruntowych.

Kolejne łaty na ul. Wita Stwosza - usuwanie skutków mroźnej zimy.
Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Podczas XXI sesji, 1 lutego Rada Oliwy przyjęła uchwałę w sprawie ograniczenia dopuszczalnej prędkości na ulicy Wita Stwosza.

W związku z brakiem reakcji na wnioski Rady Dzielnicy Oliwy o remont nawierzchni ul. Wita Stwosza, wnioskujemy o wprowadzenie na odcinku tej ulicy (od skrzyżowania z ul. Bażyńskiego do skrzyżowania z ul. Abrahama) następujących rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h
  • zamiennie wprowadzenie strefy zamieszkania.
Uchwała Nr XXI/78/24 Rady Dzielnicy Oliwa z dnia 1 lutego 2024 roku

Jak uzasadniają radni, nawierzchnia pamiętająca jeszcze czasy PRL jest niemal w całości zdekapitalizowana.

Kierowcy zaczynają wbrew przepisom jeździć pasem rowerowym z powodu mniejszej ilości znajdujących się na nim dziur oraz licznych łat. Skłania ich do tego również niewielki stopień wykorzystania przez rowerzystów, zwłaszcza w okresie jesienno – zimowym

– fragment uzasadnienia do uchwały Rady Oliwy.

W związku z brakiem perspektyw na remont ulicy oraz w trosce o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego przy ul. Wita Stwosza Rada Dzielnicy Oliwa wnioskuje o obniżenie na niej dozwolonej prędkości do 20 km/h (jak na drogach wewnętrznych).

Po sesji Rady Oliwy, do prezydent Gdańska interpelację w sprawie nawierzchni w ciągu ul. Wita Stwosza złożył radny Jan Perucki.

Nawierzchnia jezdni jest w takim stanie, iż w najbliższych latach będzie odkrywała przed nami wiele niedoskonałości. Stąd stawiam tezę, że dla gospodarności wydatkowania środków publicznych (ciągłe naprawy generujące koszty), dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowników jezdni, należy zaplanować generalną wymianę masy bitumicznej w warstwie ścieralnej – czytamy w interpelacji.

Radny wnioskuje o zaplanowanie na to pieniędzy w ramach budżetu Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni lub Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Pw

Ostatnia edycja: 10 lutego, 2024 o 18:22