Wielkie dopieszczanie cyklistów
Władze Gdańska rozpieszczają rowerzystów. Na ul. Wita Stwosza powstają pasy rowerowe, przy stacji SKM Przymorze budują parking rowerowy a na ścieżce przy al. Hallera pojawiły się świecące kostki solarne.
Dyskusja – Ścieżki rowerowe. Opłacalna inwestycja czy strata pieniędzy?
W Gdańsku przybywa rowerzystów. W ciągu ostatnich dwóch lat ruch rowerowy wzrósł w mieście o 33 proc. Najwięcej rowerów zaobserwowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W popołudniowym szczycie przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.
Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy. Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom – nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12?C do 25?C.
– Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla ? wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.
Badania w Gdańsku prowadzone są już trzeci rok. Pomiary ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta (w ubiegłych latach było to 35 punktów).
Wyniki mogą być jednak zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.
Parking przy stacji SKM Przymorze – Uniwersytet
Park & Ride
Gdańsk buduje węzły komunikacyjne i parkingi rowerowe. Wszystkie maja być gotowe w te wakacje. Węzły park&ride mają umożliwiać przesiadanie się z roweru na inne środki komunikacji.Takie miejsca powstaną przy przystankach SKM Oliwa (2 parkingi), Przymorze Uniwersytet, Żabianka, Zaspa (2 parkingi), Wrzeszcz (2 parkingi) i Orunia oraz w okolicach dworca głównego PKP i dworca PKS w Gdańsku (4 parkingi). Podobny parking stanie przy Multikinie we Wrzeszczu. Każdy z tych miejsc ma być monitorowane.
Parkingi rowerowe powstanie również przy oliwskim zoo. Pojawia się także przy plażach w Brzeźnie (3 parkingi), Jelitkowie (3 parkingi) i na Stogach. Kolejne w sąsiedztwie placu Zebrań Ludowych (2 parkingi), na Targu Węglowym (2 parkingi) i w pobliżu Zielonej Bramy.
Solarne kostki na al. Hallera / mat. prasowe
Testowe oświetlenie solarne
Droga rowerowa wzdłuż alei Hallera na całej swej długości jest nieoświetlona. Dlatego też na drodze za skrzyżowaniem z ul. Kościuszki, Zarząd Dróg i Zieleni zamontował pilotażowo szereg świecących kostek
Nowe drogi
Do końca wakacji mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. Ku końcowi zmierzają budowy dróg rowerowych wzdłuż al. Jana Pawła II (od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka) oraz wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej (od ul. Hallera do ul. Reja).
Pw
Władze Gdańska rozpieszczają rowerzystów. Na ul. Wita Stwosza powstają pasy rowerowe, przy stacji SKM Przymorze budują parking rowerowy a na ścieżce przy al. Hallera pojawiły się świecące kostki solarne.
Dyskusja – Ścieżki rowerowe. Opłacalna inwestycja czy strata pieniędzy?
W Gdańsku przybywa rowerzystów. W ciągu ostatnich dwóch lat ruch rowerowy wzrósł w mieście o 33 proc. Najwięcej rowerów zaobserwowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W popołudniowym szczycie przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.
Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy. Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom – nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12?C do 25?C.
– Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla ? wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.
Badania w Gdańsku prowadzone są już trzeci rok. Pomiary ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta (w ubiegłych latach było to 35 punktów).
Wyniki mogą być jednak zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.
Parking przy stacji SKM Przymorze – Uniwersytet
Park & Ride
Gdańsk buduje węzły komunikacyjne i parkingi rowerowe. Wszystkie maja być gotowe w te wakacje. Węzły park&ride mają umożliwiać przesiadanie się z roweru na inne środki komunikacji.Takie miejsca powstaną przy przystankach SKM Oliwa (2 parkingi), Przymorze Uniwersytet, Żabianka, Zaspa (2 parkingi), Wrzeszcz (2 parkingi) i Orunia oraz w okolicach dworca głównego PKP i dworca PKS w Gdańsku (4 parkingi). Podobny parking stanie przy Multikinie we Wrzeszczu. Każdy z tych miejsc ma być monitorowane.
Parkingi rowerowe powstanie również przy oliwskim zoo. Pojawia się także przy plażach w Brzeźnie (3 parkingi), Jelitkowie (3 parkingi) i na Stogach. Kolejne w sąsiedztwie placu Zebrań Ludowych (2 parkingi), na Targu Węglowym (2 parkingi) i w pobliżu Zielonej Bramy.
Solarne kostki na al. Hallera / mat. prasowe
Testowe oświetlenie solarne
Droga rowerowa wzdłuż alei Hallera na całej swej długości jest nieoświetlona. Dlatego też na drodze za skrzyżowaniem z ul. Kościuszki, Zarząd Dróg i Zieleni zamontował pilotażowo szereg świecących kostek
Nowe drogi
Do końca wakacji mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. Ku końcowi zmierzają budowy dróg rowerowych wzdłuż al. Jana Pawła II (od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka) oraz wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej (od ul. Hallera do ul. Reja).
Pw