Reklama

Wielkie dopieszczanie cyklistów

Władze Gdańska rozpieszczają rowerzystów. Na ul. Wita Stwosza powstają pasy rowerowe, przy stacji SKM Przymorze budują parking rowerowy a na ścieżce przy al. Hallera pojawiły się świecące kostki solarne.

Dyskusja – Ścieżki rowerowe. Opłacalna inwestycja czy strata pieniędzy?

W Gdańsku przybywa rowerzystów. W ciągu ostatnich dwóch lat ruch rowerowy wzrósł w mieście o 33 proc. Najwięcej rowerów zaobserwowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W popołudniowym szczycie przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.

Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy. Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom – nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12?C do 25?C.

Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla ? wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.

Badania w Gdańsku prowadzone są już trzeci rok. Pomiary ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta (w ubiegłych latach było to 35 punktów).

Wyniki mogą być jednak zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.

Rowerowe_stojaki_SKM_Przymorze

Parking przy stacji SKM Przymorze – Uniwersytet

Park & Ride

Gdańsk buduje węzły komunikacyjne i parkingi rowerowe. Wszystkie maja być gotowe w te wakacje.  Węzły park&ride mają umożliwiać przesiadanie się z roweru na inne środki komunikacji.Takie miejsca powstaną przy przystankach SKM Oliwa (2 parkingi), Przymorze Uniwersytet, Żabianka, Zaspa (2 parkingi), Wrzeszcz (2 parkingi) i Orunia oraz w okolicach dworca głównego PKP i dworca PKS w Gdańsku (4 parkingi). Podobny parking stanie przy Multikinie we Wrzeszczu. Każdy z tych miejsc ma być monitorowane.

Parkingi rowerowe powstanie również przy oliwskim zoo.  Pojawia się także przy plażach w Brzeźnie (3 parkingi), Jelitkowie (3 parkingi) i na Stogach. Kolejne w sąsiedztwie placu Zebrań Ludowych (2 parkingi), na Targu Węglowym (2 parkingi) i w pobliżu Zielonej Bramy.

Rowerowe_solarki

Solarne kostki na al. Hallera / mat. prasowe

Testowe oświetlenie solarne

Droga rowerowa wzdłuż alei Hallera na całej swej długości jest nieoświetlona. Dlatego też na drodze za skrzyżowaniem z ul. Kościuszki, Zarząd Dróg i Zieleni zamontował pilotażowo szereg świecących kostek

Nowe drogi

Do końca wakacji mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. Ku końcowi zmierzają budowy dróg rowerowych wzdłuż al. Jana Pawła II (od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka) oraz wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej (od ul. Hallera do ul. Reja).

Pw


Władze Gdańska rozpieszczają rowerzystów. Na ul. Wita Stwosza powstają pasy rowerowe, przy stacji SKM Przymorze budują parking rowerowy a na ścieżce przy al. Hallera pojawiły się świecące kostki solarne.

Dyskusja - Ścieżki rowerowe. Opłacalna inwestycja czy strata pieniędzy?

W Gdańsku przybywa rowerzystów. W ciągu ostatnich dwóch lat ruch rowerowy wzrósł w mieście o 33 proc. Najwięcej rowerów zaobserwowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W popołudniowym szczycie przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.

Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy. Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom - nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12?C do 25?C.

- Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla ? wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.

Badania w Gdańsku prowadzone są już trzeci rok. Pomiary ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta (w ubiegłych latach było to 35 punktów).

Wyniki mogą być jednak zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.

Rowerowe_stojaki_SKM_Przymorze

Parking przy stacji SKM Przymorze - Uniwersytet

Park & Ride

Gdańsk buduje węzły komunikacyjne i parkingi rowerowe. Wszystkie maja być gotowe w te wakacje.  Węzły park&ride mają umożliwiać przesiadanie się z roweru na inne środki komunikacji.Takie miejsca powstaną przy przystankach SKM Oliwa (2 parkingi), Przymorze Uniwersytet, Żabianka, Zaspa (2 parkingi), Wrzeszcz (2 parkingi) i Orunia oraz w okolicach dworca głównego PKP i dworca PKS w Gdańsku (4 parkingi). Podobny parking stanie przy Multikinie we Wrzeszczu. Każdy z tych miejsc ma być monitorowane.

Parkingi rowerowe powstanie również przy oliwskim zoo.  Pojawia się także przy plażach w Brzeźnie (3 parkingi), Jelitkowie (3 parkingi) i na Stogach. Kolejne w sąsiedztwie placu Zebrań Ludowych (2 parkingi), na Targu Węglowym (2 parkingi) i w pobliżu Zielonej Bramy.

Rowerowe_solarki

Solarne kostki na al. Hallera / mat. prasowe

Testowe oświetlenie solarne

Droga rowerowa wzdłuż alei Hallera na całej swej długości jest nieoświetlona. Dlatego też na drodze za skrzyżowaniem z ul. Kościuszki, Zarząd Dróg i Zieleni zamontował pilotażowo szereg świecących kostek

Nowe drogi

Do końca wakacji mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. Ku końcowi zmierzają budowy dróg rowerowych wzdłuż al. Jana Pawła II (od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka) oraz wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej (od ul. Hallera do ul. Reja).

Pw


|

Władze Gdańska rozpieszczają rowerzystów. Na ul. Wita Stwosza powstają pasy rowerowe, przy stacji SKM Przymorze budują parking rowerowy a na ścieżce przy al. Hallera pojawiły się świecące kostki solarne.

Dyskusja - Ścieżki rowerowe. Opłacalna inwestycja czy strata pieniędzy?

W Gdańsku przybywa rowerzystów. W ciągu ostatnich dwóch lat ruch rowerowy wzrósł w mieście o 33 proc. Najwięcej rowerów zaobserwowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W popołudniowym szczycie przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.

Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy. Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom - nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12?C do 25?C.

- Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla ? wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.

Badania w Gdańsku prowadzone są już trzeci rok. Pomiary ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta (w ubiegłych latach było to 35 punktów).

Wyniki mogą być jednak zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.

Rowerowe_stojaki_SKM_Przymorze

Parking przy stacji SKM Przymorze - Uniwersytet

Park & Ride

Gdańsk buduje węzły komunikacyjne i parkingi rowerowe. Wszystkie maja być gotowe w te wakacje.  Węzły park&ride mają umożliwiać przesiadanie się z roweru na inne środki komunikacji.Takie miejsca powstaną przy przystankach SKM Oliwa (2 parkingi), Przymorze Uniwersytet, Żabianka, Zaspa (2 parkingi), Wrzeszcz (2 parkingi) i Orunia oraz w okolicach dworca głównego PKP i dworca PKS w Gdańsku (4 parkingi). Podobny parking stanie przy Multikinie we Wrzeszczu. Każdy z tych miejsc ma być monitorowane.

Parkingi rowerowe powstanie również przy oliwskim zoo.  Pojawia się także przy plażach w Brzeźnie (3 parkingi), Jelitkowie (3 parkingi) i na Stogach. Kolejne w sąsiedztwie placu Zebrań Ludowych (2 parkingi), na Targu Węglowym (2 parkingi) i w pobliżu Zielonej Bramy.

Rowerowe_solarki

Solarne kostki na al. Hallera / mat. prasowe

Testowe oświetlenie solarne

Droga rowerowa wzdłuż alei Hallera na całej swej długości jest nieoświetlona. Dlatego też na drodze za skrzyżowaniem z ul. Kościuszki, Zarząd Dróg i Zieleni zamontował pilotażowo szereg świecących kostek

Nowe drogi

Do końca wakacji mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. Ku końcowi zmierzają budowy dróg rowerowych wzdłuż al. Jana Pawła II (od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka) oraz wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej (od ul. Hallera do ul. Reja).

Pw


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Władze Gdańska rozpieszczają rowerzystów. Na ul. Wita Stwosza powstają pasy rowerowe, przy stacji SKM Przymorze budują parking rowerowy a na ścieżce przy al. Hallera pojawiły się świecące kostki solarne.

Dyskusja – Ścieżki rowerowe. Opłacalna inwestycja czy strata pieniędzy?

W Gdańsku przybywa rowerzystów. W ciągu ostatnich dwóch lat ruch rowerowy wzrósł w mieście o 33 proc. Najwięcej rowerów zaobserwowano na skrzyżowaniach ulic Pomorskiej i Jelitkowskiej oraz al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego. W popołudniowym szczycie przejeżdżało tamtędy odpowiednio 549 oraz 517 rowerzystów.

Przez dwa dni (15 i 16 maja) przeszkoleni pracownicy Biura Rozwoju Gdańska i Urzędu Miejskiego w wybranych punktach pomiarowych rejestrowali każdy rower przejeżdżający daną ulicą lub drogą rowerową i określali jego kierunek jazdy. Badania prowadzono w szczycie porannym (7.00-9.00) oraz popołudniowym (15.00-17.00) w interwale jednogodzinnym. Pogoda sprzyjała rowerzystom – nie padał deszcz, a temperatura wynosiła od 12?C do 25?C.

Widoczny jest wpływ oddawanych do użytku inwestycji drogowo-rowerowych na zwiększenie ruchu rowerowego, np.: wzrost ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Czyżewskiego po oddaniu do użytku trasy rowerowej wzdłuż Drogi Zielonej czy wzrost ruchu na skrzyżowaniu Al. Havla i Armii Krajowej po oddaniu trasy rowerowej wzdłuż alei Havla ? wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.

Badania w Gdańsku prowadzone są już trzeci rok. Pomiary ruchu rowerowego prowadzone były w 40 punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych rozproszonych na całym terenie miasta (w ubiegłych latach było to 35 punktów).

Wyniki mogą być jednak zakłócone w miejscach prowadzonych prac remontowo-budowlanych. Równolegle odbywał się remont trasy wzdłuż al. Rzeczypospolitej, remont wału Kanału Raduni oraz przebudowa skrzyżowania Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną.

Rowerowe_stojaki_SKM_Przymorze

Parking przy stacji SKM Przymorze – Uniwersytet

Park & Ride

Gdańsk buduje węzły komunikacyjne i parkingi rowerowe. Wszystkie maja być gotowe w te wakacje.  Węzły park&ride mają umożliwiać przesiadanie się z roweru na inne środki komunikacji.Takie miejsca powstaną przy przystankach SKM Oliwa (2 parkingi), Przymorze Uniwersytet, Żabianka, Zaspa (2 parkingi), Wrzeszcz (2 parkingi) i Orunia oraz w okolicach dworca głównego PKP i dworca PKS w Gdańsku (4 parkingi). Podobny parking stanie przy Multikinie we Wrzeszczu. Każdy z tych miejsc ma być monitorowane.

Parkingi rowerowe powstanie również przy oliwskim zoo.  Pojawia się także przy plażach w Brzeźnie (3 parkingi), Jelitkowie (3 parkingi) i na Stogach. Kolejne w sąsiedztwie placu Zebrań Ludowych (2 parkingi), na Targu Węglowym (2 parkingi) i w pobliżu Zielonej Bramy.

Rowerowe_solarki

Solarne kostki na al. Hallera / mat. prasowe

Testowe oświetlenie solarne

Droga rowerowa wzdłuż alei Hallera na całej swej długości jest nieoświetlona. Dlatego też na drodze za skrzyżowaniem z ul. Kościuszki, Zarząd Dróg i Zieleni zamontował pilotażowo szereg świecących kostek

Nowe drogi

Do końca wakacji mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. Ku końcowi zmierzają budowy dróg rowerowych wzdłuż al. Jana Pawła II (od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka) oraz wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej (od ul. Hallera do ul. Reja).

Pw