XIV Wielki Przejazd Rowerowy dojechał do Oliwy
Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.
Przejazd na alei Grunwaldzkiej
Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.
Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.
Wjazd na teren kampusu UG
Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.
Rower … przegubowy
Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około 5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie. Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.
XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.
Tomasz Strug
Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.
Przejazd na alei Grunwaldzkiej
Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.
Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.
Wjazd na teren kampusu UG
Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.
Rower ... przegubowy
Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około 5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie. Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.
XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.
Tomasz Strug
|Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.
Przejazd na alei Grunwaldzkiej
Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.
Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.
Wjazd na teren kampusu UG
Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.
Rower … przegubowy
Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około 5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie. Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.
XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.
Tomasz Strug