Reklama

XIV Wielki Przejazd Rowerowy dojechał do Oliwy

Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.

 

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przejazd
Przejazd na alei Grunwaldzkiej

Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.  

Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty  i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_wjazd
Wjazd na teren kampusu UG

Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przegubowy
Rower … przegubowy

Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około  5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie.  Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.


 
 

 

XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.Impreza pokazała, że rowerzystów przybywa a dróg dla nich jest wciąż za mało. Warto dodać, że w tym roku w Oliwie ma powstać ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Opata Rybińskiego i Starego Rynku Oliwskiego oraz na części ul. Kołobrzeskiej. Niestety z braku pieniędzy nie powstanie droga rowerowa wzdłuż ul. Wita Stwosza.

Tomasz Strug

Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.

 

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przejazd
Przejazd na alei Grunwaldzkiej

Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.  

Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty  i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_wjazd
Wjazd na teren kampusu UG

Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przegubowy
Rower ... przegubowy

Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około  5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie.  Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.

   

 

XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.Impreza pokazała, że rowerzystów przybywa a dróg dla nich jest wciąż za mało. Warto dodać, że w tym roku w Oliwie ma powstać ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Opata Rybińskiego i Starego Rynku Oliwskiego oraz na części ul. Kołobrzeskiej. Niestety z braku pieniędzy nie powstanie droga rowerowa wzdłuż ul. Wita Stwosza.

Tomasz Strug

|

Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.

 

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przejazd
Przejazd na alei Grunwaldzkiej

Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.  

Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty  i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_wjazd
Wjazd na teren kampusu UG

Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przegubowy
Rower ... przegubowy

Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około  5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie.  Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.

   

 

XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.Impreza pokazała, że rowerzystów przybywa a dróg dla nich jest wciąż za mało. Warto dodać, że w tym roku w Oliwie ma powstać ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Opata Rybińskiego i Starego Rynku Oliwskiego oraz na części ul. Kołobrzeskiej. Niestety z braku pieniędzy nie powstanie droga rowerowa wzdłuż ul. Wita Stwosza.

Tomasz Strug

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Ponad 3 tysiące rowerzystów przejechało w niedzielę z Gdańska do Oliwy w ramach XIV Wielkiego Przejazdu Rowerowego. Jest to największa w Polsce, uliczna demonstracja rowerowa, odbywająca się nieprzerwanie od 14 lat. Dopisali uczestnicy, dopisała też pogoda.

 

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przejazd
Przejazd na alei Grunwaldzkiej

Po godzinie 13 w niedzielę aleja Grunwaldzka w Oliwie należała do rowerzystów którzy przy dzwiękach bicia w kotły nadjechali z Gdańska. Dalej ulicami Bażyńskiego i Wita Stwosza dojechali na teren oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.  

Tradycyjnie już przeprowadzono konkurs na najlepsze przebranie rowerzysty  i bicykla. Tu bezkonkurencyjny był rowerowy autobus przegubowy długości 10 metrów. Przeprowadzono wyścig o puchar Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, a wszyscy mogli zobaczyć co warte są zabezpieczenia przed kradzieżą w zetknięciu z mocnymi nożycami.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_wjazd
Wjazd na teren kampusu UG

Przed startem przejazdu Gdańska Kampania Rowerowa przekazała Maciejowi Lisickiemu (zastępca prezydenta Gdańska) bardzo krytyczną ocenę działań władz w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku w ostatnim roku. Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi chciano wręczyć budzik, jednak ten nie odebrał tego symbolicznego prezentu.

XIV_Wielki_Przejazd_ Rowerowy_przegubowy
Rower … przegubowy

Gdańska Kampania Rowerowa zarzuca miastu, że w ostatnim roku Wybudowano około  5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami ? np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy. Zdaniem GKR nie powstaje mała infrastruktura rowerowa a dotychczas powstałe ścieżki są w coraz gorszym stanie.  Jak czytamy na stronie www.rowery.gdansk.pl większość oznakowania poziomego gdańskich dróg rowerowych nie była odnawiana od wielu lat a znaki ostrzegawcze, pasy przejść dla pieszych a zwłaszcza czerwone oznakowania przejazdów rowerowych na jezdniach są w większości wytarte. Podczas zimy 2009/2010 drogi rowerowe pozostały nie odśnieżone lub były odśnieżane sporadycznie przez okres 2 miesięcy, co uniemożliwiło korzystanie z nich rosnącej liczbie osób poruszających się zimą na rowerze. Działo się tak mimo przeprowadzonych przetargów na odśnieżanie tych dróg. Wielokrotnie donosiły o tym media.

   

 

XIV Wielki Przejazd Rowerowy organizowała Gdańska Kampania Rowerowa i Kulturalny Kolektyw Uniwersytetu Gdańskiego.Impreza pokazała, że rowerzystów przybywa a dróg dla nich jest wciąż za mało. Warto dodać, że w tym roku w Oliwie ma powstać ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Opata Rybińskiego i Starego Rynku Oliwskiego oraz na części ul. Kołobrzeskiej. Niestety z braku pieniędzy nie powstanie droga rowerowa wzdłuż ul. Wita Stwosza.

Tomasz Strug