Gdańszczanie za budową Tunelu pod Pachołkiem
Ponad 5 tysięcy osób poparło swoim popisem budowę Tunelu pod Pachołkiem i Zielonego Bulwaru. Według opublikowanych przez miasto badań, inwestycje te popiera blisko 80% gdańszczan. Największe poparcie jest w Oliwie i Osowie (92,5%), a najmniejsze na Zaspie, Przymorzu Wielkim i Żabiance (62,5%).
Zarządy Dzielnic z Oliwy, Osowy i Przymorza Małego przekazały wczoraj prezydentowi Gdańska listę ponad 5. tysięcy podpisów mieszkańców za budową Tunelu pod Pachołkiem i Zielonego Bulwaru. Wcześniej Zarządom tych dzielnic udało się zdobyć poparcie dla i inwestycji od Metropolity Gdańskiego arcybiskupa Leszka Sławoja Głódzia. Podczas wczorajszego spotkania z Zarządami gdańskich dzielnic, Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz przedstawił dzielnic wyniki badań przeprowadzonych przez Pracownię Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Wyniki badań pokazują, że zdecydowana większość gdańszczan, bo aż 79,1 proc., popiera obie inwestycje. Poparcie dla tego projektu różnicuje się w zależności od rejonu miasta. Największe poparcie jest w Oliwie i Osowie (92,5%), a najmniejsze na Zaspie, Przymorzu Wielkim i Żabiance (62,5%). W pozostałych dzielnicach, oddalonych od planowanej drogi, odsetek osób popierających wynosi 79,9%.
Badanie UG przeprowadzono wśród 1000 dorosłych mieszkańców Gdańska, w dniach 10 – 16 czerwca. Do badań wyodrębniono trzy strefy miasta. Dwie położone w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji:
– Zaspa – Przymorze – Żabianka,
– Oliwa – Osowa,
oraz trzecią z dzielnicami, które nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji.
Tylko rowerzyście są przeciw
Respondenci w trakcie badania otrzymali mapę oraz opis i wizualizację planowanej inwestycji. Badania zróżnicowano pod kątem: miejsca zamieszkania, płci, wieku oraz sposobu przemieszczania się po mieście. Przeciwnikami Drogi Zielonej są w większości jedynie rowerzyści. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej, kierowcy samochodów i motocykli są za jej budową.
– Jestem zwolennikiem podjęcia tej inwestycji, pod warunkiem możliwego dofinansowania z Unii Europejskiej – mówił Paweł Adamowicz podczas spotkania z Zarządami Dzielnic. – Jest to cały czas możliwe, jeżeli będzie wola polityczna. Przy całej tej skomplikowanej sytuacji politycznej trzeba podjąć taką próbę, posługując się argumentami.
Podczas spotkania w Radzie Miasta Gdańska, przedstawiono również oświadczenia Rady Dzielnicy Strzyża, w którym udzielono poparcia dla inwestycji. Wyraziła je również przedstawicielka nowo powstałej Rady Dzielnicy Matarnia. Wcześniej uchwałę o poparciu budowy Tunelu pod Pachołkiem przyjęła Rada Dzielnicy Żabianka – Wejhera – Tysiąclecia- Jelitkowa.
Nowo powołana Rada Dzielnicy Przymorze Wielkie warunkowo akceptuje budowę Drogi Zielonej. Radni z Przymorza Wielkiego oczekują w zamian:
– dokończenia ul. „Nowej Słowackiego” do al. Hellera i Tunelu pod Martwą Wisłą
– budowy „Drogi Zielonej” jako drogi dwupasmowej, jednojezdniowej i przeznaczenia rezerwy terenowej na ścieżkę rowerową i chodnik
– zachowania istniejących przejść dla pieszych i konsultacji z mieszkańcami kolejnych lokalizacji
– rezygnacji z ruch pojazdów powyżej 12 ton oraz budowy linii tramwajowej.
Tomasz Strug
Zielony Bulwar z korzyścią również dla Żabianki i Przymorza
Ponad 5 tysięcy osób poparło swoim popisem budowę Tunelu pod Pachołkiem i Zielonego Bulwaru. Według opublikowanych przez miasto badań, inwestycje te popiera blisko 80% gdańszczan. Największe poparcie jest w Oliwie i Osowie (92,5%), a najmniejsze na Zaspie, Przymorzu Wielkim i Żabiance (62,5%).
Zarządy Dzielnic z Oliwy, Osowy i Przymorza Małego przekazały wczoraj prezydentowi Gdańska listę ponad 5. tysięcy podpisów mieszkańców za budową Tunelu pod Pachołkiem i Zielonego Bulwaru. Wcześniej Zarządom tych dzielnic udało się zdobyć poparcie dla i inwestycji od Metropolity Gdańskiego arcybiskupa Leszka Sławoja Głódzia. Podczas wczorajszego spotkania z Zarządami gdańskich dzielnic, Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz przedstawił dzielnic wyniki badań przeprowadzonych przez Pracownię Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Wyniki badań pokazują, że zdecydowana większość gdańszczan, bo aż 79,1 proc., popiera obie inwestycje. Poparcie dla tego projektu różnicuje się w zależności od rejonu miasta. Największe poparcie jest w Oliwie i Osowie (92,5%), a najmniejsze na Zaspie, Przymorzu Wielkim i Żabiance (62,5%). W pozostałych dzielnicach, oddalonych od planowanej drogi, odsetek osób popierających wynosi 79,9%.
Badanie UG przeprowadzono wśród 1000 dorosłych mieszkańców Gdańska, w dniach 10 – 16 czerwca. Do badań wyodrębniono trzy strefy miasta. Dwie położone w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji:
– Zaspa – Przymorze – Żabianka,
– Oliwa – Osowa,
oraz trzecią z dzielnicami, które nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji.
Tylko rowerzyście są przeciw
Respondenci w trakcie badania otrzymali mapę oraz opis i wizualizację planowanej inwestycji. Badania zróżnicowano pod kątem: miejsca zamieszkania, płci, wieku oraz sposobu przemieszczania się po mieście. Przeciwnikami Drogi Zielonej są w większości jedynie rowerzyści. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej, kierowcy samochodów i motocykli są za jej budową.
– Jestem zwolennikiem podjęcia tej inwestycji, pod warunkiem możliwego dofinansowania z Unii Europejskiej – mówił Paweł Adamowicz podczas spotkania z Zarządami Dzielnic. – Jest to cały czas możliwe, jeżeli będzie wola polityczna. Przy całej tej skomplikowanej sytuacji politycznej trzeba podjąć taką próbę, posługując się argumentami.
Podczas spotkania w Radzie Miasta Gdańska, przedstawiono również oświadczenia Rady Dzielnicy Strzyża, w którym udzielono poparcia dla inwestycji. Wyraziła je również przedstawicielka nowo powstałej Rady Dzielnicy Matarnia. Wcześniej uchwałę o poparciu budowy Tunelu pod Pachołkiem przyjęła Rada Dzielnicy Żabianka – Wejhera – Tysiąclecia- Jelitkowa.
Nowo powołana Rada Dzielnicy Przymorze Wielkie warunkowo akceptuje budowę Drogi Zielonej. Radni z Przymorza Wielkiego oczekują w zamian:
– dokończenia ul. „Nowej Słowackiego” do al. Hellera i Tunelu pod Martwą Wisłą
– budowy „Drogi Zielonej” jako drogi dwupasmowej, jednojezdniowej i przeznaczenia rezerwy terenowej na ścieżkę rowerową i chodnik
– zachowania istniejących przejść dla pieszych i konsultacji z mieszkańcami kolejnych lokalizacji
– rezygnacji z ruch pojazdów powyżej 12 ton oraz budowy linii tramwajowej.
Tomasz Strug
Zielony Bulwar z korzyścią również dla Żabianki i Przymorza
Ostatnia edycja: 24 listopada, 2016 o 23:16