Rada Miasta daje zielone światło dla Tunelu pod Pachołkiem
Uchwała w sprawie przygotowania się do ewentualnej budowy Tunelu Pod Pachołkiem i Drogi Zielonej została przyjęta. Za 14 głosów. Przeciw 13. Dwóch radnych się wstrzymało od głosu.
Rada Miasta Gdańska przyjęła uchwałę w sprawie przystąpienia wspólnie z Gminą Miasta Sopotu do przygotowania kolejnego etapu przedsięwzięcia polegającego na realizacji układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 (ul. Kielnieńską) z Trasą Słowackiego.
Pisemny apel o przyjęcie uchwały do radnych miasta wystosował Prezydent Paweł Adamowicz.
Podobną uchwałę podjął w lipcu Sopot. Dokument decyduje, że Gdańsk miast wyłoży po pół miliona złotych na przygotowanie raportu i decyzji środowiskowej ewent inwestycji
– Nie mamy teraz na to pieniędzy (budowę drogi). Nie wiemy jak ta droga będzie przebiegać. Ale musimy się przygotować do takiej inwestycji aby zdobyć pieniądze z UE – argumentował wiceprezydent Andrzej Bojanowski. – Dziś nie podejmujemy decyzji czy będziemy tę drogę budować. Dziś umożliwimy się nad tym zastanowić.
Kluby radnych PO oraz PIS zarządziły dyscyplinę partyjną w sprawie głosowania tej uchwały. Klub PO miał głosować za przyjęciem uchwały (część radnych się wyłamała) a klub PIS przeciwko (od głosu wstrzymał się Jacek Teodorczyk, za uchwałą głosował Łukasz Hamadyk).
Jeden z dwóch banerów wywieszonych przez przeciwników budowy Tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej
Największe kontrowersje wywołuje „droga zielona” od Ergo Areny do tunelu pod Martwą Wisłą.
– Tam droga powinna być tej samej szerokości, jaka jest obecnie – komentuje radna Małgorzata Chmiel, przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego. – Należy ja oczywiście wyremontować, bo na prawie całym jej odcinku bark kanalizacji deszczowej. Przejeżdżające samochody i te na parkingach zatruwają środowisko i ujęcia wody. Czyli należy ten odcinek włączyć do opracowania, ale z ograniczeniami szerokości.
Ts
Radni północnych dzielnic Gdańska za Tunelem pod Pachołkiem
Uchwała w sprawie przygotowania się do ewentualnej budowy Tunelu Pod Pachołkiem i Drogi Zielonej została przyjęta. Za 14 głosów. Przeciw 13. Dwóch radnych się wstrzymało od głosu.
Rada Miasta Gdańska przyjęła uchwałę w sprawie przystąpienia wspólnie z Gminą Miasta Sopotu do przygotowania kolejnego etapu przedsięwzięcia polegającego na realizacji układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 (ul. Kielnieńską) z Trasą Słowackiego.
Pisemny apel o przyjęcie uchwały do radnych miasta wystosował Prezydent Paweł Adamowicz.
Podobną uchwałę podjął w lipcu Sopot. Dokument decyduje, że Gdańsk miast wyłoży po pół miliona złotych na przygotowanie raportu i decyzji środowiskowej ewent inwestycji
– Nie mamy teraz na to pieniędzy (budowę drogi). Nie wiemy jak ta droga będzie przebiegać. Ale musimy się przygotować do takiej inwestycji aby zdobyć pieniądze z UE – argumentował wiceprezydent Andrzej Bojanowski. – Dziś nie podejmujemy decyzji czy będziemy tę drogę budować. Dziś umożliwimy się nad tym zastanowić.
Kluby radnych PO oraz PIS zarządziły dyscyplinę partyjną w sprawie głosowania tej uchwały. Klub PO miał głosować za przyjęciem uchwały (część radnych się wyłamała) a klub PIS przeciwko (od głosu wstrzymał się Jacek Teodorczyk, za uchwałą głosował Łukasz Hamadyk).
Jeden z dwóch banerów wywieszonych przez przeciwników budowy Tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej
Największe kontrowersje wywołuje „droga zielona” od Ergo Areny do tunelu pod Martwą Wisłą.
– Tam droga powinna być tej samej szerokości, jaka jest obecnie – komentuje radna Małgorzata Chmiel, przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego. – Należy ja oczywiście wyremontować, bo na prawie całym jej odcinku bark kanalizacji deszczowej. Przejeżdżające samochody i te na parkingach zatruwają środowisko i ujęcia wody. Czyli należy ten odcinek włączyć do opracowania, ale z ograniczeniami szerokości.
Ts