Reklama

Małgorzata Chmiel – Zielony Bulwar z korzyścią również dla Żabianki i Przymorza

Burzliwy przebieg miało spotkanie na temat koncepcji budowy ?Zielonego Bulwaru? oraz ?Tunelu pod Pachołkiem?, które odbyło się 19 maja na Żabiance. Przedstawiamy zapis video ze spotkania oraz opinie posłanki Małgorzaty Chmiel.

Szanowni Państwo.

W poprzedni czwartek (19 maja) odbyło się kolejne z serii spotkań z mieszkańcami w sprawie ewentualnej budowy Drogi Zielonej z tunelem pod Pachołkiem i Zielonym Bulwarem. Mieszkańcom prezentacje planowanej inwestycji przedstawiało Biuro Rozwoju Gdańska i projektanci koncepcji. Byłam obecna na tym spotkaniu i w związku z licznymi pytaniami i kontrowersjami chciałabym przekazać Państwu kilka informacji na ten temat.

ZIelony_Bulwar_wiz_Pomorska

Fragment wizualizacji „Zielonego Bulwaru” przygotowanej dla Biura Rozwoju Gdańska

Droga Zielona zaczynałaby się od ul. Hallera (u wylotu z nowego tunelu pod Martwą Wisłą), dalej biegłaby obecną ulicą Czarny Dwór i Dąbrowszaczaków do ul. Jagiellońskiej. Dalej wzdłuż Pas Nadmorskiego, aż do Ergo Areny.

Od Ergo Areny planuje się przebieg obecną Drogą Zieloną do al. Grunwaldzkiej, dalej przez las tunelem pod Pachołkiem, gdzie wpadałaby koło leśniczówki Renuszewo w obecny przebieg Spacerowej. Następnie przecinałaby Obwodową i biegłaby śladem przebiegu planowanej Nowej Kielnieńskiej aż do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej (planowanej do oddania w 2022 roku).

Mamy oczywiście zwolenników i przeciwników tej drogi (argumentują, ze są inne bardziej potrzebne drogi w mieście i że sytuacja dojazdu do Osowej poprawi się w związku z oddaniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej).

Ja jestem innego zdania ? uważam, że tylko ta trasa poprawi skutecznie przejezdność Spacerowej i ochroni piękną Oliwę. Skróci czas dojazdu, wyprowadzi ruch samochodowy tranzytowy z Osowy, umożliwi dojazd do Obwodowej mieszkańcom Sopotu (to oczywiście nie jest najważniejsze dla Gdańszczan, ale też trzeba to wziąć pod uwagę).

No i wyprowadzi ruch z Oliwy, gdzie mury domów już pękają od natężenia ruchu samochodowego. Poza tym wreszcie ul. Opata Rypińskiego, Stary Rynek Oliwski i Park Oliwski mogłyby się stać pięknym miejscem rekreacyjnym i turystycznym.

Następnym argumentem przemawiającym za poparciem budowy tej inwestycji jest to, że ostatni raz przyznano Polsce tak dużą transzę środków unijnych—więc jak nie teraz to pewnie nigdy. Tunel jest zbyt kosztowny, żeby miasto poradziło sobie z takim wydatkiem bez wsparcia unijnego.

Chciałabym sprostować niektóre zasłyszane informacje na temat przebiegu części tej trasy wzdłuż Pasa Nadmorskiego. Nie prawdą jest, że ma być to szeroka trasa odcinająca najpiękniejsze nasze tereny rekreacyjne od miasta. Planuje się jej przebieg jako drogę jedno jezdniową z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku. Czyli tak jak jest w tej chwili. Oprócz tego planuje się realizację wzdłuż tej drogi ścieżki rowerowej, chodnika, oświetlenia i pasa zieleni. Tak, jak na zdjęciu poniżej. Dlatego ten odcinek nazwany został Zielonym Bulwarem.

Wydaje mi się, że realizacja takiego przebiegu Zielonego Bulwaru byłaby również z korzyścią dla mieszkańców Żabianki i Przymorza, ponieważ po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą ruch na tej trasie się zwiększył. Codziennością stały się korki na ul. Gospody, Dąbrowszczaków, Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża, Piastowskiej i Bora Komorowskiego. A realizacja tak zaplanowanego przebiegu tej ulicy z prawo i lewoskrętami gwarantowałaby łatwiejszy przejazd. Nie jest też prawdą, że będą tą trasą przejeżdżały tiry z portu. Przecież planuje się wzdłuż Pasa Nadmorskiego częste naziemne przejścia dla pieszych ze światłami, które będą łączyły dzielnice mieszkaniową z pięknymi naszymi terenami rekreacyjnymi Pasa Nadmorskiego. Odpowiednie ronda i zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych spowodują, że te samochody pojadą łatwiejszą trasą – Obwodnicą Południową do Obwodowej Trójmiasta, a nie będą pchać się przez środek miasta.

Chciałabym jeszcze podkreślić, że ewentualna budowa tej trasy nie spowoduje zmniejszenia terenu Parku Reagana, o co mnie Państwo często pytacie.

Jako duża zwolenniczka transportu publicznego chciałabym dodać, że w tunelu pod Pachołkiem planuje się wyznaczenie bus pasów w obu kierunkach, a na odcinku od ul. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża planuje się linię tramwajową.

Zobaczymy. Decyzja będzie pewnie za kilka miesięcy, po kolejnych konsultacjach (też z mieszkańcami i radami dzielnic).

Obecnie przedstawiana jest nam tylko koncepcja tej trasy i trwają przygotowania do przetargu na opracowanie wniosku o Decyzję Środowiskową, którą wydaje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Miasto Sopot współfinansuje te dokumenty w równym stopniu jak Gdańsk.

Z poważaniem

Małgorzata Chmiel, poseł

Spotkanie w sprawie „Zielonego Bulwaru”


Burzliwy przebieg miało spotkanie na temat koncepcji budowy ?Zielonego Bulwaru? oraz ?Tunelu pod Pachołkiem?, które odbyło się 19 maja na Żabiance. Przedstawiamy zapis video ze spotkania oraz opinie posłanki Małgorzaty Chmiel.

Szanowni Państwo.

W poprzedni czwartek (19 maja) odbyło się kolejne z serii spotkań z mieszkańcami w sprawie ewentualnej budowy Drogi Zielonej z tunelem pod Pachołkiem i Zielonym Bulwarem. Mieszkańcom prezentacje planowanej inwestycji przedstawiało Biuro Rozwoju Gdańska i projektanci koncepcji. Byłam obecna na tym spotkaniu i w związku z licznymi pytaniami i kontrowersjami chciałabym przekazać Państwu kilka informacji na ten temat.

ZIelony_Bulwar_wiz_Pomorska

Fragment wizualizacji "Zielonego Bulwaru" przygotowanej dla Biura Rozwoju Gdańska

Droga Zielona zaczynałaby się od ul. Hallera (u wylotu z nowego tunelu pod Martwą Wisłą), dalej biegłaby obecną ulicą Czarny Dwór i Dąbrowszaczaków do ul. Jagiellońskiej. Dalej wzdłuż Pas Nadmorskiego, aż do Ergo Areny.

Od Ergo Areny planuje się przebieg obecną Drogą Zieloną do al. Grunwaldzkiej, dalej przez las tunelem pod Pachołkiem, gdzie wpadałaby koło leśniczówki Renuszewo w obecny przebieg Spacerowej. Następnie przecinałaby Obwodową i biegłaby śladem przebiegu planowanej Nowej Kielnieńskiej aż do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej (planowanej do oddania w 2022 roku).

Mamy oczywiście zwolenników i przeciwników tej drogi (argumentują, ze są inne bardziej potrzebne drogi w mieście i że sytuacja dojazdu do Osowej poprawi się w związku z oddaniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej).

Ja jestem innego zdania ? uważam, że tylko ta trasa poprawi skutecznie przejezdność Spacerowej i ochroni piękną Oliwę. Skróci czas dojazdu, wyprowadzi ruch samochodowy tranzytowy z Osowy, umożliwi dojazd do Obwodowej mieszkańcom Sopotu (to oczywiście nie jest najważniejsze dla Gdańszczan, ale też trzeba to wziąć pod uwagę).

No i wyprowadzi ruch z Oliwy, gdzie mury domów już pękają od natężenia ruchu samochodowego. Poza tym wreszcie ul. Opata Rypińskiego, Stary Rynek Oliwski i Park Oliwski mogłyby się stać pięknym miejscem rekreacyjnym i turystycznym.

Następnym argumentem przemawiającym za poparciem budowy tej inwestycji jest to, że ostatni raz przyznano Polsce tak dużą transzę środków unijnych---więc jak nie teraz to pewnie nigdy. Tunel jest zbyt kosztowny, żeby miasto poradziło sobie z takim wydatkiem bez wsparcia unijnego.

Chciałabym sprostować niektóre zasłyszane informacje na temat przebiegu części tej trasy wzdłuż Pasa Nadmorskiego. Nie prawdą jest, że ma być to szeroka trasa odcinająca najpiękniejsze nasze tereny rekreacyjne od miasta. Planuje się jej przebieg jako drogę jedno jezdniową z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku. Czyli tak jak jest w tej chwili. Oprócz tego planuje się realizację wzdłuż tej drogi ścieżki rowerowej, chodnika, oświetlenia i pasa zieleni. Tak, jak na zdjęciu poniżej. Dlatego ten odcinek nazwany został Zielonym Bulwarem.

Wydaje mi się, że realizacja takiego przebiegu Zielonego Bulwaru byłaby również z korzyścią dla mieszkańców Żabianki i Przymorza, ponieważ po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą ruch na tej trasie się zwiększył. Codziennością stały się korki na ul. Gospody, Dąbrowszczaków, Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża, Piastowskiej i Bora Komorowskiego. A realizacja tak zaplanowanego przebiegu tej ulicy z prawo i lewoskrętami gwarantowałaby łatwiejszy przejazd. Nie jest też prawdą, że będą tą trasą przejeżdżały tiry z portu. Przecież planuje się wzdłuż Pasa Nadmorskiego częste naziemne przejścia dla pieszych ze światłami, które będą łączyły dzielnice mieszkaniową z pięknymi naszymi terenami rekreacyjnymi Pasa Nadmorskiego. Odpowiednie ronda i zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych spowodują, że te samochody pojadą łatwiejszą trasą - Obwodnicą Południową do Obwodowej Trójmiasta, a nie będą pchać się przez środek miasta.

Chciałabym jeszcze podkreślić, że ewentualna budowa tej trasy nie spowoduje zmniejszenia terenu Parku Reagana, o co mnie Państwo często pytacie.

Jako duża zwolenniczka transportu publicznego chciałabym dodać, że w tunelu pod Pachołkiem planuje się wyznaczenie bus pasów w obu kierunkach, a na odcinku od ul. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża planuje się linię tramwajową.

Zobaczymy. Decyzja będzie pewnie za kilka miesięcy, po kolejnych konsultacjach (też z mieszkańcami i radami dzielnic).

Obecnie przedstawiana jest nam tylko koncepcja tej trasy i trwają przygotowania do przetargu na opracowanie wniosku o Decyzję Środowiskową, którą wydaje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Miasto Sopot współfinansuje te dokumenty w równym stopniu jak Gdańsk.

Z poważaniem

Małgorzata Chmiel, poseł

Spotkanie w sprawie "Zielonego Bulwaru"


|

Burzliwy przebieg miało spotkanie na temat koncepcji budowy ?Zielonego Bulwaru? oraz ?Tunelu pod Pachołkiem?, które odbyło się 19 maja na Żabiance. Przedstawiamy zapis video ze spotkania oraz opinie posłanki Małgorzaty Chmiel.

Szanowni Państwo.

W poprzedni czwartek (19 maja) odbyło się kolejne z serii spotkań z mieszkańcami w sprawie ewentualnej budowy Drogi Zielonej z tunelem pod Pachołkiem i Zielonym Bulwarem. Mieszkańcom prezentacje planowanej inwestycji przedstawiało Biuro Rozwoju Gdańska i projektanci koncepcji. Byłam obecna na tym spotkaniu i w związku z licznymi pytaniami i kontrowersjami chciałabym przekazać Państwu kilka informacji na ten temat.

ZIelony_Bulwar_wiz_Pomorska

Fragment wizualizacji "Zielonego Bulwaru" przygotowanej dla Biura Rozwoju Gdańska

Droga Zielona zaczynałaby się od ul. Hallera (u wylotu z nowego tunelu pod Martwą Wisłą), dalej biegłaby obecną ulicą Czarny Dwór i Dąbrowszaczaków do ul. Jagiellońskiej. Dalej wzdłuż Pas Nadmorskiego, aż do Ergo Areny.

Od Ergo Areny planuje się przebieg obecną Drogą Zieloną do al. Grunwaldzkiej, dalej przez las tunelem pod Pachołkiem, gdzie wpadałaby koło leśniczówki Renuszewo w obecny przebieg Spacerowej. Następnie przecinałaby Obwodową i biegłaby śladem przebiegu planowanej Nowej Kielnieńskiej aż do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej (planowanej do oddania w 2022 roku).

Mamy oczywiście zwolenników i przeciwników tej drogi (argumentują, ze są inne bardziej potrzebne drogi w mieście i że sytuacja dojazdu do Osowej poprawi się w związku z oddaniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej).

Ja jestem innego zdania ? uważam, że tylko ta trasa poprawi skutecznie przejezdność Spacerowej i ochroni piękną Oliwę. Skróci czas dojazdu, wyprowadzi ruch samochodowy tranzytowy z Osowy, umożliwi dojazd do Obwodowej mieszkańcom Sopotu (to oczywiście nie jest najważniejsze dla Gdańszczan, ale też trzeba to wziąć pod uwagę).

No i wyprowadzi ruch z Oliwy, gdzie mury domów już pękają od natężenia ruchu samochodowego. Poza tym wreszcie ul. Opata Rypińskiego, Stary Rynek Oliwski i Park Oliwski mogłyby się stać pięknym miejscem rekreacyjnym i turystycznym.

Następnym argumentem przemawiającym za poparciem budowy tej inwestycji jest to, że ostatni raz przyznano Polsce tak dużą transzę środków unijnych---więc jak nie teraz to pewnie nigdy. Tunel jest zbyt kosztowny, żeby miasto poradziło sobie z takim wydatkiem bez wsparcia unijnego.

Chciałabym sprostować niektóre zasłyszane informacje na temat przebiegu części tej trasy wzdłuż Pasa Nadmorskiego. Nie prawdą jest, że ma być to szeroka trasa odcinająca najpiękniejsze nasze tereny rekreacyjne od miasta. Planuje się jej przebieg jako drogę jedno jezdniową z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku. Czyli tak jak jest w tej chwili. Oprócz tego planuje się realizację wzdłuż tej drogi ścieżki rowerowej, chodnika, oświetlenia i pasa zieleni. Tak, jak na zdjęciu poniżej. Dlatego ten odcinek nazwany został Zielonym Bulwarem.

Wydaje mi się, że realizacja takiego przebiegu Zielonego Bulwaru byłaby również z korzyścią dla mieszkańców Żabianki i Przymorza, ponieważ po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą ruch na tej trasie się zwiększył. Codziennością stały się korki na ul. Gospody, Dąbrowszczaków, Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża, Piastowskiej i Bora Komorowskiego. A realizacja tak zaplanowanego przebiegu tej ulicy z prawo i lewoskrętami gwarantowałaby łatwiejszy przejazd. Nie jest też prawdą, że będą tą trasą przejeżdżały tiry z portu. Przecież planuje się wzdłuż Pasa Nadmorskiego częste naziemne przejścia dla pieszych ze światłami, które będą łączyły dzielnice mieszkaniową z pięknymi naszymi terenami rekreacyjnymi Pasa Nadmorskiego. Odpowiednie ronda i zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych spowodują, że te samochody pojadą łatwiejszą trasą - Obwodnicą Południową do Obwodowej Trójmiasta, a nie będą pchać się przez środek miasta.

Chciałabym jeszcze podkreślić, że ewentualna budowa tej trasy nie spowoduje zmniejszenia terenu Parku Reagana, o co mnie Państwo często pytacie.

Jako duża zwolenniczka transportu publicznego chciałabym dodać, że w tunelu pod Pachołkiem planuje się wyznaczenie bus pasów w obu kierunkach, a na odcinku od ul. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża planuje się linię tramwajową.

Zobaczymy. Decyzja będzie pewnie za kilka miesięcy, po kolejnych konsultacjach (też z mieszkańcami i radami dzielnic).

Obecnie przedstawiana jest nam tylko koncepcja tej trasy i trwają przygotowania do przetargu na opracowanie wniosku o Decyzję Środowiskową, którą wydaje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Miasto Sopot współfinansuje te dokumenty w równym stopniu jak Gdańsk.

Z poważaniem

Małgorzata Chmiel, poseł

Spotkanie w sprawie "Zielonego Bulwaru"


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Burzliwy przebieg miało spotkanie na temat koncepcji budowy ?Zielonego Bulwaru? oraz ?Tunelu pod Pachołkiem?, które odbyło się 19 maja na Żabiance. Przedstawiamy zapis video ze spotkania oraz opinie posłanki Małgorzaty Chmiel.

Szanowni Państwo.

W poprzedni czwartek (19 maja) odbyło się kolejne z serii spotkań z mieszkańcami w sprawie ewentualnej budowy Drogi Zielonej z tunelem pod Pachołkiem i Zielonym Bulwarem. Mieszkańcom prezentacje planowanej inwestycji przedstawiało Biuro Rozwoju Gdańska i projektanci koncepcji. Byłam obecna na tym spotkaniu i w związku z licznymi pytaniami i kontrowersjami chciałabym przekazać Państwu kilka informacji na ten temat.

ZIelony_Bulwar_wiz_Pomorska

Fragment wizualizacji „Zielonego Bulwaru” przygotowanej dla Biura Rozwoju Gdańska

Droga Zielona zaczynałaby się od ul. Hallera (u wylotu z nowego tunelu pod Martwą Wisłą), dalej biegłaby obecną ulicą Czarny Dwór i Dąbrowszaczaków do ul. Jagiellońskiej. Dalej wzdłuż Pas Nadmorskiego, aż do Ergo Areny.

Od Ergo Areny planuje się przebieg obecną Drogą Zieloną do al. Grunwaldzkiej, dalej przez las tunelem pod Pachołkiem, gdzie wpadałaby koło leśniczówki Renuszewo w obecny przebieg Spacerowej. Następnie przecinałaby Obwodową i biegłaby śladem przebiegu planowanej Nowej Kielnieńskiej aż do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej (planowanej do oddania w 2022 roku).

Mamy oczywiście zwolenników i przeciwników tej drogi (argumentują, ze są inne bardziej potrzebne drogi w mieście i że sytuacja dojazdu do Osowej poprawi się w związku z oddaniem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej).

Ja jestem innego zdania ? uważam, że tylko ta trasa poprawi skutecznie przejezdność Spacerowej i ochroni piękną Oliwę. Skróci czas dojazdu, wyprowadzi ruch samochodowy tranzytowy z Osowy, umożliwi dojazd do Obwodowej mieszkańcom Sopotu (to oczywiście nie jest najważniejsze dla Gdańszczan, ale też trzeba to wziąć pod uwagę).

No i wyprowadzi ruch z Oliwy, gdzie mury domów już pękają od natężenia ruchu samochodowego. Poza tym wreszcie ul. Opata Rypińskiego, Stary Rynek Oliwski i Park Oliwski mogłyby się stać pięknym miejscem rekreacyjnym i turystycznym.

Następnym argumentem przemawiającym za poparciem budowy tej inwestycji jest to, że ostatni raz przyznano Polsce tak dużą transzę środków unijnych—więc jak nie teraz to pewnie nigdy. Tunel jest zbyt kosztowny, żeby miasto poradziło sobie z takim wydatkiem bez wsparcia unijnego.

Chciałabym sprostować niektóre zasłyszane informacje na temat przebiegu części tej trasy wzdłuż Pasa Nadmorskiego. Nie prawdą jest, że ma być to szeroka trasa odcinająca najpiękniejsze nasze tereny rekreacyjne od miasta. Planuje się jej przebieg jako drogę jedno jezdniową z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku. Czyli tak jak jest w tej chwili. Oprócz tego planuje się realizację wzdłuż tej drogi ścieżki rowerowej, chodnika, oświetlenia i pasa zieleni. Tak, jak na zdjęciu poniżej. Dlatego ten odcinek nazwany został Zielonym Bulwarem.

Wydaje mi się, że realizacja takiego przebiegu Zielonego Bulwaru byłaby również z korzyścią dla mieszkańców Żabianki i Przymorza, ponieważ po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą ruch na tej trasie się zwiększył. Codziennością stały się korki na ul. Gospody, Dąbrowszczaków, Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża, Piastowskiej i Bora Komorowskiego. A realizacja tak zaplanowanego przebiegu tej ulicy z prawo i lewoskrętami gwarantowałaby łatwiejszy przejazd. Nie jest też prawdą, że będą tą trasą przejeżdżały tiry z portu. Przecież planuje się wzdłuż Pasa Nadmorskiego częste naziemne przejścia dla pieszych ze światłami, które będą łączyły dzielnice mieszkaniową z pięknymi naszymi terenami rekreacyjnymi Pasa Nadmorskiego. Odpowiednie ronda i zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych spowodują, że te samochody pojadą łatwiejszą trasą – Obwodnicą Południową do Obwodowej Trójmiasta, a nie będą pchać się przez środek miasta.

Chciałabym jeszcze podkreślić, że ewentualna budowa tej trasy nie spowoduje zmniejszenia terenu Parku Reagana, o co mnie Państwo często pytacie.

Jako duża zwolenniczka transportu publicznego chciałabym dodać, że w tunelu pod Pachołkiem planuje się wyznaczenie bus pasów w obu kierunkach, a na odcinku od ul. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża planuje się linię tramwajową.

Zobaczymy. Decyzja będzie pewnie za kilka miesięcy, po kolejnych konsultacjach (też z mieszkańcami i radami dzielnic).

Obecnie przedstawiana jest nam tylko koncepcja tej trasy i trwają przygotowania do przetargu na opracowanie wniosku o Decyzję Środowiskową, którą wydaje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Miasto Sopot współfinansuje te dokumenty w równym stopniu jak Gdańsk.

Z poważaniem

Małgorzata Chmiel, poseł

Spotkanie w sprawie „Zielonego Bulwaru”