Reklama

„Ciemna materia” – wystawa prac Joanny Dudek

Fundacja Wspólnota Gdańska zaprasza na wernisaż wystawy ?Ciemna materia? autorstwa Joanny Dudek w Galerii Sztuki Warzywniak (ul. Opata J. Rybińskiego 25), 13 lutego (piątek) o 18.00.

Wystawę będzie można oglądać do 25 lutego 2015.

asia_dudek

Jak rozbić ciemną materię malarską na jej barwne składniki? Jak poprzez materię malarską oddać energię Wielkiego Wybuchu i czułość detektorów LHC? Jak w nieprzetłumaczalnym języku sztuki pokazać złożoność świata?

Cykle akwarel: ?Pocztówki z Wielkiego Wybuchu?, ?Ciemna materia? oraz ?LHC? powstawały w przeciągu ostatnich trzech lat w wyniku eksperymentów, inspiracji i dociekliwości. Wielokrotnie czytałam refleksje Stefana Gierowskiego o materii malarskiej, pamiętniki Francisa Bacona z opisami jego praktyk artystycznych oraz ?Lekkość Bytu. Masa, Eter i Unifikacja Sił.? Franka Wilczka (Laureat Nagrody Nobla z Fizyki, 2004). Różnorodne wątki rozmyślań połączyła informacja, że w Zderzaczu Hadronów LHC mamy do czynienia z rzeczywistością ultrastrobonanomikroskopową, to znaczy, że aparaty fotograficzne wykonują cząstkom materii zdjęcia o parametrach (10 do -17 centymetra przy odstępach czasu 10 do -27 sekundy). To fascynujący świat niedostępny dla naszych oczu, znany jedynie z umysłowych spekulacji i cyfrowych symulacji komputerowych. Ale prawdy i tajemnice ukryte są jeszcze głębiej, w niematerialnym świecie o parametrach czasu od t=10 -43 do t=10 -34, czasie wielkich energii, gęstości i temperatur…

W kontekście odkryć naukowych związanych z ciemną materią i ciemną energią wybrałam pigmenty, które pozwalają na osiąganie sugestywnych, subtelnych i złożonych efektów intuicyjnie zbliżonych do aktualnych koncepcji ?lekkości bytu??

Ciemne pigmenty zastosowane w akwarelach dotykały papieru, tak jak wyobrażam sobie, że cząstki po zderzeniach uderzają o matrycę detektora. Użyłam barwników w postaci pyłu, który odkrył swoją wielobarwną właściwość. Najważniejsza w procesie powstawania prac była energia, z jaką wykonywałam gest. To energia kształtowała strukturę układu dając niewymierny wynik ?.

Joanna Dudek

Joanna Dudek – Absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Poznaniu, w 2009 roku otrzymała stopień doktora. W 2006 roku ukończyła studia podyplomowe ?Menedżer Kultury? w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W 2001 roku ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu realizując kolekcję dyplomową z malarstwa. Od 2001 roku pracuje w Pracowni Malarstwa na WPA-UAM w Kaliszu. Od 2010 roku mieszka i pracuje w Gdańsku.

Zajmuje się obrazem: malarstwem, rysunkiem, fotografią, grafiką cyfrową, instalacją. Inicjuje wydarzenia artystyczne jako autorka projektów i kurator. Brała udział w ponad 90 wystawach indywidualnych i zbiorowych, ogólnopolskich i zagranicznych, plenerach i aukcjach charytatywnych (3.Gdańskie Biennale Sztuki, Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk,2014, DOUSTNIE/DOWCIPNIE, Galeria Think Art, Poznań, 2012; II Triennale Polskiego Malarstwa Współczesnego ?Jesienne Konfrontacje?, Galeria Umelcov Spisa, Nova Spiska Vsi, Słowacja, BWA Rzeszów, 2011; PUSTE RÓWNANIA, Poznańska Galeria Nowa, Poznań, 2009; XXII Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, 2008; 38 Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2007?, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2007; Pierwsza Aukcja Współczesnej Sztuki Polskiej, Konsulat Generalny RP, Nowy Jork, 2007). Nagrody Prezydenta Miasta Kalisza: 2013, 2009, 2007.

 

Fundacja Wspólnota Gdańska zaprasza na wernisaż wystawy ?Ciemna materia? autorstwa Joanny Dudek w Galerii Sztuki Warzywniak (ul. Opata J. Rybińskiego 25), 13 lutego (piątek) o 18.00.

Wystawę będzie można oglądać do 25 lutego 2015.

asia_dudek

Jak rozbić ciemną materię malarską na jej barwne składniki? Jak poprzez materię malarską oddać energię Wielkiego Wybuchu i czułość detektorów LHC? Jak w nieprzetłumaczalnym języku sztuki pokazać złożoność świata?

Cykle akwarel: ?Pocztówki z Wielkiego Wybuchu?, ?Ciemna materia? oraz ?LHC? powstawały w przeciągu ostatnich trzech lat w wyniku eksperymentów, inspiracji i dociekliwości. Wielokrotnie czytałam refleksje Stefana Gierowskiego o materii malarskiej, pamiętniki Francisa Bacona z opisami jego praktyk artystycznych oraz ?Lekkość Bytu. Masa, Eter i Unifikacja Sił.? Franka Wilczka (Laureat Nagrody Nobla z Fizyki, 2004). Różnorodne wątki rozmyślań połączyła informacja, że w Zderzaczu Hadronów LHC mamy do czynienia z rzeczywistością ultrastrobonanomikroskopową, to znaczy, że aparaty fotograficzne wykonują cząstkom materii zdjęcia o parametrach (10 do -17 centymetra przy odstępach czasu 10 do -27 sekundy). To fascynujący świat niedostępny dla naszych oczu, znany jedynie z umysłowych spekulacji i cyfrowych symulacji komputerowych. Ale prawdy i tajemnice ukryte są jeszcze głębiej, w niematerialnym świecie o parametrach czasu od t=10 -43 do t=10 -34, czasie wielkich energii, gęstości i temperatur...

W kontekście odkryć naukowych związanych z ciemną materią i ciemną energią wybrałam pigmenty, które pozwalają na osiąganie sugestywnych, subtelnych i złożonych efektów intuicyjnie zbliżonych do aktualnych koncepcji ?lekkości bytu??

Ciemne pigmenty zastosowane w akwarelach dotykały papieru, tak jak wyobrażam sobie, że cząstki po zderzeniach uderzają o matrycę detektora. Użyłam barwników w postaci pyłu, który odkrył swoją wielobarwną właściwość. Najważniejsza w procesie powstawania prac była energia, z jaką wykonywałam gest. To energia kształtowała strukturę układu dając niewymierny wynik ?.

Joanna Dudek

Joanna Dudek - Absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Poznaniu, w 2009 roku otrzymała stopień doktora. W 2006 roku ukończyła studia podyplomowe ?Menedżer Kultury? w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W 2001 roku ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu realizując kolekcję dyplomową z malarstwa. Od 2001 roku pracuje w Pracowni Malarstwa na WPA-UAM w Kaliszu. Od 2010 roku mieszka i pracuje w Gdańsku.

Zajmuje się obrazem: malarstwem, rysunkiem, fotografią, grafiką cyfrową, instalacją. Inicjuje wydarzenia artystyczne jako autorka projektów i kurator. Brała udział w ponad 90 wystawach indywidualnych i zbiorowych, ogólnopolskich i zagranicznych, plenerach i aukcjach charytatywnych (3.Gdańskie Biennale Sztuki, Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk,2014, DOUSTNIE/DOWCIPNIE, Galeria Think Art, Poznań, 2012; II Triennale Polskiego Malarstwa Współczesnego ?Jesienne Konfrontacje?, Galeria Umelcov Spisa, Nova Spiska Vsi, Słowacja, BWA Rzeszów, 2011; PUSTE RÓWNANIA, Poznańska Galeria Nowa, Poznań, 2009; XXII Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, 2008; 38 Biennale Malarstwa "Bielska Jesień 2007?, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2007; Pierwsza Aukcja Współczesnej Sztuki Polskiej, Konsulat Generalny RP, Nowy Jork, 2007). Nagrody Prezydenta Miasta Kalisza: 2013, 2009, 2007.

 

|

Fundacja Wspólnota Gdańska zaprasza na wernisaż wystawy ?Ciemna materia? autorstwa Joanny Dudek w Galerii Sztuki Warzywniak (ul. Opata J. Rybińskiego 25), 13 lutego (piątek) o 18.00.

Wystawę będzie można oglądać do 25 lutego 2015.

asia_dudek

Jak rozbić ciemną materię malarską na jej barwne składniki? Jak poprzez materię malarską oddać energię Wielkiego Wybuchu i czułość detektorów LHC? Jak w nieprzetłumaczalnym języku sztuki pokazać złożoność świata?

Cykle akwarel: ?Pocztówki z Wielkiego Wybuchu?, ?Ciemna materia? oraz ?LHC? powstawały w przeciągu ostatnich trzech lat w wyniku eksperymentów, inspiracji i dociekliwości. Wielokrotnie czytałam refleksje Stefana Gierowskiego o materii malarskiej, pamiętniki Francisa Bacona z opisami jego praktyk artystycznych oraz ?Lekkość Bytu. Masa, Eter i Unifikacja Sił.? Franka Wilczka (Laureat Nagrody Nobla z Fizyki, 2004). Różnorodne wątki rozmyślań połączyła informacja, że w Zderzaczu Hadronów LHC mamy do czynienia z rzeczywistością ultrastrobonanomikroskopową, to znaczy, że aparaty fotograficzne wykonują cząstkom materii zdjęcia o parametrach (10 do -17 centymetra przy odstępach czasu 10 do -27 sekundy). To fascynujący świat niedostępny dla naszych oczu, znany jedynie z umysłowych spekulacji i cyfrowych symulacji komputerowych. Ale prawdy i tajemnice ukryte są jeszcze głębiej, w niematerialnym świecie o parametrach czasu od t=10 -43 do t=10 -34, czasie wielkich energii, gęstości i temperatur...

W kontekście odkryć naukowych związanych z ciemną materią i ciemną energią wybrałam pigmenty, które pozwalają na osiąganie sugestywnych, subtelnych i złożonych efektów intuicyjnie zbliżonych do aktualnych koncepcji ?lekkości bytu??

Ciemne pigmenty zastosowane w akwarelach dotykały papieru, tak jak wyobrażam sobie, że cząstki po zderzeniach uderzają o matrycę detektora. Użyłam barwników w postaci pyłu, który odkrył swoją wielobarwną właściwość. Najważniejsza w procesie powstawania prac była energia, z jaką wykonywałam gest. To energia kształtowała strukturę układu dając niewymierny wynik ?.

Joanna Dudek

Joanna Dudek - Absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Poznaniu, w 2009 roku otrzymała stopień doktora. W 2006 roku ukończyła studia podyplomowe ?Menedżer Kultury? w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W 2001 roku ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu realizując kolekcję dyplomową z malarstwa. Od 2001 roku pracuje w Pracowni Malarstwa na WPA-UAM w Kaliszu. Od 2010 roku mieszka i pracuje w Gdańsku.

Zajmuje się obrazem: malarstwem, rysunkiem, fotografią, grafiką cyfrową, instalacją. Inicjuje wydarzenia artystyczne jako autorka projektów i kurator. Brała udział w ponad 90 wystawach indywidualnych i zbiorowych, ogólnopolskich i zagranicznych, plenerach i aukcjach charytatywnych (3.Gdańskie Biennale Sztuki, Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk,2014, DOUSTNIE/DOWCIPNIE, Galeria Think Art, Poznań, 2012; II Triennale Polskiego Malarstwa Współczesnego ?Jesienne Konfrontacje?, Galeria Umelcov Spisa, Nova Spiska Vsi, Słowacja, BWA Rzeszów, 2011; PUSTE RÓWNANIA, Poznańska Galeria Nowa, Poznań, 2009; XXII Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, 2008; 38 Biennale Malarstwa "Bielska Jesień 2007?, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2007; Pierwsza Aukcja Współczesnej Sztuki Polskiej, Konsulat Generalny RP, Nowy Jork, 2007). Nagrody Prezydenta Miasta Kalisza: 2013, 2009, 2007.

 

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Fundacja Wspólnota Gdańska zaprasza na wernisaż wystawy ?Ciemna materia? autorstwa Joanny Dudek w Galerii Sztuki Warzywniak (ul. Opata J. Rybińskiego 25), 13 lutego (piątek) o 18.00.

Wystawę będzie można oglądać do 25 lutego 2015.

asia_dudek

Jak rozbić ciemną materię malarską na jej barwne składniki? Jak poprzez materię malarską oddać energię Wielkiego Wybuchu i czułość detektorów LHC? Jak w nieprzetłumaczalnym języku sztuki pokazać złożoność świata?

Cykle akwarel: ?Pocztówki z Wielkiego Wybuchu?, ?Ciemna materia? oraz ?LHC? powstawały w przeciągu ostatnich trzech lat w wyniku eksperymentów, inspiracji i dociekliwości. Wielokrotnie czytałam refleksje Stefana Gierowskiego o materii malarskiej, pamiętniki Francisa Bacona z opisami jego praktyk artystycznych oraz ?Lekkość Bytu. Masa, Eter i Unifikacja Sił.? Franka Wilczka (Laureat Nagrody Nobla z Fizyki, 2004). Różnorodne wątki rozmyślań połączyła informacja, że w Zderzaczu Hadronów LHC mamy do czynienia z rzeczywistością ultrastrobonanomikroskopową, to znaczy, że aparaty fotograficzne wykonują cząstkom materii zdjęcia o parametrach (10 do -17 centymetra przy odstępach czasu 10 do -27 sekundy). To fascynujący świat niedostępny dla naszych oczu, znany jedynie z umysłowych spekulacji i cyfrowych symulacji komputerowych. Ale prawdy i tajemnice ukryte są jeszcze głębiej, w niematerialnym świecie o parametrach czasu od t=10 -43 do t=10 -34, czasie wielkich energii, gęstości i temperatur…

W kontekście odkryć naukowych związanych z ciemną materią i ciemną energią wybrałam pigmenty, które pozwalają na osiąganie sugestywnych, subtelnych i złożonych efektów intuicyjnie zbliżonych do aktualnych koncepcji ?lekkości bytu??

Ciemne pigmenty zastosowane w akwarelach dotykały papieru, tak jak wyobrażam sobie, że cząstki po zderzeniach uderzają o matrycę detektora. Użyłam barwników w postaci pyłu, który odkrył swoją wielobarwną właściwość. Najważniejsza w procesie powstawania prac była energia, z jaką wykonywałam gest. To energia kształtowała strukturę układu dając niewymierny wynik ?.

Joanna Dudek

Joanna Dudek – Absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Poznaniu, w 2009 roku otrzymała stopień doktora. W 2006 roku ukończyła studia podyplomowe ?Menedżer Kultury? w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W 2001 roku ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu realizując kolekcję dyplomową z malarstwa. Od 2001 roku pracuje w Pracowni Malarstwa na WPA-UAM w Kaliszu. Od 2010 roku mieszka i pracuje w Gdańsku.

Zajmuje się obrazem: malarstwem, rysunkiem, fotografią, grafiką cyfrową, instalacją. Inicjuje wydarzenia artystyczne jako autorka projektów i kurator. Brała udział w ponad 90 wystawach indywidualnych i zbiorowych, ogólnopolskich i zagranicznych, plenerach i aukcjach charytatywnych (3.Gdańskie Biennale Sztuki, Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk,2014, DOUSTNIE/DOWCIPNIE, Galeria Think Art, Poznań, 2012; II Triennale Polskiego Malarstwa Współczesnego ?Jesienne Konfrontacje?, Galeria Umelcov Spisa, Nova Spiska Vsi, Słowacja, BWA Rzeszów, 2011; PUSTE RÓWNANIA, Poznańska Galeria Nowa, Poznań, 2009; XXII Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, 2008; 38 Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2007?, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2007; Pierwsza Aukcja Współczesnej Sztuki Polskiej, Konsulat Generalny RP, Nowy Jork, 2007). Nagrody Prezydenta Miasta Kalisza: 2013, 2009, 2007.