Reklama

Olivia Camerata – Cztery Pory Roku: Lato

Zapraszamy na wyjątkowy koncert z cyklu Olivia Camerata – Cztery Pory Roku: Lato. Już 9 czerwca, o godz. 16.00 usłyszymy w Olivii najpiękniejsze arie i duety operowe oraz operetkowe.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Zapraszamy na wyjątkowy koncert z cyklu Olivia Camerata – Cztery Pory Roku: Lato. Już 9 czerwca, o godz. 16.00 usłyszymy w Olivii najpiękniejsze arie i duety operowe oraz operetkowe.

Wydarzenie uświetni występ Magdaleny Molendowskiej, sopranistki śpiewającej na największych scenach europejskich. Artystce towarzyszyć będą: Jacek Szponarski – tenor oraz pianistka Grażyna Troć.

W ramach promocji młodych talentów zaprezentują się uczniowie klasy skrzypiec prof. Anny Śliwy ze Szkoły Muzycznej II st. w Gdańsku-Wrzeszczu. Agata Szabelska zagra Legendę H. Wieniawskiego, a Szymon Cygański – Scherzo c-moll J. Brahmsa. Uczniom towarzyszyć będzie na fortepianie Anna Mikolon, która również przybliży słuchaczom szczegóły programu.

O wykonawcach:

Magdalena Molendowska – absolwentka, z wyróżnieniem, Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie D. Paradowskiego oraz Kursu Operowego Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie otrzymała Złoty Medal dla najlepszej absolwentki 2012/2013. W 2008 roku była uczestniczką Opera Studio Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie; pracowała tu m.in. pod kierunkiem Renaty Scotto. Obecnie pozostaje pod opieką wokalną Yvonne Kenny. W trakcie Kursu Operowego w GSMD pracowała z Rudolfem Piernay. Kursy mistrzowskie odbyła pod kierunkiem takich artystów jak m. in. Gerald Finley, Anita Garanca, Helena Łazarska czy Claudio Desderi. Bogaty repertuar solistki obejmuje pieśni, dzieła oratoryjne i kantatowe. W londyńskiej Sali Barbican prezentowała między innymi pieśni K. Szymanowskiego oraz A. Dvoraka. Na zaproszenie Malcolma Martineau nagrała, do jego interpretacji dzieł wszystkich kompozytora, cykl Huit chansons polonaises F. Poulenca. Wielokrotnie dokonywała prawykonań dzieł współczesnych, m. in. kantaty Rythmi Urbani K. Dębskiego czy Vanity L.Stylesa. Jednak jej ukochanym gatunkiem jest opera. Zadebiutowała w 2011 roku na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w operze „Jakob Lenz” Wolfganga Rihma. W tym teatrze zadebiutowała także w roli pierwszoplanowej, śpiewając tytułową partię w „Halce” S. Moniuszki. Dziś na stałe współpracuje między innymi z Operą Wrocławską, Operą Krakowską, Operą Podlaską oraz Glyndebourne Festival i Baden-Baden Festspiele. Artystka wykonywała wiele ról mozartowskich m.in. Donny Elviry w „Don Giovannim”, Fiordiligi w „Cosi fan tutte”, Hrabiny w „Weselu Figara”, Vitellii w „Łaskawości Tytusa” czy Armindy w „La Finta Giardiniera”. Ma w repertuarze również partie: Małgorzaty i Heleny z opery „Mefistofeles” A. Boito, Micaëli w „Carmen” G. Bizeta, Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego, Tatiany w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego, Rosalindy w „Zemście Nietoperza” J. Straussa. W 2016 roku po raz pierwszy dała się usłyszeć w roli Toski w operze G. Pucciniego, w produkcji Opery Wrocławskiej. W 2014 Magdalena Molendowska zadebiutowała jako Die Milliner w Der Rosenkavalier i Aninna w Traviacie w premierach zarejestrowanych dla Glyndebourne Festival, a w 2016 odbyła trasę z zespołem Glyndebourne Tour jako Donna Elvira (Don Giovanni).

Posłuchaj…

O artystce…

Grażyna Troć –  pianistka-kameralistka, wykładowca na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku. W latach 1995-2000 pracowała w Teatrze Muzycznym w Gdyni, z którym odbyła tournee po Europie. Koncertuje w kraju i za granicą z wieloma znaczącymi artystami, wokalistami i instrumentalistami. Akompaniowała podczas kilku edycji Letniej Akademii Śpiewu m.in. w klasie prof. Bożeny Harasimowicz, prof. Evy Blahovej czy prof. Rudolfa Piernaya.

Jacek Szponarski – tenor, student Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. dr hab. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Wcześniej związany z Zespołem Pieśni i Tańca Ziemia Lęborska i z Akademickim Zespołem Pieśni i Tańca Uniwersytetu Gdańskiego Jantar. Brał udział w wielu studenckich projektach operowych. W 2017 debiutował w Operze Bałtyckiej jako Parpignol w La Boheme. Uczestniczył w prawykonaniu i nagraniu Mszy i Offertorium Józefa Elsnera.

NA WYDARZENIE OBOWIĄZUJE REJESTRACJA

ZAPISZ SIĘ