Jan Faściszewski – Oliwski Kwestionariusz Wyborczy
Urodzony w Oliwie, 31 lat. Geograf, Urbanista, Zarządca Nieruchomości, pedagog, z zamiłowania podróżnik w rejony polarne.
Urodzony w Oliwie, 31 lat. Geograf, Urbanista, Zarządca Nieruchomości, pedagog, z zamiłowania podróżnik w rejony polarne.
Zainteresowany jestem pogodzeniem nowego zagospodarowania przestrzennego Oliwy z historycznym charakterem dzielnicy, rewitalizacją ciągów pieszych i budową rowerowych oraz ochroną zieleni – Zielona Oliwa! Będę postulować o uzupełnienie szpalerów drzew- lip wzdłuż min. al. Grunwaldzkiej, ulicy najbardziej obciążonej ruchem samochodów w Oliwie, co wiązałoby się ze zmniejszeniem generowanego hałasu jak i zanieczyszczeń. Chcę także zainteresować miasto wybudowaniem przepustu pieszo rowerowego pod torami PKP przy ul Pomorskiej w celu poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Pragnę zwiększyć dostępność informacji o dzielnicy poza siecią internetową. Oliwa – tu się odpoczywa!
Pytanie |
Odpowiedź kandydata na radnego |
Tunel pod Pachołkiem czy inne rozwiązanie? |
Koniecznie, tunel powinien być wybudowany już dawno temu. Liczę, że ta inwestycja uzyska wsparcie finansowe i powstanie jak najszybciej wraz z zaplanowanym nowym układem drogowym. W następstwie tej inwestycji powstałby planowany deptak na ul. Opata Rybińskiego podnosząc walory dzielnicy. |
Czy powiększać strefę płatnego parkowania? |
Jest to problem ogólnomiejski, trudny do rozwiązania Powinien być konsultowany z mieszkańcami i od nich zależny. |
Park Oliwski ze wstępem płatnym czy bezpłatnym? |
Bezwzględnie bezpłatny. Jest to dobro wspólne do którego każdy powinien mieć swobodny dostęp. |
Budowa miejsc do parkowania, czy ograniczanie ich? |
Przede wszystkim dobra komunikacja zbiorowa! Jedynie sprawna komunikacja miejska, oferująca gęstą sieć połączeń z dużą częstotliwością kursów jest wstanie zachęcić do niekorzystania z aut. Budowa miejsc parkingowych wiąże się często z zabieraniem terenów zielonych a tego nie chcieliby mieszkańcy. |
Buspasy na Grunwaldzkiej w Oliwie – za czy przeciw? |
Obecna sytuacja komunikacji zbiorowej na ulicy Grunwaldzkiej nie umożliwia takiego rozwiązania. Tylko częste kursy i gęściej usytuowane przystanki autobusowe oraz spójność komunikacji po głównej osi drogowej trójmiasta ma sens. Al. Grunwaldzka na odcinku od Sopotu do pętli tramwajowej Oliwa ma po 2 pasy ruchu w każdą ze stron. Ustanowienie Buspasów na tym odcinku wiązało by się z potężnym zakorkowaniem układu sieci drogowej. |
Najbardziej zaniedbana część Oliwy według kandydata. |
Nie ma pojedynczej, wyrazistej części, którą można by traktować jako najbardziej zaniedbanej. Mamy wiele obszarów w dzielnicy, o które trzeba zadbać. Istnieje wrażenie, że peryferyjne części dzielnicy są mocno zapomniane – często nie spójne z całością dzielnicy. Zaniedbana jest zieleń w Oliwie – nie licząc zabytkowych szpalerów drzew w centrum Starej Oliwy czy Parku Oliwskiego. Zaniedbane są też kamienice, ale na szczęście to się sukcesywnie zmienia. |
Z psem do parku Oliwskiego za czy przeciw? |
Rzecz kontrowersyjna dla wielu osób. Według wyroków sądów w Polsce, prawo nie pozwala na uchwalenie zakazu spacerów z psem na określony teren. Można zobligować właścicieli psów np. do tego, żeby trzymali zwierzęta na smyczy oraz po nich sprzątali. |
Czy budować nowe biurowce w Oliwie? |
Nowe biurowce spowodowały sporą dysproporcję między niską zabudową charakterystyczną dla Oliwy zmieniając jej charakter jak i otoczenie. Powinno się powstrzymać budowę dużych biurowców w bliskim sąsiedztwie terenów mieszkaniowych Oliwy. |
Czy był pan/pani kiedyś w siedzibie Rady Dzielnicy? |
Tak, byłem. |
Rozbudowa UG tak czy nie? |
Rozbudowa kampusu UG to jak najbardziej dobry pomysł, jeśli ma to poszerzyć ofertę edukacyjną uczelni. Nie powtarzając sytuacji na terenie AWFiS gdzie duża część terenu została sprzedana pod zabudowę mieszkaniową. |
Czy był pan/pani kiedyś w Domu Zarazy? |
Tak, wielokrotnie |
Czy zachować ogrody działkowe w Dolinie Radości? |
Teren powinien być ogólnodostępny i służyć wszystkim mieszkańcom. Potrzebna jest rewitalizacja tego obszaru. |
Czy zachować ogrody działkowe na ul. Wita Stwosza? |
To tereny dobre pod zabudowę np. pod mieszkaniówkę jak i rozwój UG. Miasto powinno rozwijać się od środka oczywiście w sposób zrównoważony. |
Czy ograniczyć wycinkę drzew w Lasach Oliwskich? |
Zdecydowanie tak, jeśli rozmowy w tym temacie mogą przynieść jakiekolwiek skutki to warto próbować. Obecny wygląd lasu coraz mniej zachęca do korzystania z niego. |
Ostatnia edycja: 17 marca, 2019 o 19:49