Reklama

Jan Faściszewski – Oliwski Kwestionariusz Wyborczy

Urodzony w Oliwie, 31 lat. Geograf, Urbanista, Zarządca Nieruchomości, pedagog, z zamiłowania podróżnik w rejony polarne.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Urodzony w Oliwie, 31 lat. Geograf, Urbanista, Zarządca Nieruchomości, pedagog, z zamiłowania podróżnik w rejony polarne.

Zainteresowany jestem pogodzeniem nowego zagospodarowania przestrzennego Oliwy z historycznym charakterem dzielnicy, rewitalizacją ciągów pieszych i budową rowerowych oraz ochroną zieleni – Zielona Oliwa! Będę postulować o uzupełnienie szpalerów drzew- lip wzdłuż min. al. Grunwaldzkiej, ulicy najbardziej obciążonej ruchem samochodów w Oliwie, co wiązałoby się ze zmniejszeniem generowanego hałasu jak i zanieczyszczeń. Chcę także zainteresować miasto wybudowaniem przepustu pieszo rowerowego pod torami PKP przy ul Pomorskiej w celu poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Pragnę zwiększyć dostępność informacji o dzielnicy poza siecią internetową. Oliwa – tu się odpoczywa!

 

Pytanie

Odpowiedź kandydata na radnego

Tunel pod Pachołkiem czy inne rozwiązanie?

Koniecznie, tunel powinien być wybudowany już dawno temu. Liczę, że ta inwestycja uzyska wsparcie finansowe i powstanie jak najszybciej wraz z zaplanowanym nowym układem drogowym. W następstwie tej inwestycji powstałby planowany deptak na ul. Opata Rybińskiego podnosząc walory dzielnicy.

Czy powiększać strefę płatnego parkowania?

Jest to problem ogólnomiejski, trudny do rozwiązania Powinien być konsultowany z mieszkańcami i od nich zależny.

Park Oliwski ze wstępem płatnym czy bezpłatnym?

Bezwzględnie bezpłatny. Jest to dobro wspólne do którego każdy powinien mieć swobodny dostęp.

Budowa miejsc do parkowania, czy ograniczanie ich?

Przede wszystkim dobra komunikacja zbiorowa!

Jedynie sprawna komunikacja miejska, oferująca gęstą sieć połączeń z dużą częstotliwością kursów jest wstanie zachęcić do niekorzystania z aut. Budowa miejsc parkingowych wiąże się często z zabieraniem terenów zielonych a tego nie chcieliby mieszkańcy.

Buspasy na Grunwaldzkiej w Oliwie – za czy przeciw?

Obecna sytuacja komunikacji zbiorowej na ulicy Grunwaldzkiej nie umożliwia takiego rozwiązania. Tylko częste kursy i gęściej usytuowane przystanki autobusowe oraz spójność komunikacji po głównej osi drogowej trójmiasta ma sens.  Al. Grunwaldzka na odcinku od Sopotu do pętli tramwajowej Oliwa ma po 2 pasy ruchu w każdą ze stron. Ustanowienie Buspasów na tym odcinku wiązało by się z potężnym zakorkowaniem układu sieci drogowej.

Najbardziej zaniedbana część Oliwy według kandydata.

Nie ma pojedynczej, wyrazistej części, którą można by traktować jako najbardziej zaniedbanej. Mamy wiele obszarów w dzielnicy, o które trzeba zadbać. Istnieje wrażenie, że peryferyjne części dzielnicy są mocno zapomniane – często nie spójne z całością dzielnicy. Zaniedbana jest zieleń w Oliwie – nie licząc zabytkowych szpalerów drzew w centrum Starej Oliwy czy Parku Oliwskiego. Zaniedbane są też kamienice, ale na szczęście to się sukcesywnie zmienia.

Z psem do parku Oliwskiego za czy przeciw?

Rzecz kontrowersyjna dla wielu osób. Według wyroków sądów w Polsce, prawo nie pozwala na uchwalenie zakazu spacerów z psem na określony teren. Można zobligować właścicieli psów np. do tego, żeby trzymali zwierzęta na smyczy oraz po nich sprzątali.

Czy budować nowe biurowce w Oliwie?

Nowe biurowce spowodowały sporą dysproporcję między niską zabudową charakterystyczną dla Oliwy zmieniając jej charakter jak i otoczenie. Powinno się powstrzymać budowę dużych biurowców w bliskim sąsiedztwie terenów mieszkaniowych Oliwy.

Czy był pan/pani kiedyś w siedzibie Rady Dzielnicy?

Tak, byłem.

Rozbudowa UG tak czy nie?

Rozbudowa kampusu UG to jak najbardziej dobry pomysł, jeśli ma to poszerzyć ofertę edukacyjną uczelni. Nie powtarzając sytuacji na terenie AWFiS gdzie duża część terenu została sprzedana pod zabudowę mieszkaniową.

Czy był pan/pani kiedyś w Domu Zarazy?

Tak, wielokrotnie

Czy zachować ogrody działkowe w Dolinie Radości?

Teren powinien być ogólnodostępny i służyć wszystkim mieszkańcom. Potrzebna jest rewitalizacja tego obszaru.

Czy zachować ogrody działkowe na ul. Wita Stwosza?

To tereny dobre pod zabudowę np. pod mieszkaniówkę jak i rozwój UG. Miasto powinno rozwijać się od środka oczywiście w sposób zrównoważony.

Czy ograniczyć wycinkę drzew w Lasach Oliwskich?

Zdecydowanie tak, jeśli rozmowy w tym temacie mogą przynieść jakiekolwiek skutki to warto próbować. Obecny wygląd lasu coraz mniej zachęca do korzystania z niego.

Ostatnia edycja: 17 marca, 2019 o 19:49