Reklama

Koncert Papieski

12/10/2013 sobota, 19:00
Archikatedra w Oliwie

Organy_figura

Program:

Wolfgang Amadeusz MOZART Adagio i fuga na smyczki

Adagio i fuga c-moll KV 546 na smyczki to hołd złożony muzyce barokowej i Bachowi. W tym utrzymanym w stylu późnoklasycznym utworze Mozart nie waha się użyć dysonansów, czym zbliża się do Beethovena. W twórczości Mozarta to wyjątkowa kompozycja, niektórzy widzą w niej wyraz buntu wobec ówczesnej arystokracji i mecenasów sztuki.

źródło: http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=2116

Wolfgang Amadeusz MOZART  Msza Koronacyjna

Msza C-dur KV 317 jest przedostatnią mszą okresu salzburskiego. Nazywa się ją „Koronacyjną” tylko dlatego, że została napisana na uroczystość koronacji cudownego obrazu Matki Boskiej w odpustowej miejscowości Maria-Plain w pobliżu Salzburga. Obok Requiem, motetu Exultate i krótkiego Ave verum jest to najczęściej wykonywana kompozycja kościelna Mozarta. Reprezentuje ona w sposób typowy swój gatunek; jest zwarta formalnie, nie za długa, w miarę poważna, świetnie brzmiąca, interesująca w technicznych szczegółach. Proste, homofoniczne traktowanie chóru, chwytliwa tematyka, przejrzystość budowy przyczyniły się niewątpliwie do popularności tego dzieła, którego fragmenty (np. Et incarnatus i Crucifixus) posiadają wiele indywidualnego wyrazu.

źródło: T. Chylińska, S. Haraschin, M. Jabłoński: Przewodnik po muzyce koncertowej, cz. II, Kraków 2003.


12/10/2013 sobota, 19:00
Archikatedra w Oliwie

Organy_figura

Program:

Wolfgang Amadeusz MOZART Adagio i fuga na smyczki

Adagio i fuga c-moll KV 546 na smyczki to hołd złożony muzyce barokowej i Bachowi. W tym utrzymanym w stylu późnoklasycznym utworze Mozart nie waha się użyć dysonansów, czym zbliża się do Beethovena. W twórczości Mozarta to wyjątkowa kompozycja, niektórzy widzą w niej wyraz buntu wobec ówczesnej arystokracji i mecenasów sztuki.

źródło: http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=2116

Wolfgang Amadeusz MOZART  Msza Koronacyjna

Msza C-dur KV 317 jest przedostatnią mszą okresu salzburskiego. Nazywa się ją "Koronacyjną" tylko dlatego, że została napisana na uroczystość koronacji cudownego obrazu Matki Boskiej w odpustowej miejscowości Maria-Plain w pobliżu Salzburga. Obok Requiem, motetu Exultate i krótkiego Ave verum jest to najczęściej wykonywana kompozycja kościelna Mozarta. Reprezentuje ona w sposób typowy swój gatunek; jest zwarta formalnie, nie za długa, w miarę poważna, świetnie brzmiąca, interesująca w technicznych szczegółach. Proste, homofoniczne traktowanie chóru, chwytliwa tematyka, przejrzystość budowy przyczyniły się niewątpliwie do popularności tego dzieła, którego fragmenty (np. Et incarnatus i Crucifixus) posiadają wiele indywidualnego wyrazu.

źródło: T. Chylińska, S. Haraschin, M. Jabłoński: Przewodnik po muzyce koncertowej, cz. II, Kraków 2003.


|

12/10/2013 sobota, 19:00
Archikatedra w Oliwie

Organy_figura

Program:

Wolfgang Amadeusz MOZART Adagio i fuga na smyczki

Adagio i fuga c-moll KV 546 na smyczki to hołd złożony muzyce barokowej i Bachowi. W tym utrzymanym w stylu późnoklasycznym utworze Mozart nie waha się użyć dysonansów, czym zbliża się do Beethovena. W twórczości Mozarta to wyjątkowa kompozycja, niektórzy widzą w niej wyraz buntu wobec ówczesnej arystokracji i mecenasów sztuki.

źródło: http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=2116

Wolfgang Amadeusz MOZART  Msza Koronacyjna

Msza C-dur KV 317 jest przedostatnią mszą okresu salzburskiego. Nazywa się ją "Koronacyjną" tylko dlatego, że została napisana na uroczystość koronacji cudownego obrazu Matki Boskiej w odpustowej miejscowości Maria-Plain w pobliżu Salzburga. Obok Requiem, motetu Exultate i krótkiego Ave verum jest to najczęściej wykonywana kompozycja kościelna Mozarta. Reprezentuje ona w sposób typowy swój gatunek; jest zwarta formalnie, nie za długa, w miarę poważna, świetnie brzmiąca, interesująca w technicznych szczegółach. Proste, homofoniczne traktowanie chóru, chwytliwa tematyka, przejrzystość budowy przyczyniły się niewątpliwie do popularności tego dzieła, którego fragmenty (np. Et incarnatus i Crucifixus) posiadają wiele indywidualnego wyrazu.

źródło: T. Chylińska, S. Haraschin, M. Jabłoński: Przewodnik po muzyce koncertowej, cz. II, Kraków 2003.


Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

12/10/2013 sobota, 19:00
Archikatedra w Oliwie

Organy_figura

Program:

Wolfgang Amadeusz MOZART Adagio i fuga na smyczki

Adagio i fuga c-moll KV 546 na smyczki to hołd złożony muzyce barokowej i Bachowi. W tym utrzymanym w stylu późnoklasycznym utworze Mozart nie waha się użyć dysonansów, czym zbliża się do Beethovena. W twórczości Mozarta to wyjątkowa kompozycja, niektórzy widzą w niej wyraz buntu wobec ówczesnej arystokracji i mecenasów sztuki.

źródło: http://www.ruchmuzyczny.pl/PelnyArtykul.php?Id=2116

Wolfgang Amadeusz MOZART  Msza Koronacyjna

Msza C-dur KV 317 jest przedostatnią mszą okresu salzburskiego. Nazywa się ją „Koronacyjną” tylko dlatego, że została napisana na uroczystość koronacji cudownego obrazu Matki Boskiej w odpustowej miejscowości Maria-Plain w pobliżu Salzburga. Obok Requiem, motetu Exultate i krótkiego Ave verum jest to najczęściej wykonywana kompozycja kościelna Mozarta. Reprezentuje ona w sposób typowy swój gatunek; jest zwarta formalnie, nie za długa, w miarę poważna, świetnie brzmiąca, interesująca w technicznych szczegółach. Proste, homofoniczne traktowanie chóru, chwytliwa tematyka, przejrzystość budowy przyczyniły się niewątpliwie do popularności tego dzieła, którego fragmenty (np. Et incarnatus i Crucifixus) posiadają wiele indywidualnego wyrazu.

źródło: T. Chylińska, S. Haraschin, M. Jabłoński: Przewodnik po muzyce koncertowej, cz. II, Kraków 2003.


Ostatnia edycja: 24 października, 2023 o 18:19