Magdalena Sadowska – Oliwski Kwestionariusz Wyborczy
Oliwianka od 39 lat, zawodowo pracuje jako Specjalista ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w dużej firmie IT, w poprzedniej kadencji inicjatorka spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami (SPP, place i skwery), współodpowiedzialna za powstanie placu zabaw na Żeromskiego, skweru na Drzymały, placu na Husa oraz boiska przy Kanapariusza. Zwolenniczka ograniczania ruchu samochodowego w dzielnicy oraz propagowania wiedzy o jakości powietrza (w 2019 z jej inicjatywy pojawią się czujniki jakości powietrza w każdej dzielnicy). W nadchodzącej kadencji chciałaby dalej pracować na rzecz estetyki dzielnicy oraz lepszej jakości powietrza.
- Tunel pod Pachołkiem czy inne rozwiązanie?
Tunel pod Pachołkiem nie ma szans realizacji w najbliższym czasie. Wpływa na to zarówno wysokość nakładów, które trzeba by ponieść, jak również klimat polityczny.
Należy szukać rozwiązań, które można wprowadzić szybciej i taniej, np. buspas na Spacerowej. Należy kłaść nacisk na rozwój komunikacji miejskiej Oliwa-Osowa oraz promować ruch rowerowy. Uważam, że należy lobbować za przebudową ulicy Spacerowej, aby wydzielić buspas oraz wybudować ścieżkę rowerową.
- Czy powiększać strefę płatnego parkowania?
Strefa Płatnego Parkowania obejmuje w tej chwili prawie cała dzielnicę. Strefa poboru opłat w ramach tej strefy na pewno będzie wymagała korekt, bo zgłaszają to sami mieszkańcy. W poprzedniej kadencji byłam zwolenniczką wprowadzenia SPP i przeprowadzałam kilkanaście konsultacji z mieszkańcami. Należy te działania kontynuować.
- Park Oliwski ze wstępem płatnym czy bezpłatnym?
Teren Parku Oliwskiego to specyficzne dla Oliwian miejsce. Oprócz walorów kulturalno- historycznych pełni on rolę rekreacyjna dla wieku mieszkańców. Dlatego wstęp powinien pozostać bezpłatny i otwarty dla wszystkich.
- Budowa miejsc do parkowania, czy ograniczanie ich?
Jestem zwolenniczka ograniczania miejsc parkingowych na rzecz pieszych, rowerzystów oraz komunikacji miejskiej. W Oliwie zdecydowanie jest za dużo samochodów, generują one duże problemy z przepustowością już nie tylko Grunwaldzkiej, ale również ulic dojazdowych do niej. Dodatkowo samochody to jeden z głównych źródeł smogu.
- Buspasy na Grunwaldzkiej w Oliwie – za czy przeciw?
Zdecydowanie za. Pierwszeństwo powinna mieć komunikacja miejską. Może gdyby istniały buspasy, można byłoby zwiększyć liczbę kursów np. z Osowej do Oliwy oraz wydłużyć niektóre linie do pętli na Przymorzu.
- Najbardziej zaniedbana część Oliwy według kandydata?
Okolice Dworca w Oliwie. Wysiadając z pociągu można odnieść wrażenie, ze wylądowało się w jakiś slamsach. Bark oświetlenia, nieestetyczne budy, ogromne kałuże przy każdych opadach. No i opuszczony budynek dworca.
Poza tym w pobliżu mojego domu ulica Kaszubska z dwoma mini skwerkami, obecnie zastawionymi samochodami. Chciałabym uporządkować to miejsce w ramach budżetu obywatelskiego 2019.
- Z psem do parku Oliwskiego za czy przeciw?
Z psem, jeśli jest na smyczy a właściciel sprząta po swoim pupilu.
- Czy budować nowe biurowce w Oliwie?
Jestem przeciwna, ale niestety obecne plany zagospodarowania przestrzennego, uchwalone jeszcze zanim powstała Rada Dzielnicy, nie pozostawiają złudzeń, co do dalszej rozbudowy.
Uważam, że warto byłoby zaprosić deweloperów i miasto do dyskusji na temat tego, co Oliwa i jej mieszkańcy mogliby uzyskać w zamian. Jak na razie współpraca Rady z przedstawicielami deweloperów nie układała się najlepiej. Nie spodobał się np. fakt wprowadzenia SPP. Warto byłoby to zmienić.
- Czy był pan/pani kiedyś w siedzibie Rady Dzielnicy?
Tak, byłam Radną Dzielnicy Oliwa w latach 2015-2019. W siedzibie Rady, oprócz dyżurów, często uczestniczyłam w spotkaniach i warsztatach z mieszkańcami.
- Rozbudowa Uniwersytetu Gdańskiego – tak czy nie?
Tak, jeśli będzie on służył celom dydaktycznym, a nie deweloperskim. Zdecydowanie sprzeciwiam się budowie wysokościowca tuż z budynkiem dawnego rektoratu oraz wszelkim ogrodzeniom, które stawie Uniwersytet, odgradzając się tym samym od nas, lokalnej społecznoći.
- Czy był pan/pani kiedyś w Domu Zarazy?
Tak, wielokrotnie. To miejsce spotkań i wydarzeń kulturalnych. Swego czasu robiłam tam zakupy na bazarze ekologicznym.
- Czy zachować ogrody działkowe w Dolinie Radości?
Teren ogrodów działkowych w Dolinie Radości mógłby służyć wszystkim mieszkańcom Gdańska, jako teren rekreacyjny na wzór Parku Regana.
- Czy zachować ogrody działkowe przy ul. Wita Stwosza?
Podobnie jak wyżej.
- Czy ograniczyć wycinkę drzew w Lasach Oliwskich?
Zdecydowanie tak. Las powinien służyć następnym pokoleniom.
Oliwianka od 39 lat, zawodowo pracuje jako Specjalista ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w dużej firmie IT, w poprzedniej kadencji inicjatorka spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami (SPP, place i skwery), współodpowiedzialna za powstanie placu zabaw na Żeromskiego, skweru na Drzymały, placu na Husa oraz boiska przy Kanapariusza. Zwolenniczka ograniczania ruchu samochodowego w dzielnicy oraz propagowania wiedzy o jakości powietrza (w 2019 z jej inicjatywy pojawią się czujniki jakości powietrza w każdej dzielnicy). W nadchodzącej kadencji chciałaby dalej pracować na rzecz estetyki dzielnicy oraz lepszej jakości powietrza.
- Tunel pod Pachołkiem czy inne rozwiązanie?
Tunel pod Pachołkiem nie ma szans realizacji w najbliższym czasie. Wpływa na to zarówno wysokość nakładów, które trzeba by ponieść, jak również klimat polityczny.
Należy szukać rozwiązań, które można wprowadzić szybciej i taniej, np. buspas na Spacerowej. Należy kłaść nacisk na rozwój komunikacji miejskiej Oliwa-Osowa oraz promować ruch rowerowy. Uważam, że należy lobbować za przebudową ulicy Spacerowej, aby wydzielić buspas oraz wybudować ścieżkę rowerową.
- Czy powiększać strefę płatnego parkowania?
Strefa Płatnego Parkowania obejmuje w tej chwili prawie cała dzielnicę. Strefa poboru opłat w ramach tej strefy na pewno będzie wymagała korekt, bo zgłaszają to sami mieszkańcy. W poprzedniej kadencji byłam zwolenniczką wprowadzenia SPP i przeprowadzałam kilkanaście konsultacji z mieszkańcami. Należy te działania kontynuować.
- Park Oliwski ze wstępem płatnym czy bezpłatnym?
Teren Parku Oliwskiego to specyficzne dla Oliwian miejsce. Oprócz walorów kulturalno- historycznych pełni on rolę rekreacyjna dla wieku mieszkańców. Dlatego wstęp powinien pozostać bezpłatny i otwarty dla wszystkich.
- Budowa miejsc do parkowania, czy ograniczanie ich?
Jestem zwolenniczka ograniczania miejsc parkingowych na rzecz pieszych, rowerzystów oraz komunikacji miejskiej. W Oliwie zdecydowanie jest za dużo samochodów, generują one duże problemy z przepustowością już nie tylko Grunwaldzkiej, ale również ulic dojazdowych do niej. Dodatkowo samochody to jeden z głównych źródeł smogu.
- Buspasy na Grunwaldzkiej w Oliwie – za czy przeciw?
Zdecydowanie za. Pierwszeństwo powinna mieć komunikacja miejską. Może gdyby istniały buspasy, można byłoby zwiększyć liczbę kursów np. z Osowej do Oliwy oraz wydłużyć niektóre linie do pętli na Przymorzu.
- Najbardziej zaniedbana część Oliwy według kandydata?
Okolice Dworca w Oliwie. Wysiadając z pociągu można odnieść wrażenie, ze wylądowało się w jakiś slamsach. Bark oświetlenia, nieestetyczne budy, ogromne kałuże przy każdych opadach. No i opuszczony budynek dworca.
Poza tym w pobliżu mojego domu ulica Kaszubska z dwoma mini skwerkami, obecnie zastawionymi samochodami. Chciałabym uporządkować to miejsce w ramach budżetu obywatelskiego 2019.
- Z psem do parku Oliwskiego za czy przeciw?
Z psem, jeśli jest na smyczy a właściciel sprząta po swoim pupilu.
- Czy budować nowe biurowce w Oliwie?
Jestem przeciwna, ale niestety obecne plany zagospodarowania przestrzennego, uchwalone jeszcze zanim powstała Rada Dzielnicy, nie pozostawiają złudzeń, co do dalszej rozbudowy.
Uważam, że warto byłoby zaprosić deweloperów i miasto do dyskusji na temat tego, co Oliwa i jej mieszkańcy mogliby uzyskać w zamian. Jak na razie współpraca Rady z przedstawicielami deweloperów nie układała się najlepiej. Nie spodobał się np. fakt wprowadzenia SPP. Warto byłoby to zmienić.
- Czy był pan/pani kiedyś w siedzibie Rady Dzielnicy?
Tak, byłam Radną Dzielnicy Oliwa w latach 2015-2019. W siedzibie Rady, oprócz dyżurów, często uczestniczyłam w spotkaniach i warsztatach z mieszkańcami.
- Rozbudowa Uniwersytetu Gdańskiego – tak czy nie?
Tak, jeśli będzie on służył celom dydaktycznym, a nie deweloperskim. Zdecydowanie sprzeciwiam się budowie wysokościowca tuż z budynkiem dawnego rektoratu oraz wszelkim ogrodzeniom, które stawie Uniwersytet, odgradzając się tym samym od nas, lokalnej społecznoći.
- Czy był pan/pani kiedyś w Domu Zarazy?
Tak, wielokrotnie. To miejsce spotkań i wydarzeń kulturalnych. Swego czasu robiłam tam zakupy na bazarze ekologicznym.
- Czy zachować ogrody działkowe w Dolinie Radości?
Teren ogrodów działkowych w Dolinie Radości mógłby służyć wszystkim mieszkańcom Gdańska, jako teren rekreacyjny na wzór Parku Regana.
- Czy zachować ogrody działkowe przy ul. Wita Stwosza?
Podobnie jak wyżej.
- Czy ograniczyć wycinkę drzew w Lasach Oliwskich?
Zdecydowanie tak. Las powinien służyć następnym pokoleniom.
Ostatnia edycja: 17 marca, 2019 o 19:11