Reklama

Tomasz Strug – Oliwski Kwestionariusz Wyborczy

44 lata. Oliwianin od urodzenia. Dziennikarz. Twórca portalu StaraOliwa.pl. Inicjator powstania Rady Oliwy i przez dwie kadencje Przewodniczący Zarządu Dzielnicy. Członek Rady Programowej Parku Oliwskiego.

fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl
Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

44 lata. Oliwianin od urodzenia. Dziennikarz. Twórca portalu StaraOliwa.pl. Inicjator powstania Rady Oliwy i przez dwie kadencje Przewodniczący Zarządu Dzielnicy. Członek Rady Programowej Parku Oliwskiego.

  • Chcę by mieszkańcy mieli realny wpływ na stan i przyszłość swojej dzielnicy.
  • Dosyć rabunkowej zabudowy dzielnicy, co zagraża obecnym mieszkańcom.
  • Czas na nowe chodniki i zrobienie porządku ze źle parkującymi samochodami.

Pytanie

Odpowiedź kandydata na radnego

Tunel pod Pachołkiem czy inne rozwiązanie?

Tylko tzw. tunel pod Pachołkiem jest w stanie kompleksowo rozwiązać tragiczną sytuację tranzytu przez serce Oliwy. Inne rozwiązania nie zmniejszą liczby samochodów jadących przez Oliwę. Będą tylko próbą podrzucenia problemu mieszkańcom ul. Opackiej i Czyżewskiego.

Czy powiększać strefę płatnego parkowania?

Tak, jeśli chcą tego mieszkańcy. Jestem za ograniczaniem dostępności Oliwy dla obcych samochodów. Oliwa nie jest z gumy i nie możemy dać się rozjechać.

Park Oliwski ze wstępem płatnym czy bezpłatnym?

Oczywiście park powinien być bezpłatny, ale bez gromadzących tłumy imprez masowych. To wyjątkowa i zabytkowa zielona enklawa, w której mamy odpoczywać od zgiełku miasta, a nie wciągać go do środka.

Budowa miejsc do parkowania, czy ograniczanie ich?

Każde nowe miejsce do parkowania to zaproszenie do przyjazdu samochodem do naszej dzielnicy. A tego raczej nie chcemy. Na pewno trzeba doprowadzić do oczyszczenia chodników z zaparkowanych samochodów. Ich właścicieli zapraszamy do komunikacji miejskiej. Wyjątkiem są bardzo potrzebne parkingi dla autobusów turystycznych, które przyjeżdżają pod Archikatedrę Oliwską. Obecnie niszczą one chodniki przy ul. Cystersów.

Buspasy na Grunwaldzkiej w Oliwie – za czy przeciw?

Tak,  ale przy częściej kursujących autobusach. Swoją drogą, jak mają żyć mieszkańcy al. Grunwaldzkiej przy sześciopasmowej autostradzie? Bardzo im współczuję.

Najbardziej zaniedbana część Oliwy według kandydata.

Rejon hopków przy ul. Polanki, nawierzchnia i chodniki ul. Tatrzańskiej, okolice dworca PKP

Z psem do parku Oliwskiego za czy przeciw?

Przeciw. Mimo tego, że mam psa.

Czy budować nowe biurowce w Oliwie?

Już naprawdę wystarczy. Na zawsze zniszczono panoramę dzielnicy. Teraz będziemy stać w korkach, które będą pochłaniać kolejne ulice. Oliwa może stać się miejscem mieszkań na krótki najem. Spowoduje to opuszczenie Oliwy przez dotychczasowych mieszkańców i zajęcie ich mieszkań przez ludzi, których los dzielnicy i otoczenie nie obchodzi.

Czy był pan/pani kiedyś w siedzibie Rady Dzielnicy?

Jestem jednym z założycieli Rady Oliwy.

Rozbudowa UG tak czy nie?

Tak, o budynki z przeznaczeniem na zajęcia dydaktyczne i badawcze. I o większym ładzie architektonicznym, bo to co nam zafundowano to chaos odgrodzony od mieszkańców cmentarnym płotem.

Czy był pan/pani kiedyś w Domu Zarazy?

Tak.

Czy zachować ogrody działkowe w Dolinie Radości?

Nie. Teren powinien być dostępny dla wszystkich.

Czy zachować ogrody działkowe na ul. Wita Stwosza?

Jeszcze przez wiele lat są niezagrożone. Takie zielone miejsca są potrzebne w tkance betonującego się na potęgę miasta.

Czy ograniczyć wycinkę drzew w Lasach Oliwskich?

Tak. Osobiście w imieniu Rady Dzielnicy zabiegałem o to przy ustalaniu Planu Urządzania Lasu. Niestety bez powodzenia.

Ostatnia edycja: 21 marca, 2019 o 22:08