VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja
Czym jest szczęśliwe życie?
Odpowiedzi na to pytanie od wielu wieków poszukują filozofowie, psychologowie, socjologowie, a także zwykli ludzie, którzy metodą prób i błędów próbują swojego własnego sposobu na szczęście. Współcześnie szczęściem zainteresowali się także marketingowcy, którzy uczynili z niego dobrze sprzedający się produkt. Reklamy mamią nas wizjami szczęśliwego życia. Można je osiągnąć wyłącznie poprzez posiadanie dóbr, które mają uczynić nasze życie lekkim i przyjemnym. Czy to właściwe podejście? Czy szczęście to życie wygodne, komfortowe, pozbawione trudów i trosk, czy jest to raczej nieustanna praca i wysiłek w dążeniu do samorozwoju? Nad tym będziemy się zastanawiać podczas tegorocznego sympozjum. Odwołamy się do dwóch odmiennych perspektyw – ekonomicznej i psychologicznej, a także spojrzymy na szczęście przez pryzmat różnych okresów życia człowieka – od dzieciństwa do starości.
Wśród naszych prelegentów są:
- prof. Carl B. Becker z Kyoto University w Japonii,
- dr hab. Lucyna Bakiera z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz
- dr Renata Konieczna-Woźniak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W ramach panelu dyskusyjnego pt. Wygodne życie – przeszkoda do osiągnięcia szczęścia? z udziałem ekspertów i praktyków będziemy zastanawiać się nad tym, jak:
- konsumpcjonizm wpływa na podejmowanie przez młodzież, dorosłych i seniorów różnego rodzaju aktywności zmierzających do samokształcenia i samodoskonalenia się,
- młodość przeżywają nastolatki,
- starość przeżywają seniorzy,
- wygląda transfer wiedzy i wartości pomiędzy pokoleniami?
Dyskusja zostanie przeprowadzona w oparciu o film dokumentalny BBC pt. „Secret Life of Growing Up/Old”.
Drugiego dnia sympozjum zapraszamy młodzież z trójmiejskich szkół na warsztaty „Tajemnice reklamy”, podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji.
Więcej informacji: www.przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl
Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Uniwersytetu Gdańskiego, Laboratorium Psychologii Ekonomicznej
Miejsce: Aula S204, Wydział Nauk Społecznych, Gdańsk
Czas: 18-19 kwietnia 2018 r.
Wstęp wolny!
Czym jest szczęśliwe życie?
Odpowiedzi na to pytanie od wielu wieków poszukują filozofowie, psychologowie, socjologowie, a także zwykli ludzie, którzy metodą prób i błędów próbują swojego własnego sposobu na szczęście. Współcześnie szczęściem zainteresowali się także marketingowcy, którzy uczynili z niego dobrze sprzedający się produkt. Reklamy mamią nas wizjami szczęśliwego życia. Można je osiągnąć wyłącznie poprzez posiadanie dóbr, które mają uczynić nasze życie lekkim i przyjemnym. Czy to właściwe podejście? Czy szczęście to życie wygodne, komfortowe, pozbawione trudów i trosk, czy jest to raczej nieustanna praca i wysiłek w dążeniu do samorozwoju? Nad tym będziemy się zastanawiać podczas tegorocznego sympozjum. Odwołamy się do dwóch odmiennych perspektyw – ekonomicznej i psychologicznej, a także spojrzymy na szczęście przez pryzmat różnych okresów życia człowieka – od dzieciństwa do starości.
Wśród naszych prelegentów są:
- prof. Carl B. Becker z Kyoto University w Japonii,
- dr hab. Lucyna Bakiera z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz
- dr Renata Konieczna-Woźniak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W ramach panelu dyskusyjnego pt. Wygodne życie – przeszkoda do osiągnięcia szczęścia? z udziałem ekspertów i praktyków będziemy zastanawiać się nad tym, jak:
- konsumpcjonizm wpływa na podejmowanie przez młodzież, dorosłych i seniorów różnego rodzaju aktywności zmierzających do samokształcenia i samodoskonalenia się,
- młodość przeżywają nastolatki,
- starość przeżywają seniorzy,
- wygląda transfer wiedzy i wartości pomiędzy pokoleniami?
Dyskusja zostanie przeprowadzona w oparciu o film dokumentalny BBC pt. „Secret Life of Growing Up/Old”.
Drugiego dnia sympozjum zapraszamy młodzież z trójmiejskich szkół na warsztaty „Tajemnice reklamy”, podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji.
Więcej informacji: www.przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl
Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Uniwersytetu Gdańskiego, Laboratorium Psychologii Ekonomicznej
Miejsce: Aula S204, Wydział Nauk Społecznych, Gdańsk
Czas: 18-19 kwietnia 2018 r.
Wstęp wolny!
Ostatnia edycja: 24 października, 2023 o 16:53